Autor |
Wiadomość |
Prezes-Artek
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: S8 D2
Wiek: 37 Dołączył: 02 Kwi 2017 Posty: 154 Skąd: Sosnowiec
|
Wysłany: 2019-01-14, 16:16 [S8 D2 FL] Stan napinaczy według VAGa
|
|
|
Koledzy dzisiaj spróbowałem sobie zrobić logi dynamiczne nastawników ale samemu to łatwo nie jest, jak ktoś mógł by zerknąć i coś powiedzieć na ten temat będę wdzięczny.
Generalnie jak jeździłem z kompem na siedzeniu to nastawniki wychylały się bardzo ładnie do 26' ale jak już zrobiłem logi czyli bieg 2 i gaz w podłogę to już wyszło co innego czyli max 22’.
Dodatkowo czy to normalne że w trakcie hamowania silnikiem wartość może na chwilę wskoczyć na -3’?
A jak stoję na wolnych obrotach to czasami jest 0 czasami -1’ na obu nastawnikach czy to też norma czy raczej powinno być ciągle 0? Tak samo jest jak jadę ze stałą prędkością.
A i jeszcze pytanie która grupa odpowiada z który nastawnik?
Logi.jpg
|
|
Plik ściągnięto 95 raz(y) 215,92 KB |
|
|
|
|
|
|
|
|
krisker
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: 5HP19 FBB
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 10 razy Dołączył: 28 Lip 2015 Posty: 607 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 2019-01-15, 08:29
|
|
|
091 to strona pasażera (bank1), 092 strona kierowcy (bank2). Wartości 21-22 są prawidłowe, za to 26 już chyba niekoniecznie. Skoki na -1, -2, -3 itp. są normalne, ale im większy "minus" tym "luźniejszy" napęd łańcucha. Może być tak, że nastawniki już nie trzymają za mocno, łańcuch jest wyciągnięty lub zjechane ślizgi. Póki nie terkocze przy odpalaniu nie zawracałbym sobie głowy, ale przy najbliższej okazji warto zdjąć pokrywy i sprawdzić stan ślizgów. |
|
|
|
|
|
|
|
bloku
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D2/Fabia 3
Pomógł: 2 razy Dołączył: 23 Mar 2017 Posty: 64 Skąd: Reda
|
Wysłany: 2019-01-15, 19:38
|
|
|
26 to stanowczo za dużo. Zdrowy zakres dla napinaczy łańcuchów to 20-23 z tendencją na 22-23. Z samych logów to ciężko odczytać stan bo wrzuciłeś fragmenty.
Dla 090 warto też wrzucić log korekt zapłonu i paliwa - to pomoże ocenić czy zmienna faza pracuje poprawnie czy któryś napinacz lub synchronizacja rozrządu jest na dobrym poziomie. Widzę -5 i -6 co jest wartością akceptowalną i korekty powinny sobie poradzić.
Same łańcuchy potrafią się wyciągnąć nawet o centymetr co zabija sam nastawnik/napinacz jak i ślizgi.
Warto to w porę zrobić bo jak któryś ...bnie to koszty będą wysokie - przechodziłem to w S6... |
_________________ Audi B2,B3 i B4....trochę ich było.
Audi A6 3,0 30VQ - było
Audi S6 Avant Tip - było
Audi S6 Avant Man - było
Audi A4 2,8 Quattro - było
Audi Cabriolet 2,8 - było
Audi A8 4,2 32V - jest |
|
|
|
|
Prezes-Artek
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: S8 D2
Wiek: 37 Dołączył: 02 Kwi 2017 Posty: 154 Skąd: Sosnowiec
|
|
|
|
|
|
|
|
krisker
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: 5HP19 FBB
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 10 razy Dołączył: 28 Lip 2015 Posty: 607 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 2019-01-16, 07:26
|
|
|
Jak dla mnie 1mm rowki to już nie mało. Co do oleju - przechodziłem to samo i nie liczyłbym na cud - olej ma wpływ na pracę nastawników, ale nie aż taki. Na tę chwilę minimum do zrobienia to zmiana ślizgów i ew. wymiana łańcuchów. Może być tak, że poprawi się praca nastawników (zmniejszą minusy i wyrówna górna wartość), ale terkotka przy odpalaniu może zostać. |
|
|
|
|
Prezes-Artek
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: S8 D2
Wiek: 37 Dołączył: 02 Kwi 2017 Posty: 154 Skąd: Sosnowiec
|
Wysłany: 2019-01-16, 10:50
|
|
|
W wymianę ślizgów raczej nie będę się bawił bo złoże okaże sie że dalej to samo i znowu ta sama robota jak już będzie rozebrane to już wolę oddać do regeneracji. Tylko dzisiaj jeszcze muszę osłuchać stetoskopem drugi nastawnik żeby mieć pewność.
A na olej i tak zbliża się termin. |
|
|
|
|
|
|
|
krisker
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: 5HP19 FBB
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 10 razy Dołączył: 28 Lip 2015 Posty: 607 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 2019-01-16, 11:16
|
|
|
Jak zrobisz regenerację, to pochwal się efektami i ew. daj namiary. Ciekawa alternatywa dla chinoli i używek i bardzo ciekawa alternatywa dla drogich oryginałów. |
|
|
|
|
bloku
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D2/Fabia 3
Pomógł: 2 razy Dołączył: 23 Mar 2017 Posty: 64 Skąd: Reda
|
Wysłany: 2019-01-16, 18:02
|
|
|
Olej za bardzo nic nie zmieni. Możesz spróbować z VR1 ale tylko na chwilę bo ma bardzo dobre własności czyszczące. Ale cudów nie będzie.
Jakiekolwiek wyczuwalne rowki na padach to już je kwalifikuje do wymiany lub delikatnej regeneracji. Łańcuch może na nich podskakiwać powodując luzy napinacza. Przyjdzie moment, że coś się w nich skruszy.
Same logi bardzo skąpe - mówią tylko o odchyleniach od normy. Pełny log pokaże w jakim (i czy popranym) zakresie działa napinacz łańcucha. |
_________________ Audi B2,B3 i B4....trochę ich było.
Audi A6 3,0 30VQ - było
Audi S6 Avant Tip - było
Audi S6 Avant Man - było
Audi A4 2,8 Quattro - było
Audi Cabriolet 2,8 - było
Audi A8 4,2 32V - jest |
|
|
|
|
|
|
|
Prezes-Artek
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: S8 D2
Wiek: 37 Dołączył: 02 Kwi 2017 Posty: 154 Skąd: Sosnowiec
|
Wysłany: 2019-01-16, 21:51
|
|
|
Osłuchałem dzisiaj stetoskopem przy odpalaniu prawy nastawnik i myślałem że mi bębenki pękną i już mam pewność napierdziela prawy czyli ten łatwiejszy do wyjęcia Niebawem się pewnie za to wezmę i zamieszczę relacje zdjęciową przed regeneracją i po
Teraz tylko gryzę się z myślami czy targać od razu lewy czy nie |
|
|
|
|
Marcin2013
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: GQF + F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 33 razy Wiek: 47 Dołączył: 22 Sty 2012 Posty: 1368 Skąd: SOsnowiec
|
Wysłany: 2019-01-16, 23:09
|
|
|
U mnie było tak że przy odpalaniu stukał lewy i z ciekawości zamieniłem same cewki lewą na prawą i stuka prawy trochę dziwne tak jak by cewka za słaba była muszę kupić jakiś tańszy używany np. od A4 i zamienić cewkę podobno jest taka sama. |
|
|
|
|
|
|
|
bloku
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D2/Fabia 3
Pomógł: 2 razy Dołączył: 23 Mar 2017 Posty: 64 Skąd: Reda
|
Wysłany: 2019-01-17, 13:53
|
|
|
Prezes-Artek napisał/a: |
Teraz tylko gryzę się z myślami czy targać od razu lewy czy nie |
Rób komplet. U mnie zrobienie nastawnika 1-4 skończyło się kolizją 2,3 i 6 po tym jak ten nie wymieniony (na nowym łańcuchu) stanął dęba. Może zbieg okoliczności a może jednak różnica w napięciu łańcucha pokazała jego słabość. |
_________________ Audi B2,B3 i B4....trochę ich było.
Audi A6 3,0 30VQ - było
Audi S6 Avant Tip - było
Audi S6 Avant Man - było
Audi A4 2,8 Quattro - było
Audi Cabriolet 2,8 - było
Audi A8 4,2 32V - jest |
|
|
|
|
Preston81
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic FBG
Zasilanie: PB
Imię: Maciej
Jeżdzę: S8D2 AQH
Pomógł: 8 razy Wiek: 43 Dołączył: 14 Wrz 2011 Posty: 1805 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2019-01-17, 19:36
|
|
|
Prezes-Artek napisał/a: | Niebawem się pewnie za to wezmę i zamieszczę relacje zdjęciową przed regeneracją i po | co znaczy w twoim mniemaniu regeneracja? |
_________________ bądź sobą, wariatów też lubią |
|
|
|
|
|
|
|
krisker
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: 5HP19 FBB
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 10 razy Dołączył: 28 Lip 2015 Posty: 607 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 2019-01-18, 11:01
|
|
|
Ja do tej pory nawet nie wiedziałem, że ktoś się w to bawi, ale jednak tak. Pogooglaj. 700zł/szt.
Regeneracja ma obejmować:
- wymianę uszczelnień
- mycie ultradźwiękowe
- naprawę powierzchni ślizgowych (!)
- sprawdzenie elektrozaworu
- montaż wzmocnionych ślizgów
To z wykrzyknikiem to chyba najważniejsze, żeby nastawnik wrócił do życia (oprócz ślizgów oczywiście). |
|
|
|
|
bloku
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D2/Fabia 3
Pomógł: 2 razy Dołączył: 23 Mar 2017 Posty: 64 Skąd: Reda
|
Wysłany: 2019-01-18, 13:03
|
|
|
krisker napisał/a: | Ja do tej pory nawet nie wiedziałem, że ktoś się w to bawi, ale jednak tak. Pogooglaj. 700zł/szt.
Regeneracja ma obejmować:
- wymianę uszczelnień
- mycie ultradźwiękowe
- naprawę powierzchni ślizgowych (!)
- sprawdzenie elektrozaworu
- montaż wzmocnionych ślizgów
To z wykrzyknikiem to chyba najważniejsze, żeby nastawnik wrócił do życia (oprócz ślizgów oczywiście). |
Te powierzchnie ślizgowe to zapewne pady. Problem przy regeneracji jest jeden - nie są w stanie zreanimować bieżni po której pracuje tłok a im bardziej wyciągnięty łańcuch tym on wyżej wychodzi powodując lekki przekos tłoczka w bieżni.
Na FB w grupie był ten temat poruszany. Firma wstrzymała na chwilę regenerację bo było bardzo dużo reklamacji. Ponoć podnieśli cenę i znów wznowili pracę. Osobiście nie zdecydowałbym się na taki zabieg, który po prawdzie można samemu zrobić mając minimum wiedzy mechanicznej. |
_________________ Audi B2,B3 i B4....trochę ich było.
Audi A6 3,0 30VQ - było
Audi S6 Avant Tip - było
Audi S6 Avant Man - było
Audi A4 2,8 Quattro - było
Audi Cabriolet 2,8 - było
Audi A8 4,2 32V - jest |
|
|
|
|
|
|
|
krisker
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: 5HP19 FBB
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 10 razy Dołączył: 28 Lip 2015 Posty: 607 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 2019-01-20, 09:59
|
|
|
Ślizgi są wymienione oddzielnie, więc raczej chodzi o odbudowę "cylindra" i/lub "tłoka". |
|
|
|
|
|