Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 98 4.2PB ] Pompa paliwa- nie działa po wymianie.  
Autor Wiadomość
rollo_tomasi 
Moje A8



Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptr.
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: D2 4.2// E38 750iL
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 24 Sie 2011
Posty: 131
Skąd: Łódź
Wysłany: 2012-02-26, 14:25   [D2 98 4.2PB ] Pompa paliwa- nie działa po wymianie.

Witam kolegów.

Mam problem po wymianie pompy paliwa. Stara pompa, niewymieniana od nowości skończyła żywot wskutek jazdy na rezerwie. Prąd do pompy dochodził, wieszała się, czasem działając a czasem nie.

Zakupiłem włoski zamiennik pompy identyczny z wyjętym z kosza- jest mały króciec na dole, wymiary idento.

Po założeniu pompy w koszu i zmontowaniu kosza, po włączeniu zapłonu raz po raz 10 razy, żeby napełnić układ słychać jak pompa najpierw tłoczy powietrze, następnie napełnia się paliwem. Po tych 10 cyklach silnik odpala, pompa pracuje cicho- po 2 minutach pompa zaczyna pracować głośniej, silnik traci obroty i gaśnie, po czym już nie chce zapalić.

Jeśli jednak włączę i wyłączę zapłon znowu 10-15 razy, silnik jak poprzednio zapala, pracuje przez minutę dwie i gaśnie,

Paliwa w baku jest 40%.
Nie wymieniłem uszczelki na plastikowym króćcu kosza który wchodzi w lejek znajdujący się w baku (lejek, do którego podłączone są przewody paliwowe rozprowadzone na dnie baku).
Pompę jak i kosz instalowałem bez lusterka, bez podglądu przez drugi otwór w baku- ten z lewej strony bagażnika.

Co mogłem zrobić nie tak i co jeszcze mogę zrobić bez demontażu pompy po raz trzeci?
(sprawdzałem sposób montażu dwukrotnie)

Prosze o pomoc i sugestie, a może jest ktoś z Łodzi, kto ma ten temat w małym palcu i mógłby mi pomóc osobiście- rzecz jasna zapewniam odpowiednią wdzięczność

Tel. 511 555 514
email tzoltaszek@o2.pl
_________________
Tomek
 
 
mdamian 
Moje A8



Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy
Wiek: 42
Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 2107
Skąd: 3-miasto
Wysłany: 2012-02-26, 14:34   

zalej go do pełna żeby pompa paliwowa się odpowietrzyła , jeśli wszystko masz faktycznie dobrze złożone to nie powinno być problemu , wygląda to tak jak by pompa nie łapała z wężyków od rezerwy paliwa .
_________________
Nie ma to jak 4.2 Quattro :)
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6. :)
Wypalanie DPF Audi A6 i A8. :)
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS. :)
 
 
tomek87g 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: S8 D2 [AHC]
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 24 Sty 2011
Posty: 279
Skąd: Wpy:)
Wysłany: 2012-02-26, 16:06   

dobrze Damian radzi
dolej sobie paliwa :D
bo widze ze kolejna ósema bedzie jezdziła z pełnym bakiem
 
 
rollo_tomasi 
Moje A8



Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptr.
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: D2 4.2// E38 750iL
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 24 Sie 2011
Posty: 131
Skąd: Łódź
Wysłany: 2012-02-26, 16:22   

Po zalaniu mówicie, że będzie działało, ok- to nadal najtańsza opcja zalać na full, ale dlaczego pracuje przez 2 minuty po 15 krotnym załączeniu pompki zapłonem i gaśnie, jakby wypaliła paliwo z samego dna kosza?
_________________
Tomek
 
 
skipper 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic-F1
Zasilanie: PB
Imię: Marek
Jeżdzę: A8 D3.Pływam;Wellcraft Cruiser
Dołączył: 05 Wrz 2010
Posty: 110
Skąd: Małopolska i Mazury
Wysłany: 2012-02-26, 17:01   

W mojej D2 składaliśmy pompkę parę razy,nawet nie pamiętam ile bo nie chciało działać,fakt jest bezsporny że po wymianie należy wlać troche paliwa do baku aby zalać kosz,natomiast złożyć to dobrze nie zawsze się udaje za pierwszym razem.
_________________
Tylko A8 i Jachty Motorowe.
 
 
rollo_tomasi 
Moje A8



Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptr.
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: D2 4.2// E38 750iL
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 24 Sie 2011
Posty: 131
Skąd: Łódź
Wysłany: 2012-02-26, 18:34   

Przecież wlewanie paliwa poprzez wlew nie powoduje zalanie kosza w srodku tam, gdzie jest pompa, a jedynie powoduje zanurzenie kosza w benzynie.

Czy można przyjąć, że to pomoże- zwróćmy uwagę na to, że w baku jest teraz 45% paliwa, jakieś 40 litrów.
_________________
Tomek
 
 
mdamian 
Moje A8



Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy
Wiek: 42
Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 2107
Skąd: 3-miasto
Wysłany: 2012-02-26, 19:11   

przed założeniem kosza i pompy do baku zalałeś kosz i pompę paliwem ??
Jak nie to może się sama zapowietrzać . Dolej paliwa i wtedy ewentualnie pisz że dalej nie chce jeździć ;-)
_________________
Nie ma to jak 4.2 Quattro :)
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6. :)
Wypalanie DPF Audi A6 i A8. :)
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS. :)
 
 
TROLU 
Moje A8


Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 2 razy
Wiek: 37
Dołączył: 10 Lut 2012
Posty: 86
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2012-02-26, 19:14   

Dokładnie jak mówią koledzy miałem identyczny objaw :)
Pompka paliwa wyjęta ponownie zalana pompka i kosz paliwem i działa :)
 
 
szeryfisch 
Moje A8


Rocznik: 1988
Silnik cm3: 6600
Skrzynia: AOD
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: 1978 Lincoln Continental
Pomógł: 44 razy
Dołączył: 31 Maj 2010
Posty: 1294
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2012-02-26, 20:26   

rollo_tomasi napisał/a:
Przecież wlewanie paliwa poprzez wlew nie powoduje zalanie kosza w srodku tam, gdzie jest pompa, a jedynie powoduje zanurzenie kosza w benzynie.

Czy można przyjąć, że to pomoże- zwróćmy uwagę na to, że w baku jest teraz 45% paliwa, jakieś 40 litrów.


Jest dokladnie odwrotnie. Wlewasz paliwo i pierwsze co ono robi to splywa do kosza :)
Z tego co opisales wyglada ze zamontowana pompa nie nadaje sie do A8. Ile zaplaciles za pompe?
_________________
Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia
 
 
Masa 
Moje A8



Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Rafał
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 6 razy
Wiek: 40
Dołączył: 15 Lip 2011
Posty: 237
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2012-02-26, 20:38   

Ja przerabiałem pompy w moich poprzednich dwuch ósemkach i zawsze cos spierdzieliłem i musiałem miec grubo ponad polowe baku zeby to śmigało naszczescie w tej mam okey ale dbam zeby było paliwa wiecej,takze tak jak poprzednicy wiecej PB i powinno pomóc
_________________

 
 
tomek87g 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: S8 D2 [AHC]
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 24 Sty 2011
Posty: 279
Skąd: Wpy:)
Wysłany: 2012-02-26, 20:42   

koledzy a ja widze ze kolega rollo tomasi jest tak mądry ze nasze rady mu nie potrzebne i olewa je, a po ostatniej wypowiedzi to widac tylko ze jak pompe wymieniał to nawet sie za bardzo nie przyjrzał jak bak jest zrobiony
 
 
rollo_tomasi 
Moje A8



Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptr.
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: D2 4.2// E38 750iL
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 24 Sie 2011
Posty: 131
Skąd: Łódź
Wysłany: 2012-02-26, 21:06   

Dolałem paliwa, tak jak radziliście.
Była to dobra rada i dziękuję za nią. Nalełem jak kazaliście dodatkowe 15 litrów.
Auto odpaliło i chodziło przez 7 minut, co przy wcześniejszych próbach było wynikiem nie do osiągnięcia, więc zgasiłem je i od jutra pozostaje teraz obserwować, czy przy napełnieniu baku poniżej połowy (teraz jest 65%) przestaje to działać czy działa dalej.

Niestety, pompa jest tanim zamiennikiem- zapłaciłem za nią w hurcie 160 zł (cena detal 200) w komisie i sklepie jednocześnie w Zgierzu ul. Śniechowskiego.

Zwróciłem uwagę na konstrukcję baku, mocowań i łoża dla kosza w baku i na koszu i dołożyłem starań, by wszystko złożyć jak należy, niestety, rozum mi się skończył ;-)

Zawsze słucham rad ludzi mądrzejszych od siebie, bez urazy.
Jakby co, odezwę się jeszcze.

Dziękuje!
_________________
Tomek
 
 
szeryfisch 
Moje A8


Rocznik: 1988
Silnik cm3: 6600
Skrzynia: AOD
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: 1978 Lincoln Continental
Pomógł: 44 razy
Dołączył: 31 Maj 2010
Posty: 1294
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2012-02-26, 21:50   

No wiec tani zamiennik kosztuje w okolicy 350zl. I generalnie chodzi o to aby pompa robila cisnienie tam gdzie zasysa - wiem ze to dziwne ale tak mam byc :)
Czyli to co zalozyles nie powinno dzialac.
_________________
Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia
 
 
daro72 
Moje A8



Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronik CML
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Darek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 16 Maj 2009
Posty: 954
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 2012-02-26, 21:54   

Widzisz dobrze mówiłem Ci przez telefon abyś dolał paliwa ponad połowę baku. Ja podczas montażu pompy miałem już ponad połowę baku. Jeśli poskładałeś wszystko dobrze to powinna śmigać.
_________________
Dążenie do doskonałości.
 
 
mdamian 
Moje A8



Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy
Wiek: 42
Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 2107
Skąd: 3-miasto
Wysłany: 2012-02-26, 22:35   

szeryfisch napisał/a:
No wiec tani zamiennik kosztuje w okolicy 350zl.
Czyli to co zalozyles nie powinno dzialac.


oj widzę że kogoś tutaj ponosi trochę :mrgreen:

ja dałem za pompę 145zł czyli ona w ogóle nie powinna u mnie chodzić a śmiga u mnie już ponad rok i nie narzekam na nią , co prawda staram się mieć zawsze połowę zbiornika PB ;-)
_________________
Nie ma to jak 4.2 Quattro :)
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6. :)
Wypalanie DPF Audi A6 i A8. :)
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS. :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.