Autor |
Wiadomość |
Riccione79
Użytkownik
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8
Wiek: 44 Dołączył: 21 Mar 2010 Posty: 2 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2010-03-21, 17:24 [D2 FL ALL
] Problemy ze wspomaganiem
|
|
|
Witam wszystkich serdecznie.
Od jakiegoś czasu w mojej A8 pojawił się dziwny problem ze wspomaganiem...
Otóż jest wyczuwalny spory opór przy skręcaniu w prawo. Opór ten jest mocny, i w trakcie dalszego skręcania "przełamuje się" i zanika. Po chwili bezruchu kierownicy, skręcamy w prawo a tu dalej opór (pół obrotu i się przełamuje)....
Natomiast w lewo kierownica wręcz sama się kręci, wystarczy użycie 1 paluszka ..... |
|
|
|
|
|
|
|
glinka
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: krzysztof
Jeżdzę: a8
Pomógł: 1 raz Wiek: 43 Dołączył: 27 Lip 2009 Posty: 195 Skąd: morąg
|
Wysłany: 2010-03-21, 18:41
|
|
|
jesli w jedna strone to servo wykluczamy robiłes cos z maglem albo pompą w ostatnim czasie? na początek sprawdz poziom płynu
[ Dodano: 2010-03-21, 18:49 ]
http://www.a8team.pl/topics15/724.htm
nie potrzebnie zakładałes nowy temat trzeba byłosie podpisac pod tym |
|
|
|
|
|
|
|
Riccione79
Użytkownik
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8
Wiek: 44 Dołączył: 21 Mar 2010 Posty: 2 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2010-03-21, 20:22
|
|
|
Jestem świeży w temacie Audi. Poziom płynu chciałem sprawdzić, ale...... Gdzie się znajduje zbiorniczek wyrównawczy? Pod maską go nie ma. Książka na te temat też nic nie mówi. |
|
|
|
|
gierobiala
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: AFB
Skrzynia: manual
Zasilanie: ON
Imię: G.
Jeżdzę: A6
Pomógł: 7 razy Dołączył: 15 Wrz 2009 Posty: 302 Skąd: lubelskie
|
Wysłany: 2010-03-21, 20:40
|
|
|
|
_________________
|
Ostatnio zmieniony przez gierobiala 2010-03-21, 20:59, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
|
|
|
daro72
Moje A8
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronik CML
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Darek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 26 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 954 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: 2010-03-21, 20:52
|
|
|
Zbiorniczek jest na pewno:
Musisz szukać pod maską. Po prawej stronie. |
_________________ Dążenie do doskonałości.
|
|
|
|
|
kkarol
Użytkownik
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 2.5
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: Audi A4 B6
Dołączył: 16 Sty 2010 Posty: 29 Skąd: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 2010-03-22, 18:47 Re: Problemy ze wspomaganiem
|
|
|
Riccione79 napisał/a: | Witam wszystkich serdecznie.
Od jakiegoś czasu w mojej A8 pojawił się dziwny problem ze wspomaganiem...
Otóż jest wyczuwalny spory opór przy skręcaniu w prawo. Opór ten jest mocny, i w trakcie dalszego skręcania "przełamuje się" i zanika. Po chwili bezruchu kierownicy, skręcamy w prawo a tu dalej opór (pół obrotu i się przełamuje)....
Natomiast w lewo kierownica wręcz sama się kręci, wystarczy użycie 1 paluszka ..... |
witam wszystkich
mam podobny problem w lewo chodzi ok natomiast w prawo albo dziala ok albo trzeba "przelamywac opor" mam servotronic.
czy to wina maglownicy ? |
|
|
|
|
|
|
|
glinka
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: krzysztof
Jeżdzę: a8
Pomógł: 1 raz Wiek: 43 Dołączył: 27 Lip 2009 Posty: 195 Skąd: morąg
|
Wysłany: 2010-03-22, 21:09
|
|
|
kkarol napisał/a: | witam wszystkich
mam podobny problem w lewo chodzi ok natomiast w prawo albo dziala ok albo trzeba "przelamywac opor" mam servotronic.
czy to wina maglownicy ? |
jesli by to było servo to w obie strony by cieło sprawdz poziom oleju czy jest ok warto tez sprawdzic wszystkie weze moze gdzies łapac powietrze jesli to jest ok to wina tkwi w maglu |
|
|
|
|
kkarol
Użytkownik
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 2.5
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: Audi A4 B6
Dołączył: 16 Sty 2010 Posty: 29 Skąd: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 2010-03-23, 11:38
|
|
|
poziom plynu w normie , niedawno go wymienialem
wszystkie weze mam zrobione nowe bo wczesniej sie zapowietrzal uklad i szumialo mi z kierownicy.
czy pompa wspomagania może zapowietrzać układ ? slychac jak pracuje (raz ciszej raz glosniej). Zauwazylem tez ze jak zaparkuje samochod z kolami skreconymi w prawo to pozniej wspomaganie jakis czas pracuje prawidlowo.
podmienie pompe a jak to nie pomoze to kupie druga maglownice (nie mam zaufania do warsztatow ktore oferuja regeneracje). |
|
|
|
|
|
|
|
maciu
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy Dołączył: 19 Lip 2009 Posty: 2900 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2010-03-23, 15:37
|
|
|
u mnie podobnie z tym ze chodzi cieżej w obydwie strony i przełamywanie też jest
pompa sprawdzona jest ok, magiel zakwalifikowany do wymiany
ale niektórzy sugerują że takie przełamywanie to może być coś
w zawieszeniu |
_________________ Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020 |
|
|
|
|
kkarol
Użytkownik
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 2.5
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: Audi A4 B6
Dołączył: 16 Sty 2010 Posty: 29 Skąd: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 2010-03-23, 16:46
|
|
|
kupilem juz pompe i maglownice po wymianie dam znac czy pomoglo.
nie sadze ze to zawieszenie bo problem wystepuje tylko czasami a gdyby cos nie tak bylo w zawieszenie to problem ze skretem bylby non-stop. |
|
|
|
|
|
|
|
glinka
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: krzysztof
Jeżdzę: a8
Pomógł: 1 raz Wiek: 43 Dołączył: 27 Lip 2009 Posty: 195 Skąd: morąg
|
Wysłany: 2010-03-23, 17:15
|
|
|
kkarol napisał/a: | poziom plynu w normie , niedawno go wymienialem
wszystkie weze mam zrobione nowe bo wczesniej sie zapowietrzal uklad i szumialo mi z kierownicy.
czy pompa wspomagania może zapowietrzać układ ? slychac jak pracuje (raz ciszej raz glosniej). Zauwazylem tez ze jak zaparkuje samochod z kolami skreconymi w prawo to pozniej wspomaganie jakis czas pracuje prawidlowo.
podmienie pompe a jak to nie pomoze to kupie druga maglownice (nie mam zaufania do warsztatow ktore oferuja regeneracje). |
masz racje ja zregenerowałem i tylko 1000 km na niej zrobiłem
[ Dodano: 2010-03-23, 17:23 ]
maciu napisał/a: | u mnie podobnie z tym ze chodzi cieżej w obydwie strony i przełamywanie też jest
pompa sprawdzona jest ok, magiel zakwalifikowany do wymiany
ale niektórzy sugerują że takie przełamywanie to może być coś
w zawieszeniu |
jesli masz servo to radziłbym ci je sprawdzic ja miałem walniete i tak było w obie strony tnie |
|
|
|
|
maciu
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy Dołączył: 19 Lip 2009 Posty: 2900 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2010-03-24, 09:59
|
|
|
servo znaczy servotronic?
jezeli tak to juz sprawdzalem, z czy bez nie ma róznicy |
_________________ Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020 |
|
|
|
|
|
|
|
glinka
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: krzysztof
Jeżdzę: a8
Pomógł: 1 raz Wiek: 43 Dołączył: 27 Lip 2009 Posty: 195 Skąd: morąg
|
Wysłany: 2010-03-25, 21:35
|
|
|
maciu napisał/a: | servo znaczy servotronic?
jezeli tak to juz sprawdzalem, z czy bez nie ma róznicy |
to wymien servo i bedzie ok trtoszke roboty jest
aa i jeszcze jedno pytanko w jaki sposob sprawdzałes ja sprawdzałem zwykłym zasilaczem |
|
|
|
|
maciu
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy Dołączył: 19 Lip 2009 Posty: 2900 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2010-03-26, 08:48
|
|
|
glinka napisał/a: | maciu napisał/a: | servo znaczy servotronic?
jezeli tak to juz sprawdzalem, z czy bez nie ma róznicy |
to wymien servo i bedzie ok trtoszke roboty jest
aa i jeszcze jedno pytanko w jaki sposob sprawdzałes ja sprawdzałem zwykłym zasilaczem |
po prostu wyciagnałem przekaxnik od servotronica i nie było praktycznie żadnej
zmiany, z innym sprawnym na 101% też to samo |
_________________ Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020 |
|
|
|
|
|
|
|
glinka
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: krzysztof
Jeżdzę: a8
Pomógł: 1 raz Wiek: 43 Dołączył: 27 Lip 2009 Posty: 195 Skąd: morąg
|
Wysłany: 2010-03-26, 19:23
|
|
|
maciu napisał/a: | po prostu wyciagnałem przekaxnik od servotronica i nie było praktycznie żadnej
zmiany, z innym sprawnym na 101% też to samo |
aa widzisz przekaznik moze byc dobry samo servo sprawdz to ustrojstwo jest na maglu taki elektro zaworek jesli nie działa to jest otwarty i spada cisnienie płynu w maglownicy i stąd ten opor |
|
|
|
|
|