Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[S8 D2 FL] Stan napinaczy według VAGa  
Autor Wiadomość
bartez83 
Moje A8


Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Bartek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 23 Kwi 2012
Posty: 245
Skąd: WLKP
Wysłany: 2020-01-20, 20:58   

pepi napisał/a:
Dodano: 2020-01-20, 17:21 ]
troszkę luzu panowie bo takie jazdy do niczego nie prowadzą




Paweł Ja jestem spokojnym człowiekiem.Tylko nie lubię chamstwa.Bo pewien typ pyta się o poradę.Każdy udziela mu odpowiedzi.A później masz podziękowanie w postaci TRZEBA TĘPIĆ TAKIE BAJKOPISARSTWO.!!!!TYP zielonego pojęcia o mechanice nie ma jeszcze się sadzi. JPRD ręce opadają.
Adam napisał/a:
lepiej wydac 200 na popychacze niż 2000 na gł ołowicę

Dokładnie <okok> Też wychodzę z tego założenia.Bo po co sobie robić niepotrzebnie koszta.Pozdrawiam
 
 
peter5on 
Moje A8


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Piotr
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 2 razy
Wiek: 36
Dołączył: 11 Wrz 2016
Posty: 139
Skąd: Lublin
Wysłany: 2020-01-21, 19:55   

Może trochę za mocno napisałem ale nie miałem na myśli nikogo personalnie urazić, ruszyło mnie to bo kiedyś zanim zabrałem się za rozrząd wałki nastawniki itp to przeczytałem wątek w którym dokładnie to samo było napisane cytuję:

"8. teraz trzeba powyciągać wszystkie 12 wkładek regulacyjnych "popychaczy" , wycisnąć z nich olej włożyć z powrotem. Jak tego nie zrobimy to pójdzie po zaworach i czapka do góry."

https://www.a8team.pl/d2-...cha-vt16705.htm

Oczywiście sam temat w sobie jest bardzo pomocny ale jeżeli ci ktoś pisze że jak czegoś nie zrobisz to silnik na śmietnik a w rzeczywistości wcale nie trzeba tego robić to nie podoba mi się to gdyż miesza to w głowach ludziom. Bo na forum zwykle samoucy szukają informacji którzy lubią pogrzebać przy aucie a nie zawodowi mechanicy. Więc tacy ludzie oczekują konkretów, pewnych informacji i na pewno dodawanie im zbędnej roboty i straszenie nie jest na miejscu, lepiej by było doradzić np zakręć wałem 10x zamiast 2 obrotów, i masz pewność.

bartez83 napisał/a:
TYP zielonego pojęcia o mechanice nie ma jeszcze się sadzi.


No gościu nawet mnie nie znasz a od razu mnie oceniasz nieładnie, mam tylko nadzieję że sam się nie uważasz za super mechanika bo wiesz, kazanie wykonywać zbędnych czynności to nie jest raczej wzór do naśladowania, tym bardziej że niema słowa o tym w oficjalnych instrukcjach, oczywiście możesz zaraz wyskoczyć że ty masz taką wiedzę że nie potrzebne ci żadne instrukcje, ale takich mechaników to ja już widziałem i nie chce o nich słyszeć, przez takich jak oni zacząłem sam wszystko robić.

Wyolbrzymiając można by napisać że do rozrządu trzeba silnik z d2 wyjąć bo tak wygodniej i dodatkowo obejrzeć go z każdej strony, bo lepiej mieć pewność, oczywiście argument trafny ale raczej nie tędy droga.
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4800
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2020-01-21, 21:00   

tak jak pisałem nie ma potrzeby w benzynach wciskania tego ale jak ktoś się nudzi i szuka pracy to czemu nie .
Głowica się nie uszkodzi jedynie czym spotkałem się w literaturze której nie czytam bo raczej nie ma po co to była mowa o powietrzu które może zrobić poduszkę i wtedy może się spotkać zawór z tłokiem była chyba mowa o 30 min przed paleniem .
Coś mi świta
Jestem na poru forach i tutaj jak na razie jest ok z małymi wyjątkami ale kultura wypowiedzi niech pozostanie taka jaka jest .
Inna sprawa że niektórzy naczytali się literatury i doradzają tylko wszystkiego podchodzić trzeba z dystansem
 
 
adrian949
[Usunięty]

Wysłany: 2020-01-22, 08:58   

Panowie z jaką siła dokrecic stopki wałków?
 
 
bartez83 
Moje A8


Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Bartek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 23 Kwi 2012
Posty: 245
Skąd: WLKP
Wysłany: 2020-01-22, 09:54   

5Nm+ 1/4obrotu
 
 
adrian949
[Usunięty]

Wysłany: 2020-01-22, 11:53   

Tu do AVP jest 10Nm
 
 
krisker 
Moje A8



Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: 5HP19 FBB
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 28 Lip 2015
Posty: 607
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2020-01-22, 12:05   

ELSA pisze tak, jak bartez83 napisał. Niewykluczone, że moment wyjdzie taki sam (5+dokręcanie=10 bez dokręcania).
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4800
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2020-01-22, 13:45   

z wyczuciem :P
 
 
bartez83 
Moje A8


Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Bartek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 23 Kwi 2012
Posty: 245
Skąd: WLKP
Wysłany: 2020-01-22, 14:05   

Zaraz.Chwila.Panowie to trza na czuja.Aż szpilka się odezwie :P :P :P
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4800
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2020-01-22, 20:33   

na dwa pyki
i o drugiego nie było :P
Ja tylko raz to to w motocyklu z odpowiednim momentem dokręcałem a teraz to już wiadomo ile bez klucza
 
 
Marcin2013 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: GQF + F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 33 razy
Wiek: 47
Dołączył: 22 Sty 2012
Posty: 1368
Skąd: SOsnowiec
Wysłany: 2020-01-22, 22:45   

Ja demontowałem kilka razy wałki w BFM (może ze 20 razy) i nie wciskałem ręcznie popychaczy, tak jak wcześniej pisał Damian ELSA podaje czas około 30 min i to wszystko, tak na "chłopski rozum" dokręcając wałek to sprężyna zaworowa dociska popychacz,tylko co z zaworami które się "mijają" ?
 
 
adrian949
[Usunięty]

Wysłany: 2020-01-26, 16:40   

Jestem po zmianie silnika, nastawniki wleciały nowe ori. W kanale 93 mam -4, 0. Coś z tym robić czy zostawić jak jest?
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4800
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2020-01-26, 19:49   

olej temat
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2020-01-26, 22:09   

adrian949 napisał/a:
Jestem po zmianie silnika, nastawniki wleciały nowe ori. W kanale 93 mam -4, 0. Coś z tym robić czy zostawić jak jest?

Wszystko jest w granicy tolerancji - tego się nie poprawia :)
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4800
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2020-01-27, 06:00   

co prawda te -4 jak na nowe i ori to sporo mi udawało się w granicach plus minus dwa zmieścić raz były tylko zera
Ale tak naprawdę to walka z wiatrakami aby były zera
ten napinacz od paska masz nowy ?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.