Autor |
Wiadomość |
beyer28
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip+F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D2 FL & Calibra 2.0 8V
Pomógł: 5 razy Wiek: 38 Dołączył: 14 Sie 2013 Posty: 871 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2014-04-11, 20:49
|
|
|
krzychu22.p1i napisał/a: | Odnośnie tematu czyli hamowania pulsacyjnego to stawiałbym na blokowanie tłoczka w zacisku |
Ale czy zablokowany tłoczek powodowałby drgania przy hamowaniu <niewiem> |
|
|
|
|
|
|
|
krzychu22.p1i
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 3149 Skąd: Oderwany od rzeczywistości
|
|
|
|
|
|
|
|
zaxaz
Użytkownik
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Maciek
Jeżdzę: Audi A8
Dołączył: 16 Wrz 2013 Posty: 16 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2014-04-11, 21:24
|
|
|
krzychu22.p1i napisał/a: | Kolego .04 to 4 setki, a 4 mikrometry to .004 Inaczej mówiąc 40 mikronów to 4 setki
Swoją drogą mierzenie bicia tarcz czujnikiem mikronowym to paranoja, setkowy wystarcza to tego.
Prawa tarcza cztery setki bicia, lewa dycha. Ta druga do wyrzucenia. Podobno max tolerancja to .05mm
Odnośnie tematu czyli hamowania pulsacyjnego to stawiałbym na blokowanie tłoczka w zacisku lub przegrzanie tarcz bo klocki i tarcze są nowe. |
Masz racje. Mierzone było setkowym, nie mikronowym. Z tego co zrozumiałem, to obie tarcze będą na gwarancji wymienione, bo moi twierdzą, że 3 setki mogą już dawać bicie. |
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2014-04-12, 08:34
|
|
|
uszek napisał/a: | sam byłem świadkiem jak w fabryce brembo rzucają tarczami |
Nigdy więcej. Raz w życiu kupiłem tarcze brembo do forda Mondeo i po 4 tyś bicie, objeździłem się po warsztatach jak głupi. Zawieszenie, opony, wyważanie. Aż wpadłem na pomysłżeby wsadzić stare tarcze i zobaczyć co się stanie. Po wsadzeniu nie było problemu więc tarcze oddałem na reklamacje i po dwóch tygodniach dali mi nowe. Jak zapytałem jaka była przyczyna że tarcze się pokrzywiły to nie uzyskałem odpowiedzi. Nic, założyłem drugi komplet i po przejechaniu 400 km przy prędkości 100 delikatnie na pedał hampla i bicie myślałem że mnie krew zaleje. Zwróciłem i kupiłem oryginalne fordowskie i problem się skończył. Nawet w samym sklepie chłopaki mówią że brembo zeszło na psy. |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
|
|
|
cheyen
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB
Imię: Janusz
Jeżdzę: S8 D2, A4 2.4
Pomógł: 3 razy Dołączył: 25 Lut 2012 Posty: 214 Skąd: Radom
|
Wysłany: 2014-04-12, 12:06
|
|
|
ernesto napisał/a: | uszek napisał/a: | sam byłem świadkiem jak w fabryce brembo rzucają tarczami |
Nigdy więcej. Raz w życiu kupiłem tarcze brembo do forda Mondeo i po 4 tyś bicie, objeździłem się po warsztatach jak głupi. Zawieszenie, opony, wyważanie. Aż wpadłem na pomysłżeby wsadzić stare tarcze i zobaczyć co się stanie. Po wsadzeniu nie było problemu więc tarcze oddałem na reklamacje i po dwóch tygodniach dali mi nowe. Jak zapytałem jaka była przyczyna że tarcze się pokrzywiły to nie uzyskałem odpowiedzi. Nic, założyłem drugi komplet i po przejechaniu 400 km przy prędkości 100 delikatnie na pedał hampla i bicie myślałem że mnie krew zaleje. Zwróciłem i kupiłem oryginalne fordowskie i problem się skończył. Nawet w samym sklepie chłopaki mówią że brembo zeszło na psy. | Hmmm, nie mam pojęcia czemu, ale uważam że miałeś jakiegoś totalnego pecha ! Ja z kolei na brembo złego słowa nie powiem. Mam tez w A4 tarcze brembo + klocki ferodo i jest malina <hura> |
|
|
|
|
beyer28
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip+F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D2 FL & Calibra 2.0 8V
Pomógł: 5 razy Wiek: 38 Dołączył: 14 Sie 2013 Posty: 871 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2014-04-12, 15:47
|
|
|
Znalazłem tą firmę wcześniej i chyba do nich podjadę, dzięki Krzychu. Co do różnic na zimnym i rozgrzanym zestawie to ciężko powiedzieć, bo u mnie to jest niesamowicie nieregularne, bo czasem występuje na zimnym, czasem na ciepłym, a czasami wcale. Raz telepnie na zimnym, na ciepłym spokój i na odwrót, ale telepaniu często towarzyszy stukanie w prawym przednim kole, a i u mnie to bicie w ogóle nie przenosi się na kierownicę, tylko koło. U mnie to nie jest jednoznaczne, bo raz jest, a większości jazdy nie ma, dziwne.
Dziś byłem na stacji diagnostycznej sprawdzić hamulce. Żadnych krzywizn na tarczach ta ich machineria nie wykazała. Wg nich tarcze przód i tył proste, hamulce biorą równiutko przód i tył, z ręcznym wszystko w najlepszym porządku <niewiem> |
|
|
|
|
|
|
|
zaxaz
Użytkownik
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Maciek
Jeżdzę: Audi A8
Dołączył: 16 Wrz 2013 Posty: 16 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2014-04-16, 13:28
|
|
|
Dzis odebralem swoj samochod od mechanika. Po wymianie elemntow o ktorych pisalem jest IDEALNIE - zadnych drgan. Co wiecej, tarcze po wrzuceniu na maszyne okazaly sie proste (niewiem dlaczego pomiar na samochodzie dawal bicie) i zostaly spowrotem zalozone.
beyer28 - moj mechanik to Auto-Magic w Lomiankach na ul. Kolejowej 156, tel. (22) 751-87-80. |
|
|
|
|
beyer28
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip+F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D2 FL & Calibra 2.0 8V
Pomógł: 5 razy Wiek: 38 Dołączył: 14 Sie 2013 Posty: 871 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2014-04-16, 18:36
|
|
|
zaxaz napisał/a: |
- pekniete wszystkie 3 simerblocki mostu
- luzna podpora walu
- luz na koncowkach drazkow przod |
Czyli po wymianie tych elementów jest git?
Dzięki za namiar, też tam uderzę. A ile Cię to kosztowało? Części sam łatwiłeś? |
|
|
|
|
|
|
|
zaxaz
Użytkownik
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Maciek
Jeżdzę: Audi A8
Dołączył: 16 Wrz 2013 Posty: 16 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2014-04-16, 19:12
|
|
|
Części oni zamawiają i maja przyzwoite ceny.
Zakres prac:
- wymiana 3 simerbloków mostu (brak zamienników, są tylko oryginalne)
- montaż linek hamulca ręcznego (tą cześć załatwiałem sam) i ustawienie
- regeneracja podpory wału + wyważenie wału
- wymiana obu końcówek drążków przód
- ustawienie geometrii
- przetoczenie tarcz przednich (bo były krzywe)
- spawanie dziurawego wydechu
Części + robocizna = 1650zł. |
|
|
|
|
beyer28
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip+F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D2 FL & Calibra 2.0 8V
Pomógł: 5 razy Wiek: 38 Dołączył: 14 Sie 2013 Posty: 871 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2015-03-30, 16:39
|
|
|
Wymieniłem tarcze, klocki, felgi,opony, ostatnio kompletne zawieszenie z przodu, zbieżność, hamulce sprawdzone na SKP i dalej problem pozostał, chociaż już w mniejszym stopniu.
Główny objaw- hamowanie pulsacyjne (jakby nierówne branie)) podczas delikatnego hamowania, które wraz ze wzrostem prędkości zmienia się w drgania połączone z regularnym stukaniem w kole. Rzecz się dzieje tylko i wyłącznie w prawym przednim kole, reszta spokój. Drgania w żadnym wypadku nie przenoszą się na kierownicę i pedał hamulca.
Pany doradźcie coś, bo jeszcze trochę to chyba w kaftanie mnie wywiozą, bo powoli staje się to moją obsesją |
|
|
|
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2015-03-30, 18:44
|
|
|
piasta lub krzywa półoska lub może zacisk hamulca zapieczony i nie do końca hamuje jak trzeba ...
albo drogi Mariuszu już jestes przewrażliwiony |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
beyer28
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip+F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D2 FL & Calibra 2.0 8V
Pomógł: 5 razy Wiek: 38 Dołączył: 14 Sie 2013 Posty: 871 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2015-03-30, 19:01
|
|
|
martin_rs4 napisał/a: |
albo drogi Mariuszu już jestes przewrażliwiony | Raczej nie to Marcinie, bo niestety wiem co czuję
Półośka by raczej również dawała podczas jazdy znać o sobie, zacisk był dziś sprawdzany i niby klocek trochę chodził na boki, majster coś tam poprawił to mam wrażenie, że jest jeszcze gorzej sam już nie wiem, może zacisk wymienić... |
|
|
|
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2015-03-30, 19:26
|
|
|
a odpowietrzony masz układ hamulcowy, niby pierdoła a może też mieć jakis wpływ na hamowanie <niewiem> |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
beyer28
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip+F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D2 FL & Calibra 2.0 8V
Pomógł: 5 razy Wiek: 38 Dołączył: 14 Sie 2013 Posty: 871 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2015-03-30, 20:48
|
|
|
Chciałbym żeby to była taka pierdoła, ale u mnie póki co wszystko zgodnie ze sztuką robione.Myślałem, że po wymianie zawieszki się uspokoi, a tu lipa. Trochę podobne to do ciągłego działania abs <niewiem> |
|
|
|
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2015-03-31, 10:25
|
|
|
no to jeszcze pozostaje piaste sprawdzić czy nie ma bicia |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
|