Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[S8 D2 FL] Stan napinaczy według VAGa  
Autor Wiadomość
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4800
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2020-01-18, 20:35   

jak ktoś śmiga na castrolu to nic dziwnego
 
 
adrian949
[Usunięty]

Wysłany: 2020-01-19, 13:16   

Co się stanie jak się nie wyciśnie?
 
 
bartez83 
Moje A8


Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Bartek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 23 Kwi 2012
Posty: 245
Skąd: WLKP

Wysłany: 2020-01-19, 14:12   

Dojdzie do kolizji zaworu z tłokiem.Popychacz po demontażu wałka
pompuje się.Dlatego trzeba wyjąć popychacz i usunąć z niego powietrze.
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2020-01-19, 14:48   

hehehe... wychodzi na to ze jestem mega druciarzem i mega farciarzem jednocześnie...
setki razy w całej gamie 4.2V8 i wielu innych wyjmowałem wałki rozrządu... nigdy nie wyciskałem popychaczy i nigdy po zmontowaniu i odpaleniu nie doszło do żadnej kolizji i żaden z tych silników nie padł :D
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
bartez83 
Moje A8


Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Bartek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 23 Kwi 2012
Posty: 245
Skąd: WLKP

Wysłany: 2020-01-19, 15:40   

No na to wygląda że jesteś druciarzem.Bo tak fachowo się nie robi...I nie wprowadzaj innych w błąd.To że Ty takie praktyki stosujesz to twoja indywidualna sprawa.Ale nie doradzaj takich praktyk innym.Bo to nie na miejscu.
 
 
peter5on 
Moje A8


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Piotr
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 2 razy
Wiek: 36
Dołączył: 11 Wrz 2016
Posty: 139
Skąd: Lublin
Wysłany: 2020-01-19, 15:41   

Dlatego o to samo zapytałem, bo wyciągałem wałki i nic nie wypychałem, w oficjalnych instrukcjach ani słowa o tym, a w forumowej instrukcji wymiany napinaczy ktoś napisał żeby wyciskać bo inaczej silnik na śmietnik i to mnie zdziwiło. Trzeba tępić takie bajkopisarstwo.
 
 
bartez83 
Moje A8


Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Bartek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 23 Kwi 2012
Posty: 245
Skąd: WLKP

Wysłany: 2020-01-19, 15:54   

peter5on napisał/a:
Dlatego o to samo zapytałem, bo wyciągałem wałki i nic nie wypychałem, w oficjalnych instrukcjach ani słowa o tym, a w forumowej instrukcji wymiany napinaczy ktoś napisał żeby wyciskać bo inaczej silnik na śmietni
k i to mnie zdziwiło. Trzeba tępić takie bajkopisarstwo.

Kolego każdy robi jak uważa.Ale każdy porządny warsztat tak robi i
nie będzie ryzykował.Bo nie jedną znam sytuację że ktoś podszedł na skróty i później ból dupy.
 
 
adrian949
[Usunięty]

Wysłany: 2020-01-19, 16:07   

Właśnie to mnie ciekawilo co się stanie. Dzwonilem do kilku mechaników i żaden nie wyciągał ich. Jeszcze zadzwonię do kolegi, czy jak pracował w serwisie wv to wyciągali je. <hmm>
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2020-01-19, 17:13   

bartez83 napisał/a:
No na to wygląda że jesteś druciarzem.Bo tak fachowo się nie robi...I nie wprowadzaj innych w błąd.To że Ty takie praktyki stosujesz to twoja indywidualna sprawa.Ale nie doradzaj takich praktyk innym.Bo to nie na miejscu.

Ciekawe...
Czytając instrukcje serwisowe producenta nie sposób odnieść wrażenia, że pisane są tak aby naprawy w sposób poprawny mogły dokonać również osoby niezbyt ogarnięte w zakresie mechaniki, nieprawdaż?

Zaskakujące jest więc to, że w takich instrukcjach zapomniano o tak istotnym, twoim zdaniem elemencie, jak wciskanie popychaczy przy każdym demontażu wałków rozrządu.
To mega zaniedbanie i chyba należałoby napisać do Audi, że błąd ten powtarzają w wielu swoich serwisówkach <faktycznie>


W instrukcji serwisowej jest wprawdzie adnotacja, że...
"Po zamontowaniu wałków rozrządu nie wolno uruchamiać silnika przez około 30 minut. Hydrauliczne elementy kompensacji muszą się dopasować (w przeciwnym razie nastąpi kolizja zaworów z tłokami)."
oraz
"Po zakończeniu prac przy układzie rozrządu obrócić ręcznie wał korbowy silnika o co najmniej 2 obroty, w celu upewnienia się, że przy rozruchu nie dojdzie do zetknięcia się żadnego zaworu z tłokami."
... ale, co do zasady, nie ma tam kompletnie nic o żadnym wciskaniu popychaczy po każdym demontażu wałków rozrządu <hihi>

Ach ci inżynierowie z Audi... chyba powinni się jeszcze sporo nauczyć :)



Apropos popychaczy jeszcze...
Słyszałem takie obiegowe opinie, że montując nowe również trzeba je wciskać.
Otóż wymieniałem takie popychacze multum razy w silnikach VW/Audi i cóż, nigdy ich nie wciskałem.
I cud - w żadnym z nich nie doszło do żadnej kolizji :)


peter5on napisał/a:
Dlatego o to samo zapytałem, bo wyciągałem wałki i nic nie wypychałem, w oficjalnych instrukcjach ani słowa o tym...

Ciekawe dlaczego w instrukcjach serwisowych tego nie ma.
Pewnie Niemcy, na złość Polakom usunęli te informacje :)
Albo nie, nie idźmy tym narodowościowym tropem bo jednak źle to wygląda. Po prostu inżynierowie Audi specjalnie o tym nie napisali żeby później więcej kosić kasy za serwis i uszkodzone silniki :) :)
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4800
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2020-01-19, 17:36   

ja dwa razy się załatwiłem :P
nie w audi trafic 2,0 i ducato 2,5
Nic się nie stało ale silnik nie miał sprężania po rozebraniu i wygnieceniu sprężanie powróciło ale tu mowa o dizlach w benzynie raczej nic podobnego by nie było .
Powietrze w hydraulice i w napinaczach jest niebezpieczne dlatego jest wskazane odczekanie pewnego czasu i jak człowiek nie jest pewny to lepiej te dwa obroty wałem obrócić .
Ale ja też z reguły nie wyciskam benzynach jak tłok z zaworami się spotkał a gość nie chce hydrauliki nowej kupić to wyciskam i sprawdzam bo wtedy tylko widać czy bardzo dostał napinacz .
 
 
bartez83 
Moje A8


Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Bartek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 23 Kwi 2012
Posty: 245
Skąd: WLKP

Wysłany: 2020-01-19, 17:39   

Każdy mechanik robi jak uważa.Czy Ja napisałem że się nie da tak zrobić?Oczywiście że się da.Tylko Ja tego nie polecam.Bo zawsze jest ryzyko że coś się wydarzy.Lepiej dmuchać na zimne.I z mojego grona znajomych mechaników każdy wyciska.Bo później nie zamierza remontować za swoje pieniądze komuś silnika.Tyle w temacie

[ Dodano: 2020-01-19, 18:00 ]
peter5on napisał/a:
Dlatego o to samo zapytałem, bo wyciągałem wałki i nic nie wypychałem, w oficjalnych instrukcjach ani słowa o tym, a w forumowej instrukcji wymiany napinaczy ktoś napisał żeby wyciskać bo inaczej silnik na śmietnik i to mnie zdziwiło. Trzeba tępić takie bajkopisarstwo.

Kolego Ja wyraziłem swoje fachowe zdanie na ten temat A Ty tu wyjeżdżasz z tekstem żeby tepić takie bajkopisarstwo.Taki z Ciebie znawca mechaniki to po h..J się pytasz???A później posty na forum Panowie pomocy.Trochę szacunku do ludzi którzy tu się udzielają.I w jakiś sposób chcą pomóc.Pózniej zdziwienie że nikt nie pisze.

[ Dodano: 2020-01-19, 18:35 ]
[quote="FOSS"]Ciekawe dlaczego w instrukcjach serwisowych tego nie ma.
Pewnie Niemcy, na złość Polakom usunęli te informacje
Albo nie, nie idźmy tym narodowościowym tropem bo jednak źle to wygląda. Po prostu inżynierowie Audi specjalnie o tym nie napisali żeby później więcej kosić kasy za serwis i uszkodzone silniki [/quot
Cytat:
e]
Ach te serwisy.TAK SAMO JAK SERWISY NIE ZALECAJA WYMIANY OLEJU W AUTOMACIE I WIELE INNYCH RZECZY. Temat rzeka panie Damianie <hihi>
 
 
peter5on 
Moje A8


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Piotr
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 2 razy
Wiek: 36
Dołączył: 11 Wrz 2016
Posty: 139
Skąd: Lublin
Wysłany: 2020-01-19, 20:20   

bartez83 napisał/a:
Taki z Ciebie znawca mechaniki to po h..J się pytasz???
A po taki h*j żeby ktoś nie pierdolił farmazonów i ludzi w błąd wprowadzał, ale już dobrze znam zdanie innych i jest ok. Natomiast co do instrukcji to lepiej w nie zaglądać gdyż nawet najlepszy mechanik nie jest w stanie zapamiętać wszystkich procedur ze wszystkie marek jakie naprawia.
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4800
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2020-01-20, 17:20   

Ja z wykształcenia jestem elepstrykiem takim od 220v :P
w domu też warsztatu nie było co by było jasne
Osobiście tylko ważne połączenia typu głowica panewki itp patrze ile
a reszta na czuja :P

[ Dodano: 2020-01-20, 17:21 ]
troszkę luzu panowie bo takie jazdy do niczego nie prowadzą
 
 
Prezes-Artek 
Moje A8


Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: S8 D2
Wiek: 37
Dołączył: 02 Kwi 2017
Posty: 154
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 2020-01-20, 19:41   

Po przeczytaniu dochodzę do wniosku że wcale nie trzeba wyciskać ale jak się to zrobi to nie zaszkodzi ale jest to praca którą trzeba wykonać i poświęcić czas, u mnie niestety 3 albo 4 popychacze tak mocno siedziały że zostały zniszczone przy demontażu i kupowałem nowe.
 
 
Adam 
Moje A8


Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 5hp24
Zasilanie: PB
Imię: adam
Jeżdzę: RS6 C7 STAGE 3
Pomógł: 1 raz
Wiek: 26
Dołączył: 31 Lip 2018
Posty: 212
Skąd: Białystok
Wysłany: 2020-01-20, 19:53   

lepiej wydac 200 na popychacze niż 2000 na gł ołowicę
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - recenzje mang

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.