Autor |
Wiadomość |
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2014-07-22, 22:42
|
|
|
Przemek21 napisał/a: | zacząłem ostro hamować samochód stanął dęba i zapaliła się kontrolka oleju <jezu> |
krzychu22.p1i napisał/a: | Czas pomyśleć nad wspawaniem przegród w misce |
I następne modyfikacje usprawniające i poprawiające fabrykę
Fajnie zrobiony zestaw i elegancko wyglądający. |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
|
|
|
Gabriel
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Rafał
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 16 razy Wiek: 43 Dołączył: 14 Paź 2010 Posty: 565 Skąd: śląskie/Rybnik
|
Wysłany: 2014-08-11, 08:22
|
|
|
Koledzy odgrzeję.
Do tyłu coś większego bym chciał założyć.
Z przodu mam 360mm
Z tyłu myślałem o 335mm lub 310mm z Phaeton.
Z tego co czytam to do 335mm pod zacisk trzeba adapter dorobić?
A 310 da się bez?
Zaciski i tarcze z Phaeton, zaaplikuję to czy będzie więcej problemów? |
|
|
|
|
|
|
|
krzychu22.p1i
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 3149 Skąd: Oderwany od rzeczywistości
|
Wysłany: 2014-08-11, 11:08
|
|
|
Zapomnij o 335mm na zaciskach phaetona w12.. Sam adapter będzie spory jeśli chce się to zrobić jak należy..
Najprostsze rozwiązanie to adapter pod 300mm z S4 (tanio) albo jarzma z rs4 i tarcze 312mmz rs4 (droższe) Żałuję, że odsprzedałem nowiutkie jarzma z aso ale ceny samych tarcz powalają co przy obecnej sytuacji nie było do zaakceptowania. Powyższe rozwiązania obejmują klockiem całą tarczę a nie robią wizualną kiłę i zostawiają pas nie używanej powierzchni (przypadek 310 i 335mm na zwykłym klocku) |
_________________
|
Ostatnio zmieniony przez krzychu22.p1i 2015-01-04, 15:43, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Gabriel
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Rafał
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 16 razy Wiek: 43 Dołączył: 14 Paź 2010 Posty: 565 Skąd: śląskie/Rybnik
|
Wysłany: 2014-08-11, 13:29
|
|
|
Czyli ani 310mm ani 335 nie podejdzie beż adaptera? Kiszka bo za dużo kombinowania. Zostanie jak jest i trudno. |
|
|
|
|
|
|
|
krzychu22.p1i
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 3149 Skąd: Oderwany od rzeczywistości
|
Wysłany: 2014-08-11, 13:41
|
|
|
310mm da się bez adaptera na nowych jarzmach z d2 w12 dostępnych w aso (będzie kiszkowo wyglądać ale robotę zrobi) albo tarczy z d3 i prostym adapterze pod zwykłe jarzmo z d2 (też kiszka wizualna). Można poszukać zacisków na tył z rs6 pod 335mm ale nie znam rozstawu otworów.
Ile chcesz przeznaczyć na tył? Gdybyś robił na zestawie rs4 to byś obleciał w 3k zł na gładkiej tarczy (zacisk pozostaje z d2) a porównując do phae w12 to spokojnie 900zł bez adapterów.. |
_________________
|
Ostatnio zmieniony przez krzychu22.p1i 2015-01-04, 15:44, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Gabriel
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Rafał
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 16 razy Wiek: 43 Dołączył: 14 Paź 2010 Posty: 565 Skąd: śląskie/Rybnik
|
Wysłany: 2014-08-11, 15:40
|
|
|
Chętnie zrobił bym hamulce tak jak to z przodem uczyniłem (po kosztach bo i tak były do wymiany), ale nie podwoję wartości starego auta, bo nadal będzie staruchem, którym śmigam co dzień do pracy.
Nie traktuję go jako hobby
Myślałem że kupię zaciski używki, do tego tarcze klocki i śmigam. Ewentualnie jakiś dystans, tak jak z przodem. Po prostu ma być łatwo tanio i funkcjonalnie. |
|
|
|
|
|
|
|
krzychu22.p1i
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 3149 Skąd: Oderwany od rzeczywistości
|
Wysłany: 2014-08-11, 19:07
|
|
|
Zaciski z phaetona w12 to koszt około 240zł (za 2 szt z jarzmami) tarcze 335mm, klocki, i 1l płynu ham. to 600zł + koszt wykonania adapteru o ile się ktoś tego podejmie.
Możesz kupić same tarcze 335mm (z d3) + zwykłe klocki do d2 (koszta zestawu to max 480zł) i wykonać bardzo prosty adapter odsuwający o jakieś 35mm albo jak na stronie wcześniej tarcza z q5 330mm i adapter na oddalenie 33mm. Każdy Ci taki adaptery zrobi za max 140zł, tarcze w obu modelach to max 400zł.
Cofnij się do poprzedniej strony i zobacz czy Ci to spasuje, bo wizualnie wypełni wnętrze felgi ale zostanie taki pasek na tarczy co nie dotyka go klocek. Na pewno odsunięcie zacisku od osi zwiększy siłę hamowania. Wybór należy do Ciebie. |
_________________
|
|
|
|
|
Gabriel
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Rafał
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 16 razy Wiek: 43 Dołączył: 14 Paź 2010 Posty: 565 Skąd: śląskie/Rybnik
|
Wysłany: 2014-08-11, 19:40
|
|
|
No właśnie wizualnie wygląda to tragicznie.
Chciałbym coś co będzie hamowało normalnie.
Musze rekonesans po tokarniach zrobić, kto by się podjął wyrzezbić adapter pod heble z phaetona. |
|
|
|
|
|
|
|
r4q
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Łukasz
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 7 razy Dołączył: 18 Lis 2013 Posty: 151 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2014-08-11, 22:19
|
|
|
krzychu22.p1i tak z ciekawości, możesz rzucić tym rysunkiem 3D na prv albo maila? Ciekaw jestem czy u mnie w firmie nie daloby rady tego zrobić z czym był największy problem, że każdy Ci odmawiał ? |
_________________
|
|
|
|
|
uszek
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mateusz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 18 razy Wiek: 38 Dołączył: 21 Mar 2012 Posty: 857 Skąd: RZ
|
|
|
|
|
|
|
|
uszek
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mateusz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 18 razy Wiek: 38 Dołączył: 21 Mar 2012 Posty: 857 Skąd: RZ
|
|
|
|
|
krzychu22.p1i
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 3149 Skąd: Oderwany od rzeczywistości
|
Wysłany: 2015-01-25, 20:01
|
|
|
D2 ma rozstaw śrub 90mm a phaeton 120mm i śruby m12 a nie m10.
Do D3 pasują jarzma z phae p&p |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
Gabriel
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Rafał
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 16 razy Wiek: 43 Dołączył: 14 Paź 2010 Posty: 565 Skąd: śląskie/Rybnik
|
Wysłany: 2015-01-25, 20:56
|
|
|
aż zerknąłem na zwrotnice z allegro i wyglądają identycznie te z D2 i D3. Różnią się materiałem i właśnie rozstawem śrub pod zacisk. A jak jest w rzeczywistości? Bo może szło by je przerzucić? |
|
|
|
|
uszek
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mateusz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 18 razy Wiek: 38 Dołączył: 21 Mar 2012 Posty: 857 Skąd: RZ
|
Wysłany: 2015-01-29, 12:41
|
|
|
DOradzcie warto zakladać czujniki zuzycia klocków na tyl?
Dodam że srednio tylne klocki wymieniam dwa razy czesciej niż przednie. Tak bywa jak sie jezdzi inaczej |
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2015-01-29, 13:00
|
|
|
A jak ty jeździsz inaczej?? Ja chyba klocki wymieniłem z tyłu na samym poczatku i nie ma tam co dłubac nawet. Na moje oko tylne klocki przezyja jedne przednie tarcze |
|
|
|
|
|