Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 ALL ] Jaki gaz do A8???  
Autor Wiadomość
mastacrx 
Użytkownik



Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mateusz
Jeżdzę: 100 C4
Pomógł: 1 raz
Wiek: 38
Dołączył: 16 Sie 2010
Posty: 38
Skąd: okolice Wrocławia
Wysłany: 2010-10-15, 17:53   

Nie jestem instalatorem i swoją wiedzę opieram na spostrzeżeniach i doświadczeniu instalatorów z tego forum http://lpg-forum.pl/index...2b308df367b5e9f

Sami z resztą doskonale wiecie jak duża jak i cenną kopalnią są fora internetowe.
Nikt nie musi się ze mną zgadzać, jak zakupię auto z silnikiem 4.2 założe 2 reduktory i będę zadowolony, nikomu nie bronię jeździć na jednym.

SERGIO napisał/a:
mastacrx napisał/a:
Można tak w nieskończoność, każdy ma swoje racje, ja założyłbym dwa reduktory podobnie jak większość doświadczonych i pojętnych instalatorów. Co z tego, że subiektywne odczucia wskazują na to, że jest ok, a po mapach gazowych wyjdzie, że jest za ubogo przy max bucie, kropka.


więc tak jak pisałem wszystko zależy od tego kto to zakłada i czy ma o tym pojęcie i wie jak w praktyce te umiejętności wykorzystać.


Zgadzam się z Tobą nawet najlepsze graty nie pomogą jeśli instalator nie będzie miał pojęcia o tym co robi.
 
 
colln 
Moje A8



Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: D3
Pomógł: 10 razy
Wiek: 54
Dołączył: 20 Cze 2010
Posty: 969
Skąd: P.T.
Wysłany: 2010-10-15, 21:15   

mastacrx napisał/a:
Sami z resztą doskonale wiecie jak duża jak i cenną kopalnią są fora internetowe.

owszem tak i nie..
na takich forach jest też sporo handlarzy którzy potrafią obsmarować (niesłusznie) urządzenia których oni akurat nie sprzedają (bo na innych mają większą marżę od dystrybutora) i tak to mity narastają na takich forach, jest sobie jakiś instalator który ma dobre marże na jakieś sterowniki czy wtryski ale nie ma w swojej ofercie dobrego mocnego parownika, przez to musi to jakoś obejść - co robi? ano tak opisze wszystko, ze 9 na 10 uwierzy, że muszą być 2 reduktory bo inaczej będzie kicha itp... ot tajemnica ..
_________________
Z Audi były: A8 D2 2.8 A8 D3 3.7 A2 1.4 A8 D3 4.2 A4 B7 2.0PB A8 D3 3.0PB Obecnie A8 4.2 lift oraz A2
 
 
mastacrx 
Użytkownik



Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mateusz
Jeżdzę: 100 C4
Pomógł: 1 raz
Wiek: 38
Dołączył: 16 Sie 2010
Posty: 38
Skąd: okolice Wrocławia
Wysłany: 2010-10-16, 11:59   

Ja pojechałem na Śląsk do polecanego przez wielu ludzi instalatora i gość na prawdę ma ogromną wiedzę i doświadczenie jeśli chodzi o instalacje LPG, roboty full, auta od Audi 80 po Porsche Cayenne.
 
 
hipcio 
Moje A8


Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4hp
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 19 razy
Wiek: 43
Dołączył: 12 Wrz 2010
Posty: 476
Skąd: Ryki
Wysłany: 2010-10-17, 06:32   

. Ja też miałem montowany gaz u człowieka, który jest polecany na necie (Nowotczyński z Mławy) i powiem wam, że po nim poprawiam kilka drobiazgów. Owszem nie jest to druciarz bo to widać na pierwszy rzut, ale do ideału duzo brakuje.

Co do ilości reduktorów, to osobiscie jestem za dwoma(mam Scorpiona GT)
Dlaczego?
Bo widze jak spada temperatura gazu podczas katowania auta, co wpływa na żywotnośc, spalanie, osiągi.Owszem jedzie, nic niepokojącego się niedzieje z punktu widzenia kierowcy, ale warunki pracy silnika odbiegają od tych porządanych.
Ciekawe ilu z Was patrzymo sobie na mapki, jak zachowuje się wasz reduktor i nadal twierdzi zaparcie że jeden wystarczy.
 
 
artekk 
Moje A8



Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Arturo
Jeżdzę: A8
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 20 Lut 2010
Posty: 192
Skąd: kujawsko-pomorskie
Wysłany: 2010-10-17, 08:05   

hipcio napisał/a:
miałem montowany gaz u człowieka, który jest polecany na necie (Nowotczyński z Mławy) i powiem wam, że po nim poprawiam kilka drobiazgów. Owszem nie jest to druciarz bo to widać na pierwszy rzut, ale do ideału duzo brakuje


Myślę, że nawet najlepszemu instalatorowi może przydarzyć się jakaś wtopa, ważne jest, czy problem zostaje rozwiązany i auto jeździ jak powinno. Od tego jest gwarancja, przeglądy itp.

Gorzej gdy człowiek nie ma pojęcia o LPG w V8, a podejmuje się montażu, bo szkoda, żeby parę groszy przeleciało koło nosa. Właściciel potem przechodzi gehennę z takim 4.2, który przełącza się na Pb przy depnięciu, faluje, straszy checkami i w końcu uszkadza skrzynię...

Mnie oraz kilkunastu moim znajomym na szczęście nie dane było zawieźć się na Nowotczyńskim, jeśli były jakieś uwagi to raczej do kosmetyki montażu, a nie do pracy silnika na LPG. Ponadto Jarek zawsze chętnie wysłucha uwag co do działania instalacji, wyjaśni, a gdy trzeba skoryguje ustawienia, tak by klient był zadowolony. Podstawa to samochód jeżdżący poprawnie na benzynie, bo kulejącego V8 LPG nie uzdrowi.
_________________
Jest BMW E60 525dA na koksie. Ps: https://a6klub.pl
 
 
colln 
Moje A8



Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: D3
Pomógł: 10 razy
Wiek: 54
Dołączył: 20 Cze 2010
Posty: 969
Skąd: P.T.
Wysłany: 2010-10-17, 11:29   

hipcio napisał/a:
Ciekawe ilu z Was patrzymo sobie na mapki, jak zachowuje się wasz reduktor i nadal twierdzi zaparcie że jeden wystarczy


to ja się wyłamię z szeru - mam laptopa i mam interfejsy, potrafię to zrobić i robię, więc nadal potwierdzam, że jeden P R A W I D Ł O W O podłączony wystarczy. Jeśli ktoś podłączy nawet 2 reduktory równolegle na trójnikach to też może mieć za niską temperaturę bo woda wybierze łatwiejszą drogę i będzie szła głównie poprzez nagrzewnicę a inny w takim samym aucie podłączy 1 szeregowo bez trójników i nie ma siły by nie wyrobił :-)

za przykład służy to drugie auto przy moim nicku, tam to już powinienm mieć chyba ze 3 reduktory według niektórych bo raz że mocy troszkę ale to nic, głównie dlatego że turbo, ale to jeszcze nic tam jest bi-turbo no i co mówią: ano , że na 1 to ni chu chu nie pojedzie, a co mam? No 1 właśnie i tak rwie, że wał musiałem robić bo ukręciłem :mrgreen:
 
 
szoszon1983 
Moje A8


Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Dominik
Jeżdzę: A8L D?
Pomógł: 1 raz
Wiek: 40
Dołączył: 04 Kwi 2010
Posty: 224
Skąd: Radom / Reading, UK
Wysłany: 2010-10-17, 11:35   

hipcio, ja patrzyłem i ciśnienie gazu nie spada więcej niż o 0,1bar. U mnie jest jeden KME gold
 
 
hipcio 
Moje A8


Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4hp
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 19 razy
Wiek: 43
Dołączył: 12 Wrz 2010
Posty: 476
Skąd: Ryki
Wysłany: 2010-10-17, 12:51   

szoszon1983 napisał/a:
hipcio, ja patrzyłem i ciśnienie gazu nie spada więcej niż o 0,1bar. U mnie jest jeden KME gold


Tylko pozazdrościć !!!
U mnie spada o 0,4 na Scorpionie GT miedzi fi8, filtrze FL02, ale pracuje nad tym, nad kompensacja bo niema, nowym czujnikiem temperatury, i lepszym podgrzaniu bo z tym mam najwiekszy problem

Colln

Ja też miałem volvo s70T5 250KM i wiem coś o tych autach.Jeżdził na jednym przerobionym silverze i niemiałem powodów aby narzekać, jedynie zimą podczas dużych mrozów sobie nieradził z dogrzaniem gazu. Na forum miałem taki sam nick jak Tutaj.

Pozatym ja niemówie, że muszą być dwa reduktory. Skoro macie możliwośc sprawdzenia jak sie zachowuje np. GOLD w tym aucie i niema problemów z temperatura i ciśnieniem to bardzo dobrze. Ja według moich obserwacji wiem, że Scorpion Gt jest zasłaby i powinny być dwa reduktory Wtedy nic i nikt ich niezłamie chodzby katował w najwieksze mrozy i jezdził 250km/h non stop.

artekk
Masz zrobioną kompensacje między stronami. Jak możesz wrzuć zdjęcie twojej instalacji, skoro robił ją Pan Nowotczyński powinna być taka samo zrobiona.
 
 
szoszon1983 
Moje A8


Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Dominik
Jeżdzę: A8L D?
Pomógł: 1 raz
Wiek: 40
Dołączył: 04 Kwi 2010
Posty: 224
Skąd: Radom / Reading, UK
Wysłany: 2010-10-17, 21:00   

hipcio, u mnie kluczem do sukcesu było podłączenie wody. Pierwszym razem temperatura gazu spadała poniżej zera przy mocnym butowaniu. Gazownik wpiął się inaczej w układ i od tamtej pory jest dobrze. Min. temp. gazu mam ustawioną na 10'C, min. cisnienie na 0,7bar (przy normalnym 1,0bar) i jeszcze nigdy się nie przełączył na noPb
 
 
colln 
Moje A8



Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: D3
Pomógł: 10 razy
Wiek: 54
Dołączył: 20 Cze 2010
Posty: 969
Skąd: P.T.
Wysłany: 2010-10-17, 22:18   

ja u siebie co poprawiłem w volvo to skróciłem maksymalnie węże LPG w sumie wyciąłem prawie 1,5 metra węży, zrobiłem kompensację pomiędzy lewą i prawą listwą , wywaliłem oryginalny czujnik temperatury fazy lotnej który był zaraz za reduktorem i reagował po iluś tam sekundach, wsadziłem własnej konstrukcji bezpośrednio w strudze gazu w samej listwie wtryskowej taki co w ułamkach sekundy reaguje, mam 2 filtry fazy lotnej zamieniłem z 12` na fi 14, każdy wtrysk mam osobno po przeróbce wężyki od wtrysku do kolektorów mają po ok 3 cm, w sterowniku załączyłem opcję rozgrzewania wtryskiwaczy. To wszystko dało taki efekt że zimą rano auto jedzie bez żadnego szarpania na LPG już po ok 400 metrach a reduktor wciąż jeden - tego sobie nie komplikuje - auto (puste 7 osobowa wersja) waży 2,2 tony - w mieście spokojnie mieszczę się w 20 litach LPG - a instalacja powiedziałbym budżetowa :-)
 
 
hipcio 
Moje A8


Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4hp
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 19 razy
Wiek: 43
Dołączył: 12 Wrz 2010
Posty: 476
Skąd: Ryki
Wysłany: 2010-10-18, 10:01   

Panowie a jak macie wpięty reduktor do wody, może u mnie jest niepoprawnie i właśnie gaz mi zamarza. Ja mam wpięte wyjście z reduktora pod ten wąż, który idzie do zbiorniczka(zaraz pod nim mam trójnik, natomiast wejście do reduktora jest wpięte zaraz przy zaworkach odpowietrzających na wężu idącym do nagrzewiny(patrząc od przodu auta to ten po prawej stronie).
Reduktor ma 55stC a gaz 10.Mam jeszcze problem z wiskozą bo jest chyba zatarta i cały czas śmiga na najszybszym biegu, czy zimny czy ciepły.Jutro wymieniam wisko i zobaczymy jak bedzie wtedy.Ale spadki ciśnienia też mam zaduże z 1.3 na 0.9.

Szoszon1983

Niewiem jaki masz komputer od Lpg, ale jeśli Staga to niewiem czy wiesz ale jeśli temperatura gazu spadnie Ci poniżej tych 10stC to będzie podbieram Ci benzyne pocichu.Nieprzełączy się na Pb.Przełączy się tylko wtedy gdy ciśnienie spadnie poniżej minimalnego utawionego w Stagu.
 
 
esosiem 
Użytkownik


Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 51
Dołączył: 08 Paź 2009
Posty: 21
Skąd: Praszka
Wysłany: 2010-10-18, 15:19   

hipcio napisał/a:
...ale jeśli Staga to niewiem czy wiesz ale jeśli temperatura gazu spadnie Ci poniżej tych 10stC to będzie podbieram Ci benzyne pocichu.Nieprzełączy się na Pb.Przełączy się tylko wtedy gdy ciśnienie spadnie poniżej minimalnego utawionego w Stagu.


..a jak to obejść? Znczy się co zrobić żeby nie "brał po cichu"?
 
 
hipcio 
Moje A8


Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4hp
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 19 razy
Wiek: 43
Dołączył: 12 Wrz 2010
Posty: 476
Skąd: Ryki
Wysłany: 2010-10-18, 19:56   

Cytat:

..a jak to obejść? Znczy się co zrobić żeby nie "brał po cichu"?.


Ustawić niższą wartośc np. 0stC. Poniżej zera gaz zaczyna pokazywać swoje pazurki i przeważnie zaczyna szarpać, zapalac KAT, przestaje pracować któryś cylinder, wypadają poprostu zapłony.
 
 
colln 
Moje A8



Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: D3
Pomógł: 10 razy
Wiek: 54
Dołączył: 20 Cze 2010
Posty: 969
Skąd: P.T.
Wysłany: 2010-10-18, 21:19   

W Stagu można w ogóle odhaczyć minimalną temperaturę pracy na LPG, jednak dobrze też jest zweryfikować poprawność czy w sterownik wpisano właściwy czujnik bo różnice potrafią dochodzić do 20 stopni we wskazaniach
_________________
Z Audi były: A8 D2 2.8 A8 D3 3.7 A2 1.4 A8 D3 4.2 A4 B7 2.0PB A8 D3 3.0PB Obecnie A8 4.2 lift oraz A2
 
 
artekk 
Moje A8



Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Arturo
Jeżdzę: A8
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 20 Lut 2010
Posty: 192
Skąd: kujawsko-pomorskie
Wysłany: 2010-10-18, 23:36   

colln

niezły magik z Ciebie :)

Może byś otworzył warsztat z montażem LPG i nie tylko? Forumowicze będą walić drzwiami i oknami :)
_________________
Jest BMW E60 525dA na koksie. Ps: https://a6klub.pl
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - forum anime

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.