Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 00 4.2PB/LPG ] Kickdown  
Autor Wiadomość
beyer28 
Moje A8


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip+F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D2 FL & Calibra 2.0 8V
Pomógł: 5 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Sie 2013
Posty: 871
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-02-02, 18:43   [D2 00 4.2PB/LPG ] Kickdown

Chciałem podpytać jak jest u Was z kickdownem. Ogólnie zasada jest, że w momencie depnięcia zbija 2 biegi niżej. Jadąc dziś na 4 przy 60km/h lala odeszła zacnie, ale z ciekawości przerzuciłem na tipa i ku mojemu zdziwieniu był 3bieg <niewiem> a powinien być chyba 2 <niewiem> jadąc z większą prędkością ( zazwyczaj jest już 5bieg) zrzuca o 2 niżej. Jak to jest z tym? czy te dwa biegi w dół to jest jak amen w pacierzu, czy jest to jakoś uzależnione od prędkości bądź danego biegu. Szczerze to nigdy w to nie wnikałem, bo odejścia przy wyprzedzaniu nigdy mi nie brakowało, ale zastanawiam się, czy nie powinien ciągnąć z większego 'downa' :)
 
 
Preston81 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic FBG
Zasilanie: PB
Imię: Maciej
Jeżdzę: S8D2 AQH
Pomógł: 8 razy
Wiek: 43
Dołączył: 14 Wrz 2011
Posty: 1805
Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-02-02, 18:58   

zalezy od predkosci mi się zdaje chyba nie jest to jakąś regułą ze redukuje 2 stopnie zawsze tak czy owak mogl ci juz o 1 podbic w góre :)
_________________
bądź sobą, wariatów też lubią
 
 
Bartul 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Bartek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 1 raz
Wiek: 49
Dołączył: 22 Gru 2013
Posty: 69
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2015-02-02, 19:23   

Zrzuci o dwa biegi jeżeli obroty na to pozwolą .
 
 
CINEK 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy
Wiek: 40
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 4014
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2015-02-02, 19:33   

To zrób inaczej...przerzuć na Tipa i wtedy wciśnij kick'a i zobacz czy że jedzie o dwa biegi czy nie. Oczywiście prędkość i zakres obrotów też mają znaczenie jak wyżej wspomniano, ale generalnie powinna zrzucać o 2 biegi w dół.
_________________
to nie jest zwykły napęd...to
 
 
beyer28 
Moje A8


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip+F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D2 FL & Calibra 2.0 8V
Pomógł: 5 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Sie 2013
Posty: 871
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-02-02, 19:49   

preston81, mi też się wydaje, że to aby zrzucił 2 biegi to najpierw musi mieć do tego odpowiednie warunki :)
Bartul, właśnie, ciekawi mnie ile wynosi granica do zbicia o 2biegi, ja miałem ok 1600 i o jeden zrzucił
martin_rs4, a na tipie też zrzuci...czy będzie ciągnął do czerwonego pola...
_________________
4.2 ASG 299 km katalizatory.

Objawy awarii DPF - zapchania filtra cząstek stałych Audi A6 C6 i C7 oraz A8

-------------
 
 
CINEK 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy
Wiek: 40
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 4014
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2015-02-02, 19:52   

beyer28 napisał/a:
martin_rs4, a na tipie też zrzuci...czy będzie ciągnął do czerwonego pola...


Na tipe też powinien zrzucić przy wciśniętym kicku oraz trzymając go cały czas, jeśli dojdzie do końca obrotów powinna ASB przerzucić na wyższy bieg.
_________________
to nie jest zwykły napęd...to
 
 
Bartul 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Bartek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 1 raz
Wiek: 49
Dołączył: 22 Gru 2013
Posty: 69
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2015-02-02, 20:13   

A zapomniałem ze jeszcze ma znaczenie szybkość wciskania pedału gazu faktycznie jak wciskałem ospale ale z kickdownem to o jeden zrzuca.
Na tipie sam redukuje i sam zmienia biegi co mi nie pasuje .
No przy 1600 to powinien o dwa w dół zrzucić.
 
 
beyer28 
Moje A8


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip+F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D2 FL & Calibra 2.0 8V
Pomógł: 5 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Sie 2013
Posty: 871
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-02-02, 20:13   

martin_rs4, ok sprawdzę. Jak możesz to sprawdź też u siebie, bo coś mi się wydaje, że będzie to samo :)
_________________
4.2 ASG 299 km katalizatory.

Objawy awarii DPF - zapchania filtra cząstek stałych Audi A6 C6 i C7 oraz A8

-------------
 
 
CINEK 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy
Wiek: 40
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 4014
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2015-02-02, 20:18   

Jutro zobacze, ale ja teraz się zastanawia, że mam inny, może nie problem, ale zagwostke, bo jak wciskam kicka to ASB jakby na chwile się zastanawiała czy aby na pewno tego chce :D zamiast od razu redukować. Myślę że po wciśnięciu kicka reakcja powinna być "natychmiastowa" a u mnie trwa to z 2 sek. zanim z rzuci biegi...
_________________
to nie jest zwykły napęd...to
 
 
Bartul 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Bartek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 1 raz
Wiek: 49
Dołączył: 22 Gru 2013
Posty: 69
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2015-02-02, 21:00   

martin_rs4 napisał/a:
Jutro zobacze, ale ja teraz się zastanawia, że mam inny, może nie problem, ale zagwostke, bo jak wciskam kicka to ASB jakby na chwile się zastanawiała czy aby na pewno tego chce :D zamiast od razu redukować. Myślę że po wciśnięciu kicka reakcja powinna być "natychmiastowa" a u mnie trwa to z 2 sek. zanim z rzuci biegi...

Też tak mam trwa to wieki przy wyprzedzaniu trzeba poprawkę brać.
 
 
Lakier
[Usunięty]

Wysłany: 2015-02-02, 21:04   

To jest niestety normalne w tych automatach. Nawet w DSG chwile to trwa.
 
 
r4q 
Moje A8


Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Łukasz
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 18 Lis 2013
Posty: 151
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2015-02-02, 21:19   

Kiedyś miałem podobną zagwostkę jak Ty Beyer, ale specjalnie sobie pojeździłem na pustej drodze i popróbowałem i zrzucała grzecznie o 2 biegi - chociaż sprawdzałem głównie 5->3

aż sam jutro sprawdze czy zrzuci 4->2 ale wydaje mi się, że powinno chociaż może nie przy 60kmph a trochę niżej, np ok. 50~

albo wrzucić ok 45 ręcznie na tipie na 4, powrót na automat, but w podłogę i zmiana na tip'a żeby sprawdzić bieg, myślę, że będzie 2 - jutro sprawdzę :D

edit: a co do czasu reakcji to idzie się przyzwyczaić ale faktycznie miło by było jakby szybciej reagowała... ciekawe jak to jest w skrzyniach z trybem S ? może wtedy nieco chętniej zrzuca? (ja mam 4 3 2 :/ )
_________________

 
 
pawelbtw 
Moje A8


Rocznik: 2008
Silnik cm3: 5.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 33
Dołączył: 21 Sie 2012
Posty: 82
Skąd: Bytów
Wysłany: 2015-02-02, 21:24   

Nie zawsze zrzuca o 2 biegi w dol. U mnie w D2 nawet gdy ma załączony 4 bieg przy prędkości 50 km/h potrafi wrzucić nawet 1 bieg. Ale ty masz polift wiec skrzynia 6 biegów a co za tym idzie są krótsze biegi. Natomiast w S8 D3 ostatnio wrzucilem Tipa przy prędkości 50 km/h i miała załączony 5 bieg, no to but w podłoge i redukcja do 2. Ale trzeba pamiętać, że kick down to ten przycisk na końcu pedału gazu, a nie sam proces zrzucania biegów. Z kolei A8 D3 4.2 zachowuje się dziwnie, bo póki jej nie wcisnę tego przycisku, to zredukuje na 3 przy 50 km/h a jak wcisne to na 2 (mówię o pozycji D ).
 
 
beyer28 
Moje A8


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip+F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D2 FL & Calibra 2.0 8V
Pomógł: 5 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Sie 2013
Posty: 871
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-02-02, 21:35   

Dzięki Panowie za sugestię <hihi> jutro zrobię testa :)
_________________
4.2 ASG 299 km katalizatory.

Objawy awarii DPF - zapchania filtra cząstek stałych Audi A6 C6 i C7 oraz A8

-------------
 
 
karol208 
Moje A8



Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D2 ABZ
Pomógł: 23 razy
Wiek: 41
Dołączył: 28 Kwi 2013
Posty: 994
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: 2015-02-02, 21:40   

U mnie na tipie nic samo sie nie zmieni w góre ani w dół (no chyba ze obroty spadną poniżej dozwolonych)
Jaki guzik pod pedałem przyspieszenia? (nic tam nie ma)
w preFL jest ustrojstwo na lince gazu chyba
_________________

Ostatnio zmieniony przez karol208 2015-02-02, 21:53, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - mangi

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.