Autor |
Wiadomość |
hipcio
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4hp
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 19 razy Wiek: 43 Dołączył: 12 Wrz 2010 Posty: 476 Skąd: Ryki
|
Wysłany: 2010-10-19, 08:18
|
|
|
colln napisał/a: | W Stagu można w ogóle odhaczyć minimalną temperaturę pracy na LPG, jednak dobrze też jest zweryfikować poprawność czy w sterownik wpisano właściwy czujnik bo różnice potrafią dochodzić do 20 stopni we wskazaniach |
Niemożna napewno w stagu 300 i w 4, niewiem jak w plusie i premiuim może i sie da.
Sprecyzuj swoją wypowiedz bo wprowadzasz w błąd ludzi. |
|
|
|
|
|
|
|
colln
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: D3
Pomógł: 10 razy Wiek: 54 Dołączył: 20 Cze 2010 Posty: 969 Skąd: P.T.
|
Wysłany: 2010-10-19, 12:24
|
|
|
Stag 4 no ok, tu zawsze wszyscy piszą tylko i wyłącznie, o gratach z wyższej półki więc odszczekuje za waszymi uwagami :mrgreen: mea culpa |
_________________ Z Audi były: A8 D2 2.8 A8 D3 3.7 A2 1.4 A8 D3 4.2 A4 B7 2.0PB A8 D3 3.0PB Obecnie A8 4.2 lift oraz A2
|
|
|
|
|
|
|
|
lucek1142
Użytkownik
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: pawel
Jeżdzę: a8 D2 FL,4.2
Pomógł: 1 raz Dołączył: 08 Paź 2010 Posty: 22 Skąd: katowice
|
Wysłany: 2010-10-23, 17:13
|
|
|
witam
bardzo prosze o podanie namiaru na gazownika w stolarzowicach,sebastian?
wpadlo mi w oko ze koledzy na poludniu go polecaja ale jakos namiaru nie spostrzeglem
z gory dziekuje |
|
|
|
|
cerbera
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: triptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sebastian
Jeżdzę: D3 4.2
Wiek: 45 Dołączył: 04 Wrz 2009 Posty: 158 Skąd: kraków
|
Wysłany: 2010-10-24, 15:28
|
|
|
Koledzy a ja dalej swoje. Prins i Brc tylko te polecam. Nic mi sie tam nie działo i nigdy poza przegladami nic nie robilem. Troszke wiecej trzeba na poczatku wylozyc ale za to jaki spokoj :mrgreen: |
_________________ A8 D3 4.2 V8 pb+lpg ''ZŁOTOWŁOSA''
http://rietzphotography.com/
www.chimerabulls.pl
|
|
|
|
|
|
|
|
Qzi
Użytkownik
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 2.6
Skrzynia: manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A6 C4 quattro
Pomógł: 1 raz Wiek: 45 Dołączył: 07 Gru 2010 Posty: 6 Skąd: Czeladź/śląsk
|
Wysłany: 2010-12-08, 11:28
|
|
|
To i ja się dołączę. Co prawda mam V6 i to w najmniejszej pojemności 2.6.
Gaz na którym śmigam to PRINS sterownik, reduktor, filtry oraz wtryski KEIHIN
Instalka działa bez zarzutów zrobiłem na niej około 70.ooo km (obecnie na liczniku 308.ooo). Ma dwie wady pierwsza to CENA (do mojego silnika 2lata temu 5500 obecnie około 5ooo) a druga wielka wrażliwość na jakość LPG. Wychodzę założenia że z gó..a nawet wirtuoz gazownik nic nie sklei i odwrotnie z najlepszych tajli gó...y gazownik nie skonfiguruje dobrej instalki, jak w życiu musi być gdzieś złoty środek.
Pozdrawiam Krzysiek :mrgreen: |
_________________ Audi 80 B4-było
Audi A6 C4 - jest
Audi A8 D2 - ...... będzie na 100 %
DORADCA SERWISOWY ASO AUDI & VW |
|
|
|
|
colln
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: D3
Pomógł: 10 razy Wiek: 54 Dołączył: 20 Cze 2010 Posty: 969 Skąd: P.T.
|
Wysłany: 2010-12-09, 12:57
|
|
|
Co do tej temperatury i odhaczenia w stagu zrzut ekranu
napisałem kiedyś wcześniej, ze można odhaczyć. Dosłownie można ustawić tak niebotycznie niską temp LPG że to chyba to samo bo - 30 to inaczej nie nazwę, no ale jako, że wcześniej kolega artekk zarzucił mi nieścisłość wypowiedzi to właśnie dałem zrzut
a przy okazji inny sterownik ten od Lecho, sequel i tam nie odhaczamy tylko wybieramy (to tak dla ścisłosci.. ;-) )
|
|
|
|
|
|
|
|
hipcio
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4hp
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 19 razy Wiek: 43 Dołączył: 12 Wrz 2010 Posty: 476 Skąd: Ryki
|
Wysłany: 2010-12-09, 14:22
|
|
|
Jeśli ustawienie -30 jest dla Ciebie odhaczeniem to masz racje, dla Mnie go niema i niebede się sprzeczał bo każdy ma tu racje w zależności do interpretacji.
Kolego colln czy to są twoje ustawienia w tym zrzucie ze STAGA? |
|
|
|
|
mastacrx
Użytkownik
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mateusz
Jeżdzę: 100 C4
Pomógł: 1 raz Wiek: 38 Dołączył: 16 Sie 2010 Posty: 38 Skąd: okolice Wrocławia
|
Wysłany: 2010-12-09, 15:26
|
|
|
lucek1142 napisał/a: | witam
bardzo prosze o podanie namiaru na gazownika w stolarzowicach,sebastian?
wpadlo mi w oko ze koledzy na poludniu go polecaja ale jakos namiaru nie spostrzeglem
z gory dziekuje |
http://gzw.pl/ |
|
|
|
|
|
|
|
wojtf23
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: WOJTEK
Jeżdzę: Passat B5 FL
Wiek: 35 Dołączył: 24 Maj 2010 Posty: 77 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 2010-12-09, 16:39
|
|
|
dokładnie to chodzi o SebastianS to jest jego nick z klubaudi
Gościu wie o czym mówi i wie z czym ma robić. szkoda że był tak daleko odemnie. ale jak z nim rozmawiałem to widać że gościu ma niesamowitą wiedzę odnośnie LPG i wszystkich gazowników bije na głowę. Po prostu jak by się urodził z ręką w butli gazowej |
_________________ Moja była
|
|
|
|
|
colln
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: D3
Pomógł: 10 razy Wiek: 54 Dołączył: 20 Cze 2010 Posty: 969 Skąd: P.T.
|
Wysłany: 2010-12-09, 22:59
|
|
|
hipcio napisał/a: | Kolego colln czy to są twoje ustawienia w tym zrzucie ze STAGA? |
moje ale nie z audi i na wyłaczonym silniku więc nie patrz na cisnienia, temperatura te -30 jest ustawiona przed zrzutem ekranowym celem ukazania tego, pewnie zaciekawiło cię zaznaczenie silnika: turbo |
|
|
|
|
|
|
|
hipcio
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4hp
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 19 razy Wiek: 43 Dołączył: 12 Wrz 2010 Posty: 476 Skąd: Ryki
|
Wysłany: 2010-12-10, 21:28
|
|
|
Zaciekawiło Mnie Minimalne ciśnienie gazu =0.1
Tak masz ustawione w realu? Jeśli nie to nieczytaj moich wypocin niżej
Zawory nie powiedzą papa?
Przecież korekty tego nie nadrobią (chyba ze OBD sobie poradzą ale wątpie) a zapętlenie wtrysków jest?
Chyba,ze nigdy niewyjezdzasz gazu aż do pipipipi..
Ja bym to dokładnie sprawdził bo szkoda silnika
Samochód to zapewne volvo 2.8 bi-turbo wiem co nieco o tym silniku |
|
|
|
|
colln
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: D3
Pomógł: 10 razy Wiek: 54 Dołączył: 20 Cze 2010 Posty: 969 Skąd: P.T.
|
Wysłany: 2010-12-10, 22:00
|
|
|
2.8 to było w straszych volvo S80, w XC jest 2.9 -2 turbiny, raczej nie wyjeżdżam do pikania ale jest to jako opcja i jak np jadę przez szwajcarię gdzie nie ma LPG i braknie to wypalę niemal do zera, sterownik w razie czego podpiera się benzyną gdy za małe ciśnienie LPG czyli jadę w razie ostatecznosci pół na pół gaz z benzyną i nigdy się nic złego z tego powodu nie dzieje. zawór wyjściowy na butli 8 cała rurka też a reszta od reduktora przerobiona po mojemu a nie jak od gazowników wyszło, włącznie z tyningowym czujnikiem FL 10K bezpośrednio w pierwszej nóżce listwy Romano. Filtry FL wieksze niż było, rozdzielone na 2 linie z kompensacją ciśnienia. Nie ma cheka nie ma wypadania zapłonu analiza w czasie jazdy idealnie, podgrzewanie wtrysków i przy tej temperaturze po 300 metrach jedzie bez szarpniecia na LPG. Mnie to odpowiada, reduktorowi nic nie jest jak wielu twierdzi, że jak nisko temperatura przełaczania to be ale jak jest prawidłowo grzanie doprowadzone a nie pod jakiś cienki zdławiony wężyk to się nic nie dziej :-) . Pewnie, że jeśli miałbym warsztat (a nie palnuję babrać się w smarach dla ludzi co innego hobbystycznie sobie) to w życiu bym nie puścił jak zauważyłeś na takich ciśnieniach i temperaturach ale u siebie kiedy mam laptopa i mogę sobie to robić choćby w każdej chwili :-D |
_________________ Z Audi były: A8 D2 2.8 A8 D3 3.7 A2 1.4 A8 D3 4.2 A4 B7 2.0PB A8 D3 3.0PB Obecnie A8 4.2 lift oraz A2
|
|
|
|
|
|
|
|
hipcio
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4hp
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 19 razy Wiek: 43 Dołączył: 12 Wrz 2010 Posty: 476 Skąd: Ryki
|
Wysłany: 2010-12-10, 22:20
|
|
|
Spoko, tak tylko pytam bo niektórzy niezdają sobie sprawy i przestawiają żeby wiecej km na butli zrobić a pózniej płaczą bo im czeka wywala niewiadomo dlaczego a przecież mapki się pokrywają itp.
Co do podpierania benzyną również zauważyłem że korzystasz ale wiesz że dzieje się tak dopiero jak spadnie poniżej 0.1 przez chwile ale po co ja to pisze przecież o tym wiesz.
Osobiście bym tak nieustawil, ale opieram się tylko na teorii ty masz podgląd na czasy wtrysku i lambde i zapewne wiesz co robisz.
A dla tych którzy sobie poprzestawiali MINIMALNE CIŚNIENIE na pałe radze dokładnie zweryfikować czy oby nierobicie na własne życzenie kuku silniczkowi bo silnik silnikowi nierówny podobnie jak zamontowana instalacja LPG i niekażdy tak może jak kolega COLLN
Pozdrawiam hipcio |
|
|
|
|
colln
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: D3
Pomógł: 10 razy Wiek: 54 Dołączył: 20 Cze 2010 Posty: 969 Skąd: P.T.
|
Wysłany: 2010-12-11, 12:25
|
|
|
Przy okazji polecam kazdemu wymianę czujnika temperatury FZ (fazy lotnej) na taki tuningowy (jak to się ładnie u nas przyjęło go nazywać), nie jest to bynajmniej jakiś bajer jakiejś firmy. Jest to zwykły czujniczek do kupienia za 1 zł w sklepie z elektroniką, foto jakie kiedyś tego zrobiłem
po środku z farbka na łebku, po lewej po zeskrobaniu farbki
Potem montujemy to w strudze gazu najbliżej wtrysków i dzieki temu mam reakcję w pół sekundy na zmiany temperatury a nie po kilkunastu sekundach, a to jest b. istotne bo to daje sygnał do sterownika jak korygować dawki podczas przyspieszania itp itd |
|
|
|
|
|
|
|
|