Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 FL ALL ] Cewki z nowszego silnika  
Autor Wiadomość
CINEK 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy
Wiek: 39
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 4014
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2016-10-03, 11:07   

ładnego masz ssaka <prosze>

jakkolwiek by to nie brzmiało <cicho> :D
_________________
to nie jest zwykły napęd...to
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2016-10-03, 11:07   

Z osłonami jak zwykle. Drukarz ty nie masz LPG więc możesz inaczej odczuć potencjał tych cewek ale jak piszesz dupohamownia cos stwierdziła :)
 
 
drookash 
Użytkownik


Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TIP
Zasilanie: PB
Imię: Tomek
Jeżdzę: S6 C5 ANK Limousine'2003
Pomógł: 1 raz
Wiek: 47
Dołączył: 15 Gru 2015
Posty: 49
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2016-10-03, 11:33   

Podepnę choć VAGa i popatrzę na mass flow na WOT i czasy wtrysku na jałowym to porównam do tego co miałem przed wymianą. Na D i S silnik chodzi jakby... ciszej (?).

Co do "ssaka" :D Kolektorek był zdjęty, wyczyszczony i pomalowany, wężyki wszystko w silikon poszło i ogólnie trzymam tam porządek. Bałagan panuje jedynie w wiązce...ale to osobny temat na zimowy wieczór.
_________________
Lepiej stracić minutę w życiu, niż życie w minutę...zwolnij !
 
 
CINEK 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy
Wiek: 39
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 4014
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2016-10-03, 11:36   

drookash napisał/a:
Na D i S silnik chodzi jakby... ciszej (?).


drookash, masz dokładnie to samo odczucie :D
_________________
to nie jest zwykły napęd...to
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2016-10-03, 11:38   

też tak zauwazyłem,na jałowym jak cyko to pomimo customowego wydechu auta niemal nie słychac
 
 
drookash 
Użytkownik


Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TIP
Zasilanie: PB
Imię: Tomek
Jeżdzę: S6 C5 ANK Limousine'2003
Pomógł: 1 raz
Wiek: 47
Dołączył: 15 Gru 2015
Posty: 49
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2016-10-03, 13:33   

Zastanawia mnie... czemu tak się dzieje ? Łagodniejsze spalanie z powodu dłużej trwającej iskry ?
_________________
Lepiej stracić minutę w życiu, niż życie w minutę...zwolnij !
 
 
CINEK 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy
Wiek: 39
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 4014
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2016-10-03, 13:39   

kto by to analizował <bezradny>

najważniejsze że jest na duży + :D
_________________
to nie jest zwykły napęd...to
 
 
drookash 
Użytkownik


Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TIP
Zasilanie: PB
Imię: Tomek
Jeżdzę: S6 C5 ANK Limousine'2003
Pomógł: 1 raz
Wiek: 47
Dołączył: 15 Gru 2015
Posty: 49
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2016-10-03, 14:55   

Wiesz... ja z tych dociekliwych ;) Stąd co do cewek sceptycznie podchodziłem.
Czas ładowania, czas wyzwolenia iskry i jeszcze masa innych parametrów jest inna w cewkach FSI vs MPI. Z drugiej strony sterownik BFM w środku nie różni się niczym od np. ARS czy ANK więc elektryczna strona jest zgodna a jedynie soft inny.
_________________
Lepiej stracić minutę w życiu, niż życie w minutę...zwolnij !
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2016-10-03, 15:34   

Ja miałem u siebie cewki OE kore miały tyle co silnik 83tys mil i zatem były w bdb stanie założone te czerwone z numerem jaki wyżej podałem stricte sciągnięte z MPI daja dokladnie takie samo wrazenie jak twoje ściągnięte z FSI. Daniel chyba dostał je z rsy nowszej te same-ale niech potwierdzi czy dobrze zrozumiałem.

Wystarczajacym argumentem na + jest to że daja mocniejsza i szybciej wyzwalana iskre bo dlatego je zakładaliśmy a taka iskra lepiej dopala mieszanke co sie przedkłada na nieco lepsze osiągi mniejsze spalanie i co dla mnie najwazniejsze kulture pracy. Na PB mam jak w nowym aucie na LPG w 90% też ale tu ma do rzeczy nie idealna precyzja wtryskiwaczy BRC na jałowym biegu i oczywiście jakośc LPG.
Ostatnio zmieniony przez Gość 2016-10-03, 19:15, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
danishow 
Moje A8



Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy
Wiek: 41
Dołączył: 02 Sty 2015
Posty: 3733
Skąd: Leiningen - DE
Wysłany: 2016-10-03, 17:10   

Dokładnie, moje wyciągnięte są z RS4 2011 4,2 FSI, data na cewkach 12/2010 ;)
_________________
MOJE A8 - WYDECH
 
 
drookash 
Użytkownik


Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TIP
Zasilanie: PB
Imię: Tomek
Jeżdzę: S6 C5 ANK Limousine'2003
Pomógł: 1 raz
Wiek: 47
Dołączył: 15 Gru 2015
Posty: 49
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2016-10-06, 16:45   

Dlugosc iskry bywa rozna, zmienia sie tez jej moc oraz czas ladowania cewki zapisany w mapie dwell time w zaleznosci od obrotow i napiecia w instalacji. Spalanie to reakcja lancuchowa...jego pocztek zalezy od ilosci wzbudzonych atomow. Im wiecej tych atomow wzbudzi mocniejsza iskra tym lepiej dopali sie mieszanka. Liczy sie moment samego zaplonu gdyz dluzsza iskra nic nie znaczy - koncowka swiecy szybko znajdzie sie w obszarze wypalonej mieszanki ktora juz nie potrzebuje iskry.
Dobre wyczynowe cewki poznaje sie po najkrotszym czasie ladowania. Te z FSI naladuja sie w 3.0ms przy okolo 14v w instalacji. Przy 10v potrzebne jedt prawie 6ms. Przy 7000rpm iskra pojawia sie w cylindrze okolo 58 razy na sekunde czyli co okolo 17ms i trwa moze jedynie tak dlugo by cewka zdazyla sie naladowac ponownie. Ecu steruje czasem wyzwalania i pilnuje by sumaryczny czas samej iskry i czas ladowania nie przekroczyly czasu okienka na pelen cykl.
Fsi pomaga....ale najlepsze rezultaty uzyskac mozna po reprogramie ecu pod te cewki.
_________________
Lepiej stracić minutę w życiu, niż życie w minutę...zwolnij !
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2016-10-06, 20:13   

A jak by ktos miał problem z przerobieniem przedlifta na FSI oraz słysząłem że sie nie da to prosze w tym temacie jest rozwiązanie :)

http://a4-klub.pl/index.p...ki-tfsi-do-aeb/
 
 
Bugalon 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtek
Jeżdzę: D2
Pomógł: 24 razy
Wiek: 46
Dołączył: 26 Gru 2013
Posty: 789
Skąd: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 2016-10-09, 16:37   

Ty ale AEB to poliftowy motor - glowice ma 20v zupelnie jak polift. Tylko zaplon zrobiony dziadowski tam jest jak w przedliftach naszych. Cewki wiec pasuja spokojnie bo to siada idealnie jak w polifcie. Jak chcesz rozwiazanie przedliftowe pokazac, to daj jakis link do przerobki silników z vw/audi typu 1.8/2.0 16V
_________________
Pozdrawiam Bugi

"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"
 
 
Peter-s8 
Moje A8



Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: piotr
Jeżdzę: S8
Pomógł: 4 razy
Wiek: 50
Dołączył: 29 Maj 2010
Posty: 105
Skąd: mazowiecki
Wysłany: 2016-10-09, 16:45   

Hej silnik AEB posiada moduł zapłonu tak samo jak nasze przedlifty .


To w czym jest problem ?




Pozdrawiam
_________________
"Nigdy do niczego się nie przyznawaj, złapią cię pijanego w samochodzie, to mów, że nie piłeś, znajdą ci dolary w kieszeni, to mów, że to pożyczone spodnie, a jak cię złapią na kradzieży za rękę, to mów, że to nie twoja ręka. Nigdy się nie przyznawaj"
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2016-10-09, 17:07   

No własnie ja nie wiem o co chodzi bo nie interesuje nas ile zaworów ma silnik tylko że ma identycznie rozwiązany układ. Nie ma co porównywac silnika innego bo ma ten sam typ zapłonu co ABZ tylko w połowie-mój link ma pokazac jak przerzucic kabelki by se wsadzić cewki 4 pinowe :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - manga

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Myjki ciśnieniowe Stiga

Prywatność.