Autor |
Wiadomość |
bartez83
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Bartek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 2 razy Dołączył: 23 Kwi 2012 Posty: 245 Skąd: WLKP
|
Wysłany: 2020-01-20, 20:58
|
|
|
pepi napisał/a: | Dodano: 2020-01-20, 17:21 ]
troszkę luzu panowie bo takie jazdy do niczego nie prowadzą
|
Paweł Ja jestem spokojnym człowiekiem.Tylko nie lubię chamstwa.Bo pewien typ pyta się o poradę.Każdy udziela mu odpowiedzi.A później masz podziękowanie w postaci TRZEBA TĘPIĆ TAKIE BAJKOPISARSTWO.!!!!TYP zielonego pojęcia o mechanice nie ma jeszcze się sadzi. JPRD ręce opadają. Adam napisał/a: | lepiej wydac 200 na popychacze niż 2000 na gł ołowicę |
Dokładnie Też wychodzę z tego założenia.Bo po co sobie robić niepotrzebnie koszta.Pozdrawiam |
|
|
|
|
|
|
|
peter5on
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Piotr
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 2 razy Wiek: 36 Dołączył: 11 Wrz 2016 Posty: 139 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2020-01-21, 19:55
|
|
|
Może trochę za mocno napisałem ale nie miałem na myśli nikogo personalnie urazić, ruszyło mnie to bo kiedyś zanim zabrałem się za rozrząd wałki nastawniki itp to przeczytałem wątek w którym dokładnie to samo było napisane cytuję:
"8. teraz trzeba powyciągać wszystkie 12 wkładek regulacyjnych "popychaczy" , wycisnąć z nich olej włożyć z powrotem. Jak tego nie zrobimy to pójdzie po zaworach i czapka do góry."
https://www.a8team.pl/d2-...cha-vt16705.htm
Oczywiście sam temat w sobie jest bardzo pomocny ale jeżeli ci ktoś pisze że jak czegoś nie zrobisz to silnik na śmietnik a w rzeczywistości wcale nie trzeba tego robić to nie podoba mi się to gdyż miesza to w głowach ludziom. Bo na forum zwykle samoucy szukają informacji którzy lubią pogrzebać przy aucie a nie zawodowi mechanicy. Więc tacy ludzie oczekują konkretów, pewnych informacji i na pewno dodawanie im zbędnej roboty i straszenie nie jest na miejscu, lepiej by było doradzić np zakręć wałem 10x zamiast 2 obrotów, i masz pewność.
bartez83 napisał/a: | TYP zielonego pojęcia o mechanice nie ma jeszcze się sadzi. |
No gościu nawet mnie nie znasz a od razu mnie oceniasz nieładnie, mam tylko nadzieję że sam się nie uważasz za super mechanika bo wiesz, kazanie wykonywać zbędnych czynności to nie jest raczej wzór do naśladowania, tym bardziej że niema słowa o tym w oficjalnych instrukcjach, oczywiście możesz zaraz wyskoczyć że ty masz taką wiedzę że nie potrzebne ci żadne instrukcje, ale takich mechaników to ja już widziałem i nie chce o nich słyszeć, przez takich jak oni zacząłem sam wszystko robić.
Wyolbrzymiając można by napisać że do rozrządu trzeba silnik z d2 wyjąć bo tak wygodniej i dodatkowo obejrzeć go z każdej strony, bo lepiej mieć pewność, oczywiście argument trafny ale raczej nie tędy droga. |
|
|
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2020-01-21, 21:00
|
|
|
tak jak pisałem nie ma potrzeby w benzynach wciskania tego ale jak ktoś się nudzi i szuka pracy to czemu nie .
Głowica się nie uszkodzi jedynie czym spotkałem się w literaturze której nie czytam bo raczej nie ma po co to była mowa o powietrzu które może zrobić poduszkę i wtedy może się spotkać zawór z tłokiem była chyba mowa o 30 min przed paleniem .
Coś mi świta
Jestem na poru forach i tutaj jak na razie jest ok z małymi wyjątkami ale kultura wypowiedzi niech pozostanie taka jaka jest .
Inna sprawa że niektórzy naczytali się literatury i doradzają tylko wszystkiego podchodzić trzeba z dystansem |
|
|
|
|
adrian949 [Usunięty]
|
Wysłany: 2020-01-22, 08:58
|
|
|
Panowie z jaką siła dokrecic stopki wałków? |
|
|
|
|
|
|
|
bartez83
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Bartek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 2 razy Dołączył: 23 Kwi 2012 Posty: 245 Skąd: WLKP
|
Wysłany: 2020-01-22, 09:54
|
|
|
5Nm+ 1/4obrotu |
|
|
|
|
adrian949 [Usunięty]
|
Wysłany: 2020-01-22, 11:53
|
|
|
Tu do AVP jest 10Nm
|
|
|
|
|
|
|
|
krisker
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: 5HP19 FBB
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 10 razy Dołączył: 28 Lip 2015 Posty: 607 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 2020-01-22, 12:05
|
|
|
ELSA pisze tak, jak bartez83 napisał. Niewykluczone, że moment wyjdzie taki sam (5+dokręcanie=10 bez dokręcania). |
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2020-01-22, 13:45
|
|
|
z wyczuciem |
|
|
|
|
|
|
|
bartez83
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Bartek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 2 razy Dołączył: 23 Kwi 2012 Posty: 245 Skąd: WLKP
|
Wysłany: 2020-01-22, 14:05
|
|
|
Zaraz.Chwila.Panowie to trza na czuja.Aż szpilka się odezwie |
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2020-01-22, 20:33
|
|
|
na dwa pyki
i o drugiego nie było
Ja tylko raz to to w motocyklu z odpowiednim momentem dokręcałem a teraz to już wiadomo ile bez klucza |
|
|
|
|
|
|
|
Marcin2013
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: GQF + F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 33 razy Wiek: 47 Dołączył: 22 Sty 2012 Posty: 1368 Skąd: SOsnowiec
|
Wysłany: 2020-01-22, 22:45
|
|
|
Ja demontowałem kilka razy wałki w BFM (może ze 20 razy) i nie wciskałem ręcznie popychaczy, tak jak wcześniej pisał Damian ELSA podaje czas około 30 min i to wszystko, tak na "chłopski rozum" dokręcając wałek to sprężyna zaworowa dociska popychacz,tylko co z zaworami które się "mijają" ? |
|
|
|
|
adrian949 [Usunięty]
|
Wysłany: 2020-01-26, 16:40
|
|
|
Jestem po zmianie silnika, nastawniki wleciały nowe ori. W kanale 93 mam -4, 0. Coś z tym robić czy zostawić jak jest? |
|
|
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2020-01-26, 19:49
|
|
|
olej temat |
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2020-01-26, 22:09
|
|
|
adrian949 napisał/a: | Jestem po zmianie silnika, nastawniki wleciały nowe ori. W kanale 93 mam -4, 0. Coś z tym robić czy zostawić jak jest? |
Wszystko jest w granicy tolerancji - tego się nie poprawia |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2020-01-27, 06:00
|
|
|
co prawda te -4 jak na nowe i ori to sporo mi udawało się w granicach plus minus dwa zmieścić raz były tylko zera
Ale tak naprawdę to walka z wiatrakami aby były zera
ten napinacz od paska masz nowy ? |
|
|
|
|
|