Autor |
Wiadomość |
colln
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: D3
Pomógł: 10 razy Wiek: 54 Dołączył: 20 Cze 2010 Posty: 969 Skąd: P.T.
|
Wysłany: 2010-09-27, 19:27
|
|
|
Nie obraź się kolego ale to bzdura, różnice pomiędzy czerwonymi valtekami a Keihin jest praktycznie niezauważalna (jeśli mówić o zużyciu gazu) różnica polega na trwałości oraz w kosztach zakupu |
|
|
|
|
|
|
|
artekk
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Arturo
Jeżdzę: A8
Pomógł: 4 razy Dołączył: 20 Lut 2010 Posty: 192 Skąd: kujawsko-pomorskie
|
Wysłany: 2010-09-27, 22:51
|
|
|
colln napisał/a: | różnica polega na trwałości oraz w kosztach zakupu |
różnica między nimi polega głównie na zdolności utrzymywania parametrów pracy, niezależnie od warunków.
Krótko mówiąc Keihin i jego klony działają jak wtryskiwacze benzynowe, a inne zwłaszcza przy niskich temperaturach żyją własnym życiem. Czyli trochę przylewają albo ogólnie nie dają rady itp.
Za jakość trzeba płacić, w moim przypadku za koreańskie klony Keihinów trzeba było dopłacić 1000zł. Podziękowałem i skończyło się na Magic Jetach. Od montażu w marcu 2010 wszystko działa bez zarzutu. |
_________________ Jest BMW E60 525dA na koksie. Ps: https://a6klub.pl
|
|
|
|
|
|
|
|
mastacrx
Użytkownik
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mateusz
Jeżdzę: 100 C4
Pomógł: 1 raz Wiek: 38 Dołączył: 16 Sie 2010 Posty: 38 Skąd: okolice Wrocławia
|
Wysłany: 2010-09-28, 04:39
|
|
|
Magic Jet to najlepsze budżetowe wtryskiwacze na rynku, z wyższej półki Matrix/Hana/Medy/Keihn |
|
|
|
|
colln
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: D3
Pomógł: 10 razy Wiek: 54 Dołączył: 20 Cze 2010 Posty: 969 Skąd: P.T.
|
Wysłany: 2010-09-28, 20:06
|
|
|
artekk napisał/a: | różnica między nimi polega głównie na zdolności utrzymywania parametrów pracy, |
no prawda co piszesz ale mówimy o wpływie na zużycie lpg przyjmując za punkt wyjścia nowe sprawne valteki i inne drogie i wtedy różnice są ale naprawdę niewielkie |
_________________ Z Audi były: A8 D2 2.8 A8 D3 3.7 A2 1.4 A8 D3 4.2 A4 B7 2.0PB A8 D3 3.0PB Obecnie A8 4.2 lift oraz A2
|
|
|
|
|
|
|
|
tomi5
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 7 razy Dołączył: 18 Sie 2010 Posty: 812 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 2010-09-29, 05:11
|
|
|
Możliwe możliwe, gazownikiem nie jestem, ale wiem że ma lepsze graty w Audi niż w BMW i na butli w BMW robiłem niecałe 320km, a w Audi spokojnie 350km. |
Ostatnio zmieniony przez tomi5 2010-10-14, 20:06, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
mastacrx
Użytkownik
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mateusz
Jeżdzę: 100 C4
Pomógł: 1 raz Wiek: 38 Dołączył: 16 Sie 2010 Posty: 38 Skąd: okolice Wrocławia
|
Wysłany: 2010-09-29, 09:15
|
|
|
artekk napisał/a: | różnica między nimi polega głównie na zdolności utrzymywania parametrów pracy, niezależnie od warunków.
Krótko mówiąc Keihin i jego klony działają jak wtryskiwacze benzynowe, a inne zwłaszcza przy niskich temperaturach żyją własnym życiem. Czyli trochę przylewają albo ogólnie nie dają rady itp. |
i nie trzeba ich kalibrować co rusz jak to jest w przypadku waldemarów 3 ohm, nowy typ Valtek 34 w testach początkowych wypada całkiem nieźle ale należy poczekać i wyciągnąć wnioski po większych przebiegach. |
|
|
|
|
|
|
|
stan
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: ON
Imię: Stanisław
Jeżdzę: A8 D3, V70 II
Pomógł: 1 raz Dołączył: 07 Lip 2010 Posty: 138 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 2010-09-30, 08:56
|
|
|
[quote="FOSS"] daro72 napisał/a: | Ale... może się mylę ale aby dwa reduktory chodziły poprawnie montuje się je tak że obydwa obsługują cały silnik bez podziału na V-ki... i wtedy wszystko powinno chodzić OK. |
Ja u siebie mam po prostu filtr z dwoma króćcami wlotowymi i dwoma wylotowymi. Z jednego i drugiego reduktora gaz dochodzi do filtra gdzie "miesza się" i rozchodzi na dwie strony silnika osobnymi przewodami. Czym to w praktyce skutkuje. Ano tym, że jak padnie lub rozreguluje się jeden reduktor jeździmy nadal "bezproblemowo". Miałem taką sytuację, gdzie chodził tylko jeden reduktor (przypadkowo i bezwiednie odłączyłem zasilanie). Jeździłem czas jakiś nie wiedząc o tym ale w trasie podczas ostrzejszego przyspieszenia w okolicach 3,5 tys. obr. przechodził mi na Pb, lekko przyspieszając jechał normalnie do 6 tys. Podejrzewałem zapchany filtr fazy lotnej i podczas wymiany zauważyłem dyndający kabelek przy reduktorze. Myślę, że rozwiązanie proste a skuteczne. |
|
|
|
|
mastacrx
Użytkownik
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mateusz
Jeżdzę: 100 C4
Pomógł: 1 raz Wiek: 38 Dołączył: 16 Sie 2010 Posty: 38 Skąd: okolice Wrocławia
|
|
|
|
|
|
|
|
SERGIO
Moje A8
Rocznik: 2007
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: DSG
Zasilanie: ON
Imię: SERGIO
Jeżdzę: VW PASSAT
Pomógł: 4 razy Dołączył: 24 Paź 2009 Posty: 297 Skąd: Pomorskie
|
Wysłany: 2010-10-14, 18:53
|
|
|
Od półtora roku mam również instalację KME z reduktorem KME Gold jednym oczywiście. Ogarnia do 380KM. Jeździ bezproblemowo, tak samo latem jak i zimą, przy normalnej jeździe i długotrwałym butowaniu. Zero problemów. |
|
|
|
|
colln
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: D3
Pomógł: 10 razy Wiek: 54 Dołączył: 20 Cze 2010 Posty: 969 Skąd: P.T.
|
Wysłany: 2010-10-14, 21:08
|
|
|
SERGIO napisał/a: | Od półtora roku mam również instalację KME z reduktorem KME Gold jednym oczywiście. Ogarnia do 380KM. Jeździ bezproblemowo, tak samo latem jak i zimą |
zgadza się ale i tak znajdą się tacy co powiedzą, że nie masz racji bo oni swoje wiedzą (chociaż masz to fizycznie tyle czasu) |
_________________ Z Audi były: A8 D2 2.8 A8 D3 3.7 A2 1.4 A8 D3 4.2 A4 B7 2.0PB A8 D3 3.0PB Obecnie A8 4.2 lift oraz A2
|
|
|
|
|
|
|
|
mastacrx
Użytkownik
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mateusz
Jeżdzę: 100 C4
Pomógł: 1 raz Wiek: 38 Dołączył: 16 Sie 2010 Posty: 38 Skąd: okolice Wrocławia
|
Wysłany: 2010-10-15, 10:04
|
|
|
Można tak w nieskończoność, każdy ma swoje racje, ja założyłbym dwa reduktory podobnie jak większość doświadczonych i pojętnych instalatorów. Co z tego, że subiektywne odczucia wskazują na to, że jest ok, a po mapach gazowych wyjdzie, że jest za ubogo przy max bucie, kropka. |
|
|
|
|
artekk
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Arturo
Jeżdzę: A8
Pomógł: 4 razy Dołączył: 20 Lut 2010 Posty: 192 Skąd: kujawsko-pomorskie
|
Wysłany: 2010-10-15, 10:14
|
|
|
mastacrx napisał/a: | po mapach gazowych wyjdzie, że jest za ubogo przy max bucie |
dobry gazownik nie puści w świat auta, w którym w jakichkolwiek okolicznościach jest za ubogo.
Czy Tobie się podoba, czy nie, D2 4.2 z jednym reduktorem śmigają bez zubażania mieszanki w całym zakresie obrotów, więc autorytatywne stwierdzenia jak powyżej są pozbawione sensu. Amen. |
_________________ Jest BMW E60 525dA na koksie. Ps: https://a6klub.pl
|
|
|
|
|
|
|
|
mastacrx
Użytkownik
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mateusz
Jeżdzę: 100 C4
Pomógł: 1 raz Wiek: 38 Dołączył: 16 Sie 2010 Posty: 38 Skąd: okolice Wrocławia
|
Wysłany: 2010-10-15, 10:32
|
|
|
Ja wyraziłem już swoje zdanie. Amen, koniec, kropka. ;-) |
|
|
|
|
SERGIO
Moje A8
Rocznik: 2007
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: DSG
Zasilanie: ON
Imię: SERGIO
Jeżdzę: VW PASSAT
Pomógł: 4 razy Dołączył: 24 Paź 2009 Posty: 297 Skąd: Pomorskie
|
Wysłany: 2010-10-15, 15:41
|
|
|
mastacrx napisał/a: | Można tak w nieskończoność, każdy ma swoje racje, ja założyłbym dwa reduktory podobnie jak większość doświadczonych i pojętnych instalatorów. Co z tego, że subiektywne odczucia wskazują na to, że jest ok, a po mapach gazowych wyjdzie, że jest za ubogo przy max bucie, kropka. |
- Nie wiem czy kolego jesteś pojętnym instalatorem? Nie napisałeś nam tego. Pisząc tak obrażasz np. instalatorów którzy mi zakładali instalację !
- Rozumiem że posiadasz silnik 2.8 w swoim aucie a nie 4.2 więc nie wiem czy wiesz jak jeździ 4.2 na 1 czy 2 reduktorach - czyli teoretyzujesz rozumiem... a może ktoś przewiózł cię autem z silnikiem 4.2 na gazie i stąd te opinie ?
- nikt z nas nie pisał o subiektywnych odczuciach - w moim aucie w żadnym zakresie obrotów nie jest za ubogo i jest to sprawdzone i przez instalatorów jak i przeze mnie w praktyce w trakcie użytkowania auta - ostatnio bawiliśmy się w wyścigi z kilkoma kolegami-posiadaczami A8 i jeśli auta szły równo z moim lub zostawały w tyle nie może oznaczać, że mojemu silnikowi czegoś brakuje.
- wypowiedzi typu tak jest i ... koniec słyszę na co dzień od mojego 3 letniego synka ,,nie, bo nie...!!! Takie wypowiedzi do niczego nie prowadzą
Nie chodzi przecież o to, aby się kłócić czy udowadniać na siłę, że ktoś się myli, moim zdaniem jeśli instalator doskonale wie co robi, wie jak prawidłowo podłączyć instalację, jakie przewody(średnica) poprowadzić pod autem, gdzie się wpiąć, jak dopasować do siebie wszystkie komponenty jakie ciśnienie ustawić itp. itd to nasze 4.2 czy nawet 5,7 Hemi będą bezproblemowo jeździły na jednym reduktorze i nie trzeba wydawać kasy na dwa
Miałem przykład taki, że kolega mój miał dwa reduktory w A8 4,2 i auto mu nie chodziło, ciągłe wypadania zapłonów, nierówna praca, brak mocy, gorsze osiągi po zmianie instalacji całej i założeniu m.in reduktora KME Gold auto chodzi idealnie, więc tak jak pisałem wszystko zależy od tego kto to zakłada i czy ma o tym pojęcie i wie jak w praktyce te umiejętności wykorzystać. |
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2010-10-15, 17:12
|
|
|
Nie chciałbym dolewać oliwy do ognia ani skłócać jednego z drugim ale...
po zakupie swojej eSy założyłem do niej gaz firmy BRC (oczywiście nie ja osobiście zakładałem tylko firma w tym sie specjalizująca)... S8 to najmocniejsza wersja wolnossącego 4,2V8 a mimo to w mojej instalacji jest tylko 1 reduktor i w moim subiektywnym odczuciu jeździ całkiem dobrze w całym zakresie obrotów...
Moje A8 D2 FL 4,2V8 miało założoną instalację STAG'a i też było na jednym reduktorze i jakoś jeździł...
więc chyba jednak można złożyć na jednym reduktorze tak aby to jeździło ;-) |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|