Autor |
Wiadomość |
SERGIO
Moje A8
Rocznik: 2007
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: DSG
Zasilanie: ON
Imię: SERGIO
Jeżdzę: VW PASSAT
Pomógł: 4 razy Dołączył: 24 Paź 2009 Posty: 297 Skąd: Pomorskie
|
Wysłany: 2010-09-25, 20:30
|
|
|
Ja bym katów nie wycinał. Sam u siebie mam wycięte i trochę żałuję. Ostatnio rozmawiałem z FOSSem na temat układów wydechowych, podnoszenia mocy itp itd i doszliśmy do wniosku że katalizatory są jednak potrzebne aby wytworzyć ciśnienie zwrotne w układzie wydechowym. Końcowy tłumik nie jest taki ważny i można go zmienić na jakikolwiek inny jednak pod spodem bym nie ruszał nic.
No chyba że zmienisz katalizatory zwykłe na sportowe.
Ja mam w tej chwili całkowity przelot zamiast katów i chcę zrobić taki test tzn. Pojadę na hamownię i zmierzę moc auta a wtedy wstawię tłumiki przelotowe sportowe (bo katów już nie mam) i sprawdzę ponownie na hamowni czy spowodowało to podniesienie czy obniżenie mocy.
U ciebie Klon_84 też proponuję pojechać na hamownię na ori wydechu sprawdzić auto a potem wyciąć katy i sprawdzić czy kilka koników nie odeszło. a może przybędzie a zawsze można katy wspawać spowrotem.
Zdjęć tych sportowych tłumików nie mam bo jeszcze ich wyprodukowano ;-) Mają wyglądać no prawie identycznie jak tłumik FOSSa
Jakby co to napisz na pw podam ci szczegóły co i jak lub zdzwonimy się bo niedługo chcę składać zamówienie |
|
|
|
|
|
|
|
colln
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: D3
Pomógł: 10 razy Wiek: 54 Dołączył: 20 Cze 2010 Posty: 969 Skąd: P.T.
|
Wysłany: 2010-09-26, 00:46
|
|
|
często po wycięciu katów podnosi się głośność we wnętrzu auta - też to odczuwacie? |
_________________ Z Audi były: A8 D2 2.8 A8 D3 3.7 A2 1.4 A8 D3 4.2 A4 B7 2.0PB A8 D3 3.0PB Obecnie A8 4.2 lift oraz A2
|
|
|
|
|
|
|
|
SERGIO
Moje A8
Rocznik: 2007
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: DSG
Zasilanie: ON
Imię: SERGIO
Jeżdzę: VW PASSAT
Pomógł: 4 razy Dołączył: 24 Paź 2009 Posty: 297 Skąd: Pomorskie
|
Wysłany: 2010-09-26, 11:52
|
|
|
W środku po wycięciu katów nie jest głośniej - przynajmniej przy zamkniętych oknach itp. Na zewnątrz zmieni się dźwięk na agresywniejszy jednak nie tak bardzo. W sumie u mnie było troszkę głośniej ale na niskich obrotach. Tylko tak jak powiedziałem walory dźwiękowe na + ale czy moc na + to nie wiem. Ciężko mi to sprawdzić już bo nie mam katalizatorów.
Ci co mają a chcą się pozbyć niech najpierw pojadą na hamownię sprawdzą jaka kondycja auta i ile kucyków, potem wytną katalizatory i sprawdzą ponownie i będzie wiadomo czy wycięcie i wolniejszy przelot polepszy czy pogorszy.
Z wolnossącymi silnikami to różnie bywa. W silnikach turbodoładowanych lub z kompresorem wiadomo że wolny przelot podnosi moc silnika
Apropo kolega mój posiada Audi S6 przerobione całkowicie na RS6 (body kit). Zmienił cały układ wydechowy na 2,5 cala pełen przelot i ostatnie tłumiki dał zrobić na zamówienie (posiada układ wydechowy po dwóch stronach auta) i powiem krótko: dźwięk jest poprostu niesamowity - nie słyszałem ładniejszego dźwięku auta. Cudowne połączenie barwy i głośności. Zupełnie nie jak nasze V8 - bardziej porównałbym ten dźwięk do sportowych aut które słyszałem w USA |
|
|
|
|
klon_84 [Usunięty]
|
Wysłany: 2010-09-26, 12:20
|
|
|
ja razcej jak juz to katow bym nie wycinal jednak zalezy mi aby auto nabralo ladniejszego dzwieku pytanie czy z 2.8 wycisne takie smaczne brzminie czy silnik ma tu znacznie czy to kwestia odpowednio dobranego ukladu wydechowego?Sergio czy ten tlumik chociaz troszke poprawi mi brzmienie? |
|
|
|
|
|
|
|
SERGIO
Moje A8
Rocznik: 2007
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: DSG
Zasilanie: ON
Imię: SERGIO
Jeżdzę: VW PASSAT
Pomógł: 4 razy Dołączył: 24 Paź 2009 Posty: 297 Skąd: Pomorskie
|
Wysłany: 2010-09-26, 17:45
|
|
|
Twój silnik potrafi naprawdę ładnie brzmieć i po to jest ten tłumik - (sportowy).
Słyszałem już Audiczki A6, czy VW Golfy III z takim silnikiem i chodziły tak że nie wiadomo było czy to V6 czy V8 a dźwięk był naprawdę dostojny. |
|
|
|
|
colln
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: D3
Pomógł: 10 razy Wiek: 54 Dołączył: 20 Cze 2010 Posty: 969 Skąd: P.T.
|
Wysłany: 2010-09-26, 22:05
|
|
|
może trzeba by wydech od amerykańca jakiego przymierzyć :-D |
_________________ Z Audi były: A8 D2 2.8 A8 D3 3.7 A2 1.4 A8 D3 4.2 A4 B7 2.0PB A8 D3 3.0PB Obecnie A8 4.2 lift oraz A2
|
|
|
|
|
|
|
|
Mucholejkolator
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Kacper
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 9 razy Wiek: 39 Dołączył: 27 Cze 2010 Posty: 460 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2010-10-06, 19:56
|
|
|
SERGIO napisał/a: | Ja bym katów nie wycinał. Sam u siebie mam wycięte i trochę żałuję. Ostatnio rozmawiałem z FOSSem na temat układów wydechowych, podnoszenia mocy itp itd i doszliśmy do wniosku że katalizatory są jednak potrzebne aby wytworzyć ciśnienie zwrotne w układzie wydechowym. Końcowy tłumik nie jest taki ważny i można go zmienić na jakikolwiek inny jednak pod spodem bym nie ruszał nic. | ,
Też chciałem wyciąć katy, miałem podejrzenia ,że mają już dosyć. Najpierw chciałem je zastąpić przelotami, potem tłumikami przelotowymi. Jednak po ich demontażu stwierdziłem, że ich bebechy są w świetnej kondycji. A data produkcji wybita: luty 95 :shock:
Nie mając jednak doświadczenia z katami,poprosiłem kumpla żeby spojrzał na nie fachowym okiem (skupuje je i handluje nimi). Stwierdził, że na 100% nie da się określić zmniejszenia drożności wkładu, jednak wyglądały na w pełni sprawne mimo 15 lat i przebiegu 250 tyś. Ja świeciłem latarką i wyraźnie było widać że nie są pozatykane. Nic też nie dzwoniło i nie było luźne w środku.
Obaj wspólnie doszliśmy do wniosku, że najlepiej jak założę je z powrotem, szczególnie że chcę założyć sportowy tłumik końcowy, który w połączeniu z przelotem w miejscu katów mógłby być po prostu za głośny. Poza tym wycinając katy z jednej strony zmniejszamy opory wylotu spalin, które przeważnie w silnikach 4T są pożądane, jednak tym samym zmieniamy objętość układu wydechowego, co bez dokładnej analizy i obliczeń może, ale nie musi powodować negatywne skutki dla pracy i mocy silnika.
Dlatego po głębszym przemyśleniu zostawiłem je tam gdzie ich miejsce. Będę się martwił jak wypalą mi się od gazu (podobno tak się dzieje od wyższej temp. spalin). Na razie na gazie przejechały 20 tys, więc może jeszcze trochę wytrzymają :-P
[ Dodano: 2011-09-16, 00:22 ]
Panie i Panowie, nadszedł dzień przełomowy w historii wydechowej mojej A8 ;-)
Otóż, wczoraj na allegro na jednej z aukcji ,wpisując kwotę minimalną 700 zł stałem się posiadaczem mało używanego zestawu wydechowego FOX duplex (na obie strony) :diabel:
Nie ukrywam, że cały czas chodziło mi głowie założenie czegoś takiego, a FOX był zawsze dla mnie wyznacznikiem barwy dźwięku i jakości. No i nie wytrzymałem gdy pojawił się za taką kwotę taki bajerek (dla niektórych czytaj agrotuning ;-) )
Jest to akurat zestaw z końcówkami "płaskimi"
Do takowych końcówek miałem zawsze mieszane uczucia, ale jak teraz patrzę na to zdjęcie to w sumie ten styl wygląda nieźle i pewnie dlatego też, że nie mają szpetnych dyfuzorów które są w FOX-ie :-/
Dodatkowo, nie wystają w tył poza obrys zderzaka tym samym zderzak z końcówkami tworzy zgrabną estetyczną całość.
Te w moim zakupionym FOXie z kolei będą wystawać dość znacznie, tak producent stworzył ten zestawik :-?
Mam więc zamysł albo skrócić końcówki aby ich górna krawędź licowała się ze zderzakiem albo założyć inne, krótsze bez dyfuzorów, które chyba i tak dodają tylko "popierdu" a nie basowego pomruku ;-)
Oczywiście postaram się zrobić pełna dokumentację wstawianych tłumików, modyfikacji zderzaka itd. Roboty trochę będzie, ale myślę że efekt akustyczno - wizualny wynagrodzi mi to :mrgreen: |
|
|
|
|
SERGIO
Moje A8
Rocznik: 2007
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: DSG
Zasilanie: ON
Imię: SERGIO
Jeżdzę: VW PASSAT
Pomógł: 4 razy Dołączył: 24 Paź 2009 Posty: 297 Skąd: Pomorskie
|
Wysłany: 2011-09-19, 21:41
|
|
|
Gratuluję i czekam z niecierpliwością na relację foto-video :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
A zapomniałem dodać Mucho... że jak Ci się końcówki nie podobają to przecież zawsze można je zmienić na 4 pojedyncze lub na takie jak wyżej w tym na niemieckich blachach bodajże (siwy czy fiolet)- mi te jego końcówi bardzo się podobają, nie są takie wulgarne tylko delikatne, ładnie wpasowane, poezja. |
|
|
|
|
|
|
|
Mucholejkolator
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Kacper
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 9 razy Wiek: 39 Dołączył: 27 Cze 2010 Posty: 460 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2011-09-27, 13:32
|
|
|
Kurcze strasznie zajęty jestem ostatnio, bo wchodzę w nowy biznesik i nie mam czasu ogarnąć wydechu, chociaż najchętniej zajął bym tylko tym :-P Ale zaraz jadę na kanał i będę robił rozpoznanie :lol:
Co do końcówek to w pierwszej wersji myślałem, że od razu zmienię je na 4 okrągłe ale teraz myślę że najpierw spróbuje z tymi pokombinować.
Jak tylko ogarnę temat od razu wrzucę tu wszystko :mrgreen: |
|
|
|
|
JIMM [Usunięty]
|
|
|
|
|
|
|
|
SERGIO
Moje A8
Rocznik: 2007
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: DSG
Zasilanie: ON
Imię: SERGIO
Jeżdzę: VW PASSAT
Pomógł: 4 razy Dołączył: 24 Paź 2009 Posty: 297 Skąd: Pomorskie
|
Wysłany: 2011-10-25, 08:58
|
|
|
I jak tam Mucholejkolator ogarnąłeś już temat? Coś się nam kolega ociąga i trzyma wszystkich w niepewności :-P :!: |
|
|
|
|
Mucholejkolator
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Kacper
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 9 razy Wiek: 39 Dołączył: 27 Cze 2010 Posty: 460 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2011-10-25, 09:36
|
|
|
Hehe, wydech mam założony już od 2 tygodni, ale nie miałem totalnie czasu podzielić się z Wami dokumentacją. W dodatku pojechałem na Mazury pożyczona Omegą 3.0 MV6, (która zatarłem :-/ ) i dopiero teraz wróciłem do cywilizacji.
Za raz idę zrobić zdjęcia i nagram filmik z dźwiękiem, także wieczorkiem będzie widać i słychać co i jak :-D |
|
|
|
|
|
|
|
SERGIO
Moje A8
Rocznik: 2007
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: DSG
Zasilanie: ON
Imię: SERGIO
Jeżdzę: VW PASSAT
Pomógł: 4 razy Dołączył: 24 Paź 2009 Posty: 297 Skąd: Pomorskie
|
Wysłany: 2011-10-25, 09:51
|
|
|
A jak wogóle wyszło tzn. Czy dźwięk inny niż na pojedynczym tłumiku. Czy nie ma tego nieprzyjemnego buczenia w pewnym zakresie obrotów. Jest głośniej czy ciszej. Opisz troszkę co i jak. |
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2011-10-25, 14:40
|
|
|
Mucholejkolator napisał/a: | Hehe, wydech mam założony już od 2 tygodni, ale nie miałem totalnie czasu podzielić się z Wami dokumentacją. |
Też jestem ciekaw jak to wyszło "na gotowo" :-o
Mucholejkolator napisał/a: | W dodatku pojechałem na Mazury pożyczona Omegą 3.0 MV6, (która zatarłem :-/ ) i dopiero teraz wróciłem do cywilizacji. |
Toś Pan sobie kłopotów narobił :shock: ale co się stało?... mocy było za mało?? :-P |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|
|
|
pioery
Użytkownik
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: A8
Wiek: 37 Dołączył: 11 Wrz 2010 Posty: 10 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2011-10-25, 19:02
|
|
|
Wydech kolegi chodzi pięknie,przy ruszaniu pod obciążeniem do 2 tys. jest piękny głośny bulgot poźniej wraz z obrotami albo jest tak samo albo niewiele głośniej,w trasie też przy zmianie biegów na coraz wyższy i spadaniu obrotów jest spoko gang z tłumika,wydech dużo bardziej kulturalny od tego co miał wcześniej ,nie krzyczy za głośno,dla mnie bomba,ale zaraz pewnie będzie marudził z końcówkami he,pozdrawiam |
|
|
|
|
|