Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 ALL ] Demontaż tlumika koncowego A8  
Autor Wiadomość
modeusz 
Użytkownik


Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Adam
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 34
Dołączył: 22 Sie 2015
Posty: 6
Skąd: Zielonka
Wysłany: 2015-09-08, 11:08   

Bardzo spodobał mi się dźwięk tej A8, dość kulturalny.. gdzie zamiast końcowego, oryginalnego wydechu, zostały wstawione dwie rury. Jak mniemam, najlepiej utrzymać oryginalną średnicę?

https://www.youtube.com/w...BKldFAA&index=1
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2015-09-08, 11:37   

Za głosno bedzie. Filmiki tego nnie oddadzą to trza na zywo słyszec
 
 
kiju85 
Użytkownik


Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Grzegorz
Jeżdzę: S8
Wiek: 39
Dołączył: 02 Lip 2015
Posty: 31
Skąd: Słupsk
Wysłany: 2015-09-08, 14:15   

a mi sie wydaje tak:
uciac koncowy tak, by mozna bylo go z powrotem zamocowac (np na szerokie cybanty), dodatkowo tez uciac tak, by moc opcjonalnie wstawic koncowy komorowy. Podobno nie mozna przelotowego, bo przeloty nadaja sie tylko do turbin. W sumie taka wiedze, posiadlem tutaj na forum. Osobiscie nie wiem jak ma sie to do wszystkiego innego, silnika, sprezania powietrza itd, ale stosowanie przeciez rurek zamiast koncowego to tez jest jakby nie komorowy a pelen przelot.
Ja mysle nad tym caly czas by kuc koncowy, ale wpierw chyba wytne swoj ;) )
Nie mniej wiekszosc ludzi na forum mowi, ze najlepszym rozwiazaniem jest wymiana konowego na sportowy.
_________________
Pozdrawiam, Grzegorz
 
 
modeusz 
Użytkownik


Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Adam
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 34
Dołączył: 22 Sie 2015
Posty: 6
Skąd: Zielonka
Wysłany: 2015-09-08, 14:31   

Pewnie tak... jednak zostawiając na swoim miejscu katalizatory i tłumik środkowy, może będzie znoście a jednocześnie nie nazbyt "szpanersko" że tak powiem..
W jakim miejscu najlepiej przeciąć dwie rury idące od tł. środkowego do końcowego? Myślicie, że pierwszy lepszy "tłumikarz" zrobi to porządnie, z wycięciem i wstawieniem nowych rur? (końcówka musi być oryginalna)
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2015-09-08, 16:46   

modeusz napisał/a:
Bardzo spodobał mi się dźwięk tej A8, dość kulturalny..


modeusz napisał/a:
Pewnie tak... jednak zostawiając na swoim miejscu katalizatory i tłumik środkowy, może będzie znoście a jednocześnie nie nazbyt "szpanersko" że tak powiem..

W jednej ze swoich D2 miałem tak zrobione i mogę powiedzieć, że jest zupełnie inaczej niż o postrzegasz....
kulturalnie nie jest w ogóle...
jest zdecydowanie szpanersko....
na wysokich obrotach auto drze ryja...
na niskich w okolicach 1500obr/min mało przyjemnie buczy co dopinguje do bardziej aktywnego przyspieszania i trzymania silnika na niższym biegu a wyższych obrotach.


Kilka lat temu przez jakiś dłuższy czas miałem równocześnie A8D2 4.2V8 oraz S8D2 4.2V8.... w A8 kupionym wcześniej miałem wycięty tłumik końcowy i wstawione rury ale w S8 korzystając już z wcześniejszych doświadczeń miałem wycięte katy i zamiast fabrycznego końcowego wstawiony końcowy sportowy.
Z tych przeróbek wyszły dwa auta o dźwiękach wydechu odmiennych od swojej mocy i charakteru - A8 darło japę, było napastliwe, agresywne i strzelało wydechem natomiast S8 było stonowane, kulturalnie basowe i do tego pięknie gulgoczące.


Jeżeli ma być w miarę kulturalnie i nie być jakoś szczególnie szpanersko to wstawianie rur zamiast końcowego tłumika moim zdaniem się nie sprawdzi.
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
modeusz 
Użytkownik


Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Adam
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 34
Dołączył: 22 Sie 2015
Posty: 6
Skąd: Zielonka
Wysłany: 2015-10-01, 10:15   

Katalizatory muszą zostać, póki ich żywot wciąż trwa. Jeśli choćby jeden będzie kwalifikował się do wymiany - zostaną bez cienia wątpliwości usunięte..

Czyli istnieją jakieś "dedykowane" modele tłumików końcowych? Pewnie najrozsądniej byłoby poszukać na zagranicznych stronach.
Trochę razi mnie fakt, że końcówki mogą być w "chromie". To nie pasuje do mojej konsystencji samochodu, nic nie zastąpi przybrudzonego, ciemnego oryginału.. :)

Niestety w moim samochodzie została popełniona pewna głupota. Parę lat temu została zainstalowana instalacja HHO, na oryginalny dolot nie ma miejsca (jest pojemnik na destylowaną wodę) za czym idzie.. aktualnie rzęzi filtr stożkowy. Wrażenia- zdecydowany spadek mocy, bierze gorące powietrze.
https://www.youtube.com/watch?v=ktfOgHi0lvU
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2015-10-01, 10:31   

modeusz napisał/a:
Niestety w moim samochodzie została popełniona pewna głupota. Parę lat temu została zainstalowana instalacja HHO, na oryginalny dolot nie ma miejsca (jest pojemnik na destylowaną wodę) za czym idzie.. aktualnie rzęzi filtr stożkowy. Wrażenia- zdecydowany spadek mocy, bierze gorące powietrze.


To smigasz na wodzie?? Poka foty tego czegoś
 
 
modeusz 
Użytkownik


Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Adam
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 34
Dołączył: 22 Sie 2015
Posty: 6
Skąd: Zielonka
Wysłany: 2015-10-01, 16:27   

Aktualnie nie mam na komputerze - pod koniec miesiąca wrócę do kraju - zrobię parę zdjęć :) Niestety praktycznie nie ma różnicy - być może to kwestia jedynie ustawień pokręteł, to kwestia raczej prób i błędów. Najlepiej jakby zrobił to ktoś z doświadczeniem..

Chętnie przygarnę wydech..
 
 
modeusz 
Użytkownik


Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Adam
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 34
Dołączył: 22 Sie 2015
Posty: 6
Skąd: Zielonka
Wysłany: 2015-12-03, 11:59   

Po pewnym czasie, zdecydowałem się jednak na inne rozwiązanie. Jeździłem bez tylnego tłumika (zamiast niego - proste rury) , dźwięk na wyższych obrotach porażający. Chęć zmiany przyszła nadzdecydowanie szybko. Są dwa główne powody:
-prymitywne, głośne buczenie wewnątrz pojazdu, zupełnie bez charakteru. Występuje ono przy zakresie obrotów (1,2k - 2k)
-Odczułem niewielki.. ale jednak, spadek elastyki silnika

Aktualnie robi się wydech customowy na pięciu tłumikach, prosto z kolektorów :) Efekty pokażę niebawem (jak i zdjęcia tej instalacji wodnej)
 
 
Preston81 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic FBG
Zasilanie: PB
Imię: Maciej
Jeżdzę: S8D2 AQH
Pomógł: 8 razy
Wiek: 43
Dołączył: 14 Wrz 2011
Posty: 1805
Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-12-07, 22:36   

omg panowie kowale :D
macie gotowca 1 pik i załatwione
http://www.amazon.com/dp/B003R2MQT6?psc=1


https://www.youtube.com/watch?v=3rCT5FfwBl0
https://www.youtube.com/watch?v=5oZRdu50aV4


https://www.youtube.com/watch?v=Q4TarirQfZY

nawet d3 jest na yt dla nie za glosna :D
https://www.youtube.com/watch?v=epiFuB_bRTs


tu s5 wyszła rewelacja moim zdaniem https://www.youtube.com/watch?v=hFLu3sQrnxg
_________________
bądź sobą, wariatów też lubią
 
 
Satyavan 
Użytkownik



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: 5HP-19 CJT
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 34
Dołączył: 25 Lip 2015
Posty: 45
Skąd: Konin
Wysłany: 2015-12-08, 20:39   

FOSS napisał/a:
modeusz napisał/a:
Bardzo spodobał mi się dźwięk tej A8, dość kulturalny..

Kilka lat temu przez jakiś dłuższy czas miałem równocześnie A8D2 4.2V8 oraz S8D2 4.2V8.... w A8 kupionym wcześniej miałem wycięty tłumik końcowy i wstawione rury ale w S8 korzystając już z wcześniejszych doświadczeń miałem wycięte katy i zamiast fabrycznego końcowego wstawiony końcowy sportowy.
Z tych przeróbek wyszły dwa auta o dźwiękach wydechu odmiennych od swojej mocy i charakteru - A8 darło japę, było napastliwe, agresywne i strzelało wydechem natomiast S8 było stonowane, kulturalnie basowe i do tego pięknie gulgoczące.


Jeżeli ma być w miarę kulturalnie i nie być jakoś szczególnie szpanersko to wstawianie rur zamiast końcowego tłumika moim zdaniem się nie sprawdzi.


Tak jak mówisz, też nie mam kata i tłumik końcowy od WM i moim zdaniem fajnie furczy.

Próbka dźwięku
 
 
ernesto 
Moje A8



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy
Wiek: 40
Dołączył: 06 Wrz 2011
Posty: 3502
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 2016-02-02, 16:26   

https://youtu.be/fziPi_rL7bU
_________________
Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.

Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.

 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2016-02-02, 17:29   

A co tak rzępoli??? :)
 
 
ernesto 
Moje A8



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy
Wiek: 40
Dołączył: 06 Wrz 2011
Posty: 3502
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 2016-02-02, 17:42   

Nie wiem, przecież to diesel nie słyszysz ?
_________________
Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.

Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.

 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2016-02-02, 17:53   

No ale czy to nie nastawniki????
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - recenzje mang

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.