Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 ALL ] Demontaż tlumika koncowego A8  
Autor Wiadomość
SERGIO 
Moje A8


Rocznik: 2007
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: DSG
Zasilanie: ON
Imię: SERGIO
Jeżdzę: VW PASSAT
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 24 Paź 2009
Posty: 297
Skąd: Pomorskie
Wysłany: 2010-10-22, 09:36   









Tak wyglądają nasze tłumiki które zostały zrobione do naszych ósemek. Jak będę miał chwilę to wrzucę jakiś filmik jak to chodzi a muszę powiedzieć że chodzi zacnie, z dnia na dzień ładniej ponieważ jak każdy tłumik pod wpływem temperatury zmienia się dźwięk, w tym przypadku na lepszy.

Pierwsze wrażenie, ładne basowe brzmienie, w środku delikatnie słyszalne, nie przeszkadza całkowicie nawet najwybredniejszej żone ;-)

[ Dodano: 2010-10-24, 14:12 ]
No i mała próbka dźwięku - z góry mogę powiedzieć że dźwięk nagrywany telefonem jest troszkę inny niż na żywo - oczywiście o wiele lepszy.

http://www.youtube.com/watch?v=DHjoN0zFiPs

Co wy na to? :-D
 
 
tomekzabrze 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: S8 D2 340
Pomógł: 6 razy
Wiek: 40
Dołączył: 06 Paź 2009
Posty: 306
Skąd: Zabrze
Wysłany: 2010-10-24, 13:30   

sproboj nagrac pod obciązeniem biegu bedzie duzo lepiej pewnie:)
 
 
Mucholejkolator 
Moje A8



Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Kacper
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 9 razy
Wiek: 39
Dołączył: 27 Cze 2010
Posty: 460
Skąd: Lublin
Wysłany: 2010-10-24, 15:08   

Brzmi zajefajnie :mrgreen: , tylko jakoś nisko wisi cały tłumik. Nie dało się go trochę wyżej podwiesić?
SERGIO, jak byś jeszcze nagrał z zewnątrz jak samochód raban po okolicy robi to by było super :-D
 
 
sebos17 
Moje A8



Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.8
Skrzynia: 6HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sebastian
Jeżdzę: X5 E53 4.8is
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 09 Sty 2010
Posty: 623
Skąd: Bielsk Podlaski
Wysłany: 2010-10-24, 17:51   

łaaadnie gada, kolego klon_84 decydujesz się? ciekawi mnie właśnie jak brzmi V6, jak się zdecydujesz nagraj dla potomnych filmik ;-)
_________________

 
 
SERGIO 
Moje A8


Rocznik: 2007
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: DSG
Zasilanie: ON
Imię: SERGIO
Jeżdzę: VW PASSAT
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 24 Paź 2009
Posty: 297
Skąd: Pomorskie
Wysłany: 2010-10-24, 18:52   

Kolega Klon_84 ma już taki tłumik do 2,8 identyczny tylko z jednym wlotem będziemy mu zakładać w przyszłym tygodniu jak się uda.

Tłumik za nisko powieszony? w którym aucie? Tym na filmie czy na zdjęciach?
Ten na zdjęciach to mój i i wydaje mi się że jest idealnie ok 1 cm szpara od zderzaka u kolegi na filmiku ciut niżej z tego względu że ma nie ori hak i cała belka jest dość nisko wystają jakieś śruby więc jest ciut niżej, u kolegi KAZIK_MAX jest idealnie ok 0,5 do 1,0 cm od zderzaka.

Powiem Wam jeszcze jedno w trzech autach zamontowaliśmy te same tłumiki, a w każdym aucie dźwięk jest inny z jednego prostego względu:

- Moje auto nie ma katów tylko dwa sportowe przelotowe tłumiki AWG, silnik 300KM

- Kolegi KAZIK_MAX ta sama konfiguracja ale za to S8- inny dolot inne kolektory wydechowe więc charakterystyka pracy inna

- Mojego kolegi Macieja też zwykłe A8 tylko, że on nie ma katów tylko zwykłe przeloty (rura) zmienione z 55 mm na 60 mm w jego aucie były 2 tłumiki środkowe w tym pierwszym mniejszym był z H-pipe'a, więc tego małego wyrzuciliśmy i zrobiliśmy samego H pipe'a o większej średnicy.

Wszystkie auta mają podobny dźwięk, ale nie identyczny.

Jako, że pożyczyłem sobie od kolegi nową giętarkę do rur to mam zamiar może w przyszłym tygodniu zrobić coś innego w swoim aucie tzn:
Tłumiki przelotowe zamiast katów zostają, a za nimi wstawię rury wydechowe 60 mm do samego końcowego, po drodze wyrzucę H-pipe'a i tłumik środkowy i zrobię X pipe.
Wtedy zobaczymy jaki będzie dźwięk.

Kolega jak już wcześniej pisałem w S6 zrobił sobie rury 2,5 cala od plecionki do samego końca i tylko wstawił po dwóch stronach sportowe tłumiki też robione na zamówienie. Dźwięk taki, że ładniejszego w 4,2 w Audi nie słyszałem, a dla porównania na przyspieszenie z drugą S6 na ori tłumikach szły łeb w łeb więc ciśnienia itp muszą być w normie i nic nie zepsuł
Ostatnio zmieniony przez SERGIO 2010-11-01, 23:11, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
Mucholejkolator 
Moje A8



Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Kacper
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 9 razy
Wiek: 39
Dołączył: 27 Cze 2010
Posty: 460
Skąd: Lublin
Wysłany: 2010-10-24, 19:08   

SERGIO napisał/a:
łumik za nisko powieszony? w którym aucie? Tym na filmie czy na zdjęciach?
Ten na zdjęciach to mój i i wydaje mi się że jest idealnie ok 1 cm szpara od zderzaka u kolegi na filmiku ciut niżej z tego względu że ma nie ori hak i cała belka jest dość nisko wystają jakieś śruby więc jest ciut niżej, u kolegi KAZIK_MAX jest idealnie ok 0,5 do 1,0 cm od zderzaka.


Teraz już wszystko jasne :-D

SERGIO napisał/a:
Tłumiki przelotowe zamiast katów zostają, a za nimi wstawię rury wydechowe 60 mm do samego końcowego, po drodze wyrzucę H-Bloksa i tłumik środkowy i zrobię X pipe.
Wtedy zobaczymy jaki będzie dźwięk.


No to już po całości polecisz jak się uda, powodzenia życzę :-D
 
 
klon_84
[Usunięty]

Wysłany: 2010-10-30, 11:38   

hejka koledzy jak tylko uda mi sie zalozyc tlumik planuje w tym tygodniu to oczywiscie pochwale sie rowniez nowym brzmieniem :)
 
 
tomekzabrze 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: S8 D2 340
Pomógł: 6 razy
Wiek: 40
Dołączył: 06 Paź 2009
Posty: 306
Skąd: Zabrze
Wysłany: 2010-10-30, 14:07   

klon_84 napisał/a:
hejka koledzy jak tylko uda mi sie zalozyc tlumik planuje w tym tygodniu to oczywiscie pochwale sie rowniez nowym brzmieniem :)
a ty ktory tłumik zakladasz?
 
 
klon_84
[Usunięty]

Wysłany: 2010-10-31, 19:23   

tomekzabrze napisał/a:
klon_84 napisał/a:
hejka koledzy jak tylko uda mi sie zalozyc tlumik planuje w tym tygodniu to oczywiscie pochwale sie rowniez nowym brzmieniem :)
a ty ktory tłumik zakladasz?


Zamowilismy tlumiki dedykowane robilismy zrzute zalatwil nam to Sergio :-> ja akurat zakladam ten z jednym wlotem, sam jestem ciekaw co z tego bedzie za efekt patrzac na filmik zamieszczony przez kolege Sergio juz nie moge sie doczekac az moj bedzie tak przyjemnie dla ucha gral.. :-D
 
 
sebos17 
Moje A8



Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.8
Skrzynia: 6HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sebastian
Jeżdzę: X5 E53 4.8is
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 09 Sty 2010
Posty: 623
Skąd: Bielsk Podlaski
Wysłany: 2010-11-10, 12:35   

klon_84 napisał/a:
juz nie moge sie doczekac az moj bedzie tak przyjemnie dla ucha gral.. :-D


I jak tam udało się zamontować tłumik? jak wrażenia?
 
 
SERGIO 
Moje A8


Rocznik: 2007
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: DSG
Zasilanie: ON
Imię: SERGIO
Jeżdzę: VW PASSAT
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 24 Paź 2009
Posty: 297
Skąd: Pomorskie
Wysłany: 2010-11-10, 13:13   

sebos17 napisał/a:
I jak tam udało się zamontować tłumik? jak wrażenia?


Pozwolę wypowiedzieć się w tej kwestii bo montowałem ten wydech koledze Klon_84.
Powiem tak efekt jest, wyglada tak samo jak na zdjęciach wyżej, różnicę słychać, jednak jest o wiele ciszej jak w 4,2.
W tym konkretnym przypadku wydaje mi się że Klon_84 ma problem z katalizatorami ponieważ według mnie zarówno przed wymianą tłumika jak i po auto nie wkręca się na obroty tak jak powinno.

Uważam, że szczególnie w silnikach 2,8 (takie rozwiązanie słyszałem w innych autach Golf VR6, Audi A6 2.8) dla uzyskania naprawdę fajnego dźwięku i efektu. Zrobić dwie rzeczy - założyć mu filtr stożkowy (jest o wiele więcej miejsca niż w 4,2 i nie będzie problemu z temperaturą pod masą) spowoduje to naprawdę świetny dźwięk silnika.
Jeżeli chodzi o wydech koniecznie wyrzucić katalizatory większe ciśnienie dostanie tłumik końcowy i zacznie bardziej grać - dostanie więcej dźwięku w dolnym zakresie obrotów (bas).
U kolegi Klon_84 jeśli się zdecyduje wstawię nowe rury o większej średnicy od początku bez katalizatorów, jest tam podajże 50 mm a wstawimy np. 55 mm do łączenia się obu V a dalej jedna 65 mm do tłumika końcowego. Efekt powinien być naprawdę super.
Oczywiście jeśli wszystko z silnikiem będzie ok bo w tej chwili jeszcze nie doszliśmy co go zamula czy katy zapchane czy może serducho coś boli.

Wczoraj np.zrobiliśmy cały układ wydechowy dla mojego kolegi do Audi TT średnica zmieniona z 55mm na 65mm, wyrzucony katalizator, a w jego miejsce w pełni przelotowy tłumik sportowy, (w niego zamontowana druga sonda), środkowy tłumik wyrzucony, a końcowy dedykowany, pełen przelot.
Dźwięk zrobił się agresywny, a powera dostał niesamowitego. (również okazało się że katalizator był zapchany i kruszył się w środku).
Przed operacją niechętnie wkręcał się powyżej 5500 obr. w tej chwili wskazówka błyskawicznie wkręca się na 7500 obr i samochód zaczął zapier..lać,
oczywiście filtr zmieniony na K&N, teraz do pełni szczęścia kolegi będzie zmieniany program na 250 KM.
 
 
sebos17 
Moje A8



Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.8
Skrzynia: 6HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sebastian
Jeżdzę: X5 E53 4.8is
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 09 Sty 2010
Posty: 623
Skąd: Bielsk Podlaski
Wysłany: 2010-11-10, 14:02   

SERGIO te tłumiki w tej cenie będą cały czas dostępne? zima się zbliża i średnio mi się chce grzebać przy aucie, zawsze po ciężkim sezonie automatycznie zwalniam obroty jak zima za pasem ;-) a z tego co piszesz, trzeba tym zająć się od samych kolektorów, bo wymiana tłumika końcowego to tylko półśrodki...
_________________

 
 
SERGIO 
Moje A8


Rocznik: 2007
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: DSG
Zasilanie: ON
Imię: SERGIO
Jeżdzę: VW PASSAT
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 24 Paź 2009
Posty: 297
Skąd: Pomorskie
Wysłany: 2010-11-10, 14:47   

No ja bym tak zrobił jak pisałem wyżej, bo uważam, że cały układ ori wraz z katami a tylko wymiana kocowego da efekt, jednak nie będzie 100% satysfakcji.
Usłyszysz zmianę na zewnątrz, a w środku jest tylko minimalnie głośniej.
A przecież chodzi o to, aby usłyszeć fajny, basowy dźwięk V6 lub V8.

W V8 przerobiłem już różne kombinacje i najlepiej ten tłumik chodzi jak wyrzucamy katy, zmieniamy średnicę na 60 mm, środkowy ori, końcowy dedykowany. Efekt naprawdę zacny chociaż jak dla mnie i tak V8 Hemi najładniej brzmi.

[ Dodano: 2010-11-10, 14:50 ]
Jeśli chodzi o ceny to zobaczymy po nowym roku. Chleb i mleko drożeje więc może będzie inna cena. Zobaczymy, będzie nowy rok to ceny będę z producentem negocjował tak żeby był ok.

[ Dodano: 2010-12-11, 00:10 ]
Cytat:
SERGIO, jak byś jeszcze nagrał z zewnątrz jak samochód raban po okolicy robi to by było super :-D


Trochę to trwało ale znalazłem wolnego kamerzystę he he i efekt jest:

http://www.youtube.com/watch?v=H8A4WDzuC6k :evil:
 
 
Mucholejkolator 
Moje A8



Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Kacper
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 9 razy
Wiek: 39
Dołączył: 27 Cze 2010
Posty: 460
Skąd: Lublin
Wysłany: 2011-02-28, 11:00   

A ja założyłem sobie dedykowany przelot końcowy polskiej firmy PROEX.
Kolega mnie namówił i zaryzykowałem mimo wcześniejszych rozmów z Sergiem i Fossem o jakości "rzemieślniczych" tłumików na zamówienie made in Poland ;-)
Facet dorabia tłumiki pod konkretne auto. Najpierw zapytałem czy ma opracowany tłumik do D2. Odpisał ze zrobił kilkanaście w tym kilka za granicę. Przesyłasz mu filmik z youtube z dźwiękiem jaki chcesz osiągnąć i trzeba określić czy są jeszcze jakieś modyfikacje w układzie wydechowym lub w planach. Wtedy on buduje komin w odpowiedni sposób. Ja np. chciałem żeby był tzw. efekt nieuciążliwego basu na oryginalnych katalizatorach.
Muszę przyznać, że efekt dźwiękowy wręcz zaskoczył mnie pozytywnie. Brzmi naprawdę rasowo i nie jest przy tym obciachowo głośny. W środku zrobiło się głośniej to fakt, ale najlepsze jest to ze powyżej prędkości 80 km przestaje być słyszalny w kabinie i w ogóle nie jest uciążliwy podczas podróży. Oczywiście przy gwałtownym przyspieszaniu delikatnie daje o sobie znać :mrgreen: Natomiast przy niskich prędkościach, jeżdżąc po mieście w szczególności, słychać wyraźnie bulgot V8.

A z zewnątrz efekt możecie doświadczyć uszami swoimi tu:

http://www.youtube.com/watch?v=UbdZ_IMDOHs

Oczywiście, jeśli chodzi o jakość wykonania nie jest to zachodni, kwasoodporny produkt typu FOX czy Eisenmann ale cena 550 zł i dwuletnia gwarancja rekompensują malowaną aluminiową blachę i nieidealne spawy. Końcówki z dyfuzorami 77mm natomiast są na szczęście nierdzewne :-D Za montaż zapłaciłem stówkę.

Zobaczymy tylko jak z trwałością, na razie mogę polecić tego fachowca, widać, że ogarnia temat.

 
 
sebos17 
Moje A8



Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.8
Skrzynia: 6HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sebastian
Jeżdzę: X5 E53 4.8is
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 09 Sty 2010
Posty: 623
Skąd: Bielsk Podlaski
Wysłany: 2011-02-28, 11:06   

Mucholejkolator ładnie, ładnie :mrgreen:

Jak zakupię V8 na pewno rozważę tego magika ;-)
_________________

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.