Autor |
Wiadomość |
Kondek25
Użytkownik
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Konrad
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 21 Paź 2015 Posty: 24 Skąd: Pruszcz Gdański
|
Wysłany: 2016-12-16, 13:01
|
|
|
W poprzednim maglu był skatowany przewód, ale wszystko grało, w drugim kabel cały, sam zaworek też ładny nie pognity itd.
Spróbuje zatem jeszcze z tym płynem co będzie.
W razie co będę jeszcze pisał
[ Dodano: 2016-12-16, 20:04 ]
Ale czy litr wystarczy? Cały układ wydaje mi się że trochę więcej potrzebuje. |
|
|
|
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2016-12-16, 20:21
|
|
|
Jak kupowalem w ASO ten plyn to sprawdzili i potiwerdzili ze wchodzi 1L... Jak dobrze pamietam to mi nawet 100ml zostalo.
Wiesz zawsze mozesz kuoic 2 litry zrobic plukanke ori plynem i dolac pozniej.
Zamiennik kosztuje cas 35-40zl a ori jak pisalem ok 50zl wiec wielkiej roznicy nie ma w cenie ale za to w zastosowaniu juz tak |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
|
|
|
Kondek25
Użytkownik
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Konrad
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 21 Paź 2015 Posty: 24 Skąd: Pruszcz Gdański
|
Wysłany: 2016-12-16, 20:56
|
|
|
No spoko, dzięki, zrobię w tygodniu tak jak piszesz i dam znać czy pomogło
[ Dodano: 2016-12-22, 17:33 ]
No i dupa, dzisiaj wymieniłem płyn na OE i wspomaganie w ogóle zniknęło. Tzn. jak dodam gazu tak na 1200 obrotów to jakoś jest. Ale jak kręcę energicznie w lewo i później w prawo, to przy zmianie kierunku przytnie i po chwili idzie delikatnie lżej, ale jest lipa straszna.
Chyba że tak długo się odpowietrza, albo coś nie tak robię, ale robiłem na podniesionych kołach, na początku prawie się nie dało kierownicą kręcić, po jakiejś chwili kręcenia zaczęło coś działać, ale tak jak napisałem powyżej. Chyba że trzeba jeszcze dalej kręcić, do skutku?
Płyn spuszczałem przez pompę. |
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2016-12-22, 20:07
|
|
|
pompa uwalona |
|
|
|
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2016-12-22, 21:31
|
|
|
Jak zlejesz plyn i wlejesz nowy, auto na kola, to po odpaleniu zanim Ci pompa (jesli sprawna) nabije caly uklad to chwilka mija i pompa w tym momencie jeczy. Po ok. 15-20sec. Zaczynasz krecic kierownica do konca w lewo i w prawo przytrzymujac przy koncu kierownice tak z 5 sec. Tak odpowietrzasz uklad az do momentu kiedy wycie pompy ucichnie...ale w miedzy czasie kontrolujesz stan plynu bo przy wlaczonym obiegu troche go ubedzie i trzeba dolac.
Jesli sie sprzycia, badz jeczy na postoju a po dodaniu gazu jest lepiej to chinol ktory ci dali niby zregenerowany jest uwalony jak pisze pepi
Najlepiej by bylo jakbys dorwal druga, sprawna pompe na podmianke.
Mozesz tez sie zglosic do kolegi marekp750, z Twoich okolic, nie takie juz rzeczy kolega ogarnial i moze akurat taka pomoe bedzie miec na podmianke |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
adrian949 [Usunięty]
|
Wysłany: 2016-12-22, 23:31
|
|
|
Panowie dziś zmieniałem magiel, po założeniu kiera jest obrócona o 180 stopni, gdzieś czytałem że trzeba zrobić adaptacje. Szukałem niestety nie znalazłem, może ktoś pomoże. |
|
|
|
|
|
|
|
Kondek25
Użytkownik
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Konrad
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 21 Paź 2015 Posty: 24 Skąd: Pruszcz Gdański
|
Wysłany: 2016-12-23, 00:29
|
|
|
Ogólnie już wiem że pompa to chinol.
Najlepsze jest to że po odpaleniu pompę było słychać może z 5 sek.
Ale zawziąłem się i w końcu wieczorem zadziałało. Fakt dalej nie chodzi tak jak wcześniej.
U Marka niedługo będę bo musimy gazownie ogarnąć, to od razu poproszę go żeby się przyjrzał temu.
Jak narazie dzięki za podpowiedzi, oby to chwilkę pochodziło. |
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2016-12-23, 06:32
|
|
|
Trzeba poznać zasadę działania takiej pompy. Nawet po najlepszej regeneracji, nawet po zamontowaniu nowej, jeśli nie będzie dobrze odpowietrzona to się przytrze.
Pompa łopatkowa ma to do tego, że rozpiera ją olej, jeśli tego oleju nie będzie wystarczająco podczas pierwszego startu to trudno. |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2016-12-23, 07:51
|
|
|
bez urazu większość aut ma takie same pompy i jakoś nie ma takich problemów
tylko w audi trzeba jakieś dziwne uroki czynić .
Wlać pokręcić i ma być dobrze jeśli nie to pompa padła
ja kupiłem na alegrogo jakiegoś chinola i jest ok to znaczy nie jest ok w zimie jest ok
czym układ się bardziej nagrzewa to skuteczność spada ale wcześniej na starej popie było tragicznie na nowej ok po zmianie oleju na ori się poprawiło znacznie |
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2016-12-23, 09:54
|
|
|
pepi napisał/a: | ja kupiłem na alegrogo jakiegoś chinola i jest ok to znaczy nie jest ok w zimie jest ok |
to jak w końcu jest ok, czy nie jest ok ??? albo działa albo nie działa |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
|
|
|
Kondek25
Użytkownik
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Konrad
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 21 Paź 2015 Posty: 24 Skąd: Pruszcz Gdański
|
Wysłany: 2016-12-23, 13:30
|
|
|
Ja po wlaniu oleju najpierw na sucho pokręciłem kierą, dopiero odpalałem, chwilę słychać pompę, jak ucichnie ogień w lewo prawo itd. No i załapało, dzisiaj jeździłem już jest bardzo fajnie, nawet servo zaczęło działać, także faktycznie co zawsze było pisane olej OE i jest bardzo duża różnica.
Podziękował |
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2016-12-23, 21:34
|
|
|
działa tak że nawet w lecie da się ukręcić z pewnym oporem ale się da przed wymianą było tylko to możliwe powyżej 1200 obr
jak jest zimno to jest ok |
|
|
|
|
|
|
|
|