Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[S8 D2 FL] Stan napinaczy według VAGa  
Autor Wiadomość
Preston81 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic FBG
Zasilanie: PB
Imię: Maciej
Jeżdzę: S8D2 AQH
Pomógł: 8 razy
Wiek: 43
Dołączył: 14 Wrz 2011
Posty: 1806
Skąd: Poznań
Wysłany: 2019-01-20, 19:53   

krisker napisał/a:
Ślizgi są wymienione oddzielnie, więc raczej chodzi o odbudowę "cylindra" i/lub "tłoka".

moze chodzi o "płozy/łapy" na ktorych montowany jest slizg?
_________________
bądź sobą, wariatów też lubią
 
 
Prezes-Artek 
Moje A8


Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: S8 D2
Wiek: 37
Dołączył: 02 Kwi 2017
Posty: 154
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 2019-01-21, 17:02   

bloku napisał/a:
krisker napisał/a:
Ja do tej pory nawet nie wiedziałem, że ktoś się w to bawi, ale jednak tak. Pogooglaj. 700zł/szt.

Regeneracja ma obejmować:
- wymianę uszczelnień
- mycie ultradźwiękowe
- naprawę powierzchni ślizgowych (!)
- sprawdzenie elektrozaworu
- montaż wzmocnionych ślizgów

To z wykrzyknikiem to chyba najważniejsze, żeby nastawnik wrócił do życia (oprócz ślizgów oczywiście).


Te powierzchnie ślizgowe to zapewne pady. Problem przy regeneracji jest jeden - nie są w stanie zreanimować bieżni po której pracuje tłok a im bardziej wyciągnięty łańcuch tym on wyżej wychodzi powodując lekki przekos tłoczka w bieżni.

Na FB w grupie był ten temat poruszany. Firma wstrzymała na chwilę regenerację bo było bardzo dużo reklamacji. Ponoć podnieśli cenę i znów wznowili pracę. Osobiście nie zdecydowałbym się na taki zabieg, który po prawdzie można samemu zrobić mając minimum wiedzy mechanicznej.


Przeprowadzając taki zabieg w domu nie jesteś za bardzo wstanie doprowadzić napinacza do stanu używalności, bo nie zregenerujesz właśnie tłoka i cylindra.

Jeśli chodzi o regenerację tłoka i cylindra to moim zdaniem żaden problem wystarczy dobrze wszystko pomierzyć i nałożyć odpowiednią warstwę elektrochemiczne np. niklu i ewentualnie obrobić do żądanego wymiaru ale to już trzeba mieć odpowiednią wiedzę i precyzyjne maszyny.
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4800
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2019-01-22, 20:58   

Zapytam się was czy wy widzieliście napinacze i je rozbieraliście ???
Bo ja odnoszę wrażenie że rozmawiamy tylko teoretycznie <bezradny>
 
 
Prezes-Artek 
Moje A8


Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: S8 D2
Wiek: 37
Dołączył: 02 Kwi 2017
Posty: 154
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 2019-01-23, 19:03   

Widziałem jak wymieniałem uszczelnienie napinaczy u siebie ale nie rozbierałem bo nie miałem takiej potrzeby.
 
 
bloku 
Moje A8


Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D2/Fabia 3
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 23 Mar 2017
Posty: 64
Skąd: Reda
Wysłany: 2019-01-23, 19:17   

Mi akurat było dane rozbierać oba w ANK gdzie jeden rozleciał się po wymianie łańcuchów i rozrządu. Drugi był cały,sprawny. Także znam jego budowę dość dobrze bo kosztowało mnie to 12k :/
_________________
Audi B2,B3 i B4....trochę ich było.
Audi A6 3,0 30VQ - było
Audi S6 Avant Tip - było
Audi S6 Avant Man - było
Audi A4 2,8 Quattro - było
Audi Cabriolet 2,8 - było
Audi A8 4,2 32V - jest
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4800
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2019-01-23, 22:23   

tam w 90 % kostnieją uszczelniacze i jest jak jest potem następuje mechaniczne terkotanie które niszczy ślizgi i urywa tu i tam .
Więc jedne się nadają do naprawy a inne już nie .
 
 
Prezes-Artek 
Moje A8


Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: S8 D2
Wiek: 37
Dołączył: 02 Kwi 2017
Posty: 154
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 2019-03-18, 12:49   

Odgrzeje troszkę temat bo przyszedł dzisiaj napinacz z regeneracji no i tak na pewno został ładnie umyty bo wygląda jak nowy ślizgi ładnie się prezentują.
Na pewno regenerowali powierzchnię tłoczków zewnętrzne i wewnętrzne bo zniknęły wcześniejsze ślady i luzy widoczne na filmie. Sam napinacz chodzi znacznie ciężej przed regeneracją bez problemu mogłem go ściskać palcami teraz muszę użyć do tego sporej siły. Może dzisiaj uda mi się go założyć to będę pisał jak się sprawuje bo dłuższym czasie.
Poniżej linki do filmu przed i po regeneracji i do zdjęć przed i po

https://youtu.be/vs34lVODwW8

https://youtu.be/cZzggcmaBBc

https://m.fotosik.pl/zdjecie/06020736c1657c50

Zdjęć jest tam jakoś ponad 20 tylko jak by się coś nie otwierało proszę o wiadomość bo wstawiam to z telefonu.
 
 
bloku 
Moje A8


Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D2/Fabia 3
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 23 Mar 2017
Posty: 64
Skąd: Reda
Wysłany: 2019-03-18, 16:31   

Czyli wzięli sobie uwagi klientów oraz sugestie do serca. Cieszy to niezmiernie. Ciekawe jak będzie po założeniu... Trzymam kciuki.
_________________
Audi B2,B3 i B4....trochę ich było.
Audi A6 3,0 30VQ - było
Audi S6 Avant Tip - było
Audi S6 Avant Man - było
Audi A4 2,8 Quattro - było
Audi Cabriolet 2,8 - było
Audi A8 4,2 32V - jest
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4800
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2019-03-18, 19:34   

pożyjemy zobaczymy
 
 
Prezes-Artek 
Moje A8


Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: S8 D2
Wiek: 37
Dołączył: 02 Kwi 2017
Posty: 154
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 2019-03-18, 21:21   

Napinacz na miejscu ale dekla jeszcze nie założyłem może jutro albo po jutrze dokończę, na razie mogę powiedzieć że napinacz od razu po montażu i kręceniu wałem zaczął pracować.

[ Dodano: 2019-03-20, 20:35 ]
Wszystko złożone zanim odpaliłem auto wykręciłem wszystkie świece i wyjąłem bezpiecznik od pompy paliwa po kręciłem kilka razy rozrusznikiem na wszelki wypadek a później złożyłem i odpaliłem film z pierwszego odpalenia:

https://www.youtube.com/watch?v=qN6wLfE52XU

Po odpaleniu choinka na desce zapalił się check, ABS i kontrola trakcji napinacz delikatnie było słychać, przejechałem się takim autem po kompa samochód był mułowaty ale jechał po sczytaniu błędów złapałem się za głowę <boisie> wywaliło tyle błędów że masakra ale pogrzebałem trochę i okazało się że jakoś przeoczyłem wtyczkę od przepływomierza po podłączeniu wszystko znikło i samochód odżył ale napinacz było słychać skasowałem wszystkie błędy i pojechałem zatankować.
Po zatankowaniu napinacz umilkł zrobiłem może z 20km obserwując bloki pomiarowe i jak na razie wszystko jest ok. Zrobiłem logi na szybko jak ktoś chce zobaczyć to proszę - http://vaglogi.pl/log-090_093_091_7ipk4.html

Teraz tylko zostało sprawdzać i słuchać czy będzie cisza czy nie.
 
 
krisker 
Moje A8



Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: 5HP19 FBB
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 28 Lip 2015
Posty: 607
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2019-03-21, 12:24   

No i gitara. W imieniu wszystkich zainteresowanych bardzo proszę (nalegam ;) ), żebyś się odezwał w tym wątku (lub stworzył oddzielny o regeneracji) przynajmniej za 20-40 tys. km.
 
 
Prezes-Artek 
Moje A8


Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: S8 D2
Wiek: 37
Dołączył: 02 Kwi 2017
Posty: 154
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 2019-03-21, 13:06   

krisker, z moim skromnym rocznym przebiegiem tym autem to jakieś 3 lata i będzie z 20 <jezyk2> po 10 godzinach postoju cisza przy odpaleniu.
 
 
bloku 
Moje A8


Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D2/Fabia 3
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 23 Mar 2017
Posty: 64
Skąd: Reda
Wysłany: 2019-03-21, 15:43   

Zrób logi w pełnym zakresie bo z tych co podałeś tonie osiągają one pełnego wychylenia. Są akceptowalne ale wałki nie przestawiają się w pełni. Synchro przyzwoicie choć nie idealnie :D Oby teraz wszystko grało jak powinno przez kolejne 250kkm :-)
_________________
Audi B2,B3 i B4....trochę ich było.
Audi A6 3,0 30VQ - było
Audi S6 Avant Tip - było
Audi S6 Avant Man - było
Audi A4 2,8 Quattro - było
Audi Cabriolet 2,8 - było
Audi A8 4,2 32V - jest
 
 
Prezes-Artek 
Moje A8


Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: S8 D2
Wiek: 37
Dołączył: 02 Kwi 2017
Posty: 154
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 2019-03-21, 17:00   

Logi robione tak byle jak samemu i jeszcze nie było odpowiednich warunków za duży ruch może w weekend coś zrobię ale pracują podobnie jak przed regeneracją. Ale jak to mówią pożyjemy zobaczymy ;)
 
 
witia82 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3,7
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wiktor
Jeżdzę: a8 d3
Dołączył: 01 Paź 2019
Posty: 53
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2020-01-03, 12:53   

Prezes-Artek jak pracują napinacze? jestem z Rzeszowa i zastanawiam się nad regeneracją. Dzwoniłem do nich i pani powiedział że po pół roku przerwy wznowili regenerację napinaczy i że dają 2 lata gwarancji bez limitu kilometrów. Ponoć wyeliminowali wcześniejsze problemy. Obecnie regeneracja kosztuje 800 pln. Nowe mogę mieć po 2250 szt x2 więc tu by było taniej. Pani powiedział że zamienniki są tak kiepskiej jakości że nie przyjmują ich nawet do regeneracji.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - mangi

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.