Autor |
Wiadomość |
emilus143
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Emil
Jeżdzę: S8 D2, 90 B2
Pomógł: 2 razy Dołączył: 06 Wrz 2014 Posty: 462 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 2017-02-13, 19:51 [S8 D2 98 LPG
] Bilans przekładki automatu na manual
|
|
|
Panowie, od kiedy remontowałem automatyczną skrzynię, z biegiem czasu coraz bardziej żałuję że to zrobiłem, ale stało się i tyle. Zatem póki mam sprawną skrzynię, chciałbym się dowiedzieć ile wyniesie bilans przekładki. Konkretnie chodzi o to ile wziąłbym kasy za swoje graty na poczet gratów do konfiguracji manualnej. Zatem z tego co się dowiedziałem, ode mnie by wyleciało:
- półosie przednie x2
- komputer skrzyni
- pedał hamulca
- skrzynia (stan bdb)
- konwerter??? (czy razem ze skrzynią się sprzedaje?)
- wał napędowy
- wybierak biegów
- dyferencjał
- koło zamachowe
A wleciałoby:
- półosie przednie x2
- pedał hamulca i sprzęgła
- pompka sprzęgła
- skrzynia ( rzekomo 2.5 tdi)
- wał napędowy (przedłużamy stary lub kupujemy od s8 lub rzekomo longa)
- wybierak biegów
- dyferencjał
- koło zamachowe
- nówka sprzęgło
To tyle?
Robocizna druga sprawa, to będzie ewentualnie w bilansie nr. 2
Zatem, czy ktoś pomoże mi to wszystko obliczyć? |
_________________ I`m the LPG master |
|
|
|
|
|
|
|
krzychu22.p1i
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 3149 Skąd: Oderwany od rzeczywistości
|
Wysłany: 2017-02-13, 20:02
|
|
|
Co tu chcesz liczyć? Nie ma sztywnych ram cenowych. Wszystko zależy za ile co kupisz i sprzedasz.. |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
emilus143
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Emil
Jeżdzę: S8 D2, 90 B2
Pomógł: 2 razy Dołączył: 06 Wrz 2014 Posty: 462 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 2017-02-13, 20:05
|
|
|
Zależy mi na orientacyjnych cenach tego wszystkiego. Może ktoś już robił podobne wyliczenia. |
_________________ I`m the LPG master |
|
|
|
|
Bugalon
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtek
Jeżdzę: D2
Pomógł: 24 razy Wiek: 46 Dołączył: 26 Gru 2013 Posty: 789 Skąd: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 2017-02-14, 18:37
|
|
|
Ja orientacyjnych cen nie znam, zaplacilem za cale S8 w manualu 8,5k bo gosc za komplet do przekladki skrzyni chcial 5,5k (oplacalo sie dolozyc 3k za cala reszte).
Do kompletu do swapa brakuje Ci jeszcze łap do skrzyni biegów (musza byc albo z S8 albo z A8 d2 z manuala bo z samochodu innego 2,5 TDI nie beda pasowac), wiazki silnika (bo jest inna niz w automacie - jedna dla zespołu skrzynia + silnik) i sterownika silnika (bo swojego nie przekodujesz na manual - nie ma takiej opcji - chyba ze kupisz pseudo czipa z ebaya za 150 euro). Z drobnych detali to jeszcze dekor jest potrzebny z manuala (ten co jest po srodku przy lewarku zmiany biegów) i czujnik pedału sprzęgła (o ile masz tempomat - bo do tempomatu potrzebny) |
_________________ Pozdrawiam Bugi
"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali" |
|
|
|
|
|
|
|
adrian949 [Usunięty]
|
Wysłany: 2017-02-14, 18:55
|
|
|
Bugalon napisał/a: | Ja orientacyjnych cen nie znam, zaplacilem za cale S8 w manualu 8,5k bo gosc za komplet do przekladki skrzyni chcial 5,5k (oplacalo sie dolozyc 3k za cala reszte).
Do kompletu do swapa brakuje Ci jeszcze łap do skrzyni biegów (musza byc albo z S8 albo z A8 d2 z manuala bo z samochodu innego 2,5 TDI nie beda pasowac), wiazki silnika (bo jest inna niz w automacie - jedna dla zespołu skrzynia + silnik) i sterownika silnika (bo swojego nie przekodujesz na manual - nie ma takiej opcji - chyba ze kupisz pseudo czipa z ebaya za 150 euro). Z drobnych detali to jeszcze dekor jest potrzebny z manuala (ten co jest po srodku przy lewarku zmiany biegów) i czujnik pedału sprzęgła (o ile masz tempomat - bo do tempomatu potrzebny) |
Dekor może zostać stary, wystarczy dociąć. |
|
|
|
|
VAGowner
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: TDI
Skrzynia: manual DQS 6b
Zasilanie: ON
Imię: Jac
Jeżdzę: A8 D2, A80 B4 1Z+
Pomógł: 10 razy Wiek: 55 Dołączył: 12 Sty 2016 Posty: 483 Skąd: zachodniopomorskie
|
Wysłany: 2017-02-15, 11:05
|
|
|
adrian949 napisał/a: | Dekor może zostać stary, wystarczy dociąć. |
Tak, ale będzie jeszcze trzeba zdobyć ramkę np. 4D1863269D z mieszkiem skórzanym i gałkę.
Żeby nie kombinować z osobnym poszukiwaniem wału napędowego lepiej znaleźć A8 2.8 lub 2.5 w quattro - mógłbyś wziąć komplet: skrzynię + wał napędowy.
Tu przykładowe ogłoszenie TDI z quattro
https://www.olx.pl/oferta...D5-IDhJ1zz.html |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
michalwruszak
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 5.4
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: S-klasa W221
Pomógł: 75 razy Dołączył: 10 Kwi 2013 Posty: 2082 Skąd: Elbląg
|
|
|
|
|
j3drek
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Andrzej
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 1 raz Wiek: 35 Dołączył: 22 Sty 2015 Posty: 154 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 2017-02-15, 11:47
|
|
|
Ostatnio na FB wywiązała się ciekawa dyskusja na temat swapa. Chłopaczek przekladał w swojej FL, skrzynia od 2,5tdi A6, sprzęgło rs4 b5, sterownik od S8 manual i niby wszystko śmiga ok. Wał musiał przedlużać do wersji Long. Ktoś inny pisał że można zostawić sterownik od automatu, nie wiem ile w tym prawdy i czy będzie wszystko w porządku. Ps poszukuję nr sterownika silnika od S8 FL manual. Jeśli chodzi o koszty, to swego czasu Guzior oferowal przekładkę za 6tys z częściami, ale niestety już się tym nie zajmuje. Jeśli u siebie zdecyduję się na przekładkę to pewnie będę to robił sam |
_________________ Życie jest zbyt krótkie by jeździć dieslem
https://www.youtube.com/watch?v=61vgHeGrZ9M
|
|
|
|
|
|
|
|
adrian949 [Usunięty]
|
Wysłany: 2017-02-15, 12:11
|
|
|
Ja jak odpaliłem swoją na sterowniku od A8 silnik AQH, to chodziła ale nie za specjalnie. Po podpięciu sterownika od S8 od automata, też nie chodził za specjalnie było słychać w filtrze powietrza dudnienie i obroty bardzo skakały. Dopiero po skopiowaniu sterownika od manuala wszystko zaczęło chodzić. Może ktoś wie jak podpiąć czujnik sprzęgła, jeszcze tego nie zrobiłem. |
|
|
|
|
j3drek
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Andrzej
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 1 raz Wiek: 35 Dołączył: 22 Sty 2015 Posty: 154 Skąd: Rzeszów
|
|
|
|
|
|
|
|
adrian949 [Usunięty]
|
Wysłany: 2017-02-15, 12:27
|
|
|
Nie podbija obrotów. Jak by tak było dawno bym podłączył. Pewnie przez to tempomat mi nie dział. Choć czasem się załączył. |
|
|
|
|
j3drek
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Andrzej
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 1 raz Wiek: 35 Dołączył: 22 Sty 2015 Posty: 154 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 2017-02-15, 12:33
|
|
|
Inni mieli problem z obrotami bez czujnika, ale narazie to nieistotne. Rozumiem że w twojej S8 wrzuciłeś wszystkie graty od manuala S8 i przekodowałes sterownik? |
_________________ Życie jest zbyt krótkie by jeździć dieslem
https://www.youtube.com/watch?v=61vgHeGrZ9M
|
|
|
|
|
|
|
|
adrian949 [Usunięty]
|
Wysłany: 2017-02-15, 12:41
|
|
|
Tak wszystko jest od S8, kolega pożyczył sterownik oryginał S8 manual, gość mi go skopiował do mojego sterownika. Jak by co wystarczy wysłać mu sterownik i to ogarnie. Nie wiesz czasem gdzie trzeba wpiąć ten czujnik? |
|
|
|
|
emilus143
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Emil
Jeżdzę: S8 D2, 90 B2
Pomógł: 2 razy Dołączył: 06 Wrz 2014 Posty: 462 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 2017-02-15, 13:28
|
|
|
Czyli generalnie inny komputer jest nie potrzebny. Bardzo dobrze bo z tego co kiedyś widziałem jest to dość droga sprawa taki od manuala. 6 tysięcy z robotą za przekładkę to myślę że niezła cena, tyle że pozostaje kwestia sprzęgła - czy nowe wchodzi w grę. Wiadmomo dlaczrgo tego nie chce robić?
Jak bym swoje graty sprzedał za około 4 - 5 tysięcy, to wtedy jak najbardziej bym się zdecydował na taki zabieg. |
_________________ I`m the LPG master |
|
|
|
|
|
|
|
gtfan
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy Dołączył: 10 Gru 2010 Posty: 1296 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2017-02-15, 13:53
|
|
|
VAGowner napisał/a: | adrian949 napisał/a: | Dekor może zostać stary, wystarczy dociąć. |
Tak, ale będzie jeszcze trzeba zdobyć ramkę np. 4D1863269D z mieszkiem skórzanym i gałkę.
Żeby nie kombinować z osobnym poszukiwaniem wału napędowego lepiej znaleźć A8 2.8 lub 2.5 w quattro - mógłbyś wziąć komplet: skrzynię + wał napędowy.
Tu przykładowe ogłoszenie TDI z quattro
https://www.olx.pl/oferta...D5-IDhJ1zz.html |
A8 2.5tdi nigdy nie występowało w konfiguracji quattro + manual.
W 2.8 była tylko skrzynia 5b -> wał ma inną długość niż przy skrzyni 6b.
emilus143 napisał/a: | Czyli generalnie inny komputer jest nie potrzebny. Bardzo dobrze bo z tego co kiedyś widziałem jest to dość droga sprawa taki od manuala. |
Masz S8 czy A8, bo w profilu tego nie ma. Do S8 są na necie wsady ECU od manuala, wystarczy 'przeprogramować' kompa (w preFL nagrać wsad na nową kość pamięci i przelutować ją w ECU). W A8 już nie tak fajnie, bo ABZ na niemodyfikowanym programie od S8 nie chodzi dobrze. |
_________________ Four rings to rule them all |
|
|
|
|
|