Autor |
Wiadomość |
beyer28
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip+F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D2 FL & Calibra 2.0 8V
Pomógł: 5 razy Wiek: 38 Dołączył: 14 Sie 2013 Posty: 871 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2014-04-03, 18:40
|
|
|
Panowie, a czy krzywe tarcze objawiają się telepaniem odczuwanym na kierownicy i pedale hamulca, czy biciem w kołach, które w żaden sposób nie przenosi się na kierownicę i pedał hamulca? |
|
|
|
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2014-04-03, 18:42
|
|
|
przenoszą się też na kierownice. Mi w fordzie przy dużej prędkości tak biło kierownicą że nie szło jej utrzymać. |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
|
|
|
beyer28
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip+F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D2 FL & Calibra 2.0 8V
Pomógł: 5 razy Wiek: 38 Dołączył: 14 Sie 2013 Posty: 871 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2014-04-03, 18:53
|
|
|
Pytam o to, bo dziś byłem u mechanika, przejechaliśmy się i to moje całe "dziwne" hamowanie wg. niego nic nie ma wspólnego z tarczami. U mnie odkąd zaczęły się problemy z biciem przy hamowaniu, jeszcze przed wymianą tarcz z klockami, związane to było z telepaniem na kołach, a nigdy te wibracje nie przenosiły się na kierownicą. Nawet najmniejszych drgań na niej nie było. A tym bardziej, że skoro tarcze krzywe to teoretycznie telepanie powinno być cały czas, a u mnie raz zatelepie i spokój, później znów i jest to takie nieregularne. Ot taka zagwostka <niewiem> |
|
|
|
|
Lukas134
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: 6HP26 GZA
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D3 & Corvette C4
Pomógł: 16 razy Wiek: 35 Dołączył: 12 Paź 2009 Posty: 1003 Skąd: Łosice
|
Wysłany: 2014-04-03, 19:11
|
|
|
beyer28, hehhe dziwne rzeczy się dzieją a jak z tylnymi tarczami kolego ?? Bo kiedyś miałem taki przypadek, że tylne tarcze mocno biły może nie tyle na kierownice ale auto dostawało drgań mocnych przy hamowaniu najłatwiej sprawdzić jadąc i delikatnie ręcznym hamować tak aby klocki dochodziły do tarcz i jak będzie tak samo jak dzieje się u Ciebie to tył do wymiany )
Powiem Ci, u mnie w D2 tarcze biły strasznie, ale był problem bo pościągałem koła mam zegar w domu itd sprawdziłem kilka razy i nic proste, a One pod wpływem temperatury się krzywiły i biły strasznie a jak sprawdzałem na zimnych to nic elegancko wymieniłem i diagnoza okazała się prawidłowa |
_________________ Najlepsze fora internetowe samochodowe w Polsce:
Auto Audi A6 C6
Silnik BDW 2.4 177 KM. Wyciek płynu chłodniczego.
|
|
|
|
|
|
|
|
Jakub
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 3 razy Wiek: 50 Dołączył: 14 Lis 2009 Posty: 166 Skąd: BTM
|
Wysłany: 2014-04-03, 19:56
|
|
|
To masz zagwozdke identyczną jak moja,u mnie to samo,wszystko sprawdzone,zawias,hamulce itd a telepie niemiłosiernie.
Założyłem letnie koła 20 i podczas jazdy tez telepie,raz mocniej raz lżej, na zimowych nie było tego czuć,było tylko przy hamowaniu, ale zimowe mam16.
Jadę jutro koła sprawdzić,czy proste itd,jezeli tak,to jadę na rolki,moze coś pokaż
,a jak nie to rozbieram wszystko od nowa.
Już mam tego k...a dość.
Trzecie moje A8 i pierwszy raz takie jaj,do tego rozrusznik do zrobienia,pekla jedna sprężyną i zgubiłem kratke ze zderzaka, zlamalem od kumpla lewarek, a moja zabka się spie....ila,załamać się idzie.
Części już jadą do mnie,trzeba się brać za to wszystko. |
_________________ http://images50.fotosik.p...21ec9bb925m.jpg
http://bytom.blox.pl/reso...wegraffiti3.jpg |
|
|
|
|
beyer28
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip+F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D2 FL & Calibra 2.0 8V
Pomógł: 5 razy Wiek: 38 Dołączył: 14 Sie 2013 Posty: 871 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2014-04-03, 20:19
|
|
|
Oj dziwne, dziwne Co ja bym dał, żeby pojawił się człowiek, który jednoznacznie mógłby stwierdzić o co kaman ale z tymi tylnymi tarczami to jest jakiś trop, bo wymieniane były przez poprz. właściciela już jakiś czas temu i tylko bosch niestety, a do tego klocek z jednej strony mam zjechany do połowy, bo dłuższy czas jeździłem na nie świadomce <tjaa> z zakleszczonym zaciskiem - tłoczek się zblokował i trzymał, a więc może od tego tarcza się skrzywiła też. Jutro sprawdzę patent z tym ręcznym, chciałbym żeby to było to.
Najbardziej zastanawia mnie to, czemu to uwidoczniło się dopiero po zmianie opon na letnie, tych gorszych w moim przypadku, bo to ich ostatni sezon.
Jest jeszcze jedna rzecz - teoria mechanika. Powiedział mi, że mój samochód mógłby robić jako tester równości dróg w GDDKiA bo poprzez utwardzone zawieszenie z przodu (S8) i już twarde opony na dość dużej feldze 18', jak żaden inny samochód wyłapuje wszelakie nierówności nawet na teoretycznie prostej drodze. Dodatkowo po przejażdżce stwierdził, że to "gorsze" hamowanie występuje właśnie tylko na tych nierównych drogach.
Reasumując dojść o co chodzi z tym hamowaniem u mnie to jak wygrana na loterii i wysyłam litra dobrej wódki pod wskazany adres temu, kto postawi trafną diagnozę |
|
|
|
|
|
|
|
Lukas134
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: 6HP26 GZA
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D3 & Corvette C4
Pomógł: 16 razy Wiek: 35 Dołączył: 12 Paź 2009 Posty: 1003 Skąd: Łosice
|
Wysłany: 2014-04-03, 20:33
|
|
|
beyer28, Hehe mówię sprawdź tylne tarcze tak jak Ci pisałem ) miałem taki przypadek ostatnio w Lexusie Rx. Klient przyjechał, że tarcze biją i, żebym wymienił. Tak zrobiłem i dalej to samo, przejechałem się sprawdziłem tył i bije, nowy komplet na tył i zero bicia Klient zadowolony )
A na zimówkach w ogóle tego nie czułeś ?? |
_________________ Najlepsze fora internetowe samochodowe w Polsce:
Auto Audi A6 C6
Silnik BDW 2.4 177 KM. Wyciek płynu chłodniczego.
|
|
|
|
|
beyer28
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip+F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D2 FL & Calibra 2.0 8V
Pomógł: 5 razy Wiek: 38 Dołączył: 14 Sie 2013 Posty: 871 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2014-04-03, 21:15
|
|
|
Jakub, dokładnie, czasami to idzie się pochlastać. Człowiek robi coś wkoło, wsadza w ten samochód kasę, mnóstwo czasu, zaangażowania i serca przede wszystkim, wciąż nie jest tak jak by chciał. Ostatnio czyściłem odmę, bo wyła, po przeczyszczeniu ryczy dwa razy mocniej, a sucha <niewiem> aż wioska jeździć jak się zagrzeje. Niewdzięczne to jest bardzo Ze mnie w robocie to już się śmieją, że mam dobry samochód i zamiast spokojnie jeździć, to ja wnikam cały czas i wkólko bym coś robił <niewiem> Leję na to bo i tak I Love This Car
Lukasz, na zimówkach tego nie było, tak mi się przynajmniej wydaje wyłapałbym to raczej. Sprawdzę ten tył jutro z samego rana, bo może rzeczywiście to będzie,dzięki za pomysł <okioki> pozdro |
|
|
|
|
|
|
|
tomek808
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: manual
Zasilanie: PB
Imię: tomek
Jeżdzę: lexus is300sc ,saab cabrio
Pomógł: 1 raz Wiek: 44 Dołączył: 26 Mar 2013 Posty: 176 Skąd: lubelskie
|
Wysłany: 2014-04-03, 21:30
|
|
|
te zaciski zapiekające też przyczyniają się za krzywienie tarcz i jak sprawdzałem vin to 2 razy wymieniane były zaciski na obu osiach i już wiem dlaczego... |
|
|
|
|
beyer28
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip+F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D2 FL & Calibra 2.0 8V
Pomógł: 5 razy Wiek: 38 Dołączył: 14 Sie 2013 Posty: 871 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2014-04-03, 21:41
|
|
|
To czemu były wymieniane? bo jak ze względu na zapieczone tłoczki to racze regeneracja. Chociaż kto na zachodzie regeneruje, w sumie tam tylko wymiana Ja u siebie tył z jednej strony regenerowałem i na szczęście tłoczek udało się uratować |
|
|
|
|
|
|
|
tomek808
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: manual
Zasilanie: PB
Imię: tomek
Jeżdzę: lexus is300sc ,saab cabrio
Pomógł: 1 raz Wiek: 44 Dołączył: 26 Mar 2013 Posty: 176 Skąd: lubelskie
|
Wysłany: 2014-04-04, 07:53
|
|
|
samochód był serwisowany w szwajcarii w aso więc kto tam bawi się w regeneracje ....nawet w aso mi powiedział pan co sprawdzał vin że rzadko zdarza się żeby ktoś tak pakował kase w serwis. nawet magiel z serwotronik wym. został a cena w aso 4.9k |
|
|
|
|
Lukas134
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: 6HP26 GZA
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D3 & Corvette C4
Pomógł: 16 razy Wiek: 35 Dołączył: 12 Paź 2009 Posty: 1003 Skąd: Łosice
|
|
|
|
|
|
|
|
beyer28
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip+F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D2 FL & Calibra 2.0 8V
Pomógł: 5 razy Wiek: 38 Dołączył: 14 Sie 2013 Posty: 871 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2014-04-05, 12:06
|
|
|
Hej. na razie stoję w miejscu.Twój patent z tylnymi tarczami sprawdzałem i niestety nie to. Zaraz do Fossa jadę to zapytam, może naprowadzi mnie jakoś.Sam już nie wiem, dojeżdżając do świateł bez hamowania mam wrażenie, jakby nierówno się toczył przodem-takie mikro nierówności ,a więc może rzeczywiście to nie tarcze. Tylko co... |
|
|
|
|
tomek808
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: manual
Zasilanie: PB
Imię: tomek
Jeżdzę: lexus is300sc ,saab cabrio
Pomógł: 1 raz Wiek: 44 Dołączył: 26 Mar 2013 Posty: 176 Skąd: lubelskie
|
Wysłany: 2014-04-05, 13:03
|
|
|
najlepiej jakby podmienić inne koła .. |
|
|
|
|
|
|
|
beyer28
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip+F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D2 FL & Calibra 2.0 8V
Pomógł: 5 razy Wiek: 38 Dołączył: 14 Sie 2013 Posty: 871 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2014-04-05, 16:30
|
|
|
Dokładnie,podmianka mogłaby coś więcej powiedzieć, ale niestety nie posiadam drugiego kompletu na zamiankę Ale po dzisiejszej jeździe na trasie, przy hamowaniu z większych prędkości telepawce towarzyszy regularne stukanie w prawym kole, przed wymianą też to było. Czyżby zacisk? <niewiem> |
|
|
|
|
|