Autor |
Wiadomość |
cichy92
Użytkownik
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 2.7
Skrzynia: 01e
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Adam
Jeżdzę: D2
Wiek: 32 Dołączył: 02 Sty 2020 Posty: 10 Skąd: SGL
|
Wysłany: 2020-01-30, 11:01
|
|
|
Pepek napisał/a: | @cichy92
Adapter:
https://images91.fotosik.pl/310/878466ce00ad18ce.png
Dlatego ma 33 a nie 30 żeby nie było sytuacji jak u Ciebie. Odnośnie klocków na Textarze i TRW jest idealnie. A jarzmo się szlifuje tylko w przedliftach i na grubości tarczy, bo prefl ma 20mm a fl 22mm. Jarzmo poliftowe jest p&p z adapterem z rysunku. |
Gdybym zrobił 33, powierzchnia cierna klocka wystawałaby za tarczę 3 mm. O jakich konkretnie klockach mowa? |
|
|
|
|
|
|
|
Pepek
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Przemek
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 13 razy Dołączył: 29 Maj 2016 Posty: 529 Skąd: Cieszyn
|
Wysłany: 2020-01-30, 15:40
|
|
|
Chodziło mi o to żeby tarcza nie tarła o jarzmo. Co do klocków Textar 2413517814 lub TRW GDB1596. Wg mnie masz jakiś problem z klockami (najprawdopodobniej złe wykonanie). |
_________________ Osiem garów, klima, wtrysk. Warto dla tej chwili żyć.
Pozdrawiam. |
|
|
|
|
|
|
|
gtfan
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy Dołączył: 10 Gru 2010 Posty: 1296 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2020-01-30, 16:09
|
|
|
U mnie klocki TRW GDB1596 też są na równo z brzegiem tarczy, a dedykowane do A8 zostawiały minimalny rant. Tylko ja mam tarczę 280mm i ori jarzmo z S8 FL, więc nie ma tu mowy o źle dobranym adapterze. |
_________________ Four rings to rule them all |
|
|
|
|
Prezes-Artek
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: S8 D2
Wiek: 37 Dołączył: 02 Kwi 2017 Posty: 154 Skąd: Sosnowiec
|
Wysłany: 2020-01-30, 17:41
|
|
|
Panowie a te adaptery macie wykonane ze zwykłej stali czy jakiejś utwardzanej/wysokowęglowej? Albo może z nierdzewki? |
|
|
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2020-01-30, 18:43
|
|
|
z każdej stali może być |
|
|
|
|
danishow
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Sty 2015 Posty: 3733 Skąd: Leiningen - DE
|
Wysłany: 2020-02-02, 12:50
|
|
|
Nie przesadzałbym ze stwierdzeniem, że z każdej stali można zrobić adaptery ...w końcu chodzi o hamulce, jak coś się urwie to może się to bardzo źle skończyć
cichy92, te adaptery to mój pomysł i wykonanie, zleciłem zrobienie 20 pierwszych kompletów niemieckiej firmie EPYTEC (teraz mają je w programie), wykonane były z hartowanej stali ThyssenKrup na co mam też odpowiedni papier, poniżej foto prototypu...
Adapter 2.jpg
|
|
Plik ściągnięto 26 raz(y) 160,16 KB |
|
_________________ MOJE A8 - WYDECH |
|
|
|
|
|
|
|
Pepek
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Przemek
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 13 razy Dołączył: 29 Maj 2016 Posty: 529 Skąd: Cieszyn
|
Wysłany: 2020-02-02, 15:32
|
|
|
Prezes-Artek napisał/a: | (...) |
Pręt płaski 60x10 S235JR i nic więcej nie potrzeba.
danishow napisał/a: | (...) |
I co Ci to daje poza unijną ceną? W razie wypadku i tak ta przeróbka nie była homologowana przez nikogo. Chyba że przeszedłeś cały proces TUV z wpisem.
Co nie zmienia faktu, że zwykła stal konstrukcyjna jest w zupełności wystarczająca. |
_________________ Osiem garów, klima, wtrysk. Warto dla tej chwili żyć.
Pozdrawiam. |
|
|
|
|
danishow
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Sty 2015 Posty: 3733 Skąd: Leiningen - DE
|
Wysłany: 2020-02-02, 15:50
|
|
|
Daje mi to, że mogę poruszać się bezpiecznie i tak... jest to wpisane w papiery auta tak samo jak i inne tarcze oraz klocki z przodu i z tyłu...
ta cała procedura to zaledwie 30 min na stacji kontroli pojazdów |
_________________ MOJE A8 - WYDECH |
|
|
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2020-02-02, 17:47
|
|
|
ori to są ze żeliwa które raczej ma gorsze własności mechaniczne od stali
więc moim zdaniem każda stał wytrzyma |
|
|
|
|
Adam
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 5hp24
Zasilanie: PB
Imię: adam
Jeżdzę: RS6 C7 STAGE 3
Pomógł: 1 raz Wiek: 26 Dołączył: 31 Lip 2018 Posty: 212 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 2020-02-02, 19:16
|
|
|
te od michała adaptery mają atest jakiś czy tylko cenę ? |
|
|
|
|
|
|
|
danishow
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Sty 2015 Posty: 3733 Skąd: Leiningen - DE
|
Wysłany: 2020-02-02, 19:43
|
|
|
pepi, weź pod uwagę że za pomocą adaptera odsuwasz zacisk od środka koła i tym samym na adapter i mocowanie adaptera działają znacznie większe siły (przeciążenia). |
_________________ MOJE A8 - WYDECH |
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2020-02-03, 18:23
|
|
|
ale on jest wykonany że stali nie żeliwa które jest kruche |
|
|
|
|
|
|
|
Prezes-Artek
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: S8 D2
Wiek: 37 Dołączył: 02 Kwi 2017 Posty: 154 Skąd: Sosnowiec
|
Wysłany: 2020-02-11, 18:25
|
|
|
danishow, rozumiem Ciebie bo jak się nie mylę to przepisy w DE wymuszają na ludziach zgłaszanie każdej modyfikacji w samochodzie żeby w ogóle samochód przeszedł przegląd. |
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2020-02-12, 07:13
|
|
|
teoretycznie u nas jest sporo gorzej pod tym względem
ale tylko teoretycznie ... |
|
|
|
|
|
|
|
Udesky
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4HP24a
Zasilanie: PB
Imię: Arek
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 01 Wrz 2019 Posty: 41 Skąd: SCI w ZGY
|
Wysłany: 2020-02-12, 20:19
|
|
|
pepi napisał/a: | teoretycznie u nas jest sporo gorzej pod tym względem
ale tylko teoretycznie ... |
U nas to ubezpieczalnie zaczynają węszyć co jest nie tak (niehomologowane) w samochodzie, aby przypadkiem odszkodowania nie wypłacić. Wtedy doczepią się do AirRida bez homologacji, adapterów do hamulców itd... |
|
|
|
|
|