Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 ALL ] Końcówki wydechu po obu stronach  
Autor Wiadomość
Mucholejkolator 
Moje A8



Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Kacper
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 9 razy
Wiek: 39
Dołączył: 27 Cze 2010
Posty: 460
Skąd: Lublin
Wysłany: 2011-10-25, 20:07   

SERGIO napisał/a:

A jak wogóle wyszło tzn. Czy dźwięk inny niż na pojedynczym tłumiku. Czy nie ma tego nieprzyjemnego buczenia w pewnym zakresie obrotów. Jest głośniej czy ciszej. Opisz troszkę co i jak.


Więc tak ;-)

Dźwięk zmienił się, jest teraz bardziej stonowany, zamknięty w sobie, przy wyższych obrotach FOX nie wyrzuca z siebie niepotrzebnych szumów. Barwa jest bardziej dostojna i głęboka, po prostu charakterystyczna dla tej marki :-D I o to mi chodziło głównie.
Druga sprawa: ogólnie tłumienie dźwięku w systemie dwóch tłumików końcowych jest lepsze, rozłożyło się na dwie strony.

W środku zrobiło się zdecydowanie ciszej, ale mimo wszystko nieprzyjemnie buczenie miedzy 1500 a 2000 obr. silnika jeszcze trochę pozostało. Wychodzi na to, że tłumiki basowe (przelotowe) założone do układów wydechowych w naszych autach będą buczeć w pewnym zakresie obrotów.

Tak się złożyło, że akurat wczoraj miałem okazję przejechać się inną D2 z też dłubniętym wydechem. Wywalone katy, w ich miejsce wspawane rurki. Wersja nowsza z H-pipem bez obudowy tłumiącej jak u mnie w oryginale. Reszta układu seryjna. Efekt - raban jak 150 :shock: ,głośniej niż u mnie chyba, ale tylko na zewnątrz za samochodem, mało basowy i bardziej suchy dźwięk. Natomiast środku cicho i nic nie buczy.
Wiem SERGIO, że tez miałeś w miejsce katów wspawane rurki, ale u Ciebie nie było tak głośno na zewnątrz :roll:
Ciekaw, jestem zatem czy występują tłumik przelotowe do naszych aut, które nie będą buczeć, osobiście watpię.

Nie mniej jednak jestem bardzo zadowolony z dźwięku który wydaje zakpiony FOX :mrgreen:

Co do strony technicznej to na razie tłumik zostały zamontowane w sposób w jaki pozwoliła fabryka. Czyli końcówki wystają dość mocno w tył poza obrys zderzaka i ciut za nisko jak na mój gust :-/ . Chłopak który mi to zakładał robił co mógł żeby zrealizować moja wizję osadzenia wydechów opisana w powyższych postach. Jednak aby to udało będę musiał zdecydowanie mocniej zaingerować w konstrukcję tłumików, tj. kąty i długość rur, długość wieszaków itd.

Co do samych kóncówek to mam nadal bardzo mieszane odczucia :-? . Jestem jednak juz prawie decydowany na założenie 4 okrągłych. Niestety auto od tyłu wyglada jak Calibra po agrotuningu. Natomiast pod kątem z tyłu całkiem fajnie. Ale 4, skośne okrągłe bedą bardziej uniwersalne i mniej kontrowersyjnie.

Nie zdarzyłem zrobić zdjęć ani filmików dzisiaj , ale jutro na pewno odrobię zaległości i będziecie mogli sami zobaczyć jak to wygląda i brzmi :->

FOSS napisał/a:
Mucholejkolator napisał/a:
W dodatku pojechałem na Mazury pożyczona Omegą 3.0 MV6, (która zatarłem :-/ ) i dopiero teraz wróciłem do cywilizacji.

Toś Pan sobie kłopotów narobił :shock: ale co się stało?... mocy było za mało?? :-P


Mocy pod dostatkiem o dziwo, lataja te omeszki bardzo ładnie. Nie wiem jeszcze co było przyczyną, najprwdopodobnie coś z układem smarowania. Fakt że rozpędziłem się w noga w podłodze do 200 bo chciałem koledze pokazać jak to leci, ale to przecież normalne. Następnie po wjeździe do miejscowości i przejechaniu pół kilometra silnik zaczął stukać i stanął. Próba odpalania, silnik ledwo się kręci i wydaje pisk typowy do przytartej panewki. Holowanie do warsztatu, jutro pełna diagnoza. Tak często bywa jak się pożyczy auto. Najważniejsze, że nie ma strat w ludziach, bo takie problemy to pryszcz w porównaniu z tym co może się zdarzyć w ruchu ulicznym. Ty FOSS i Twój kręgosłup wiecie o tym najlepiej...

[ Dodano: 2011-10-26, 18:40 ]
pioery napisał/a:
Wydech kolegi chodzi pięknie,przy ruszaniu pod obciążeniem do 2 tys. jest piękny głośny bulgot poźniej wraz z obrotami albo jest tak samo albo niewiele głośniej,w trasie też przy zmianie biegów na coraz wyższy i spadaniu obrotów jest spoko gang z tłumika,wydech dużo bardziej kulturalny od tego co miał wcześniej ,nie krzyczy za głośno,dla mnie bomba,ale zaraz pewnie będzie marudził z końcówkami he,pozdrawiam


Cieszę się, że Ci się podoba :mrgreen: A z końcówkami to faktycznie pomarudzę bo już sam nie wiem... Na razie pomalowałem dyfozory na czarno.

Następna koncepcja jest żeby obciąć końcówki, wybebeszyć dyfuzory i wspawać je głębiej i wyżej. Natomiast prawy tłumik muszę cały podnieść do góry i przesunąć w lewo całą końcówkę. Oryginalna konstrukcja FOXa nie pozwala na to, więc będę musiał już tym razem własnoręcznie dokonać przeróbek (jak sobie sam nie zrobisz to nie będziesz miał dobrze)

Wygląda to tak :-? :












 
 
SERGIO 
Moje A8


Rocznik: 2007
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: DSG
Zasilanie: ON
Imię: SERGIO
Jeżdzę: VW PASSAT
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 24 Paź 2009
Posty: 297
Skąd: Pomorskie
Wysłany: 2011-10-28, 07:26   

A więc tak nie wypowiem się na temat dźwięku, bo nie słyszałem wydechów na żywo - to jest FOX więc wierzę że raban robi przyjemny.
Jeśli chodzi o walory wizualne to:
Zawsze jestem szczery więc napiszę moje pierwsze odczucia.
Końcówki wydechu od początku mi się nie podobały, poprostu nie pasują do A8 i tyle. W D2 najbezpieczniejszą i najbardziej pasującą opcją są okrągłe końcóweczki które wystają około 1-1,5 cm za zderzak. Skromnie ale dostojnie.
Po drugie faktycznie końcówki widać że nie są proste i należy pokombinować aby kąty były takie same w teraz są przekrzywione do krawędzi auta.
Odwieczny problem powraca z prawym wydechem aby nie wisiał za nisko, tam jest komora akumulatora i nie wiem czy nie będzie trzeba tego przerabiać?!
Ja na Twoim miejscu i tak pomalowałbym puchy i rury tłumika na czarno co spowoduje że nie będą się tak w oczy rzucały.
I na Boga zmień te końcówki :!: :!: :!:
 
 
sebos17 
Moje A8



Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.8
Skrzynia: 6HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sebastian
Jeżdzę: X5 E53 4.8is
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 09 Sty 2010
Posty: 623
Skąd: Bielsk Podlaski
Wysłany: 2011-10-28, 12:07   

Krótko napiszę, trzeba jeszcze nad tym popracować. Wiadomo, jedno na zdjęciach a drugie na żywo, potencjał jest, jednak trzeba to "oszlifować" :-P POWODZENIA! :mrgreen:
_________________

 
 
Mucholejkolator 
Moje A8



Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Kacper
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 9 razy
Wiek: 39
Dołączył: 27 Cze 2010
Posty: 460
Skąd: Lublin
Wysłany: 2011-10-28, 13:51   

SERGIO napisał/a:
awsze jestem szczery więc napiszę moje pierwsze odczucia.
Końcówki wydechu od początku mi się nie podobały, poprostu nie pasują do A8 i tyle. W D2 najbezpieczniejszą i najbardziej pasującą opcją są okrągłe końcóweczki które wystają około 1-1,5 cm za zderzak. Skromnie ale dostojnie.
Po drugie faktycznie końcówki widać że nie są proste i należy pokombinować aby kąty były takie same w teraz są przekrzywione do krawędzi auta.
Odwieczny problem powraca z prawym wydechem aby nie wisiał za nisko, tam jest komora akumulatora i nie wiem czy nie będzie trzeba tego przerabiać?!
Ja na Twoim miejscu i tak pomalowałbym puchy i rury tłumika na czarno co spowoduje że nie będą się tak w oczy rzucały.
I na Boga zmień te końcówki :!: :!: :!:


sebos17 napisał/a:
Krótko napiszę, trzeba jeszcze nad tym popracować. Wiadomo, jedno na zdjęciach a drugie na żywo, potencjał jest, jednak trzeba to "oszlifować"


Zgadzam się w 100% Panowie, CALIBRA jak nic, prawda? :-P
 
 
SERGIO 
Moje A8


Rocznik: 2007
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: DSG
Zasilanie: ON
Imię: SERGIO
Jeżdzę: VW PASSAT
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 24 Paź 2009
Posty: 297
Skąd: Pomorskie
Wysłany: 2011-10-28, 14:30   

Bez przesady Calibra to nigdy nie będzie, a wiem że Ty dopilnujesz że będzie z tego ładny wydeszek jeszcze. Pozdro

troszkę pracy i będzie dobrze ;-)
 
 
Mucholejkolator 
Moje A8



Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Kacper
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 9 razy
Wiek: 39
Dołączył: 27 Cze 2010
Posty: 460
Skąd: Lublin
Wysłany: 2011-10-28, 15:41   

SERGIO napisał/a:
a wiem że Ty dopilnujesz że będzie z tego ładny wydeszek jeszcze.


Dzięki :-> Ale masz rację, jestem trochę estetą i zrobię z tym porządek bo to co jest teraz jest niedopuszczalne.

Co powiecie o tak zrobionych, dużych końcówkach?

http://www.ebay.de/itm/En...=item518866b46f
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2011-10-31, 10:31   

Mucholejkolator napisał/a:
Co powiecie o tak zrobionych, dużych końcówkach?

http://www.ebay.de/itm/En...=item518866b46f

Lepiej, duuuużo lepiej, gustownie, bez przesadnej nachalności... jestem za :peace:
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
sebos17 
Moje A8



Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.8
Skrzynia: 6HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sebastian
Jeżdzę: X5 E53 4.8is
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 09 Sty 2010
Posty: 623
Skąd: Bielsk Podlaski
Wysłany: 2011-10-31, 11:20   

Jak dla mnie dosyć ciekawie wygląda takie rozwiązanie jak tutaj (fajnie to wygląda ponieważ wydech jest rozciągnięty na boki zderzaka i auto nie wygląda jak by miało przykurcz :-P )


Ewentualnie coś takiego, ale to już najpierw na żywo trzeba obmacać a nie na zdjęciach, na pewno jest za mały rozstaw między końcówkami
 
 
SERGIO 
Moje A8


Rocznik: 2007
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: DSG
Zasilanie: ON
Imię: SERGIO
Jeżdzę: VW PASSAT
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 24 Paź 2009
Posty: 297
Skąd: Pomorskie
Wysłany: 2011-10-31, 13:40   

Faktycznie to rozwiązanie w tej białej całkiem mi się podoba, skromnie ale gustownie. Tylko tu już zabawa z przerabianiem i malowaniem zderzaka. Ta druga mi się nie widzi.
 
 
sebos17 
Moje A8



Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.8
Skrzynia: 6HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sebastian
Jeżdzę: X5 E53 4.8is
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 09 Sty 2010
Posty: 623
Skąd: Bielsk Podlaski
Wysłany: 2011-10-31, 14:29   

SERGIO napisał/a:
Faktycznie to rozwiązanie w tej białej całkiem mi się podoba, skromnie ale gustownie. Tylko tu już zabawa z przerabianiem i malowaniem zderzaka. Ta druga mi się nie widzi.


Problemem w D2 jest właśnie fabryczne umiejscowienie końcówek, aby to dobrze wyglądało w układzie podwójnym koniecznie trzeba rozsunąć na boki końcówki. Oczywiście, trzeba rzeźbić, ale efekt mi się bardzo podoba
 
 
Mucholejkolator 
Moje A8



Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Kacper
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 9 razy
Wiek: 39
Dołączył: 27 Cze 2010
Posty: 460
Skąd: Lublin
Wysłany: 2011-10-31, 23:11   

Szczerze mówiąc, też myślałem o takim rozsunięciu ale na razie odpuszczam, nie będę miał tyle czasu na rzeźbę teraz. Chociaż ta biała wygląda świetnie

Dzisiaj wziąłem się za prawy tłumik. Zdemontowałem go całkiem, pomierzyłem, popasowałem, mam już wstępny pogląd co muszę przerobić. Powiem Wam, że z miejscem pod akumulatorem nie jest aż tak tragicznie. Jak się dobrze dłubnie to spokojnie 40mm można go wyżej zamocować niż to co teraz miałem. Widać wtedy tylko trochę końcówkę puchy tłumika, a tak cała reszta chowa się w zderzaku.

Po świętach kątówka, trochę rur z kwasówki, nowe końcówki, spawanko u znajomego i będzie malina :-D

Dzisiaj latałem po mieście w tym układzie (tylko na jednym tłumiku) i powiem wam, że dźwięk jest bardzo przyjemny, raban co prawda delikatny ale robi wrażenie :mrgreen:

Chcę zaadoptować takie końcówki 80mm:
http://www.tuningsystem.p...t-podwojna.html

Myślałem tez żeby zrobić je od podstaw z kwasówki, proste, ścięte rury, bez kołnierza, ale chyba odpuszczę bo szkoda zachodu.
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2011-11-01, 12:19   

Mucholejkolator napisał/a:
Szczerze mówiąc, też myślałem o takim rozsunięciu ale na razie odpuszczam, nie będę miał tyle czasu na rzeźbę teraz. Chociaż ta biała wygląda świetnie

Ciekawe, ciekawe... szkoda że nie ma więcej zdjęć bo mieszane mam odczucia.

Mucholejkolator napisał/a:
Powiem Wam, że z miejscem pod akumulatorem nie jest aż tak tragicznie. Jak się dobrze dłubnie to spokojnie 40mm można go wyżej zamocować niż to co teraz miałem. Widać wtedy tylko trochę końcówkę puchy tłumika, a tak cała reszta chowa się w zderzaku.

Pamiętaj o izolacji termicznej... tłumik trochę się grzeje a wnęka na akumulator jest z tworzywa/plastiku...
żeby przypadkiem akumulator nie wylądował na tłumiku...
noi przypalony na tłumiku plastik śmierdzi niemiłosiernie i ciężko potem się od tego uwolnić ;-)

Mucholejkolator napisał/a:
Chcę zaadoptować takie końcówki 80mm:
http://www.tuningsystem.p...t-podwojna.html

Myślałem tez żeby zrobić je od podstaw z kwasówki, proste, ścięte rury, bez kołnierza, ale chyba odpuszczę bo szkoda zachodu.

Nie rób sam, kup te co powyżej bo wyglądają całkiem dobrze.
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
Ostatnio zmieniony przez FOSS 2011-11-06, 17:21, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Mucholejkolator 
Moje A8



Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Kacper
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 9 razy
Wiek: 39
Dołączył: 27 Cze 2010
Posty: 460
Skąd: Lublin
Wysłany: 2011-11-01, 12:30   

FOSS napisał/a:
Pamiętaj o izolacji termicznej... tłumik trochę się grzeje a wnęka na akumulator jest z tworzywa/plastiku...
żeby przypadkiem akumulator nie wylądował na tłumiku...
noi przypalony na tłumiku plastik śmierdzi niemiłosiernie i ciężko się uwolnić ;-)


Wiem, wiem już po zakupie wydechów rozglądałem się i dzwoniłem za izolacją. Ale jeszcze nie znalazłem właściwej :-/

FOSS napisał/a:
Mucholejkolator napisał/a:
Chcę zaadoptować takie końcówki 80mm:
http://www.tuningsystem.p...t-podwojna.html

Myślałem tez żeby zrobić je od podstaw z kwasówki, proste, ścięte rury, bez kołnierza, ale chyba odpuszczę bo szkoda zachodu.

Nie rób sam, kup te co powyżej bo wyglądają całkiem dobrze.


Dzięki za akceptacje, myślę że będą ok.
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2011-11-01, 12:37   

Mucholejkolator napisał/a:
FOSS napisał/a:
Pamiętaj o izolacji termicznej... tłumik trochę się grzeje a wnęka na akumulator jest z tworzywa/plastiku...

Wiem, wiem już po zakupie wydechów rozglądałem się i dzwoniłem za izolacją. Ale jeszcze nie znalazłem właściwej :-/

Kurcze... właściwie to ja mam jej sporo z mojej rozbitej S8 (izolacji oczywiście która idzie pod podwoziem wzdłuż całego wydechu)...
tylko nie wiem jak będzie z jej odpowiednim formowaniem w miejscu innym niż fabryczne... ale chyba da się.
Będziesz może w Wawie?... bo jakbyś był i chciał tą izolację chciał to jakoś się dogadamy ;-)
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
Mucholejkolator 
Moje A8



Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Kacper
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 9 razy
Wiek: 39
Dołączył: 27 Cze 2010
Posty: 460
Skąd: Lublin
Wysłany: 2011-11-03, 01:17   

FOSS napisał/a:
Kurcze... właściwie to ja mam jej sporo z mojej rozbitej S8 (izolacji oczywiście która idzie pod podwoziem wzdłuż całego wydechu)...
tylko nie wiem jak będzie z jej odpowiednim formowaniem w miejscu innym niż fabryczne... ale chyba da się.
Będziesz może w Wawie?... bo jakbyś był i chciał tą izolację chciał to jakoś się dogadamy ;-)


Świetny pomysł, tym bardziej, że fabryczna izolacja Audi jest na pewno dobrej jakości. Z formowaniem raczej nie byłoby problemu. Problem polega na tym, że nie będzie w najbliższym czasie w Twoim mieście. Mógłbym co prawda szwagra podesłać do Ciebie ale nie bedę mu robił kłopotu, bo jeszcze będzie musiał mi ją przesłać dalej :-/ Chyba się nie opłaci. Poszukam czegoś w Lublinie, ale dzięki wielkie za propozycję i zainteresowanie :-D
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - recenzje mang

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.