Autor |
Wiadomość |
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2016-03-06, 23:49
|
|
|
Może styku nie być czujnik-kostka i też może głupoty pokazywać bo nie będzie widział ciśnienia oleju czy też jego stanu.
Ogólnie te silniki mają to do tego, że jak się zapala kontrolka i jedziesz jakiś czas to już jest za późno. Więc moim zdaniem problem będzie elektryczny. |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2016-03-06, 23:51
|
|
|
Czytaj forum i nie rob smietnika w temacie. masz wszystko opisane tu co cie interesuje.
Pompa oleju jest na rozrzadzie na dole. |
|
|
|
|
|
|
|
Deck
Użytkownik
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Stanislaw
Jeżdzę: Audi A8 D2 4.2 Quattro automat
Wiek: 34 Dołączył: 28 Lut 2016 Posty: 38 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2016-03-07, 00:01
|
|
|
No tak, to podobnie jak w większości "mocnych aut". Kontrolka oleju pojawia się po tym, jak człowiek usłyszy panewki.. no nic, trzeba będzie dokładnie potwora obejrzeć |
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2016-03-07, 08:20
|
|
|
kontrolka jest masowa czyli ciśnienie oleju odpycha taki kulkę na sprężynce
ja na twoim miejscu zmierzyłbym ciśnienie oleju bo kontrolka jak mruga to już po ptakach
zadziałanie jej to już padlina ciśnienia coś koło 0,2 a minimalne znacznie wyżej |
|
|
|
|
|
|
|
Deck
Użytkownik
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Stanislaw
Jeżdzę: Audi A8 D2 4.2 Quattro automat
Wiek: 34 Dołączył: 28 Lut 2016 Posty: 38 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2016-03-07, 11:25
|
|
|
Ostatnio jak mi oddał silnik w uturbionym 2,3 - kontrolka się zaczełą zaświecać na niskich obrotach, w okolicach 500 rpm.. w Saabach miga właśnie przy 0,2 bara.. winna okazała się pompa oleju, niemniej wał korbowy już dostał w tzw międzyczasie w dupę.. no nic, liczę że moje Audi raczej nie podda się tak łatwo, zwłaszcza że zrobiło 1000 km pełnym ogniem i raczej nadal chodzi prawidłowo.. tak czy inaczej, pierw diagnostyka.. |
|
|
|
|
dareka6
Użytkownik
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptroinic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Darek
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 07 Lip 2009 Posty: 45 Skąd: WR
|
Wysłany: 2016-03-08, 10:27
|
|
|
u mnie też pojawiał się ten problem gdy auto dostawało ostro w piec. Kontrolka po chwili gasła. Przyczyną był prawdopodobnie filtr oleju a raczej to co z niego zostało. Ktoś go chyba coś rezał. Po wymianie oleju ,filtra i czyszczeniu smoka problemu brak. Miałem gdzieś fotke co zostało z filtra, jak znajdę to wrzucę. |
_________________ Było:
Audi 80 B4 2.0 ABT
Audi A6 C4 2.5 Tdi AEL
Audi A8 D2 4.2 Quattro ABZ
Audi A8 D2 F.L 4.2 Quattro AQF
Audi A4 B5 1.9 TDi AFN
Audi A4 B5 FL 2.4 Quattro APS
Audi A6 C5 FL 3.0 Quattro ASN
Audi A4 B6 1.9 TDI AWX
Audi A4 B5 FL 1.8 Turbo Quattro ANB
W garażu
Audi A4 B5 FL 1.9 TDi AJM + Virus
Audi A8 D2 FL 4.2 Quattro AUW |
|
|
|
|
|
|
|
adrian949 [Usunięty]
|
Wysłany: 2016-05-02, 17:11
|
|
|
Panowie dziś mierzyłem ciśnienie oleju w swoim audi silnik AQH, co o tym myślicie?
https://www.youtube.com/w...eature=youtu.be
[ Dodano: 2016-05-03, 08:49 ]
Nikt nic nie napiszę? Ma ktoś dane jakie powinno być ciśnienie? |
|
|
|
|
gtfan
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy Dołączył: 10 Gru 2010 Posty: 1296 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2016-05-03, 08:26
|
|
|
Z Elsy:
– Start engine (engine oil temperature approx. 80 °C).
* Oil pressure at idling speed: at least 1.0 bar
* Oil pressure at 2000 rpm: at least 3.5 bar |
_________________ Four rings to rule them all |
|
|
|
|
|
|
|
Bugalon
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtek
Jeżdzę: D2
Pomógł: 24 razy Wiek: 46 Dołączył: 26 Gru 2013 Posty: 789 Skąd: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 2016-05-03, 08:28
|
|
|
Adrian, w jakich jednostkach ten miernik jest ? Cisnienie mierzyles na rozgrzanym oleju po dobrej ostrej jezdzi czy na zimnym zupelnie silniku? Gdzie podpiales manometr? Pod zaslepki w glowicy czy pod czujnik nad filtrem oleju? |
_________________ Pozdrawiam Bugi
"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali" |
|
|
|
|
adrian949 [Usunięty]
|
Wysłany: 2016-05-03, 08:42
|
|
|
Bugalon napisał/a: | Adrian, w jakich jednostkach ten miernik jest ? Cisnienie mierzyles na rozgrzanym oleju po dobrej ostrej jezdzi czy na zimnym zupelnie silniku? Gdzie podpiales manometr? Pod zaslepki w glowicy czy pod czujnik nad filtrem oleju? |
Jednostki bary psi. Ciśnienie mierzyłem na rozgrzanym silniki, chyba filmiku nie oglądałeś. Czujnik podpięty pod czujnik ciśnienia oleju.
[ Dodano: 2016-05-03, 10:42 ]
gtfan napisał/a: | Z Elsy:
– Start engine (engine oil temperature approx. 80 °C).
* Oil pressure at idling speed: at least 1.0 bar
* Oil pressure at 2000 rpm: at least 3.5 bar |
Dzięki. To u mnie po mojemu jest oki. |
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2016-05-03, 10:21
|
|
|
Jest ok |
|
|
|
|
Bugalon
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtek
Jeżdzę: D2
Pomógł: 24 razy Wiek: 46 Dołączył: 26 Gru 2013 Posty: 789 Skąd: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 2016-05-03, 13:21
|
|
|
adrian949 napisał/a: |
Jednostki bary psi. Ciśnienie mierzyłem na rozgrzanym silniki, chyba filmiku nie oglądałeś. Czujnik podpięty pod czujnik ciśnienia oleju.
|
Ogladalem, tylko temperatura na wskazniku jak jest 90 to rownie dobrze mozesz miec 70 stopni plynu chlodzacego i 60 stopni oleju w silniku a to znacznie zmienia wyniki pomiaru.
Pomiar nalezy wykonywac po dobrym przepalowaniu silnika (kilka minut jazdy z duzymi obciazeniami tak powyzej 4,5k rpm przynajmniej). Wtedy olej lapie powyzej 100 stopni (nawet 120) i pomiar jest najbardziej miarodajny bo olej traci gęstość (nie mylić z lepkością) a co za tym idzie "pompowalność"
Jak w takich warunkach mierzyles - to wynik jest w porządku. Jak odpaliles motor i cykal ci na wolnych dopoki na budziku nie zobaczyles 90 stopni to wyniki nie są za wiele warte. |
_________________ Pozdrawiam Bugi
"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali" |
|
|
|
|
|
|
|
adrian949 [Usunięty]
|
Wysłany: 2016-05-03, 13:46
|
|
|
Jeździć nie jeździłem. Chodził dość długo z 30minut i gazowałem go. Zagrzany był na pewno włączał się wentylator. Będzie mi się chciało zrobię jeszcze raz tak jak ty piszesz, z drugiej strony w elsie nic o tym nie piszą, chyba że się mylę. |
|
|
|
|
Bugalon
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtek
Jeżdzę: D2
Pomógł: 24 razy Wiek: 46 Dołączył: 26 Gru 2013 Posty: 789 Skąd: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 2016-05-03, 14:09
|
|
|
Wiesz co, bo kurcze nie wiem czemu ale w naszych a8 nigdzie nie ma wskaznika temperatury oleju. A ta temperatura jest wlasnie kluczowa. Na wolnych jak auto chodzi nawet 30 minut to olej nie zagrzeje Ci sie wiecej jak do 90 stopni (bo nawet jak gazujesz to silnik nie ma obciazenia). Problem zaczynaja sie jak oliwa leci Ci w 110+ (czyli w praktyce przy mocnej jezdzie). Wtedy wlasnie po dluzszej jezdzie autostradowej po 180+ jak zaczynasz zwalniac wpadajac do miasta (gdzie lecisz po 1000-1500 obrotow w ruchu miejskim) masz najwieksza szanse na przekrecenie panewki. Oliwa gorąca, pompowalnosci nie ma i kuku zrobic motorowi latwo.
Nie zmienia to jednak faktu ze jak pol godziny na wolnych chodzil Ci motor to nawet przepalowanie mocne wiele wyniku pomiaru nie powinno zmienic. Przy takim porządnym dobrzaniu motoru możesz być spokojny o wynik moim zdaniem bo masz dużo zapasu jeszcze. |
_________________ Pozdrawiam Bugi
"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali" |
|
|
|
|
|
|
|
adrian949 [Usunięty]
|
Wysłany: 2016-05-03, 17:52
|
|
|
Ja tam moją Audi rzadko przekraczam 80km. Jedynie jak jadę trasa to cisnę, ale to może raz na pół roku. |
|
|
|
|
|