Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 ALL ] Którą skrzynie wybrać TIP vs manual  
Autor Wiadomość
krzychu22.p1i 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy
Dołączył: 14 Sie 2011
Posty: 3149
Skąd: Oderwany od rzeczywistości
Wysłany: 2017-10-03, 17:52   

Wszystko ładnie pięknie ale może z 2 w porywach 5% forumowiczów posiada manuala. Wynik może być przesądzony :)
_________________
 
 
CINEK 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy
Wiek: 40
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 4014
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2017-10-03, 18:04   

dice111 napisał/a:
... co w D2 wygodne nie jest (durne knefle w kierownicy), za to przy D3 lopatki sa juz niebo lepsze.
....


dice111, dlatego kolejną zachcianką na którą niedługo będę polował jest kierownica z RS6 C5 ....

_________________
to nie jest zwykły napęd...to
 
 
Michal_ST 
Moje A8


Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronik
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D2 FL
Wiek: 33
Dołączył: 12 Wrz 2016
Posty: 417
Skąd: Sosnowica/Lublin
Wysłany: 2017-10-03, 18:16   

CINEK, Jeśli chcesz mogę znajomego zapytać czy ma taką kierownicę bo chciał odsprzedac bo kupił a ma manulną skrzynię :D
 
 
gtfan 
Moje A8



Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy
Dołączył: 10 Gru 2010
Posty: 1299
Skąd: Lublin
Wysłany: 2017-10-03, 19:54   

CINEK napisał/a:
Nadal nie uwazam aby temat byl bez sensu gdyz obrazuje w argumenty zarowno dla jendych jak i drugich, ktore pozniej mogą sporo pomóc osobom niezdecydowanym w doborze odpowiedniej skrzyni do swojej D2.

Bez sensu bo:
a) wielokrotnie poruszany na forum przy przenajróżniejszych okazjach
b) nigdy nic z tego nie wynikło poza:
- manual w limuzynie nie przystoi
- automat padnie, a naprawa swoje kosztuje

Potrzeba kolejny raz o tym samym dystkutować?
_________________
Four rings to rule them all
 
 
CINEK 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy
Wiek: 40
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 4014
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2017-10-03, 20:06   

gtfan napisał/a:
Potrzeba kolejny raz o tym samym dystkutować?


tak z powodów które opisałem wcześniej oraz z tego, który Ty podałeś :

gtfan napisał/a:
a) wielokrotnie poruszany na forum przy przenajróżniejszych okazjach
... ale nigdy nie zebrany w całość aby nie przeszukiwać całego forum i "tysięcy" tematów...

poza tym, nikt tu nikogo do dyskusji nie zmusza ;)
_________________
to nie jest zwykły napęd...to
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4801
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2017-10-03, 21:10   

Mnie już automaty na starość denerwywują :]
wiem że powinno być odwrotnie ale jakoś wole sam decydować jakim biegiem zapindalam .
Zrobiło mi się tak jak przerobiłem pierwsze 4,2 co prawda to było w a6
Było troszkę zabawy bo tego nie było i to nie pasowało ale się udało .
Tak sobie pośmigałem tym ze tydzień i potem się przesiadłem praktycznie z marszu do mojego -pierwsze odczucie moje to było że mi się sprzęgło ślizga wyje i nie jedzie <boisie>
Po paru dniach powróciłem do normalności .
Manual jest fajny 4,2 to nie 1,2 że biegami trzeba mieszać ja tam często pomijam pewne biegi bo nie ma po co .
Ktoś tu pisał o cenach normalni ludzie mają sztywne koła wtedy to tylko albo aż 1 tys
a nie parę tys .
Moc na automacie jest inaczej przekazywana manual robi to bardziej brutalnie .
Na temat automatów nie ma co się wypowiadać bo wiadomo jakie są nie znasz chwili ani godziny i do domu można na lawecie wrócić !
Co zresztą nie jeden już to uczynił
 
 
Pepek 
Moje A8



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Przemek
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 29 Maj 2016
Posty: 528
Skąd: Cieszyn
Wysłany: 2017-10-03, 22:14   

Przy automacie nie strzelisz ze sprzęgła. Tzn strzelisz ale być może raz :D Tyle z zalet manuala. No i może jeszcze taka, że holować można przez pół europy, ale to też dyskusyjne biorąc pod uwagę, że manual też jest chłodzony (w sumie zastanawia mnie jak ten olej tłoczy do chłodnicy, jakby ktoś był tak dobry i mi to wyjaśnił byłbym wdzięczny). I to dorabianie ideologii, która skrzynia jest szybsza w dwudziestoletnich kurnikach... Litości... 5HP24 vs co tam siedzi w esie? Getrag? Muł vs skrzynia z dostawczaka (a na pewno sprzęgło, bo żeby je wcisnąć to trzeba żreć otręby ze sterydami). Że już nie wspomnę jak się tym super jeździ przy 2 tonach, ponad 5 metrach i widoczności jak w ruskim czołgu. Manual to jest dobry w matizie, gdzie masz trzy przyciski na krzyż i to wszystko a nie w furze, w której naj***li elektryki i problem to wszystko ogarnąć a tu jeszcze trzeba kijem jak w ikarusie zamieszać :D No i co już zostało powiedziane, automatem jedziesz sobie 140 jak cygański książę, w środku względna cisza i 2500 obrotów. A manual? 6, 120 i już wskazówka szybuje ponad 2.5k. Przy 140 to zaczyna być wkurzające, powyżej to pewnie idzie cipca dostać o ile wcześniej coś nie odpadnie jak to w takich 20 letnich lalach bywa :D
_________________
Osiem garów, klima, wtrysk. Warto dla tej chwili żyć.
Pozdrawiam.
 
 
CINEK 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy
Wiek: 40
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 4014
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2017-10-04, 00:04   

Pepek, rozwaliłeś system :D <brawo> <okok> <hihiwiesz>
_________________
to nie jest zwykły napęd...to
 
 
marekp750 



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy
Wiek: 52
Dołączył: 11 Maj 2011
Posty: 1011
Skąd: k/Pruszcza Gd.
Wysłany: 2017-10-04, 06:54   

Dla mnie to automat. Te kilku % większa skuteczność (teoretyczna) manuala nad automatem
nie jest wystarczająca by poświęcić komfort jazdy.

W zeszłym roku na torze w Pszczółkach jak się ścigaliśmy to szybsze było S8 w automacie
od S8 w manualu. Kierownicy obu aut wiedzieli jak jeździć swoimi autami.

Fakt, że s8 automat to 360 KM. S8 maual to S8 340 KM.

Tak więc wyższej sprawności układu napędowego nie ma na tyle by na torze manual
zyskał przewagę. Na korzyść kilkunastu KM w automacie.
_________________
Marek
tel. 571 240 898

https://serwis-smp.pl/filmy/ABZ_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_2.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_ABT.mp4
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4801
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2017-10-04, 07:26   

mnie zastanawia jedno czy ludzie co się tu wypowiadają przejechali się z raz manualem mowa nie o matizie bo tym tylko sobie można strzelić ze sprzęgła .
Tylko z odpowiednią mocą i 4x4 a nie popychadełkiem .
Drugi babol to że na manualu jest więcej obrotów niż na automacie montowane skrzynie do naszych aut zazwyczaj są ze 2,5 tdi a kod skrzyni to DQT
ta skrzynia nie ma chłodzenia .
3 pierwsze biegi są podobne jak w S8 a reszta bardzo przyjazna :]
Takim manualem trzeba umieć ruszać proponował bym dodawać gazu raczej każdemu na puszczonym sprzęgle .
mowa o dość dynamicznym przyspieszaniu .
Temat wygody no automat ma fajną sprawę bo nie leci do tyłu pod górę i ręcznego nie trzeba :]
 
 
koziolek 
Moje A8



Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Dawid
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 1 raz
Wiek: 37
Dołączył: 02 Sty 2014
Posty: 438
Skąd: WLKP
Wysłany: 2017-10-04, 09:13   

moim zdaniem "wygoda" automatu nie jest tyle warta ile jego naprawa i eksploatacja .
jak chcesz mieć porządnie zrobiony automat to 12tys pęka, a były przypadki, że po takich naprawach skrzynia nie chodziła poprawnie <boisie> przekładka na manual to u kogoś kto to zrobi kompleksowo i porządnie to koszt około 8tys i masz skrzynię z 2,5 tdi, która nie ma wyższych obrotów przy 100km/h niż automat, a sam jej koszt to tyle ile za olej z filtrami w automacie :P
Ja patrze na to czysto ekonomicznie i wydaje mi się, że manual z 2.5tdi to ciekawa alternatywa w momencie kiedy masz automat do naprawy.
zapomniałem jeszcze, że czasem uda się jeszcze sprzedać uszkodzony automat za 500/1000zł więc to na + dla przekładki :P

argument, że nie pasuje w takiej limuzynie manual... proszę was :P A8 to super auto, ale d2 to nie maybach, żeby mówić, że coś takiego tu nie pasuje. To tak samo jak bym słyszał, że LPG w a8 to profanacja :P
_________________

 
 
krzychu22.p1i 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy
Dołączył: 14 Sie 2011
Posty: 3149
Skąd: Oderwany od rzeczywistości
Wysłany: 2017-10-04, 10:25   

koziolek, wspaniałe argumenty ale dla laika co oddaje auto do serwisowego kowalstwa. Zawsze sie zastanawiałem co kieruje osobami robiącymi kompleksówke za krocie skoro elementy nie posiadaja śladów zużycia. Robić wszystko z wytycznymi serwisówki i idzie to ogarnąć w groszach mając jakieś tam zdolności manualne. W każdym to innym wypadku np. jw jest placz, że to kosztuje chora kase..
_________________
 
 
koziolek 
Moje A8



Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Dawid
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 1 raz
Wiek: 37
Dołączył: 02 Sty 2014
Posty: 438
Skąd: WLKP
Wysłany: 2017-10-04, 10:38   

krzychu22.p1i, tylko 90% z nas trafi właśnie do takich warsztatów o jakich ja mówię i jeśli miał bym fachowca, który mi automat zrobi tak jak piszesz to nie ma tematu. bo kto by zmieniał na manual skoro za taką samą kase ma porządnie zrobiony automat bez ryzyka, że po 100km sie wysypie
_________________

 
 
krisker 
Moje A8



Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: 5HP19 FBB
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 28 Lip 2015
Posty: 607
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2017-10-04, 14:06   

Dla mnie jedyną wadą tipa, która jest naprawdę istotna, są nieprzewidywalne awarie. Możesz być chwilę po wymianie jakiegoś kosza i tarczek i mimo, że reszta wyglądała ok. (i nie było żadnych objawów), skrzynia wysrywa się 2000km od domu na początku wakacji. Reszta wad jak dla mnie jest całkowicie pomijalna (spalanie, kontrola, osiągi). Gdyby nie wspomniana awaryjność na pewno nie zastanawiałbym się nad zmianą na manual.

Podpisuję się pod tym, co pisał koziolek.
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4801
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2017-10-04, 16:29   

koziolek napisał/a:
koszt około 8tys
- <boisie>
jakiś spory koszt
bezproblemowo można zejść koło 2 tys :]
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.