Autor |
Wiadomość |
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2020-01-18, 20:35
|
|
|
jak ktoś śmiga na castrolu to nic dziwnego |
|
|
|
|
|
|
|
adrian949 [Usunięty]
|
Wysłany: 2020-01-19, 13:16
|
|
|
Co się stanie jak się nie wyciśnie? |
|
|
|
|
|
|
|
bartez83
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Bartek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 2 razy Dołączył: 23 Kwi 2012 Posty: 245 Skąd: WLKP
|
Wysłany: 2020-01-19, 14:12
|
|
|
Dojdzie do kolizji zaworu z tłokiem.Popychacz po demontażu wałka
pompuje się.Dlatego trzeba wyjąć popychacz i usunąć z niego powietrze. |
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2020-01-19, 14:48
|
|
|
hehehe... wychodzi na to ze jestem mega druciarzem i mega farciarzem jednocześnie...
setki razy w całej gamie 4.2V8 i wielu innych wyjmowałem wałki rozrządu... nigdy nie wyciskałem popychaczy i nigdy po zmontowaniu i odpaleniu nie doszło do żadnej kolizji i żaden z tych silników nie padł |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|
|
|
bartez83
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Bartek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 2 razy Dołączył: 23 Kwi 2012 Posty: 245 Skąd: WLKP
|
Wysłany: 2020-01-19, 15:40
|
|
|
No na to wygląda że jesteś druciarzem.Bo tak fachowo się nie robi...I nie wprowadzaj innych w błąd.To że Ty takie praktyki stosujesz to twoja indywidualna sprawa.Ale nie doradzaj takich praktyk innym.Bo to nie na miejscu. |
|
|
|
|
peter5on
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Piotr
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 2 razy Wiek: 36 Dołączył: 11 Wrz 2016 Posty: 139 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2020-01-19, 15:41
|
|
|
Dlatego o to samo zapytałem, bo wyciągałem wałki i nic nie wypychałem, w oficjalnych instrukcjach ani słowa o tym, a w forumowej instrukcji wymiany napinaczy ktoś napisał żeby wyciskać bo inaczej silnik na śmietnik i to mnie zdziwiło. Trzeba tępić takie bajkopisarstwo. |
|
|
|
|
|
|
|
bartez83
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Bartek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 2 razy Dołączył: 23 Kwi 2012 Posty: 245 Skąd: WLKP
|
Wysłany: 2020-01-19, 15:54
|
|
|
peter5on napisał/a: | Dlatego o to samo zapytałem, bo wyciągałem wałki i nic nie wypychałem, w oficjalnych instrukcjach ani słowa o tym, a w forumowej instrukcji wymiany napinaczy ktoś napisał żeby wyciskać bo inaczej silnik na śmietni
k i to mnie zdziwiło. Trzeba tępić takie bajkopisarstwo. |
Kolego każdy robi jak uważa.Ale każdy porządny warsztat tak robi i
nie będzie ryzykował.Bo nie jedną znam sytuację że ktoś podszedł na skróty i później ból dupy. |
|
|
|
|
adrian949 [Usunięty]
|
Wysłany: 2020-01-19, 16:07
|
|
|
Właśnie to mnie ciekawilo co się stanie. Dzwonilem do kilku mechaników i żaden nie wyciągał ich. Jeszcze zadzwonię do kolegi, czy jak pracował w serwisie wv to wyciągali je. |
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2020-01-19, 17:13
|
|
|
bartez83 napisał/a: | No na to wygląda że jesteś druciarzem.Bo tak fachowo się nie robi...I nie wprowadzaj innych w błąd.To że Ty takie praktyki stosujesz to twoja indywidualna sprawa.Ale nie doradzaj takich praktyk innym.Bo to nie na miejscu. |
Ciekawe...
Czytając instrukcje serwisowe producenta nie sposób odnieść wrażenia, że pisane są tak aby naprawy w sposób poprawny mogły dokonać również osoby niezbyt ogarnięte w zakresie mechaniki, nieprawdaż?
Zaskakujące jest więc to, że w takich instrukcjach zapomniano o tak istotnym, twoim zdaniem elemencie, jak wciskanie popychaczy przy każdym demontażu wałków rozrządu.
To mega zaniedbanie i chyba należałoby napisać do Audi, że błąd ten powtarzają w wielu swoich serwisówkach
W instrukcji serwisowej jest wprawdzie adnotacja, że...
"Po zamontowaniu wałków rozrządu nie wolno uruchamiać silnika przez około 30 minut. Hydrauliczne elementy kompensacji muszą się dopasować (w przeciwnym razie nastąpi kolizja zaworów z tłokami)."
oraz
"Po zakończeniu prac przy układzie rozrządu obrócić ręcznie wał korbowy silnika o co najmniej 2 obroty, w celu upewnienia się, że przy rozruchu nie dojdzie do zetknięcia się żadnego zaworu z tłokami."
... ale, co do zasady, nie ma tam kompletnie nic o żadnym wciskaniu popychaczy po każdym demontażu wałków rozrządu
Ach ci inżynierowie z Audi... chyba powinni się jeszcze sporo nauczyć
Apropos popychaczy jeszcze...
Słyszałem takie obiegowe opinie, że montując nowe również trzeba je wciskać.
Otóż wymieniałem takie popychacze multum razy w silnikach VW/Audi i cóż, nigdy ich nie wciskałem.
I cud - w żadnym z nich nie doszło do żadnej kolizji
peter5on napisał/a: | Dlatego o to samo zapytałem, bo wyciągałem wałki i nic nie wypychałem, w oficjalnych instrukcjach ani słowa o tym... |
Ciekawe dlaczego w instrukcjach serwisowych tego nie ma.
Pewnie Niemcy, na złość Polakom usunęli te informacje
Albo nie, nie idźmy tym narodowościowym tropem bo jednak źle to wygląda. Po prostu inżynierowie Audi specjalnie o tym nie napisali żeby później więcej kosić kasy za serwis i uszkodzone silniki |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2020-01-19, 17:36
|
|
|
ja dwa razy się załatwiłem
nie w audi trafic 2,0 i ducato 2,5
Nic się nie stało ale silnik nie miał sprężania po rozebraniu i wygnieceniu sprężanie powróciło ale tu mowa o dizlach w benzynie raczej nic podobnego by nie było .
Powietrze w hydraulice i w napinaczach jest niebezpieczne dlatego jest wskazane odczekanie pewnego czasu i jak człowiek nie jest pewny to lepiej te dwa obroty wałem obrócić .
Ale ja też z reguły nie wyciskam benzynach jak tłok z zaworami się spotkał a gość nie chce hydrauliki nowej kupić to wyciskam i sprawdzam bo wtedy tylko widać czy bardzo dostał napinacz . |
|
|
|
|
|
|
|
bartez83
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Bartek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 2 razy Dołączył: 23 Kwi 2012 Posty: 245 Skąd: WLKP
|
Wysłany: 2020-01-19, 17:39
|
|
|
Każdy mechanik robi jak uważa.Czy Ja napisałem że się nie da tak zrobić?Oczywiście że się da.Tylko Ja tego nie polecam.Bo zawsze jest ryzyko że coś się wydarzy.Lepiej dmuchać na zimne.I z mojego grona znajomych mechaników każdy wyciska.Bo później nie zamierza remontować za swoje pieniądze komuś silnika.Tyle w temacie
[ Dodano: 2020-01-19, 18:00 ]
peter5on napisał/a: | Dlatego o to samo zapytałem, bo wyciągałem wałki i nic nie wypychałem, w oficjalnych instrukcjach ani słowa o tym, a w forumowej instrukcji wymiany napinaczy ktoś napisał żeby wyciskać bo inaczej silnik na śmietnik i to mnie zdziwiło. Trzeba tępić takie bajkopisarstwo. |
Kolego Ja wyraziłem swoje fachowe zdanie na ten temat A Ty tu wyjeżdżasz z tekstem żeby tepić takie bajkopisarstwo.Taki z Ciebie znawca mechaniki to po h..J się pytasz???A później posty na forum Panowie pomocy.Trochę szacunku do ludzi którzy tu się udzielają.I w jakiś sposób chcą pomóc.Pózniej zdziwienie że nikt nie pisze.
[ Dodano: 2020-01-19, 18:35 ]
[quote="FOSS"]Ciekawe dlaczego w instrukcjach serwisowych tego nie ma.
Pewnie Niemcy, na złość Polakom usunęli te informacje
Albo nie, nie idźmy tym narodowościowym tropem bo jednak źle to wygląda. Po prostu inżynierowie Audi specjalnie o tym nie napisali żeby później więcej kosić kasy za serwis i uszkodzone silniki [/quote]
Ach te serwisy.TAK SAMO JAK SERWISY NIE ZALECAJA WYMIANY OLEJU W AUTOMACIE I WIELE INNYCH RZECZY. Temat rzeka panie Damianie |
|
|
|
|
peter5on
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Piotr
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 2 razy Wiek: 36 Dołączył: 11 Wrz 2016 Posty: 139 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2020-01-19, 20:20
|
|
|
bartez83 napisał/a: | Taki z Ciebie znawca mechaniki to po h..J się pytasz??? | A po taki h*j żeby ktoś nie pierdolił farmazonów i ludzi w błąd wprowadzał, ale już dobrze znam zdanie innych i jest ok. Natomiast co do instrukcji to lepiej w nie zaglądać gdyż nawet najlepszy mechanik nie jest w stanie zapamiętać wszystkich procedur ze wszystkie marek jakie naprawia. |
|
|
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2020-01-20, 17:20
|
|
|
Ja z wykształcenia jestem elepstrykiem takim od 220v
w domu też warsztatu nie było co by było jasne
Osobiście tylko ważne połączenia typu głowica panewki itp patrze ile
a reszta na czuja
[ Dodano: 2020-01-20, 17:21 ]
troszkę luzu panowie bo takie jazdy do niczego nie prowadzą |
|
|
|
|
Prezes-Artek
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: S8 D2
Wiek: 37 Dołączył: 02 Kwi 2017 Posty: 154 Skąd: Sosnowiec
|
Wysłany: 2020-01-20, 19:41
|
|
|
Po przeczytaniu dochodzę do wniosku że wcale nie trzeba wyciskać ale jak się to zrobi to nie zaszkodzi ale jest to praca którą trzeba wykonać i poświęcić czas, u mnie niestety 3 albo 4 popychacze tak mocno siedziały że zostały zniszczone przy demontażu i kupowałem nowe. |
|
|
|
|
|
|
|
Adam
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 5hp24
Zasilanie: PB
Imię: adam
Jeżdzę: RS6 C7 STAGE 3
Pomógł: 1 raz Wiek: 26 Dołączył: 31 Lip 2018 Posty: 212 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 2020-01-20, 19:53
|
|
|
lepiej wydac 200 na popychacze niż 2000 na gł ołowicę |
|
|
|
|
|