Autor |
Wiadomość |
danielos8
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 1.9
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Daniel
Jeżdzę: e46coupe
Pomógł: 5 razy Dołączył: 20 Sie 2012 Posty: 342 Skąd: Polska
|
Wysłany: 2014-04-05, 17:45
|
|
|
jak sie hamuje to zacisk nie powinien stukać tylko jak jedziesz normalnie i np. wjezdzasz w dziure, nierownosc itp. |
_________________ dare to be great
|
Ostatnio zmieniony przez danielos8 2014-04-06, 00:53, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
|
|
|
beyer28
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip+F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D2 FL & Calibra 2.0 8V
Pomógł: 5 razy Wiek: 38 Dołączył: 14 Sie 2013 Posty: 871 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2014-04-05, 18:52
|
|
|
A więc cóż to może być <niewiem> jeśli nie zaciski... |
|
|
|
|
|
|
|
zaxaz
Użytkownik
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Maciek
Jeżdzę: Audi A8
Dołączył: 16 Wrz 2013 Posty: 16 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2014-04-07, 07:43
|
|
|
Mam to samo. Tydzien temu wymienione tarcze+klocki tylne, oraz zregenerowane zaciski (byly zapieczone), a mimo to dalej przy ponad 120km/h bije/szarpie tylem. Drgania sa rosnace w miare hamowania, choc znacznie maleja ponizej 90km/h, oraz maleja po mocniejszym wcisnieciu hamulca. Diagnoza: krzywe piasty, ale dopiero jade do mechanika z tym na pomiary, wiec wtedy sie okaze czy prawda. |
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2014-04-07, 10:30
|
|
|
beyer28 napisał/a: | A więc cóż to może być jeśli nie zaciski... |
wychodzi na to że piasta! Ja tak mialem jak wpadlem w dziure. Wymienilem pol zawiechy, wyprosotwalem felge + nowe opony i dalej biło na końcu wyszło że piasta. Na szczescie miałem w zapasie jedną jak kupowałem całą zwrotnice |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
|
|
|
beyer28
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip+F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D2 FL & Calibra 2.0 8V
Pomógł: 5 razy Wiek: 38 Dołączył: 14 Sie 2013 Posty: 871 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2014-04-07, 16:18
|
|
|
Tak może być Panowie, że to piasta jest powodem tego bicia szczerze to już wcześniej myślałem o tym aby ją sprawdzić, ale nie miałem tego przyrządu do mierzenia. A tym bardziej, że u mnie to stukanie przy hamowaniu jest słyszalne w prawym przednim kole, a bicie to wiadomo czuć na całym samochodzie. Dzięki za sugestie, znajdę warsztat, który dysponuje zegarem i sprawdzę to jako pierwsze
Zaxaz widzę, że jesteś z Wawy, masz jakiegoś mechanika, który ma ten przyrząd do mierzenia piasty?bym prosił o namiar. |
|
|
|
|
zaxaz
Użytkownik
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Maciek
Jeżdzę: Audi A8
Dołączył: 16 Wrz 2013 Posty: 16 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2014-04-07, 21:41
|
|
|
Zobacze co wyjdzie w piatek i jak to beda robic, oraz jaki bedzie efekt koncowy i wtedy polece, bądz odradze. |
|
|
|
|
|
|
|
beyer28
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip+F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D2 FL & Calibra 2.0 8V
Pomógł: 5 razy Wiek: 38 Dołączył: 14 Sie 2013 Posty: 871 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2014-04-08, 18:39
|
|
|
Ok, czekam na info.A jeśli to będzie to, tarcze znów będę musiał wymieniać, tzn. czy pognął się znów przez krzywą piastę? |
|
|
|
|
zaxaz
Użytkownik
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Maciek
Jeżdzę: Audi A8
Dołączył: 16 Wrz 2013 Posty: 16 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2014-04-11, 12:21
|
|
|
A wiec u mnie po rozbiorce zawieszenia zdiagnozowalismny:
- pekniete wszystkie 3 simerblocki mostu
- luzna podpora walu
- luz na koncowkach drazkow przod
- nowe (wymienione 2 tyg. temu) tarcze ATE po pomiarach daly bicie: prawa .04mm, lewa .10mm!!!
- piaty pomierzone i wyszlo, ze sa proste
Samochod czeka na czesci, wiec na razie nie wiem jaki bedzie efekt tych napraw, ale na pewno wszystkie przyczyny moga miec wplyw na powstawanie drgan. |
|
|
|
|
|
|
|
Jakub
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 3 razy Wiek: 50 Dołączył: 14 Lis 2009 Posty: 166 Skąd: BTM
|
Wysłany: 2014-04-11, 14:59
|
|
|
U mnie na rolkach wyszło,że prawe koło dużo słabiej hamuje niż lewe,a od tego właśnie koła czuję wibracje,może być przyczyną,że klocki przy hamowaniu nie dociskają jak należy i wtedy wchodzi w wibracje?
Muszę gdzieś koło mnie znaleść warsztat,gdzie mają ten zegar do pomiarów bicia i pomierzyć jeszcze raz tarcze i piasty.
10 mm bicia!przecież to centymetr,może miało być 1 mm? |
_________________ http://images50.fotosik.p...21ec9bb925m.jpg
http://bytom.blox.pl/reso...wegraffiti3.jpg |
|
|
|
|
beyer28
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip+F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D2 FL & Calibra 2.0 8V
Pomógł: 5 razy Wiek: 38 Dołączył: 14 Sie 2013 Posty: 871 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2014-04-11, 17:15
|
|
|
zaxaz napisał/a: | ale na pewno wszystkie przyczyny moga miec wplyw na powstawanie drgan. |
Pewnie tak, ale jeśli masz znów krzywe tarcze to pewnie największym powodem są one właśnie. Tylko czemu po 2 tyg znów się skrzywiły, skoro piasty proste...Daj namiar warsztatu, gdzie mierzyli Ci tym zegarem |
|
|
|
|
|
|
|
uszek
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mateusz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 18 razy Wiek: 38 Dołączył: 21 Mar 2012 Posty: 857 Skąd: RZ
|
Wysłany: 2014-04-11, 17:20
|
|
|
Często bywa że nowe tarcze są już krzywe. Ja bym to reklamował, sam byłem świadkiem jak w fabryce brembo rzucają tarczami już gotowymi. I jak ma to nie być krzywe <niewiem> |
|
|
|
|
beyer28
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip+F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D2 FL & Calibra 2.0 8V
Pomógł: 5 razy Wiek: 38 Dołączył: 14 Sie 2013 Posty: 871 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2014-04-11, 17:40
|
|
|
Dokładnie, właśnie dlatego chcę pomierzyć i mieć pewność. Jak krzywe to do reklamacji, bo ja napewno do tego się nie przyczyniłem. |
|
|
|
|
|
|
|
labas
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: A8 , A6
Pomógł: 10 razy Wiek: 59 Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 610 Skąd: Pieniny
|
Wysłany: 2014-04-11, 17:58
|
|
|
Reklamacja tarcz jest bardzo upierdliwa - 50%szans na wymianę.
Tarcze można zaorać po dwóch dniach, nawet jeżdżąc jak emeryt.
Skoro piasta dobra to winy należy szukać w zaciskach, jarzmie, tłoczkach bo to jest powodem krzywienia tarcz i wymiana na nowe nic nie da, za dwa tygodnie znów padną. |
|
|
|
|
zaxaz
Użytkownik
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Maciek
Jeżdzę: Audi A8
Dołączył: 16 Wrz 2013 Posty: 16 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2014-04-11, 19:04
|
|
|
Jakub napisał/a: | U mnie na rolkach wyszło,że prawe koło dużo słabiej hamuje niż lewe,a od tego właśnie koła czuję wibracje,może być przyczyną,że klocki przy hamowaniu nie dociskają jak należy i wtedy wchodzi w wibracje?
Muszę gdzieś koło mnie znaleść warsztat,gdzie mają ten zegar do pomiarów bicia i pomierzyć jeszcze raz tarcze i piasty.
10 mm bicia!przecież to centymetr,może miało być 1 mm? |
Nie 10mm , a 10 mikrometrów (patrz gdzie postawiłem kropkę), a druga 4 mikrometry. Co do wymiany tarcz na gwarancji to nie widzę innej opcji, na pewno nie zgodzę się na przetoczenie nowych tarcz za które wyłożyłem kupę szmalu. Tarcze biły od razu po założeniu, więc musiały być krzywe od razu, ale myśleliśmy, że to wina farby zabezpieczającej powierzchnię tarczy (kiedyś olej), która zgodnie z instrukcją musi się zetrzeć przy pierwszych ~200km. Zdam relację czy się poprawiło po wymianie wymienionych elementów na nowe (poniedziałek). |
|
|
|
|
|
|
|
krzychu22.p1i
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 3149 Skąd: Oderwany od rzeczywistości
|
Wysłany: 2014-04-11, 20:04
|
|
|
Kolego .04 to 4 setki, a 4 mikrometry to .004 Inaczej mówiąc 40 mikronów to 4 setki
Swoją drogą mierzenie bicia tarcz czujnikiem mikronowym to paranoja, setkowy wystarcza to tego.
Prawa tarcza cztery setki bicia, lewa dycha. Ta druga do wyrzucenia. Podobno max tolerancja to .05mm
Odnośnie tematu czyli hamowania pulsacyjnego to stawiałbym na blokowanie tłoczka w zacisku lub przegrzanie tarcz bo klocki i tarcze są nowe. |
_________________
|
|
|
|
|
|