Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 ALL ] hamowanie pulsacyjne po wymianie opon  
Autor Wiadomość
danielos8 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 1.9
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Daniel
Jeżdzę: e46coupe
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 20 Sie 2012
Posty: 342
Skąd: Polska
Wysłany: 2014-04-05, 17:45   

jak sie hamuje to zacisk nie powinien stukać :) tylko jak jedziesz normalnie i np. wjezdzasz w dziure, nierownosc itp.
_________________
dare to be great
Ostatnio zmieniony przez danielos8 2014-04-06, 00:53, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
beyer28 
Moje A8


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip+F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D2 FL & Calibra 2.0 8V
Pomógł: 5 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Sie 2013
Posty: 871
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-04-05, 18:52   

A więc cóż to może być <niewiem> jeśli nie zaciski...
 
 
zaxaz 
Użytkownik


Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Maciek
Jeżdzę: Audi A8
Dołączył: 16 Wrz 2013
Posty: 16
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-04-07, 07:43   

Mam to samo. Tydzien temu wymienione tarcze+klocki tylne, oraz zregenerowane zaciski (byly zapieczone), a mimo to dalej przy ponad 120km/h bije/szarpie tylem. Drgania sa rosnace w miare hamowania, choc znacznie maleja ponizej 90km/h, oraz maleja po mocniejszym wcisnieciu hamulca. Diagnoza: krzywe piasty, ale dopiero jade do mechanika z tym na pomiary, wiec wtedy sie okaze czy prawda.
 
 
CINEK 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy
Wiek: 40
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 4014
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2014-04-07, 10:30   

beyer28 napisał/a:
A więc cóż to może być jeśli nie zaciski...


wychodzi na to że piasta! Ja tak mialem jak wpadlem w dziure. Wymienilem pol zawiechy, wyprosotwalem felge + nowe opony i dalej biło :/ na końcu wyszło że piasta. Na szczescie miałem w zapasie jedną jak kupowałem całą zwrotnice :D
_________________
to nie jest zwykły napęd...to
 
 
beyer28 
Moje A8


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip+F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D2 FL & Calibra 2.0 8V
Pomógł: 5 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Sie 2013
Posty: 871
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-04-07, 16:18   

Tak może być Panowie, że to piasta jest powodem tego bicia :/ szczerze to już wcześniej myślałem o tym aby ją sprawdzić, ale nie miałem tego przyrządu do mierzenia. A tym bardziej, że u mnie to stukanie przy hamowaniu jest słyszalne w prawym przednim kole, a bicie to wiadomo czuć na całym samochodzie. Dzięki za sugestie, znajdę warsztat, który dysponuje zegarem i sprawdzę to jako pierwsze
Zaxaz widzę, że jesteś z Wawy, masz jakiegoś mechanika, który ma ten przyrząd do mierzenia piasty?bym prosił o namiar.
 
 
zaxaz 
Użytkownik


Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Maciek
Jeżdzę: Audi A8
Dołączył: 16 Wrz 2013
Posty: 16
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-04-07, 21:41   

Zobacze co wyjdzie w piatek i jak to beda robic, oraz jaki bedzie efekt koncowy i wtedy polece, bądz odradze.
 
 
beyer28 
Moje A8


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip+F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D2 FL & Calibra 2.0 8V
Pomógł: 5 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Sie 2013
Posty: 871
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-04-08, 18:39   

Ok, czekam na info.A jeśli to będzie to, tarcze znów będę musiał wymieniać, tzn. czy pognął się znów przez krzywą piastę?
 
 
zaxaz 
Użytkownik


Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Maciek
Jeżdzę: Audi A8
Dołączył: 16 Wrz 2013
Posty: 16
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-04-11, 12:21   

A wiec u mnie po rozbiorce zawieszenia zdiagnozowalismny:

- pekniete wszystkie 3 simerblocki mostu
- luzna podpora walu
- luz na koncowkach drazkow przod
- nowe (wymienione 2 tyg. temu) tarcze ATE po pomiarach daly bicie: prawa .04mm, lewa .10mm!!!
- piaty pomierzone i wyszlo, ze sa proste

Samochod czeka na czesci, wiec na razie nie wiem jaki bedzie efekt tych napraw, ale na pewno wszystkie przyczyny moga miec wplyw na powstawanie drgan.
 
 
Jakub 
Moje A8


Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 3 razy
Wiek: 50
Dołączył: 14 Lis 2009
Posty: 166
Skąd: BTM
Wysłany: 2014-04-11, 14:59   

U mnie na rolkach wyszło,że prawe koło dużo słabiej hamuje niż lewe,a od tego właśnie koła czuję wibracje,może być przyczyną,że klocki przy hamowaniu nie dociskają jak należy i wtedy wchodzi w wibracje?
Muszę gdzieś koło mnie znaleść warsztat,gdzie mają ten zegar do pomiarów bicia i pomierzyć jeszcze raz tarcze i piasty.
10 mm bicia!przecież to centymetr,może miało być 1 mm?
_________________
http://images50.fotosik.p...21ec9bb925m.jpg
http://bytom.blox.pl/reso...wegraffiti3.jpg
 
 
beyer28 
Moje A8


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip+F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D2 FL & Calibra 2.0 8V
Pomógł: 5 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Sie 2013
Posty: 871
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-04-11, 17:15   

zaxaz napisał/a:
ale na pewno wszystkie przyczyny moga miec wplyw na powstawanie drgan.

Pewnie tak, ale jeśli masz znów krzywe tarcze to pewnie największym powodem są one właśnie. Tylko czemu po 2 tyg znów się skrzywiły, skoro piasty proste...Daj namiar warsztatu, gdzie mierzyli Ci tym zegarem
 
 
uszek 
Moje A8


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mateusz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 18 razy
Wiek: 38
Dołączył: 21 Mar 2012
Posty: 857
Skąd: RZ
Wysłany: 2014-04-11, 17:20   

Często bywa że nowe tarcze są już krzywe. Ja bym to reklamował, sam byłem świadkiem jak w fabryce brembo rzucają tarczami już gotowymi. I jak ma to nie być krzywe <niewiem>
 
 
beyer28 
Moje A8


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip+F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D2 FL & Calibra 2.0 8V
Pomógł: 5 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Sie 2013
Posty: 871
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-04-11, 17:40   

Dokładnie, właśnie dlatego chcę pomierzyć i mieć pewność. Jak krzywe to do reklamacji, bo ja napewno do tego się nie przyczyniłem.
 
 
labas 
Moje A8



Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: A8 , A6
Pomógł: 10 razy
Wiek: 59
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 610
Skąd: Pieniny
Wysłany: 2014-04-11, 17:58   

Reklamacja tarcz jest bardzo upierdliwa - 50%szans na wymianę.

Tarcze można zaorać po dwóch dniach, nawet jeżdżąc jak emeryt.
Skoro piasta dobra to winy należy szukać w zaciskach, jarzmie, tłoczkach bo to jest powodem krzywienia tarcz i wymiana na nowe nic nie da, za dwa tygodnie znów padną.
 
 
zaxaz 
Użytkownik


Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Maciek
Jeżdzę: Audi A8
Dołączył: 16 Wrz 2013
Posty: 16
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-04-11, 19:04   

Jakub napisał/a:
U mnie na rolkach wyszło,że prawe koło dużo słabiej hamuje niż lewe,a od tego właśnie koła czuję wibracje,może być przyczyną,że klocki przy hamowaniu nie dociskają jak należy i wtedy wchodzi w wibracje?
Muszę gdzieś koło mnie znaleść warsztat,gdzie mają ten zegar do pomiarów bicia i pomierzyć jeszcze raz tarcze i piasty.
10 mm bicia!przecież to centymetr,może miało być 1 mm?


Nie 10mm :) , a 10 mikrometrów (patrz gdzie postawiłem kropkę), a druga 4 mikrometry. Co do wymiany tarcz na gwarancji to nie widzę innej opcji, na pewno nie zgodzę się na przetoczenie nowych tarcz za które wyłożyłem kupę szmalu. Tarcze biły od razu po założeniu, więc musiały być krzywe od razu, ale myśleliśmy, że to wina farby zabezpieczającej powierzchnię tarczy (kiedyś olej), która zgodnie z instrukcją musi się zetrzeć przy pierwszych ~200km. Zdam relację czy się poprawiło po wymianie wymienionych elementów na nowe (poniedziałek).
 
 
krzychu22.p1i 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy
Dołączył: 14 Sie 2011
Posty: 3149
Skąd: Oderwany od rzeczywistości
Wysłany: 2014-04-11, 20:04   

Kolego .04 to 4 setki, a 4 mikrometry to .004 :P Inaczej mówiąc 40 mikronów to 4 setki ;)

Swoją drogą mierzenie bicia tarcz czujnikiem mikronowym to paranoja, setkowy wystarcza to tego.

Prawa tarcza cztery setki bicia, lewa dycha. Ta druga do wyrzucenia. Podobno max tolerancja to .05mm

Odnośnie tematu czyli hamowania pulsacyjnego to stawiałbym na blokowanie tłoczka w zacisku lub przegrzanie tarcz bo klocki i tarcze są nowe.
_________________
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.