Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 ALL ] Którą skrzynie wybrać TIP vs manual  
Autor Wiadomość
CINEK 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy
Wiek: 40
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 4014
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2017-10-02, 16:00   [D2 ALL ] Którą skrzynie wybrać TIP vs manual

Jako, że ostatnimi czasy dość czesto przewija sie temat 8semki D2 w manualu, zapraszam do debaty na temat wad, zalet różnic pomiedzy uzytkowaniem tych aut w automacie i "gale" ;)



dice111 napisał/a:
Ten FL chcesz manual ? W innym wypadku nie widze sensu tej przesiadki.


Jak manual, gdzie manual?!? <boisie> 8semke gałą krzywdzic <niechce> ... W "lymuzynie " ?!?

Toż to nawet nie wyglada przyzwoicie <faktycznie>
_________________
to nie jest zwykły napęd...to
Ostatnio zmieniony przez CINEK 2017-10-21, 19:30, w całości zmieniany 4 razy  
 
 
dice111 
Master MOD



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 249 razy
Dołączył: 16 Maj 2009
Posty: 5156
Skąd: Těšin
Wysłany: 2017-10-02, 16:13   

CINEK napisał/a:
dice111 napisał/a:
Ten FL chcesz manual ? W innym wypadku nie widze sensu tej przesiadki.


Jak manual, gdzie manual?!? <boisie> 8semke gałą krzywdzic <niechce> ... W "lymuzynie " ?!?

Toż to nawet nie wyglada przyzwoicie <faktycznie>

Jedyna sluszna skrzynia :P

mlody91 napisał/a:
Niee, tylko automat. Dlaczego nie widzisz sensu? :)

Bo zmiana sama w sobie bardzo.. 'kosmetyczna'
_________________
Black Cars Matters
 
 
CINEK 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy
Wiek: 40
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 4014
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2017-10-02, 17:03   

dice111, jesli chodzi Ci o awaryjnosc to ani troche mnie to nie przekonuje ;) poza tym uzytkujac auto na codzien w 70% po miescie jedyna sluszna skrzynia jest automat.
Mowisz lepsze przyspieszenie? <hmm> Zgoda, ale i tak kazdy zwirusowany lub tez nie gnojowóz obrobi taka eSe ... ;)

Ale jak ktos tylko trase jezdzi to jak najbardziej... Choc jezdzac od 5 lat automatem nie zamieniil bym tejnwygody na "gałowanie" <cicho> ...
_________________
to nie jest zwykły napęd...to
 
 
dice111 
Master MOD



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 249 razy
Dołączył: 16 Maj 2009
Posty: 5156
Skąd: Těšin
Wysłany: 2017-10-02, 17:20   

Nie, awaryjnosci w ogoile nie mialem na mysli. Z reszta kompleksowy remont manuala wcale tanszy nie jest.
Jazda tym samochodem z manualem to cos zupelnie innego jesli o odczucia chodzi, jasne ze do 100 km/h, czy nawet wiecej odpycha sie to jak W12, ale nie o tym mowa. Ciezko opisac dopoki nie doswiadczysz.
Szkoda ze Pytongow z V8 nie robili manuala, byly tylko V6 3.2 i to do bodaj 2005 r.
_________________
Black Cars Matters
 
 
CINEK 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy
Wiek: 40
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 4014
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2017-10-02, 18:14   

Nie jechem nigdy 8semka w gale ale caly czas jezdzac manualami a po tym jak sie przesiadlem na automat to jazda bez porownania.

Sadze ze auta typu A8 czy pyton sa zbyt duze by wsadzac w nie gałe. Dlatrgo tez w pytonach czy tez D3 w gore nie montowano manuali ;)
_________________
to nie jest zwykły napęd...to
 
 
dice111 
Master MOD



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 249 razy
Dołączył: 16 Maj 2009
Posty: 5156
Skąd: Těšin
Wysłany: 2017-10-02, 18:50   

Jesli o wygode chodzi to na pewno. Wielkosc tu nie ma nic do tego. Tu raczej chodzi o sam prestiz, czy grupe docelowo uzytkownikow tych samochodow (jesli chodzi o nowe). Nawet nie wiem, czy przypadkiem manual nie byl za doplata, podobnie jak welur w BMW serii 8. W kazdym razie jest ich malo (bo tysiac cos)
Ska ma strasznie krotka ta skrzynie, z reszta to samo jest w S4.
Przy 120km/h obroty sa duzo wyzsze na manualu na 6 biegu niz na automacie na 5 (z 4HP nie mam porownania).
Ktos tu wsadzal, czy chcial wsadzic manuala do D3, ale jak sie to skonczylo (czy w ogole) w sumie nie pamietam
_________________
Black Cars Matters
 
 
igor.ostrowski 
Moje A8


Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4
Zasilanie: PB
Imię: Igor
Jeżdzę: d2
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 04 Lut 2016
Posty: 259
Skąd: Łódz
Wysłany: 2017-10-02, 18:58   

Ciekawe czy jakiś spec próbował już rozłożyć skrzynie i dać długą szóstkę, a reszta zostawić ori. Krótkie 5 biegów do poganiania, a szóstka w trasę itp. Przerabiałem taki temat w oplu z skrzynią od lanosa i ostatni bieg się przekładało na długi.
 
 
Paweł777 
Moje A8


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 1 raz
Wiek: 46
Dołączył: 17 Paź 2015
Posty: 53
Skąd: Radom
Wysłany: 2017-10-02, 19:09   

Ja jeszcze 5 lat temu jak ktoś mówił o kupnie automatu pukałem się w głowę ale po jeździe pierwszym automatem nie wyobrażam sobie innej skrzyni.Tylko warunek musi być połączona z mocnym motorem żeby nie zamulać ;)
 
 
Preston81 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic FBG
Zasilanie: PB
Imię: Maciej
Jeżdzę: S8D2 AQH
Pomógł: 8 razy
Wiek: 43
Dołączył: 14 Wrz 2011
Posty: 1806
Skąd: Poznań
Wysłany: 2017-10-02, 19:14   

napisalbym cos o 8 w manualu ale dostalbym bana :)

to co napiszę niżej jest tylko żartem :)

po prostu nie przystoi w aucie tej klasy mieszac gałą , no chyba ze bylaby to ostatnia 8 na swiecie i nie bylo by mechanika co wsadzilby mi tam automat, to moze bym sie skusil i wyprowadzil sie na wieś i tam mieszał gałą do puki gatunek w postaci 8 by calkowicie nie wymarł, :D i poki co nie znam nikogo normalnego z manualem w 8 - zawsze jakies typy ze skrzywioną psychiką i przerosniętym ego , moze ty dice bedziesz pierwszym normalnym :D
hmm i czy nie było by tak że jakby ta manualna skrzynia była taka super i figo fago to nie było by jej czasem tez w d3 ? :) jak na moje ktos zrobil sobie zart i co najwyzej dawali talon na welurowe dywaniki do audi gratis :D biorac to z manualem + worek zieniaków gratis do bagola


a tak na powaznie niech kazdy ma co chce wypowiadać mogą sie ci co mieli i manuala i automat bo mają porównanie mowie tu o oryginalnych skrzyniach a nie o jakis przeszczepach jakie tu sie zdarzaja bo mi zal takich akcji

kazdy lubi co innego jeden wybierze córkę a drugi teściową (manuala) :)
_________________
bądź sobą, wariatów też lubią
 
 
michalwruszak 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 5.4
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: S-klasa W221
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 10 Kwi 2013
Posty: 2082
Skąd: Elbląg
Wysłany: 2017-10-02, 19:46   

Jestem nowym posiadaczem S8 D2 Lift z ori manualem :) Myślę że jestem normalny :)

Skrzynią automatycznym mówię tak - ale tylko i wyłącznie w nowszych autach niż A8/S8 D2

5hp24 to już prehistoria - polecam wszystkim przejażdzkę autami ze skrzynami S-tronic lub 8HP
_________________
Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne

FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044
 
 
krzychu22.p1i 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy
Dołączył: 14 Sie 2011
Posty: 3149
Skąd: Oderwany od rzeczywistości
Wysłany: 2017-10-02, 19:47   

Tylko automat, manual do agresywniejszych wariacji. To są 2 różne grupy docelowe, dyskusja bez sensu bo każdy będzie miał swoją rację i nie dojdziemy do konsensu.
_________________
 
 
CINEK 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy
Wiek: 40
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 4014
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2017-10-02, 20:05   

nie uważam, żeby ta dyskusja była bez sensu ponieważ pomoże w mniejszym lub większym stopniu niezdecydowanym na podjęcie decyzji odnośnie wybory odpowiedniej skrzyni.

Jadąc autem najwyższej klasy (pomijając wiek oraz technologie wykonania) nie wyobrażam sobie (i pewnie nie tylko ja) aby ćwiczyć lewą łydkę i prawy nadgarstek ... :P Tym autem ma się płynąć, wygodnie i przyjemnie, relaksować i nie przemęczać.

Po 8 godzinach prania mózgu w korporacji chcę wsiąść i odpocząć a nie zamachać się na każdych światłach <cicho> .... Poza tym jak dla mnie A8 D2 nie ma krzty sportowego zacięcia, ani wizualnie ani technologicznie <boisie> od razu przepraszam jeśli kogoś uraziłem <hihi> wiec manual temu nie pomoże ;) ... Jechałem teraz na Zlocie w Zakopanem S8 D3 Pawła i muszę przyznać, że to ma dopiero moc i odejście jak na silnik wolnossący <okok>

Mając V8 w tego typu aucie, 5HP jest wystarczająca (i nie ma co porównywać z nowszymi skrzyniami bo temat jest o D2) aby odepchnąć tą prawie 2 tonową staruszkę z godnością ;) a czy te 0,5 - 1 sec szybciej dla manuala jest tego warte? zawsze można na tipa przerzucić <hmm>
_________________
to nie jest zwykły napęd...to
 
 
dice111 
Master MOD



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 249 razy
Dołączył: 16 Maj 2009
Posty: 5156
Skąd: Těšin
Wysłany: 2017-10-02, 20:16   

CINEK napisał/a:
(...) Mając V8 w tego typu aucie, 5HP jest wystarczająca (i nie ma co porównywać z nowszymi skrzyniami bo temat jest o D2) aby odepchnąć tą prawie 2 tonową staruszkę z godnością ;) a czy te 0,5 - 1 sec szybciej dla manuala jest tego warte? zawsze można na tipa przerzucić <hmm>

1,5s, w tabelce to niby nic, ale w rzeczywistosci przepasc, ale nie o to w tym chodzi, to nie sa samochody do wyscigow z pod swiatel.
_________________
Black Cars Matters
 
 
CINEK 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy
Wiek: 40
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 4014
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2017-10-02, 20:26   

dice111 napisał/a:
to nie sa samochody do wyscigow z pod swiatel.


tym bardziej jaki w takim razie jest sens machania gałą? Rozumiem w A4, Passacie, czy Grande Punto, ale w A8 ? Jeśli nie chodzi i lepsze przyspieszenie bądź mniej awaryjną niby skrzynie to na prawdę chciałbym zrozumieć o co? <bezradny>

Jadąc z żoną obok wolę trzymać rękę na jej udzie przesuwając .... <hihiwiesz> i tak dalej...niżeli machać gałą, co mogła by robić ona nie przeszkadzając mi w zmienianiu biegów choć w A8 ze względu na szerokość czasem ciężko :D :D :D

szowinistyczne ale prawdziwe <jeb>
_________________
to nie jest zwykły napęd...to
Ostatnio zmieniony przez CINEK 2017-10-02, 20:30, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
Paweł777 
Moje A8


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 1 raz
Wiek: 46
Dołączył: 17 Paź 2015
Posty: 53
Skąd: Radom
Wysłany: 2017-10-02, 20:27   

Jeśli te 1,5 sekundy byłoby takie ważne pewnie kupiłbym Audi TT w manualu ale chyba wolę ten komfort automatu ze wszystkimi jego wadami i zaletami . Myślę że tego tematu nie da się racjonalnie rozstrzygnąć i każdy ma swoją rację :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.