Autor |
Wiadomość |
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2016-10-03, 10:07
|
|
|
ładnego masz ssaka
jakkolwiek by to nie brzmiało |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2016-10-03, 10:07
|
|
|
Z osłonami jak zwykle. Drukarz ty nie masz LPG więc możesz inaczej odczuć potencjał tych cewek ale jak piszesz dupohamownia cos stwierdziła |
|
|
|
|
|
|
|
drookash
Użytkownik
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TIP
Zasilanie: PB
Imię: Tomek
Jeżdzę: S6 C5 ANK Limousine'2003
Pomógł: 1 raz Wiek: 47 Dołączył: 15 Gru 2015 Posty: 49 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 2016-10-03, 10:33
|
|
|
Podepnę choć VAGa i popatrzę na mass flow na WOT i czasy wtrysku na jałowym to porównam do tego co miałem przed wymianą. Na D i S silnik chodzi jakby... ciszej (?).
Co do "ssaka" Kolektorek był zdjęty, wyczyszczony i pomalowany, wężyki wszystko w silikon poszło i ogólnie trzymam tam porządek. Bałagan panuje jedynie w wiązce...ale to osobny temat na zimowy wieczór. |
_________________ Lepiej stracić minutę w życiu, niż życie w minutę...zwolnij ! |
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2016-10-03, 10:36
|
|
|
drookash napisał/a: | Na D i S silnik chodzi jakby... ciszej (?). |
drookash, masz dokładnie to samo odczucie |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2016-10-03, 10:38
|
|
|
też tak zauwazyłem,na jałowym jak cyko to pomimo customowego wydechu auta niemal nie słychac |
|
|
|
|
drookash
Użytkownik
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TIP
Zasilanie: PB
Imię: Tomek
Jeżdzę: S6 C5 ANK Limousine'2003
Pomógł: 1 raz Wiek: 47 Dołączył: 15 Gru 2015 Posty: 49 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 2016-10-03, 12:33
|
|
|
Zastanawia mnie... czemu tak się dzieje ? Łagodniejsze spalanie z powodu dłużej trwającej iskry ? |
_________________ Lepiej stracić minutę w życiu, niż życie w minutę...zwolnij ! |
|
|
|
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2016-10-03, 12:39
|
|
|
kto by to analizował
najważniejsze że jest na duży + |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
drookash
Użytkownik
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TIP
Zasilanie: PB
Imię: Tomek
Jeżdzę: S6 C5 ANK Limousine'2003
Pomógł: 1 raz Wiek: 47 Dołączył: 15 Gru 2015 Posty: 49 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 2016-10-03, 13:55
|
|
|
Wiesz... ja z tych dociekliwych Stąd co do cewek sceptycznie podchodziłem.
Czas ładowania, czas wyzwolenia iskry i jeszcze masa innych parametrów jest inna w cewkach FSI vs MPI. Z drugiej strony sterownik BFM w środku nie różni się niczym od np. ARS czy ANK więc elektryczna strona jest zgodna a jedynie soft inny. |
_________________ Lepiej stracić minutę w życiu, niż życie w minutę...zwolnij ! |
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2016-10-03, 14:34
|
|
|
Ja miałem u siebie cewki OE kore miały tyle co silnik 83tys mil i zatem były w bdb stanie założone te czerwone z numerem jaki wyżej podałem stricte sciągnięte z MPI daja dokladnie takie samo wrazenie jak twoje ściągnięte z FSI. Daniel chyba dostał je z rsy nowszej te same-ale niech potwierdzi czy dobrze zrozumiałem.
Wystarczajacym argumentem na + jest to że daja mocniejsza i szybciej wyzwalana iskre bo dlatego je zakładaliśmy a taka iskra lepiej dopala mieszanke co sie przedkłada na nieco lepsze osiągi mniejsze spalanie i co dla mnie najwazniejsze kulture pracy. Na PB mam jak w nowym aucie na LPG w 90% też ale tu ma do rzeczy nie idealna precyzja wtryskiwaczy BRC na jałowym biegu i oczywiście jakośc LPG. |
Ostatnio zmieniony przez Gość 2016-10-03, 18:15, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
danishow
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Sty 2015 Posty: 3733 Skąd: Leiningen - DE
|
Wysłany: 2016-10-03, 16:10
|
|
|
Dokładnie, moje wyciągnięte są z RS4 2011 4,2 FSI, data na cewkach 12/2010 |
_________________ MOJE A8 - WYDECH |
|
|
|
|
|
|
|
drookash
Użytkownik
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TIP
Zasilanie: PB
Imię: Tomek
Jeżdzę: S6 C5 ANK Limousine'2003
Pomógł: 1 raz Wiek: 47 Dołączył: 15 Gru 2015 Posty: 49 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 2016-10-06, 15:45
|
|
|
Dlugosc iskry bywa rozna, zmienia sie tez jej moc oraz czas ladowania cewki zapisany w mapie dwell time w zaleznosci od obrotow i napiecia w instalacji. Spalanie to reakcja lancuchowa...jego pocztek zalezy od ilosci wzbudzonych atomow. Im wiecej tych atomow wzbudzi mocniejsza iskra tym lepiej dopali sie mieszanka. Liczy sie moment samego zaplonu gdyz dluzsza iskra nic nie znaczy - koncowka swiecy szybko znajdzie sie w obszarze wypalonej mieszanki ktora juz nie potrzebuje iskry.
Dobre wyczynowe cewki poznaje sie po najkrotszym czasie ladowania. Te z FSI naladuja sie w 3.0ms przy okolo 14v w instalacji. Przy 10v potrzebne jedt prawie 6ms. Przy 7000rpm iskra pojawia sie w cylindrze okolo 58 razy na sekunde czyli co okolo 17ms i trwa moze jedynie tak dlugo by cewka zdazyla sie naladowac ponownie. Ecu steruje czasem wyzwalania i pilnuje by sumaryczny czas samej iskry i czas ladowania nie przekroczyly czasu okienka na pelen cykl.
Fsi pomaga....ale najlepsze rezultaty uzyskac mozna po reprogramie ecu pod te cewki. |
_________________ Lepiej stracić minutę w życiu, niż życie w minutę...zwolnij ! |
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
|
|
|
|
|
|
|
Bugalon
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtek
Jeżdzę: D2
Pomógł: 24 razy Wiek: 46 Dołączył: 26 Gru 2013 Posty: 789 Skąd: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 2016-10-09, 15:37
|
|
|
Ty ale AEB to poliftowy motor - glowice ma 20v zupelnie jak polift. Tylko zaplon zrobiony dziadowski tam jest jak w przedliftach naszych. Cewki wiec pasuja spokojnie bo to siada idealnie jak w polifcie. Jak chcesz rozwiazanie przedliftowe pokazac, to daj jakis link do przerobki silników z vw/audi typu 1.8/2.0 16V |
_________________ Pozdrawiam Bugi
"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali" |
|
|
|
|
Peter-s8
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: piotr
Jeżdzę: S8
Pomógł: 4 razy Wiek: 50 Dołączył: 29 Maj 2010 Posty: 105 Skąd: mazowiecki
|
Wysłany: 2016-10-09, 15:45
|
|
|
Hej silnik AEB posiada moduł zapłonu tak samo jak nasze przedlifty .
To w czym jest problem ?
Pozdrawiam |
_________________ "Nigdy do niczego się nie przyznawaj, złapią cię pijanego w samochodzie, to mów, że nie piłeś, znajdą ci dolary w kieszeni, to mów, że to pożyczone spodnie, a jak cię złapią na kradzieży za rękę, to mów, że to nie twoja ręka. Nigdy się nie przyznawaj"
|
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2016-10-09, 16:07
|
|
|
No własnie ja nie wiem o co chodzi bo nie interesuje nas ile zaworów ma silnik tylko że ma identycznie rozwiązany układ. Nie ma co porównywac silnika innego bo ma ten sam typ zapłonu co ABZ tylko w połowie-mój link ma pokazac jak przerzucic kabelki by se wsadzić cewki 4 pinowe |
|
|
|
|
|