Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 ALL ] Lepsze hamulce na tył  
Autor Wiadomość
cichy92 
Użytkownik


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 2.7
Skrzynia: 01e
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Adam
Jeżdzę: D2
Wiek: 31
Dołączył: 02 Sty 2020
Posty: 10
Skąd: SGL
Wysłany: 2020-01-30, 11:01   

Pepek napisał/a:
@cichy92
Adapter:
https://images91.fotosik.pl/310/878466ce00ad18ce.png
Dlatego ma 33 a nie 30 żeby nie było sytuacji jak u Ciebie. Odnośnie klocków na Textarze i TRW jest idealnie. A jarzmo się szlifuje tylko w przedliftach i na grubości tarczy, bo prefl ma 20mm a fl 22mm. Jarzmo poliftowe jest p&p z adapterem z rysunku.


Gdybym zrobił 33, powierzchnia cierna klocka wystawałaby za tarczę 3 mm. O jakich konkretnie klockach mowa?
 
 
Pepek 
Moje A8



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Przemek
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 29 Maj 2016
Posty: 521
Skąd: Cieszyn
Wysłany: 2020-01-30, 15:40   

Chodziło mi o to żeby tarcza nie tarła o jarzmo. Co do klocków Textar 2413517814 lub TRW GDB1596. Wg mnie masz jakiś problem z klockami (najprawdopodobniej złe wykonanie).
_________________
Osiem garów, klima, wtrysk. Warto dla tej chwili żyć.
Pozdrawiam.
 
 
gtfan 
Moje A8



Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy
Dołączył: 10 Gru 2010
Posty: 1282
Skąd: Lublin
Wysłany: 2020-01-30, 16:09   

U mnie klocki TRW GDB1596 też są na równo z brzegiem tarczy, a dedykowane do A8 zostawiały minimalny rant. Tylko ja mam tarczę 280mm i ori jarzmo z S8 FL, więc nie ma tu mowy o źle dobranym adapterze.
_________________
Four rings to rule them all
 
 
Prezes-Artek 
Moje A8


Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: S8 D2
Wiek: 36
Dołączył: 02 Kwi 2017
Posty: 154
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 2020-01-30, 17:41   

Panowie a te adaptery macie wykonane ze zwykłej stali czy jakiejś utwardzanej/wysokowęglowej? Albo może z nierdzewki?
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4799
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2020-01-30, 18:43   

z każdej stali może być
 
 
danishow 
Moje A8



Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy
Wiek: 41
Dołączył: 02 Sty 2015
Posty: 3733
Skąd: Leiningen - DE
Wysłany: 2020-02-02, 12:50   

Nie przesadzałbym ze stwierdzeniem, że z każdej stali można zrobić adaptery ...w końcu chodzi o hamulce, jak coś się urwie to może się to bardzo źle skończyć <boisie>

cichy92, te adaptery to mój pomysł i wykonanie, zleciłem zrobienie 20 pierwszych kompletów niemieckiej firmie EPYTEC (teraz mają je w programie), wykonane były z hartowanej stali ThyssenKrup na co mam też odpowiedni papier, poniżej foto prototypu...

Adapter 2.jpg
Plik ściągnięto 25 raz(y) 160,16 KB

_________________
MOJE A8 - WYDECH
 
 
Pepek 
Moje A8



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Przemek
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 29 Maj 2016
Posty: 521
Skąd: Cieszyn
Wysłany: 2020-02-02, 15:32   

Prezes-Artek napisał/a:
(...)

Pręt płaski 60x10 S235JR i nic więcej nie potrzeba.
danishow napisał/a:
(...)

I co Ci to daje poza unijną ceną? W razie wypadku i tak ta przeróbka nie była homologowana przez nikogo. Chyba że przeszedłeś cały proces TUV z wpisem.
Co nie zmienia faktu, że zwykła stal konstrukcyjna jest w zupełności wystarczająca.
_________________
Osiem garów, klima, wtrysk. Warto dla tej chwili żyć.
Pozdrawiam.
 
 
danishow 
Moje A8



Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy
Wiek: 41
Dołączył: 02 Sty 2015
Posty: 3733
Skąd: Leiningen - DE
Wysłany: 2020-02-02, 15:50   

Daje mi to, że mogę poruszać się bezpiecznie i tak... jest to wpisane w papiery auta tak samo jak i inne tarcze oraz klocki z przodu i z tyłu...
ta cała procedura to zaledwie 30 min na stacji kontroli pojazdów :]
_________________
MOJE A8 - WYDECH
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4799
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2020-02-02, 17:47   

ori to są ze żeliwa które raczej ma gorsze własności mechaniczne od stali :P
więc moim zdaniem każda stał wytrzyma
 
 
Adam 
Moje A8


Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 5hp24
Zasilanie: PB
Imię: adam
Jeżdzę: RS6 C7 STAGE 3
Pomógł: 1 raz
Wiek: 25
Dołączył: 31 Lip 2018
Posty: 212
Skąd: Białystok
Wysłany: 2020-02-02, 19:16   

te od michała adaptery mają atest jakiś czy tylko cenę ?
 
 
danishow 
Moje A8



Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy
Wiek: 41
Dołączył: 02 Sty 2015
Posty: 3733
Skąd: Leiningen - DE
Wysłany: 2020-02-02, 19:43   

pepi, weź pod uwagę że za pomocą adaptera odsuwasz zacisk od środka koła i tym samym na adapter i mocowanie adaptera działają znacznie większe siły (przeciążenia).
_________________
MOJE A8 - WYDECH
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4799
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2020-02-03, 18:23   

ale on jest wykonany że stali nie żeliwa :P które jest kruche
 
 
Prezes-Artek 
Moje A8


Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: S8 D2
Wiek: 36
Dołączył: 02 Kwi 2017
Posty: 154
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 2020-02-11, 18:25   

danishow, rozumiem Ciebie bo jak się nie mylę to przepisy w DE wymuszają na ludziach zgłaszanie każdej modyfikacji w samochodzie żeby w ogóle samochód przeszedł przegląd.
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4799
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2020-02-12, 07:13   

teoretycznie u nas jest sporo gorzej pod tym względem :P
ale tylko teoretycznie ...
 
 
Udesky 

Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4HP24a
Zasilanie: PB
Imię: Arek
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 01 Wrz 2019
Posty: 41
Skąd: SCI w ZGY
Wysłany: 2020-02-12, 20:19   

pepi napisał/a:
teoretycznie u nas jest sporo gorzej pod tym względem
ale tylko teoretycznie ...

U nas to ubezpieczalnie zaczynają węszyć co jest nie tak (niehomologowane) w samochodzie, aby przypadkiem odszkodowania nie wypłacić. Wtedy doczepią się do AirRida bez homologacji, adapterów do hamulców itd...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Myjki ciśnieniowe Stiga

Prywatność.