Autor |
Wiadomość |
kkarol
Użytkownik
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 2.5
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: Audi A4 B6
Dołączył: 16 Sty 2010 Posty: 29 Skąd: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 2010-04-05, 20:43
|
|
|
Wymienilem maglownice, wspomaganie dziala teraz ok nie zacina sie.
Zauwazylem ze w starej maglownicy przewody idace do zaworu servotronika byly przetarte skrecone razem -wtyczka byla tez delikatnie stopiona. Nie mam pojecia czy bylo efektem zacinania sie magla czy tylko dodatkowa usterka . Wazne ze wreszcie auto skreca jak trzeba. Ze wzgledu na koniecznosc sciagania przodu nie wymienialem jeszcze pompy wspomagania .
Aha ja posiadam A6(c5) 4,2 ale w a8 pompa i magiel sa takie same. |
|
|
|
|
|
|
|
glinka
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: krzysztof
Jeżdzę: a8
Pomógł: 1 raz Wiek: 43 Dołączył: 27 Lip 2009 Posty: 195 Skąd: morąg
|
Wysłany: 2010-04-06, 23:52
|
|
|
kkarol napisał/a: | Zauwazylem ze w starej maglownicy przewody idace do zaworu servotronika byly przetarte skrecone razem -wtyczka byla tez delikatnie stopiona. Nie mam pojecia czy bylo efektem zacinania sie magla czy tylko dodatkowa usterka . Wazne ze wreszcie auto skreca jak trzeba. Ze wzgledu na koniecznosc sciagania przodu nie wymienialem jeszcze pompy wspomagania . |
umnie to samo kabel był skrecony i pekniety robiło sie zwarcie przy samym servotronicu tylko ze umnie cieło w obie strony mogłes to sprawdzic przed wymianą magla pare setek mogłes zaoszczędzic no ale nic najwazniejsze ze działa i jest ok :-P |
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2010-04-07, 23:15
|
|
|
glinka napisał/a: | kkarol napisał/a: | Zauwazylem ze w starej maglownicy przewody idace do zaworu servotronika byly przetarte skrecone razem -wtyczka byla tez delikatnie stopiona. (...) |
umnie to samo kabel był skrecony i pekniety robiło sie zwarcie przy samym servotronicu tylko ze umnie cieło w obie strony mogłes to sprawdzic przed wymianą magla pare setek mogłes zaoszczędzic no ale nic najwazniejsze ze działa i jest ok :-P |
O cholercia - mam podobne zacinanie się wspomagania w eSie...
drugi magiel już czeka na założenie ale skoro takie są z tym numery to chyba najpierw oblookam dokładnie ten kabel od servo - może wcale nie ma potrzeby jej wymieniać tylko "odmłodzić" samą wiązkę :wpale: |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
Pers
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: A8
Wiek: 43 Dołączył: 28 Wrz 2009 Posty: 177 Skąd: Poznań/Suchy Las
|
Wysłany: 2010-04-08, 08:26
|
|
|
To mnie też będzie czekać zabawa z tym zaworem :shock: |
_________________ Miłość od pierwszego kontaktu :-) |
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2010-04-08, 10:09
|
|
|
Pers napisał/a: | To mnie też będzie czekać zabawa z tym zaworem :shock: |
To u Ciebie też kiera się przycina :?: :shock:
Dzisiaj gadałem z kolegami z ASO i potwierdzają, że przyczyną dolegliwości mojej eSy może być właśnie ta wiązka elektryczna... :roll:
U siebie będę to robił dopiero za jakieś 2 tygodnie bo wcześniej nie dam rady - jeżeli będzie to tylko ta wiązka (to jest wprawdzie wersja optymistyczna ale nawet całkiem realna) to cała naprawa skończy się właściwie na robocie prawie że kosmetycznej a nie przekładką całego magla ;-)
Jakbyś też miał taki problem to, jak pisałem już powyżej, mam u siebie w garażu całą kompletną maglownicę od S8 D2 FL - zobaczymy co będzie u mnie i w razie czego zawsze się jakoś dogadamy. |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
lacoste80
Użytkownik
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 2.5
Skrzynia: Manual
Zasilanie: ON
Imię: Piotr
Jeżdzę: A8
Wiek: 44 Dołączył: 18 Kwi 2010 Posty: 8 Skąd: Swiętokrzyskie
|
Wysłany: 2010-07-03, 18:56 Luz w maglownicy.
|
|
|
Witam.
Podepne sie pod temat bo widze że o maglownicach.Otóż wystepuje u mnie luzik w maglownicy.I tu moje ptanie czy kasował ktoś luz na maglownicy we własnym zakresie ?Bo ja np w WV LT dokręcałem śrube na maglownicy i luz skasowałem.Niewiem natomiast jak jest tutaj.
Pozdrawiam |
|
|
|
|
|
|
|
Pers
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: A8
Wiek: 43 Dołączył: 28 Wrz 2009 Posty: 177 Skąd: Poznań/Suchy Las
|
Wysłany: 2010-07-03, 19:45
|
|
|
FOSS napisał/a: | Pers napisał/a: | To mnie też będzie czekać zabawa z tym zaworem :shock: |
To u Ciebie też kiera się przycina :?: :shock:
Dzisiaj gadałem z kolegami z ASO i potwierdzają, że przyczyną dolegliwości mojej eSy może być właśnie ta wiązka elektryczna... :roll:
U siebie będę to robił dopiero za jakieś 2 tygodnie bo wcześniej nie dam rady - jeżeli będzie to tylko ta wiązka (to jest wprawdzie wersja optymistyczna ale nawet całkiem realna) to cała naprawa skończy się właściwie na robocie prawie że kosmetycznej a nie przekładką całego magla ;-)
Jakbyś też miał taki problem to, jak pisałem już powyżej, mam u siebie w garażu całą kompletną maglownicę od S8 D2 FL - zobaczymy co będzie u mnie i w razie czego zawsze się jakoś dogadamy. |
No mi działa cały czas z oporem i zaczyna mnie to juz wk...wiać :evil: kieratem sie kręci jak w kamazie.... wiem że ten zawór jest przy maglu. zabrałem sie za zdejmowanie koła i nadkoli z lewej stony bo ktoś na formu powiedział że jest niby dojście do zaworu bez odkręcania magla.. oczywiście nie dałem rady i sie poddałem. Ale za niedługo wymieniam kilka wahaczy więc zawór mie nie minie... |
_________________ Miłość od pierwszego kontaktu :-) |
|
|
|
|
kkarol
Użytkownik
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 2.5
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: Audi A4 B6
Dołączył: 16 Sty 2010 Posty: 29 Skąd: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 2010-07-18, 12:45
|
|
|
witam
Problemow ze wspomaganiem ciag dalszy . Po wymianie maglownicy nie ma juz problemu z przelamywaniem oprou itd ale slychac wycie pompy wspomagania przenaszace sie do kabiny. Dzwiek zgrany jest z obrotami im wyzsze obroty tym glosniej wyje. Wymiana pompy wspomagania nic nie dala - dalej wyje tak samo . Czy maglownica moze powodowac takie efekty? A moze to przewody cisnieniowe ktore dorabialem -oryginalne ciekly i szumialo w kierownicy. Zauwazylem ze oryginalne przewody mialy w gumie taka jakby rurke plastikowo silikonowa, w nowych przewodach tego pewnie nie ma. Moze to byl jakis tlumik drgan czy cos w tym stylu.
Moze ktos mial podobny problem i wie jak go rozwiazac, dzwiek nie jest szczegolnie glosny ale na dluzsza mete mocno irytujacy. |
|
|
|
|
|
|
|
bronko86
Moje A8
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: bronek
Jeżdzę: D3 ON exS8
Pomógł: 3 razy Wiek: 38 Dołączył: 28 Lut 2010 Posty: 87 Skąd: dolnyslask
|
Wysłany: 2010-07-18, 13:09
|
|
|
kkarol napisał/a: | witam
Problemow ze wspomaganiem ciag dalszy . Po wymianie maglownicy nie ma juz problemu z przelamywaniem oprou itd ale slychac wycie pompy wspomagania przenaszace sie do kabiny. Dzwiek zgrany jest z obrotami im wyzsze obroty tym glosniej wyje. Wymiana pompy wspomagania nic nie dala - dalej wyje tak samo . Czy maglownica moze powodowac takie efekty? A moze to przewody cisnieniowe ktore dorabialem -oryginalne ciekly i szumialo w kierownicy. Zauwazylem ze oryginalne przewody mialy w gumie taka jakby rurke plastikowo silikonowa, w nowych przewodach tego pewnie nie ma. Moze to byl jakis tlumik drgan czy cos w tym stylu.
Moze ktos mial podobny problem i wie jak go rozwiazac, dzwiek nie jest szczegolnie glosny ale na dluzsza mete mocno irytujacy. |
Jakiego oleju do wspomagania użyłeś? Lej tylko zielony Febi ;-) |
|
|
|
|
kkarol
Użytkownik
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 2.5
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: Audi A4 B6
Dołączył: 16 Sty 2010 Posty: 29 Skąd: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 2010-07-18, 13:28
|
|
|
mam zalany zielony febi
mysle ze ta teoria ze do audi tylko zielony to jakas sciema, w alfie i bmw sa identyczne pompy wspomagania i maglownice zf i tam stosuje sie plyn czerwony. mysle ze ten kolor zielony jest wymyslem marketingowcow z audi. W audi 100 mialem zalany uklad plynem czerwonym i przez ponad 4 lata nic sie nie dzialo. |
|
|
|
|
|
|
|
apg
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: Andrzej
Jeżdzę: S8
Pomógł: 3 razy Wiek: 52 Dołączył: 29 Maj 2010 Posty: 105 Skąd: Trzebnica
|
Wysłany: 2010-07-18, 14:34
|
|
|
Kiedyś z tego samego powodu podobnie wymieniałem bezskutecznie pompę, a przyczyna była banalna. Zapchana metalowa siateczka, która znajduje się w plastikowej obsadzie w zbiorniczku pod korkiem wlewu. |
|
|
|
|
bronko86
Moje A8
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: bronek
Jeżdzę: D3 ON exS8
Pomógł: 3 razy Wiek: 38 Dołączył: 28 Lut 2010 Posty: 87 Skąd: dolnyslask
|
Wysłany: 2010-07-18, 15:00
|
|
|
kkarol napisał/a: | mam zalany zielony febi
mysle ze ta teoria ze do audi tylko zielony to jakas sciema, w alfie i bmw sa identyczne pompy wspomagania i maglownice zf i tam stosuje sie plyn czerwony. mysle ze ten kolor zielony jest wymyslem marketingowcow z audi. W audi 100 mialem zalany uklad plynem czerwonym i przez ponad 4 lata nic sie nie dzialo. |
Może to zbieg okoliczności ale po zalaniu czerwonego oleju pompa zaczęła wyć i skończyło sie to jej wymiana. nie jest to odosobniony prztpadek ale jak ju wspominałem mozto być zbieg okoliczności ;-) |
|
|
|
|
|
|
|
przemoR888
Moje A8
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Przemo
Jeżdzę: Audi A8
Pomógł: 1 raz Wiek: 37 Dołączył: 27 Paź 2009 Posty: 263 Skąd: wielkopolska/ Piła
|
Wysłany: 2010-07-18, 21:59
|
|
|
apg napisał/a: | Kiedyś z tego samego powodu podobnie wymieniałem bezskutecznie pompę, a przyczyna była banalna. Zapchana metalowa siateczka, która znajduje się w plastikowej obsadzie w zbiorniczku pod korkiem wlewu. |
ostatnio miałem podobny przypadek w passacie kolegi, wyła pompa, problemem było zatkane sitko w zbiorniczku od płynu, pompa nie miała dostatecznej ilości płynu jakiej potrzebowała do dobrej pracy, wymieniliśmy zbiorniczek (sitko było wew. i nie dało się wyjąć i wyczyścić) po wymianie cisza. |
|
|
|
|
bronko86
Moje A8
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: bronek
Jeżdzę: D3 ON exS8
Pomógł: 3 razy Wiek: 38 Dołączył: 28 Lut 2010 Posty: 87 Skąd: dolnyslask
|
Wysłany: 2010-07-18, 22:02
|
|
|
przemoR888 napisał/a: | apg napisał/a: | Kiedyś z tego samego powodu podobnie wymieniałem bezskutecznie pompę, a przyczyna była banalna. Zapchana metalowa siateczka, która znajduje się w plastikowej obsadzie w zbiorniczku pod korkiem wlewu. |
ostatnio miałem podobny przypadek w passacie kolegi, wyła pompa, problemem było zatkane sitko w zbiorniczku od płynu, pompa nie miała dostatecznej ilości płynu jakiej potrzebowała do dobrej pracy, wymieniliśmy zbiorniczek (sitko było wew. i nie dało się wyjąć i wyczyścić) po wymianie cisza. |
Bardzo przydatne info :mrgreen: Dzieki ;-) |
|
|
|
|
|
|
|
Maki
Użytkownik
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: TipTronic
Zasilanie: PB
Imię: Tomasz
Jeżdzę: A8 D?
Wiek: 48 Dołączył: 25 Lip 2011 Posty: 13 Skąd: lubelskie
|
Wysłany: 2011-07-25, 12:12
|
|
|
Panowie podepnę się pod temat bo też mam podobne problemy. U mnie problem nie występuje non-stop. Raz jest lepiej raz gorzej, czasem wogóle go nie czyć, ale czasem...... Mam te same objawy czyli opór przy skręcie w prawo, po przełamaniu go wspomaganie działa poprawnie. Dodatkowo mam też syczenie z kolumny kierowniczej (tu było gdzieś na forum że to wąż ciśnieniowy może być przyczyną).
Czy komuś udało się wyeliminować te "opory" bez wymiany magla na nowy? |
|
|
|
|
|