Autor |
Wiadomość |
krzychu22.p1i
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 3149 Skąd: Oderwany od rzeczywistości
|
Wysłany: 2017-10-03, 17:52
|
|
|
Wszystko ładnie pięknie ale może z 2 w porywach 5% forumowiczów posiada manuala. Wynik może być przesądzony |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2017-10-03, 18:04
|
|
|
dice111 napisał/a: | ... co w D2 wygodne nie jest (durne knefle w kierownicy), za to przy D3 lopatki sa juz niebo lepsze.
.... |
dice111, dlatego kolejną zachcianką na którą niedługo będę polował jest kierownica z RS6 C5 ....
|
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
|
|
|
Michal_ST
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronik
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D2 FL
Wiek: 33 Dołączył: 12 Wrz 2016 Posty: 417 Skąd: Sosnowica/Lublin
|
Wysłany: 2017-10-03, 18:16
|
|
|
CINEK, Jeśli chcesz mogę znajomego zapytać czy ma taką kierownicę bo chciał odsprzedac bo kupił a ma manulną skrzynię |
|
|
|
|
gtfan
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy Dołączył: 10 Gru 2010 Posty: 1299 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2017-10-03, 19:54
|
|
|
CINEK napisał/a: | Nadal nie uwazam aby temat byl bez sensu gdyz obrazuje w argumenty zarowno dla jendych jak i drugich, ktore pozniej mogą sporo pomóc osobom niezdecydowanym w doborze odpowiedniej skrzyni do swojej D2. |
Bez sensu bo:
a) wielokrotnie poruszany na forum przy przenajróżniejszych okazjach
b) nigdy nic z tego nie wynikło poza:
- manual w limuzynie nie przystoi
- automat padnie, a naprawa swoje kosztuje
Potrzeba kolejny raz o tym samym dystkutować? |
_________________ Four rings to rule them all |
|
|
|
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2017-10-03, 20:06
|
|
|
gtfan napisał/a: | Potrzeba kolejny raz o tym samym dystkutować? |
tak z powodów które opisałem wcześniej oraz z tego, który Ty podałeś :
gtfan napisał/a: | a) wielokrotnie poruszany na forum przy przenajróżniejszych okazjach | ... ale nigdy nie zebrany w całość aby nie przeszukiwać całego forum i "tysięcy" tematów...
poza tym, nikt tu nikogo do dyskusji nie zmusza |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4801 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2017-10-03, 21:10
|
|
|
Mnie już automaty na starość denerwywują
wiem że powinno być odwrotnie ale jakoś wole sam decydować jakim biegiem zapindalam .
Zrobiło mi się tak jak przerobiłem pierwsze 4,2 co prawda to było w a6
Było troszkę zabawy bo tego nie było i to nie pasowało ale się udało .
Tak sobie pośmigałem tym ze tydzień i potem się przesiadłem praktycznie z marszu do mojego -pierwsze odczucie moje to było że mi się sprzęgło ślizga wyje i nie jedzie
Po paru dniach powróciłem do normalności .
Manual jest fajny 4,2 to nie 1,2 że biegami trzeba mieszać ja tam często pomijam pewne biegi bo nie ma po co .
Ktoś tu pisał o cenach normalni ludzie mają sztywne koła wtedy to tylko albo aż 1 tys
a nie parę tys .
Moc na automacie jest inaczej przekazywana manual robi to bardziej brutalnie .
Na temat automatów nie ma co się wypowiadać bo wiadomo jakie są nie znasz chwili ani godziny i do domu można na lawecie wrócić !
Co zresztą nie jeden już to uczynił |
|
|
|
|
|
|
|
Pepek
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Przemek
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 13 razy Dołączył: 29 Maj 2016 Posty: 528 Skąd: Cieszyn
|
Wysłany: 2017-10-03, 22:14
|
|
|
Przy automacie nie strzelisz ze sprzęgła. Tzn strzelisz ale być może raz Tyle z zalet manuala. No i może jeszcze taka, że holować można przez pół europy, ale to też dyskusyjne biorąc pod uwagę, że manual też jest chłodzony (w sumie zastanawia mnie jak ten olej tłoczy do chłodnicy, jakby ktoś był tak dobry i mi to wyjaśnił byłbym wdzięczny). I to dorabianie ideologii, która skrzynia jest szybsza w dwudziestoletnich kurnikach... Litości... 5HP24 vs co tam siedzi w esie? Getrag? Muł vs skrzynia z dostawczaka (a na pewno sprzęgło, bo żeby je wcisnąć to trzeba żreć otręby ze sterydami). Że już nie wspomnę jak się tym super jeździ przy 2 tonach, ponad 5 metrach i widoczności jak w ruskim czołgu. Manual to jest dobry w matizie, gdzie masz trzy przyciski na krzyż i to wszystko a nie w furze, w której naj***li elektryki i problem to wszystko ogarnąć a tu jeszcze trzeba kijem jak w ikarusie zamieszać No i co już zostało powiedziane, automatem jedziesz sobie 140 jak cygański książę, w środku względna cisza i 2500 obrotów. A manual? 6, 120 i już wskazówka szybuje ponad 2.5k. Przy 140 to zaczyna być wkurzające, powyżej to pewnie idzie cipca dostać o ile wcześniej coś nie odpadnie jak to w takich 20 letnich lalach bywa |
_________________ Osiem garów, klima, wtrysk. Warto dla tej chwili żyć.
Pozdrawiam. |
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2017-10-04, 00:04
|
|
|
Pepek, rozwaliłeś system |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
|
|
|
marekp750
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy Wiek: 52 Dołączył: 11 Maj 2011 Posty: 1011 Skąd: k/Pruszcza Gd.
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4801 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2017-10-04, 07:26
|
|
|
mnie zastanawia jedno czy ludzie co się tu wypowiadają przejechali się z raz manualem mowa nie o matizie bo tym tylko sobie można strzelić ze sprzęgła .
Tylko z odpowiednią mocą i 4x4 a nie popychadełkiem .
Drugi babol to że na manualu jest więcej obrotów niż na automacie montowane skrzynie do naszych aut zazwyczaj są ze 2,5 tdi a kod skrzyni to DQT
ta skrzynia nie ma chłodzenia .
3 pierwsze biegi są podobne jak w S8 a reszta bardzo przyjazna
Takim manualem trzeba umieć ruszać proponował bym dodawać gazu raczej każdemu na puszczonym sprzęgle .
mowa o dość dynamicznym przyspieszaniu .
Temat wygody no automat ma fajną sprawę bo nie leci do tyłu pod górę i ręcznego nie trzeba |
|
|
|
|
|
|
|
koziolek
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Dawid
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 1 raz Wiek: 37 Dołączył: 02 Sty 2014 Posty: 438 Skąd: WLKP
|
Wysłany: 2017-10-04, 09:13
|
|
|
moim zdaniem "wygoda" automatu nie jest tyle warta ile jego naprawa i eksploatacja .
jak chcesz mieć porządnie zrobiony automat to 12tys pęka, a były przypadki, że po takich naprawach skrzynia nie chodziła poprawnie przekładka na manual to u kogoś kto to zrobi kompleksowo i porządnie to koszt około 8tys i masz skrzynię z 2,5 tdi, która nie ma wyższych obrotów przy 100km/h niż automat, a sam jej koszt to tyle ile za olej z filtrami w automacie
Ja patrze na to czysto ekonomicznie i wydaje mi się, że manual z 2.5tdi to ciekawa alternatywa w momencie kiedy masz automat do naprawy.
zapomniałem jeszcze, że czasem uda się jeszcze sprzedać uszkodzony automat za 500/1000zł więc to na + dla przekładki
argument, że nie pasuje w takiej limuzynie manual... proszę was A8 to super auto, ale d2 to nie maybach, żeby mówić, że coś takiego tu nie pasuje. To tak samo jak bym słyszał, że LPG w a8 to profanacja |
_________________
|
|
|
|
|
krzychu22.p1i
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 3149 Skąd: Oderwany od rzeczywistości
|
Wysłany: 2017-10-04, 10:25
|
|
|
koziolek, wspaniałe argumenty ale dla laika co oddaje auto do serwisowego kowalstwa. Zawsze sie zastanawiałem co kieruje osobami robiącymi kompleksówke za krocie skoro elementy nie posiadaja śladów zużycia. Robić wszystko z wytycznymi serwisówki i idzie to ogarnąć w groszach mając jakieś tam zdolności manualne. W każdym to innym wypadku np. jw jest placz, że to kosztuje chora kase.. |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
koziolek
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Dawid
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 1 raz Wiek: 37 Dołączył: 02 Sty 2014 Posty: 438 Skąd: WLKP
|
Wysłany: 2017-10-04, 10:38
|
|
|
krzychu22.p1i, tylko 90% z nas trafi właśnie do takich warsztatów o jakich ja mówię i jeśli miał bym fachowca, który mi automat zrobi tak jak piszesz to nie ma tematu. bo kto by zmieniał na manual skoro za taką samą kase ma porządnie zrobiony automat bez ryzyka, że po 100km sie wysypie |
_________________
|
|
|
|
|
krisker
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: 5HP19 FBB
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 10 razy Dołączył: 28 Lip 2015 Posty: 607 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 2017-10-04, 14:06
|
|
|
Dla mnie jedyną wadą tipa, która jest naprawdę istotna, są nieprzewidywalne awarie. Możesz być chwilę po wymianie jakiegoś kosza i tarczek i mimo, że reszta wyglądała ok. (i nie było żadnych objawów), skrzynia wysrywa się 2000km od domu na początku wakacji. Reszta wad jak dla mnie jest całkowicie pomijalna (spalanie, kontrola, osiągi). Gdyby nie wspomniana awaryjność na pewno nie zastanawiałbym się nad zmianą na manual.
Podpisuję się pod tym, co pisał koziolek. |
|
|
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4801 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2017-10-04, 16:29
|
|
|
koziolek napisał/a: | koszt około 8tys | -
jakiś spory koszt
bezproblemowo można zejść koło 2 tys |
|
|
|
|
|