Autor |
Wiadomość |
Danio
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Daniel
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 2 razy Wiek: 40 Dołączył: 21 Sty 2010 Posty: 195 Skąd: Długołęka/Wrocław
|
Wysłany: 2011-03-08, 23:10 [D2 99 4.2PB
] Kontrolka oleju zapala się w czasie jazdy
|
|
|
Zapala mi się kontrolka od ciśnienia oleju, nieraz się zapali i zaraz zgaśnie a nie raz muszę stanąć i zgasić silnik. Miałem mały brak oleju (lekko poniżej min) myślałem że jak doleje to przestanie się zapalać ale nic z tego, stan teraz to 3/4 bagnetu. Od wymiany oleju zrobiłem jakieś 18 tyś km z czego 65% tego dystansu to Wrocław czyli same korki. Czy przepracowany olej może powodować zapalanie się tego komunikatu???. Mam też małe wycieki spod uszczelki pod pokrywą i są też ślady oleju na świecach.
Pyt 1-Wymieniał ktoś czujnik ciśnienia oleju? jakie dojście? jaka cena?
Pyt 2-Najpierw zrobić uszczelki i potem zmienić olej? czy mogę zmienić olej przed wymianą uszczelek, chodzi mi o to czy przy wymianie uszczelek nie stracę za dużo oleju?
Pyt 3- Jaka może być przyczyna kontrolki Oldruck?
Danio poprawiłem tytuł Twojego wątku - mam nadzieję, że następne które założysz będą nazwane już poprawnie czyli z użyciem odpowiednich tagów i zgodnie z regulaminem: http://www.a8team.pl/topics12/2943.htm
Tzw. [tagów] nie wpisujemy już "z palca" - przy zakładaniu tematu masz tam ich całą rozwijaną listę i z niej należy wybrać odpowiedni.
Pozdrawiam, FOSS |
_________________ Automatycznie Uwikłany Dodatkowymi Inwestycjami |
|
|
|
|
|
|
|
tomi26
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: Automat
Zasilanie: ON
Imię: Tomasz
Jeżdzę: Vectra C.
Pomógł: 17 razy Wiek: 41 Dołączył: 13 Wrz 2009 Posty: 494 Skąd: Mazowieckie
|
Wysłany: 2011-03-08, 23:22
|
|
|
pyt 1.nie miałem z tym do czynienia
pyt 2.Nic nie stracisz,no jak
Odkręcasz pokrywy wymieniasz uszczelki i przykręcasz.
[ Dodano: 2011-03-08, 23:26 ]
http://www.a8team.pl/topics12/3063.htm |
|
|
|
|
|
|
|
Danio
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Daniel
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 2 razy Wiek: 40 Dołączył: 21 Sty 2010 Posty: 195 Skąd: Długołęka/Wrocław
|
Wysłany: 2011-03-08, 23:30
|
|
|
tomi26 napisał/a: | pyt 1.nie miałem z tym do czynienia
pyt 2.Nic nie stracisz,no jak
Odkręcasz pokrywy wymieniasz uszczelki i przykręcasz. |
No z tym 2 pyt to wolałem się upewnić, skoro wchodzi do silnika prawie 8 l oleju,
A czy zmiana tych uszczelek spowoduje że olej na świecach zniknie?
[ Dodano: 2011-03-08, 23:32 ]
tomi26 napisał/a: | pyt 1.nie miałem z tym do czynienia
pyt 2.Nic nie stracisz,no jak
Odkręcasz pokrywy wymieniasz uszczelki i przykręcasz.
[ Dodano: 2011-03-08, 23:26 ]
http://www.a8team.pl/topics12/3063.htm |
A rzeczywiście było i nawet to czytałem, Dzięki |
_________________ Automatycznie Uwikłany Dodatkowymi Inwestycjami |
|
|
|
|
tomi26
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: Automat
Zasilanie: ON
Imię: Tomasz
Jeżdzę: Vectra C.
Pomógł: 17 razy Wiek: 41 Dołączył: 13 Wrz 2009 Posty: 494 Skąd: Mazowieckie
|
Wysłany: 2011-03-08, 23:43
|
|
|
Danio, masz pod pokrywami,że tak powiem uszczelki zewnętrzne i wewnętrzne, wymień i tyle.
Ja miałem podobnie z tym,że zamówiłem oryginalne uszczelki i musiałem na nie czekać i posłużyłem się silikonem czerwonym i do tej pory spokój,choć jak się zrobi cieplej to wrzucę te nowe.
[ Dodano: 2011-03-09, 00:06 ]
A co do oleju na świecach to tak,zniknie.Choć za czujnik moim zdaniem musisz się wziąć. |
|
|
|
|
|
|
|
gumiss64
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2 & C4
Pomógł: 9 razy Dołączył: 13 Gru 2009 Posty: 129 Skąd: wlkp
|
Wysłany: 2011-03-09, 09:33
|
|
|
Wymień olej ja miałem to samo, problem i przyczyną jest olej(jazda na krótkich odcinkach w czasie zimy z oleju zrobiła się zupa :mrgreen: )po wymianie wszystko wróciło do normy.
:arrow: http://www.a8team.pl/topics13/2720.htm |
_________________ WŁADCA PIERŚCIENI JEST TYLKO JEDEN CCCO
NIE MAM MOŻLIWOŚCI ROZKODOWANIA VIN-ÓW!! |
|
|
|
|
Danio
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Daniel
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 2 razy Wiek: 40 Dołączył: 21 Sty 2010 Posty: 195 Skąd: Długołęka/Wrocław
|
Wysłany: 2011-03-09, 17:45
|
|
|
Dzięki "gumiss64" Nie znalazłem tego wcześniej. Racja z tym olejem bo do pracy mam 3,5km silnik osiągnie max 60st, dobra zaczynam od oleju
A co do wymiany uszczelek pod głowicą to robił to ktoś bez użycia klucza dynamometrycznego? da się bez klucza zrobić, czy to dość ryzykowne? |
_________________ Automatycznie Uwikłany Dodatkowymi Inwestycjami |
|
|
|
|
|
|
|
gumiss64
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2 & C4
Pomógł: 9 razy Dołączył: 13 Gru 2009 Posty: 129 Skąd: wlkp
|
Wysłany: 2011-03-09, 19:21
|
|
|
spokojnie że się da, ważne by dokręcać w odpowiedniej kolejności i jeszcze pod jednym warunkiem że wcześniej już coś takiego robiłeś :mrgreen: , u mnie od wymiany minęło pół roku i wszystko w porządku. |
_________________ WŁADCA PIERŚCIENI JEST TYLKO JEDEN CCCO
NIE MAM MOŻLIWOŚCI ROZKODOWANIA VIN-ÓW!! |
|
|
|
|
Danio
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Daniel
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 2 razy Wiek: 40 Dołączył: 21 Sty 2010 Posty: 195 Skąd: Długołęka/Wrocław
|
Wysłany: 2011-03-09, 19:55
|
|
|
gumiss64 napisał/a: | spokojnie że się da, ważne by dokręcać w odpowiedniej kolejności i jeszcze pod jednym warunkiem że wcześniej już coś takiego robiłeś :mrgreen: , u mnie od wymiany minęło pół roku i wszystko w porządku. |
No właśnie że nie robiłem, ale na mechanice dość się znam wiele rzeczy robię sobie sam przy aucie no ale jednak to mnie troszkę odstrasza
A pisząc o kolejności dokręcania miałeś na myśli po przekątnej?, czy jest jakaś określona kolejność? |
_________________ Automatycznie Uwikłany Dodatkowymi Inwestycjami |
|
|
|
|
|
|
|
gumiss64
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2 & C4
Pomógł: 9 razy Dołączył: 13 Gru 2009 Posty: 129 Skąd: wlkp
|
Wysłany: 2011-03-09, 22:58
|
|
|
Danio napisał/a: | A pisząc o kolejności dokręcania miałeś na myśli po przekątnej?, czy jest jakaś określona kolejność? |
niżej podaje kolejność
*Wyciąg z autodaty
Etap 1: 40 Nm
Etap 2: 60 Nm
Etap 3: 90 stopni
Etap 4: 90 stopni
kolejność standardowa (od środka po przekątnej)
Panewki wałka rozrządu po 20 Nm
Zapytaj kolegów z forum z Wrocławia może któryś ma i z przyjemnością pożyczy:) |
_________________ WŁADCA PIERŚCIENI JEST TYLKO JEDEN CCCO
NIE MAM MOŻLIWOŚCI ROZKODOWANIA VIN-ÓW!! |
|
|
|
|
nynek16
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 3.7Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Kamil
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 41 Dołączył: 30 Gru 2010 Posty: 134 Skąd: Wałcz
|
Wysłany: 2011-03-09, 23:19
|
|
|
a ja ci napisze tak miałem to samo co ty tez wymieniałem olej uszczelki i inne duperele po tygodniu zatarłem silnik .. niestety wina lezała w pompie oleju moim zdaniem zrzuć miske sprawdz smoka czy nie zapchany i pompe oleju.. sprawdzić nie zaszkodzi... as bedziesz miał pewność , stawiam na to... |
_________________ Radość z jazdy zaczyna się tam, gdzie kończy się ekonomia To świat którego muzyką jest ryk silników. |
|
|
|
|
|
|
|
Danio
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Daniel
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 2 razy Wiek: 40 Dołączył: 21 Sty 2010 Posty: 195 Skąd: Długołęka/Wrocław
|
Wysłany: 2011-03-10, 20:22
|
|
|
dzięki chłopaki, zamówiłem już czujnik ciśnienia, olej+filtr i uszczelki pod pokrywkę
a co do tego co napisałeś "nynek16" to napędziłeś mi niezłego stresa!!!
Ale zrobiłem tak:
1-rozgrzałem silnik
2-zgasiłem i zostawiłem na 15 min
3-po upływie 15 min sprawdzam stan oleju i jest 3/4 skali na bagnecie
4-odpalam silnik i od razu ponownie patrze na bagnet i oleju już nie ma, czyli smok zaciąga i rozchlapuje czyli smarowanie jest! (takie moje rozumowanie choć może błędne)
Jeszcze jedno, zauważyłem że kontrolka ciśnienia oleju zapala się przy jeździe na niskich obrotach i zrobiłem test:
1-Zapaliła się kontrolka
2-przechodzę na tip-tronic redukuję bieg na niższy równy 3,5 tyś obr. i kontrolka znika,
Powtórzyłem to kilka razy i zawsze tak samo
Co o tym sądzicie??? bo ja się utwierdzam to co napisał gumiss64 że z oleju robi się zupa i to może być przyczyną, ale oczywiście przy zmianie oleju zajrzę do miski tak jak zaleca nynek16 |
_________________ Automatycznie Uwikłany Dodatkowymi Inwestycjami |
|
|
|
|
artek
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Artur
Jeżdzę: Audi S8
Pomógł: 1 raz Wiek: 47 Dołączył: 04 Lis 2010 Posty: 99 Skąd: Chełm/lubelskie
|
Wysłany: 2011-03-13, 11:55
|
|
|
jak mi się zapalała kontrolka od oleju to przyczyną był alternator, dawał jakiś impuls i coś tam głupiało. |
|
|
|
|
|
|
|
mdamian
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy Wiek: 42 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 2107 Skąd: 3-miasto
|
|
|
|
|
JabbaR
Użytkownik
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: A8
Wiek: 37 Dołączył: 04 Maj 2010 Posty: 30 Skąd: Działdowo / Warm-Maz
|
Wysłany: 2011-03-14, 10:18
|
|
|
Danio napisał/a: | Jeszcze jedno, zauważyłem że kontrolka ciśnienia oleju zapala się przy jeździe na niskich obrotach i zrobiłem test:
1-Zapaliła się kontrolka
2-przechodzę na tip-tronic redukuję bieg na niższy równy 3,5 tyś obr. i kontrolka znika,
Powtórzyłem to kilka razy i zawsze tak samo
Co o tym sądzicie??? |
Ja tak miałem w Passacie B5 1.8T. Zapalała się kontrolka, przegazowanie i znikała. Po zdjęciu miski olejowej okazało się, że smok zapchany, w misce pełno syfu i nawet jakieś kawałki plastików...
Dokładne wyczyszczenie pompy oleju, dokładne wymycie misy olejowej (silnik byl czysciutki), zmiana oleju i filtra - efekt: juz nigdy więcej się kontrolka nei zapaliła.
Początkowo myśleliśmy ze pompa padła bo po wkręceniu zegaru w miejsce czujnika bylo za małe ciśnienie oleju. Mimo dużego stanu oleju pompa nie podawała na samą górę i nawet lekki klekot było słychać w silniku. Przegazowanie pomagało na chwile-wszystko cichło. |
_________________ SPRZEDAM BARDZO ZADBANE A8 D2!! - info na PW! |
|
|
|
|
|
|
|
Danio
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Daniel
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 2 razy Wiek: 40 Dołączył: 21 Sty 2010 Posty: 195 Skąd: Długołęka/Wrocław
|
Wysłany: 2011-03-15, 19:21
|
|
|
JabbaR napisał/a: |
Dokładne wyczyszczenie pompy oleju, dokładne wymycie misy olejowej (silnik byl czysciutki), zmiana oleju i filtra - efekt: juz nigdy więcej się kontrolka nei zapaliła.
Początkowo myśleliśmy ze pompa padła bo po wkręceniu zegaru w miejsce czujnika bylo za małe ciśnienie oleju. Mimo dużego stanu oleju pompa nie podawała na samą górę i nawet lekki klekot było słychać w silniku. Przegazowanie pomagało na chwile-wszystko cichło. | Zgadzam się z tym, moje auto już u mechaniora, rozebrane pokrywy, przejrzana miska olejowa i inne tam zakamarki, co się okazało? poprzedni "pseudo mechanicy" u których wymieniałem olej nie zmienili filtra oleju za który zapłaciłem a ten z przepracowania się rozsypał i pozapychał wnętrzności. Silnik nie jest pozacierany, wałki nie wytarte, ogólnie w porę zdążyłem żeby nie narobić bałaganu |
_________________ Automatycznie Uwikłany Dodatkowymi Inwestycjami |
|
|
|
|
|