Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 ALL ] Którą skrzynie wybrać TIP vs manual  
Autor Wiadomość
robertas 
Moje A8



Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Robert
Jeżdzę: A8 D2, D3, Allroad, 80
Pomógł: 17 razy
Wiek: 36
Dołączył: 08 Paź 2009
Posty: 1605
Skąd: ślask
Wysłany: 2017-10-02, 21:29   

Ktos kto kupil ese w manualu nie kupowal auta do tego by sie nim przemieszczac powoli i dyskretnie ;) W manualu to auto jest dzikie, dla jednych zaleta lub wada ... Dla mnie super sprawa i najlepiej miec 2 sztuki w domu, jedna w manualu druga w automacie ;) Choc we mnie juz starosc chyba zaczela dominowac i do automatu poprostu przywyklem, lubie wygode ;) ...

Ja dodam od siebie ze swoich doswiadczen, a siedzialem w 2och manualach, jedyny minus dla mnie tej recznej skrzynki to ciezko chodzacy pedal sprzegla ;) O ile w przejazdzce po podworku w niczym to nie przeszkadzalo, to w godzinnym korku kuzwa to by byla masakra ;) Porownojac go np z c5, no to naprawde jest przepasc ... Pozdrawiam wlascicieli stalowych lydek ;)
_________________
Klimatyzacja problem Audi.
Amortyzatory, sprężyny, drążki, wahacze, łączniki, stabilizatory Audi.
 
 
Preston81 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic FBG
Zasilanie: PB
Imię: Maciej
Jeżdzę: S8D2 AQH
Pomógł: 8 razy
Wiek: 43
Dołączył: 14 Wrz 2011
Posty: 1805
Skąd: Poznań
Wysłany: 2017-10-02, 21:47   

michalwruszak napisał/a:
Jestem nowym posiadaczem S8 D2 Lift z ori manualem :) Myślę że jestem normalny :)

Skrzynią automatycznym mówię tak - ale tylko i wyłącznie w nowszych autach niż A8/S8 D2

5hp24 to już prehistoria - polecam wszystkim przejażdzkę autami ze skrzynami S-tronic lub 8HP


a ty nie miales automatu ?
_________________
bądź sobą, wariatów też lubią
 
 
dice111 
Master MOD



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 245 razy
Dołączył: 16 Maj 2009
Posty: 5071
Skąd: Těšin
Wysłany: 2017-10-02, 22:01   

robertas napisał/a:
(...) Ja dodam od siebie ze swoich doswiadczen, a siedzialem w 2och manualach, jedyny minus dla mnie tej recznej skrzynki to ciezko chodzacy pedal sprzegla ;) O ile w przejazdzce po podworku w niczym to nie przeszkadzalo, to w godzinnym korku kuzwa to by byla masakra ;)

Na nowym sprzegle zapewniam jest super. Przed zakupem, na zlocie gregor044 uzyczyl na chwile swojej, 'bawilem' sie sprzeglem Grzesia i tam fakt mozna se niezle noge wyrobic, ale jazda w korku to meczarnia.
_________________
Black Cars Matters
 
 
michalwruszak 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 5.4
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: S-klasa W221
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 10 Kwi 2013
Posty: 2082
Skąd: Elbląg
Wysłany: 2017-10-02, 22:04   

preston81 Aktualnie w domu Automat i Manual , u mnie w lifcie sprzęgło chodzi dużo lżej - nie potrzeba właściwie żadnej siły
_________________
Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne

FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044
 
 
ernesto 
Moje A8



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy
Wiek: 39
Dołączył: 06 Wrz 2011
Posty: 3502
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 2017-10-02, 22:24   

Ja osobiście jestem za automatem. Miałęm przyjemność jechania eSą w manualu i
robertas napisał/a:
minus dla mnie tej recznej skrzynki to ciezko chodzacy pedal sprzegla


Fakt tu się zgodzę.
Sprzęgło chodziło gorzej niż w Polonezie.

Nie tak dawno miałam awarię skrzyni, a dokładniej w kwietniu br i szczerze, nawet przez myśl mi nie przeszło by wkładać manualną skrzynię.
Wiadomo, że manual ma swoje plusy, jest szybszy, zrywniejszy, mniej pali i... i chyba tyle
Co nam da ten manual 1 sek mniej do setki, o litr spalanie mniejsze na setkę ?
A kto i gdzie pogania te konie bez obawy by nie stracić prawka.

Nie można się tu podpierać nowymi skrzyniami bo to jest niedorzeczne.
Te przekładnie mają po 20 lat i wiadomo, że ich praca nie jest tak idealna jak w porównaniu do super hiper szybkich dwusprzęgłowych automatów.
Ale teraz rodzi się pytanie ile te nowe automaty wytrzymają i co z nimi będzie w wieku 20 lat i z 6 na początku na liczniku.

Każdy będzie tu upierał się przy swoim.
Ale ja wolę używać jednej nogi, nie myśleć o tym na jakim biegu jadę nie zastanawiać się na który bieg mam zredukować tylko wsiąść i jechać.

Po co mam robić coś co może to za mnie zrobić maszyna.
Oczywiście wielką obawą automatów jest ich żywotność.

A8 czy też S8 w automacie kupuje się albo przed albo po remoncie.
Ale spokojnie możemy być pewni, że te po remoncie też będą przed.
Ryzyko niestety i trzeba żyć z tą świadomością, że nadejdzie dzień kiedy to wyciągniemy z kieszeni portfel i zapłacimy kilka tyś z łzami w oczach.

To nasz wybór taki jest świat, że nam go daje.
Ja wybrałem opcję "D" i jest mi z tym dobrze.
_________________
Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.

Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.

 
 
VAGowner 
Moje A8


Rocznik: 1997
Silnik cm3: TDI
Skrzynia: manual DQS 6b
Zasilanie: ON
Imię: Jac
Jeżdzę: A8 D2, A80 B4 1Z+
Pomógł: 10 razy
Wiek: 54
Dołączył: 12 Sty 2016
Posty: 483
Skąd: zachodniopomorskie
Wysłany: 2017-10-02, 22:51   

robertas napisał/a:
Pozdrawiam właścicieli stalowych lydek

Dziekuję za pozdrowienia.
Może niektórzy będą zdziwieni, ale przy szukaniu mojej pierwszej A8 D2 jeden z pierwszych filtrów, który założyłem to - skrzynia manualna.
A8 służy mnie i mojej rodzinie głównie do jazdy w trasy, więc wciskanie sprzęgła i zmiana biegów nie jest dla mnie jakimś traumatycznym przeżyciem.
Poza tym zanim kupiłem A8 przeczytałem ileś tam postów z problemami (i kosztami) dotyczącymi napraw/ wymiany automatycznych skrzyń biegów i założyłem (sprawdziłem także), że ewentualne koszty naprawowo-eksploatacyjne skrzyni manualnej będą niższe niż automatu.
Przykład z tematu z forum: ASB - komplet uszczelnień 1200 zł plus koszty oleju i jego wymiany = > za tę cenę miałbym dwie używane manualne skrzynie biegów.
ASB daje więcej wygody, ale za cenę wyższych kosztów (niestety).
_________________

 
 
CINEK 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy
Wiek: 39
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 4014
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2017-10-02, 22:58   

ernesto napisał/a:
Te przekładnie mają po 20 lat i wiadomo, że ich praca nie jest tak idealna
ernesto napisał/a:
A8 czy też S8 w automacie kupuje się albo przed albo po remoncie.


większość tych wszystkich "złych" opinii na temat automatu i jego żywotności przewija się po sieci od ludzi, którzy kupili już padło, o które wcześniejszy właściciel nie dbał i zajeżdżał, lub też sami nie dbali i zajeżdżali aby potem znów wrócić do osoby która kupiła to zajechane padło, a następnie wypisuje bzdury jaki to automat jest beee..i tu się koło zamyka....jak dbasz tak masz, tyle w temacie...

Mojej 8semce mija za miesiąc 5 lat jak jest ze mną, zrobiłem nią ponad 100KKM podróżując po całym kraju jak i EU, bez zawahania czy dojadę bez usterki...owszem miałem podobne myśli przy kupnie "a jak się posypie? ogromne koszta, a ile po tym wytrzyma?, czy warto?....

Poprzedni właściciel (24 latek wiec wolno nie jeździł) przez ok. 2 lata jej posiadania nic ze skrzynią nie robił...Jak kupiłem to 8, po kilku miesiącach zaczęła szarpać, przerywać... <boisie> 50/50 wymieniłem olej 2x statycznie...pomogło. Drugi raz wymieniłem w zeszłym roku w Styczniu też statycznie...Jeżdżę z reguły jak emeryt bo jak wcześniej wspomniałem to auto nie ma w sobie krzty sportu aby się nim ścigać, jak jakiś smarkacz 20 letni w mocniejszej gnojówce i tak mnie obrobi z palcem w nosie.... <bezradny>

więc jeżdżę delikatnie, spokojnie a jak trzeba to i wcisnę magiczny guzik ;) i rozpędzę 8 do tych 270km/h ..( taaaak...stare auto i nadal może :D )

Co prawda ma asb swoje bolączki powoli, ale jak Erni wspomniał nie ma co oczekiwać płynności po leciwej skrzynce ....
_________________
to nie jest zwykły napęd...to
Ostatnio zmieniony przez CINEK 2017-10-02, 23:06, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
gtfan 
Moje A8



Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy
Dołączył: 10 Gru 2010
Posty: 1282
Skąd: Lublin
Wysłany: 2017-10-02, 23:00   

VAGowner napisał/a:
Przykład z tematu z forum: ASB - komplet uszczelnień 1200 zł plus koszty oleju i jego wymiany = > za tę cenę miałbym dwie używane manualne skrzynie biegów.
ASB daje więcej wygody, ale za cenę wyższych kosztów (niestety).

A ile kosztuje nowy zestaw sprzęgła z dwumasą i wymianą? <jezyk2>
_________________
Four rings to rule them all
 
 
VAGowner 
Moje A8


Rocznik: 1997
Silnik cm3: TDI
Skrzynia: manual DQS 6b
Zasilanie: ON
Imię: Jac
Jeżdzę: A8 D2, A80 B4 1Z+
Pomógł: 10 razy
Wiek: 54
Dołączył: 12 Sty 2016
Posty: 483
Skąd: zachodniopomorskie
Wysłany: 2017-10-02, 23:33   

gtfan napisał/a:
VAGowner napisał/a:
Przykład z tematu z forum: ASB - komplet uszczelnień 1200 zł plus koszty oleju i jego wymiany = > za tę cenę miałbym dwie używane manualne skrzynie biegów.
ASB daje więcej wygody, ale za cenę wyższych kosztów (niestety).

A ile kosztuje nowy zestaw sprzęgła z dwumasą i wymianą? <jezyk2>

Dwumasowe koło LUK 2770 zł, zestaw sprzęgła SACHS 835 zł, LUK 840 zł - ceny z Intercars.
Cały zestaw na znanym portalu aukcyjnym 2293 zł.
Wymiana - w moim przypadku 2-3 popołudnia na własnym kanale :)
_________________

 
 
Michal_ST 
Moje A8


Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronik
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D2 FL
Wiek: 32
Dołączył: 13 Wrz 2016
Posty: 417
Skąd: Sosnowica/Lublin
Wysłany: 2017-10-03, 08:04   

To ja dodam coś od siebie. Wolałbym automatyczną skrzynię. Często bywam w Lublnie czasem wpadnę na mega korek i 1-2gi bieg max a ogólnie u mnie buja się z wyższych obrotów ale cierpi na tym komfort.
 
 
gtfan 
Moje A8



Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy
Dołączył: 10 Gru 2010
Posty: 1282
Skąd: Lublin
Wysłany: 2017-10-03, 09:37   

VAGowner napisał/a:
gtfan napisał/a:
VAGowner napisał/a:
Przykład z tematu z forum: ASB - komplet uszczelnień 1200 zł plus koszty oleju i jego wymiany = > za tę cenę miałbym dwie używane manualne skrzynie biegów.
ASB daje więcej wygody, ale za cenę wyższych kosztów (niestety).

A ile kosztuje nowy zestaw sprzęgła z dwumasą i wymianą? <jezyk2>

Dwumasowe koło LUK 2770 zł, zestaw sprzęgła SACHS 835 zł, LUK 840 zł - ceny z Intercars.
Cały zestaw na znanym portalu aukcyjnym 2293 zł.
Wymiana - w moim przypadku 2-3 popołudnia na własnym kanale :)

Do tego manuale też nie są wieczne, więc łożyska/synchronizatory lub druga skrzynia i wcale dużo taniej względem automatu nie jest ;)

P.S. Kolejny bezsensowny temat z cyklu wyższości Świąt Bożego Narodzenia nad Wielkanocą. Zwolennicy automatów mają swoje argumenty, zwolennicy manuali swoje i jeden drugiego nie przekona.
_________________
Four rings to rule them all
 
 
CINEK 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy
Wiek: 39
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 4014
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2017-10-03, 15:05   

Nadal nie uwazam aby temat byl bez sensu gdyz obrazuje w argumenty zarowno dla jendych jak i drugich, ktore pozniej mogą sporo pomóc osobom niezdecydowanym w doborze odpowiedniej skrzyni do swojej D2.

Ja jezdzac "od zawsze" manualem miajac przy tym niezlą zabawe np. w V6 z quattro, jak przesiadlem sie na automat to zalowalem ze nie zrobilem tego wczesniej... <faktycznie>

Nie twierdze ze manual to fe, be i zło, i poza delikatnie lepszym przyspieszeniem proboje zrozumiec co sklania ludzi do wyboru gały w aucie klasy premium <bezradny> bo żywotnosc moim zdaniem jest porownywalna podobnie jak i pozniejsze koszta naprawy (chodzi o zwykłego Kowalskiego laika)....

Wiemy ze jesli ktos uzywa auta od weekendu badz jako 2-3 auto w trasy w szegolnosci to rozumiem. Ok. Ale przy codziennym uzytkowaniu w dodatku w miescie ???
_________________
to nie jest zwykły napęd...to
 
 
VAGowner 
Moje A8


Rocznik: 1997
Silnik cm3: TDI
Skrzynia: manual DQS 6b
Zasilanie: ON
Imię: Jac
Jeżdzę: A8 D2, A80 B4 1Z+
Pomógł: 10 razy
Wiek: 54
Dołączył: 12 Sty 2016
Posty: 483
Skąd: zachodniopomorskie
Wysłany: 2017-10-03, 16:25   

CINEK napisał/a:
Nadal nie uwazam aby temat byl bez sensu gdyz obrazuje w argumenty zarowno dla jendych jak i drugich, ktore pozniej mogą sporo pomóc osobom niezdecydowanym w doborze odpowiedniej skrzyni do swojej D2.

Popieram Twoje zdanie w tej "drażliwej" dla niektórych kwestii.
CINEK napisał/a:
Wiemy ze jesli ktos uzywa auta od weekendu badz jako 2-3 auto w trasy w szegolnosci to rozumiem. Ok. Ale przy codziennym uzytkowaniu w dodatku w miescie

Też mieszkam w mieście (powiatowym) i nie stanowi to dla mnie problemu. Domyślam się, że jazda w dużych miastach, gdzie czasami tworzą się dłuższe korki może być bardziej uciążliwa...
Poza tym jak już w innym poście pisałem - na co dzień do pracy i na zakupy używam Audi 80 B4 w TDI, a "krążownik" jeździ głównie w trasy (chociaż obecnie jest zmiana i dużym jeżdżę z dzieckiem do szkoły, do pracy i na zakupy) ;)

Kolejny argument - masa skrzyni manualnej jest niższa niż automatycznej, a każdy dodatkowy kilogram (niestety albo stety) powoduje zmniejszenie dynamiki auta...
_________________

 
 
Michal_ST 
Moje A8


Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronik
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D2 FL
Wiek: 32
Dołączył: 13 Wrz 2016
Posty: 417
Skąd: Sosnowica/Lublin
Wysłany: 2017-10-03, 18:01   

Tak czytam i czytam wasze wypowiedzi i dodam parę argumentów za i przeciw obu rodzai skrzyń. Oczywiście to tylko i wyłącznie moje zdanie
1.Automat skrzynia dla osób ceniących komfort i wcale nie wolna. Słyszałem opinie typu przy wyprzedaniu dobrze się zastanów i zostaw duży margines odległości. Druga kwestia automat a motor przykład A6 C5 1.8 125km - automat bez tiptronica no cóż no taki czołg który rozpędza się długo. Prosty wniosek automat nie do niskich pojemności a dużej masie pojazdu. Kwestie napraw to wiadomo każdy wie na co się porywa. Aby to nie był automat Volvo.
2.Manual skrzynia którą miał/ma w swoich autach prawie każdy z Nas. Plusy są takie że można redukować o szybszym czasie niż automat, nieco oszczędniejsza jazda. Minusy - sporo ludzi nie zagląda do tych skrzyń czy olej jest czy go nie ma. Sprzęgło większość nowoczesnych silników ma dwumasowe koło to też wpływa na skrzynię. Kolejną sprawą jest fakt że manuale do mocnych silników najczęściej mają zbyt krótkie przełożenia.
I jazda z dużymi prędkościami staje się mało komfortowa ze wzgledu na pracę silnika na wysokich obrotach
 
 
dice111 
Master MOD



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 245 razy
Dołączył: 16 Maj 2009
Posty: 5071
Skąd: Těšin
Wysłany: 2017-10-03, 18:19   

Michal_ST napisał/a:
Automat skrzynia dla osób ceniących komfort i wcale nie wolna. Słyszałem opinie typu przy wyprzedaniu dobrze się zastanów i zostaw duży margines odległości.

Tip jest wolny, to nie DSG i dobrze slyszales, bo przy dynamicznej jezdzie i ciaglym wyprzedzaniu gdy spory ruch jedyna opcja to jazda na trybie recznym, co w D2 wygodne nie jest (durne knefle w kierownicy), za to przy D3 lopatki sa juz niebo lepsze.
I tak jak tu pisano, w temacie nie chodzi o to ktora skrzynia lepsza, tylko o odczucia i ew info dla przyszlych nabywcow, D2, czy starszych D11, bo jak wiadomo teraz juz tylko ASB.
_________________
Black Cars Matters
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Myjki ciśnieniowe Stiga

Prywatność.