Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 ALL ] Lepsze hamulce na tył  
Autor Wiadomość
pb41ns 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: przemek
Jeżdzę: a8, a3 8l
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 28 Sty 2012
Posty: 1563
Skąd: osiek kuj-pomor
Wysłany: 2019-11-17, 19:50   

Rozmawiałem z Linexem to twierdzą że nie mają dokumentacji technicznej i trzeba im starą na wzór przysyłać, wszystko pod gore <blee>
_________________
Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz....
 
 
dice111 
Master MOD



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 248 razy
Dołączył: 16 Maj 2009
Posty: 5131
Skąd: Těšin
Wysłany: 2019-11-17, 21:27   

Bzdury. Robili dla mnie nie raz. Jak Ci się nie spieszy daj znać na PW.
_________________
Black Cars Matters
 
 
pb41ns 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: przemek
Jeżdzę: a8, a3 8l
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 28 Sty 2012
Posty: 1563
Skąd: osiek kuj-pomor
Wysłany: 2019-11-17, 21:32   

Jutro napisze, ręce opadają
_________________
Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz....
 
 
cichy92 
Użytkownik


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 2.7
Skrzynia: 01e
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Adam
Jeżdzę: D2
Wiek: 32
Dołączył: 02 Sty 2020
Posty: 10
Skąd: SGL
Wysłany: 2020-01-25, 22:03   

Panowie, taka sytuacja, postanowiłem wykonać swój prototyp adaptera pod hamulce 330mm, ponieważ znalazłem w temacie informację, że dostępne gotowe adaptery mają wymiary 90x33 pomiędzy otworami, jednak nie pasowało mi to z obliczeniami.

Bowiem stara tarcza ma średnicę 269mm, nowa 330mm, różnica wynosi 61mm. Dzielimy przez dwa, bo to średnica, a wysunąć zacisk trzeba na promieniu. Wychodzi dokładnie 30,5mm, a nie 33mm.

Wykonałem więc adapter o wymiarach 90x30mm.

Tarcze posiadam 330x22, do Q5 i tak dalej, Mikody 4209, odpowiednik OE 4H0615601D, czy ATE 24.0122-0272.
Klocki do Peugeota 407 - Remsa 1103.00, odpowiednik ATE 13.0460-2893.2.

Po przymiarce pojawia się problem, mianowicie klocki są moim zdaniem zbyt wysunięte na zewnątrz - materiał cierny jest na równo z tarczą, a wręcz wydaje mi się, że wystaje o dziesiętne milimetra. Powinien raczej leżeć 1mm schowany od brzegu tarczy. Natomiast stare klocki z A8 leżą ładnie, wchodzą ten 1mm na tarczę.

Druga sprawa to odległość między tarczą, a jarzmem, wyszło ledwo około milimetra, więc jak na tarczy powstanie rdzawy nalot, to prawdopodobnie zacznie szurać po jarzmie.
Gdybym zastosował adapter 90x33mm odległość pomiędzy tarczą i jarzmem zwiększyłaby się, ale klocek zacząłby wystawać poza obwód tarczy.

Nie sądzę, żeby sytuacja wynikała z różnic wymiarowych produktów między producentami części, z tego co patrzyłem są to wartości rzędu 0,1mm w przypadku klocków (Remsa vs ATE), natomiast tarcze deklarują identyczne.

Jak to wygląda u Was?




 
 
dice111 
Master MOD



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 248 razy
Dołączył: 16 Maj 2009
Posty: 5131
Skąd: Těšin
Wysłany: 2020-01-26, 09:29   

OE klocki zostawią Ci ten pasek cca 2x większy, tak on wygląda na klockach PSA



Najlepiej pomalować, klocek zetrze ile potrzeba, jednak po czasie między tym co ściera dalej a farbą i tak powstanie rdzawy nalot. Jak tego nie chcesz pozostają customowe klocki, ew zacisk z Phaetona z tarczą 335 np
_________________
Black Cars Matters
 
 
cichy92 
Użytkownik


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 2.7
Skrzynia: 01e
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Adam
Jeżdzę: D2
Wiek: 32
Dołączył: 02 Sty 2020
Posty: 10
Skąd: SGL
Wysłany: 2020-01-26, 13:31   

dice111 napisał/a:
OE klocki zostawią Ci ten pasek cca 2x większy, tak on wygląda na klockach PSA


Ale mi nie chodzi o pasek od środka tarczy, to było wiadome. Chodzi o fakt, że od zewnętrznej strony nie będzie ani 1mm paska jak w każdym aucie, bo klocki są na równo, a wręcz na klocku będzie się robił "rancik" bo klocek wystaje minimalnie za tarczę. I o to, czy 1mm między tarczą a jarzmem to nie za mało.
 
 
dice111 
Master MOD



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 248 razy
Dołączył: 16 Maj 2009
Posty: 5131
Skąd: Těšin
Wysłany: 2020-01-26, 13:42   

To bym musiał sprawdzić, w każdym razie masz inne adaptery (wrzucałem tu rysunek dla tych, którzy nie chcieli kupować tych niemieckich tylko zrobić sobie swoje), więc pewnie to będzie inaczej wyglądać.
_________________
Black Cars Matters
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4800
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2020-01-26, 15:13   

słaby pomysł aby klocek spadał z tarczy
 
 
cichy92 
Użytkownik


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 2.7
Skrzynia: 01e
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Adam
Jeżdzę: D2
Wiek: 32
Dołączył: 02 Sty 2020
Posty: 10
Skąd: SGL
Wysłany: 2020-01-26, 21:53   

Rysunku nie widziałem, pewnie już link wygasł, ale doszedłem sam do tych wymiarów. Rozstaw otworów 90x30mm, tworzące prostokąt. Dlatego też opisałem swoje wątpliwości, bo nie ma innej opcji - ten niemiecki musi być taki sam, skoro między tarczą a jarzmem jest 1mm, a klocek prawie spada z tarczy. Jakiekolwiek ruszenie wymiarów spowoduje, że tarcza zaprze się o jarzmo, lub klocki spadną z tarczy. Chciałem się rozeznać, czy u Was też to tak wyszło i tak ma być, czy mam jakieś nietypowe jarzmo, bo nie widziałem, żeby ktoś tutaj rzeźbił w jarzmie, albo szlifował klocek. Sam adapter i reszta powinna pasować p&p...
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2020-01-26, 22:01   

pepi napisał/a:
słaby pomysł aby klocek spadał z tarczy

"Spadał" to grubo przesadzone stwierdzenie w tym przypadku <hihi>
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4800
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2020-01-27, 06:04   

ja kiedyś widziałem takie coś że klocek ze dwa milimetry -spadał z tarczy i aż się dwa klocki spotkały
gość twierdził dziwnie hamuje mu przód <boisie>
moim zdaniem takie coś też może doprowadzić do uszkodzenia tarczy
 
 
karol208 
Moje A8



Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D2 ABZ
Pomógł: 23 razy
Wiek: 41
Dołączył: 28 Kwi 2013
Posty: 994
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: 2020-01-27, 07:32   

Zeszlifuj klocki oby weszły głębiej w jarzmo tak aby nie wystawały poza tarcze.
_________________

 
 
cichy92 
Użytkownik


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 2.7
Skrzynia: 01e
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Adam
Jeżdzę: D2
Wiek: 32
Dołączył: 02 Sty 2020
Posty: 10
Skąd: SGL
Wysłany: 2020-01-27, 10:47   

karol208 napisał/a:
Zeszlifuj klocki oby weszły głębiej w jarzmo tak aby nie wystawały poza tarcze.


Tak myślę zrobić, jednak dziwne, że nikt nie miał takiej potrzeby, a przynajmniej nie napisał o tym.
 
 
karol208 
Moje A8



Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D2 ABZ
Pomógł: 23 razy
Wiek: 41
Dołączył: 28 Kwi 2013
Posty: 994
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: 2020-01-27, 13:16   

cichy92 napisał/a:
karol208 napisał/a:
Zeszlifuj klocki oby weszły głębiej w jarzmo tak aby nie wystawały poza tarcze.


Tak myślę zrobić, jednak dziwne, że nikt nie miał takiej potrzeby, a przynajmniej nie napisał o tym.

Ja szlifowałem jarzmo i klocki ale niewiele. Ale ja ja mam żeliwne zaciski PreFl.
_________________

 
 
Pepek 
Moje A8



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Przemek
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 29 Maj 2016
Posty: 529
Skąd: Cieszyn
Wysłany: 2020-01-29, 22:58   

@cichy92
Adapter:
https://images91.fotosik.pl/310/878466ce00ad18ce.png
Dlatego ma 33 a nie 30 żeby nie było sytuacji jak u Ciebie. Odnośnie klocków na Textarze i TRW jest idealnie. A jarzmo się szlifuje tylko w przedliftach i na grubości tarczy, bo prefl ma 20mm a fl 22mm. Jarzmo poliftowe jest p&p z adapterem z rysunku.
_________________
Osiem garów, klima, wtrysk. Warto dla tej chwili żyć.
Pozdrawiam.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.