|
Autor |
Wiadomość |
beyer28
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip+F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D2 FL & Calibra 2.0 8V
Pomógł: 5 razy Wiek: 38 Dołączył: 14 Sie 2013 Posty: 871 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2015-03-26, 21:38
|
|
|
Apophis napisał/a: | Zaworek servotronica jest wymienny. |
do wymiany zaworka maglownicę trzeba wyciągać? |
|
|
|
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2015-03-26, 22:04
|
|
|
beyer28 napisał/a: | do wymiany zaworka maglownicę trzeba wyciągać? |
tak, niestety jest tak umiejscowiony ze nie dojdziesz do niego, poza tym ma tak male srubki, ze porazka totalna... |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2015-03-26, 22:44
|
|
|
Dokładnie-moja musiałem rwać i wieźć do firmy by wymieniła zaworek... Warto sprawdzić przy ewentualnym montażu przekładni stan owego zaworka bo ma żelazny dekielek i mi po prostu zgnił wywalając cały płyn z układu... |
|
|
|
|
Kosmy
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: 5hp24a
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Maciej
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 1 raz Wiek: 39 Dołączył: 12 Paź 2014 Posty: 177 Skąd: Sopot
|
Wysłany: 2015-04-27, 09:38
|
|
|
U mnie to samo. Poprzedni właściciel regenerował magiel zmienił pompe i ostatnia rzecz to zaworek. Pytanie kto mi to zrobi |
|
|
|
|
|
|
|
michalwruszak
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 5.4
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: S-klasa W221
Pomógł: 75 razy Dołączył: 10 Kwi 2013 Posty: 2082 Skąd: Elbląg
|
|
|
|
|
Kosmy
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: 5hp24a
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Maciej
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 1 raz Wiek: 39 Dołączył: 12 Paź 2014 Posty: 177 Skąd: Sopot
|
Wysłany: 2015-04-27, 10:18
|
|
|
Ok. Dzięki |
|
|
|
|
|
|
|
gredy
Użytkownik
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Grzegorz
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 44 Dołączył: 10 Gru 2013 Posty: 21 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: 2015-06-25, 15:34
|
|
|
W swojej w koncu doszedłem co i jak ze wspomą
w skrócie opiszę co i jak. Pierwsze objawy ok rok temu ,kiera raz jednym palcem działała ,raz z oporem Podczas jazdy i na postoju ,nie było reguły. Objawy zaczęły się nasilać, i odzywać pompa. Najpierw wymiana płynu ,niewielki efekt. Następnie wymiana pompy,zrobiło się cicho ,na zimnym ok ,po zagrzaniu ciężko ,na wolnych obrotach.Dodając gazu było ok, rokowania padły na Servotronic ,sprawdzałem przekaźniki ,bez efektu,do samego zaworka nie byłem się wstanie dobrać ,ani bardzo sprawdzić czy działą( kostka odpinana ,przy samym zaworku) Zima była olałem temat. Na wiosnę znów bule i męki ,niestety zaobserwowałem ,że przekładnia zaczyna podciekać. Poszperałem pojeździłem ,udało mi się kupić Magiel bez zaworka . Bedąc przekonanym iż to on mi nawalił.Szybka wymiana magla,płynu itp (sam wymieniałem) pięknie chodzi jednym palcem. Niestety mój entuzjazm dość szybko został ostudzony. Mianowicie stojąc pod sklepem,czekając na lubą kręcę sobie kier... zadowolony jak lekko ,a tu zonk po chwili ,nie moge ukręcić. Dodanie gazu trochę lepiej. Macha w górę zaglądam czy nie wyciekł płyn,czy coś , no nie wszystko ok. Wracam do Auta kręcę znów a tu jednym palcem idzie. Zgłupiałem ,karpia zrobiłem zdziwiony co się dzieje. I tak parę razy było ,raz dobrze raz kijowo aż w końcu ciągle ciężko. Powrót do garażu ,szybka decyzja ,zmiana pompy na starą (głośną) szybka wymiana, hmmm ciężko ale inaczej. Wymieniłem śrubunek z zaworkiem na dolocie do przekładni,ale bez efektu. Zdecydowałem się na wymianę następnej pompy. Dzisiaj przyszła ,szybka wymiana i wszystko działa jak nowe Jak na razie ,testy były ,żadnych dziwnych zachować ,więc liczę że w koncu będzie ok Może komuś w czymkolwiek pomoże, moja przygoda z maglem |
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2015-06-25, 20:21
|
|
|
opiłki były w układzie |
|
|
|
|
|
|
|
grzybek86
Moje A8
Rocznik: 2014
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8L D4
Wiek: 38 Dołączył: 25 Kwi 2011 Posty: 601 Skąd: Tychy
|
Wysłany: 2015-10-18, 13:42
|
|
|
gdzie ewentualnie mozna dokupic sam czujnik? wszedzie sa tylko do D3? tylko serwis? |
|
|
|
|
grzybek86
Moje A8
Rocznik: 2014
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8L D4
Wiek: 38 Dołączył: 25 Kwi 2011 Posty: 601 Skąd: Tychy
|
Wysłany: 2015-11-05, 16:13
|
|
|
Kto moze polecic jakas dobra firme od regeneracji maglownic z servotronikiem najlepiej ze slaska ale nie koniecznie. Jakie macie doswiadczenia po regeneracji i ile placiliscie |
_________________ ANK 4.2 340 KM Reganeracja klap kolektora |
|
|
|
|
|
|
|
Nyku
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Radek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 3 razy Wiek: 31 Dołączył: 11 Sty 2015 Posty: 276 Skąd: Dąbrowa Górnicza
|
Wysłany: 2016-08-28, 20:17
|
|
|
Grzybek i gdzie oddałeś swój magiel? |
|
|
|
|
Kondek25
Użytkownik
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Konrad
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 21 Paź 2015 Posty: 24 Skąd: Pruszcz Gdański
|
Wysłany: 2016-12-15, 22:56
|
|
|
Trochę wzruszę temat. Problem u mnie jest taki, wspomaganie chodziło petarda, wszystko leciutko itd. No ale zaczęło z niej lecieć. Oddałem do warsztatu, zregenerowali magiel, zmontowali i dupa. Zaczęło ciężko chodzić, przerywać, blokować się, jedna wielka masakra. Stwierdzili że pompa nie daje rady bo szczelny magiel za duże obciążenie daje. Pompa do regeneracji, ponoć się nie dało. Kupiłem używkę, sprawdzili, też lipa, zwróciłem. Zaproponowali zregenerowaną przez nich, sprawdzoną itd. Zamontowali i też dupa. Chodzi ciężko na wolnych obrotach, doda się gazu jest ok, chociaż czasem przytnie. Stwierdzili że magiel źle zregenerowany. Kupiłem używany magiel, zero poprawy, cały czas to samo. Oczywiście oni twierdzą że jest znaczna różnica i u nich wszystko działa, tylko jak ja zaczynam kręcić widocznie się psuje. Ale nie wiem czy dobrze kombinuję, wszystko się sprowadza do pompy chyba raczej? Układ wielokrotnie czyszczony pod względem opiłków itd. Płyny zmieniane na wszystkie możliwe i zero różnicy. Temat w ogóle się ciągnie od lipca, nerwów już na chłopa nie mam. |
|
|
|
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2016-12-15, 23:07
|
|
|
czekaj bo nie rozumiem...robiłeś magiel w jakimś zakładzie i tam cały czas jest prowadzona naprawa tak? To skąd takie wnioski przez miechaników ???
Kondek25 napisał/a: | Oddałem do warsztatu, zregenerowali magiel, zmontowali i dupa. |
Kondek25 napisał/a: | Stwierdzili że magiel źle zregenerowany. |
dalej z tego co wiem to pompy w naszych A8 nie da sie zregenrować ze względu na brak cześci zamiennych. A tu :
Kondek25 napisał/a: | Pompa do regeneracji, ponoć się nie dało. |
Kondek25 napisał/a: | Zaproponowali zregenerowaną przez nich, sprawdzoną itd. Zamontowali i też dupa. |
Byłem w firmie która od lat robi tylko magle i pompy i chciałem swoją zregenerować, ale od razu powiedzieli, że tych pomp się nie da naprawić
Czy maglownice masz z servotronikiem czy bez?
Kondek25 napisał/a: | Ale nie wiem czy dobrze kombinuję, wszystko się sprowadza do pompy chyba raczej? |
no na to by wychodziło...a czy pompa wydaje jakieś odgłosy? Jęczy, buczy, zgrzyta cokolwiek?
Kondek25 napisał/a: | Płyny zmieniane na wszystkie możliwe i zero różnicy |
rozumiem, że ori płyn z ASO też zalewałeś ? |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
Kondek25
Użytkownik
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Konrad
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 21 Paź 2015 Posty: 24 Skąd: Pruszcz Gdański
|
Wysłany: 2016-12-16, 12:23
|
|
|
Fakt, trochę chaotycznie napisałem.
Warsztat oddał dalej do regeneracji, jak się okazało magiel był regenerowany w jednym zakładzie, a później pompa w drugim. I jeden na drugi zrzucał winę.
Jeśli chodzi o pompę, nie wiem czy są części czy nie, ponoć moja pompa była w takim stanie że nie dało się jej zregenerować. Docelowo dali jakąś swoją, niby regenerowaną, chyba że jakiś chinol.
Pompa nie wydaje żadnych dźwięków, jest cisza. Chłopaki od pompy twierdzą że była sprawdzana i cały czas daje 120 Bar.
Magiel z serwo. Przekaźnik cyka jak się włączy zapłon.
Ja osobiście płynów nie zmieniałem, wszystko na warsztacie. |
|
|
|
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2016-12-16, 12:47
|
|
|
Kondek25 napisał/a: | Magiel z serwo. |
a jak kabel wygląda? Nie przetarty nigdzie?
Kondek25 napisał/a: | Ja osobiście płynów nie zmieniałem, wszystko na warsztacie |
to spytaj się może jaki płyn wali, bo to też ma duże znaczenie. Ale radziłbym zrobić jeszcze raz płukankę (np. FEBIm) i zalać nowy oryginalny płyn z ASO.
Już wiele razy było udowodnione, że tylko na ori płynie działanie układu wspomagania się poprawiło... 1 litr tego płynu kosztuje niecałe 50zł. i jeden litr też starczy na cały układ.
Ktoś kiedyś pisał, że pompa chinol nie wydala odpowiedniego ciśnienia ... ale jeśli Twoja sprawdzona daje 120Bar to ja bym sprawdził ten płyn najpierw. |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Prywatność. |
|
|