Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 FL ALL ] Nastawniki... Komu stukają przy rozruchu?  
Autor Wiadomość
Gunner 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Dawid
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 07 Mar 2015
Posty: 358
Skąd: Siedlce
Wysłany: 2016-01-11, 23:03   

U to faktycznie nieciekawie, ciekawe ile musi minąć u mnie, żeby taki efekt nastąpił.
 
 
CINEK 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy
Wiek: 40
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 4014
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2016-01-11, 23:13   

Nie wiadomo. Wystarczy ze sie slizg polamie i juz lipa bedzie
_________________
to nie jest zwykły napęd...to
 
 
beyer28 
Moje A8


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip+F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D2 FL & Calibra 2.0 8V
Pomógł: 5 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Sie 2013
Posty: 871
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-01-12, 22:06   

W moim przypadku czynnością, która znacząco zniwelowała stukanie nastawnika było wypłukanie silnika. Gdzie z dość częstego postukiwania tylko na zimnym, zniwelowało się to do sporadycznego.
I teraz najciekawsza zależność (tylko się nie śmiać Panowie <prosze> ;) ):
Gdy tył auta mam wyżej niż niż przód(nierówne parkingi, wyłącznie takie mam pod blokiem) to dalej sporadycznie postukuje (raz na 3-4 dni), ale gdy tylko przód auta mam choćby minimalnie wyżej od tyłu...absolutnie żadnego stukania nie ma.
Wiem, że to może głupio brzmi, ale obserwuje to już od naprawdę długiego czasu, a jestem człowiekiem raczej bardziej wnikliwym ;) Wiem już jak parkować i w konsekwencji nie słyszałem nastawnika od 3 miesięcy.
Zachodzę w głowę, bo nie wiem jak to wytłumaczyć <hmm>
_________________
4.2 ASG 299 km katalizatory.

Objawy awarii DPF - zapchania filtra cząstek stałych Audi A6 C6 i C7 oraz A8

-------------
 
 
ernesto 
Moje A8



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy
Wiek: 40
Dołączył: 06 Wrz 2011
Posty: 3502
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 2016-01-12, 22:09   

A nie masz zagiętej miski olejowej ?
_________________
Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.

Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.

 
 
beyer28 
Moje A8


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip+F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D2 FL & Calibra 2.0 8V
Pomógł: 5 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Sie 2013
Posty: 871
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-01-12, 22:18   

ernesto, Erni nie wiem, na pierwszy rzut oka wygląda ok, ale ja wiem tyle co z pod lewarka zobaczę ;) a o czym mogłoby to świadczyć?
_________________
4.2 ASG 299 km katalizatory.

Objawy awarii DPF - zapchania filtra cząstek stałych Audi A6 C6 i C7 oraz A8

-------------
 
 
CINEK 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy
Wiek: 40
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 4014
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2016-01-12, 22:22   

Mariusz ale zauwazylem to samo jak stawialem auto na pochylym terenie. Mordą do góry prawie w ogole nie stukalo a odwortnie zawsze...sam tez nie wiem czemu ale juz mam problem z głowy :)
_________________
to nie jest zwykły napęd...to
 
 
beyer28 
Moje A8


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip+F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D2 FL & Calibra 2.0 8V
Pomógł: 5 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Sie 2013
Posty: 871
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-01-12, 22:29   

martin_rs4, Cholera wie, ale wadliwe zaworki w samych nastawnikach nie puszczałyby całego z nich oleju w przypadku pochylenia terenu o max 5 stopni ;) może te po kolektorem ssącym już bardziej...
_________________
4.2 ASG 299 km katalizatory.

Objawy awarii DPF - zapchania filtra cząstek stałych Audi A6 C6 i C7 oraz A8

-------------
 
 
CINEK 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy
Wiek: 40
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 4014
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2016-01-12, 22:40   

Jesli jest wadliwy zaworek w nastawniku to pochylenie auta nie ma nic do rzeczy bo zaworek znajduje sie pod nadstawnikiem i olej i tak z niego splynie. Ale te pod kolektorem tez maja znaczenie i podobne dzialanie dające tez efekt stukania...tez mam wymienione :D
_________________
to nie jest zwykły napęd...to
 
 
beyer28 
Moje A8


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip+F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D2 FL & Calibra 2.0 8V
Pomógł: 5 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Sie 2013
Posty: 871
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-01-12, 22:52   

martin_rs4, To inaczej...Jeśli byłby niesprawny zaworek pod nastawnikiem to czy wówczas pochylenie terenu miałoby jakikolwiek wpływ na stukanie, bądź niestukanie?bo mi się wydaje, że gdyby był niesprawny to napitalałby notorycznie.
Po wymianie tych pod kolektorem dalej Ci dzwoni?
_________________
4.2 ASG 299 km katalizatory.

Objawy awarii DPF - zapchania filtra cząstek stałych Audi A6 C6 i C7 oraz A8

-------------
 
 
lukstorpeda 
Użytkownik


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: d3
Wiek: 43
Dołączył: 07 Cze 2015
Posty: 40
Skąd: Malbork
Wysłany: 2016-01-13, 11:44   

czy ma moze ktos numer OEM tych zaworkow pod kolektorem ? Poprosze.
:]
 
 
bartez83 
Moje A8


Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Bartek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 23 Kwi 2012
Posty: 245
Skąd: WLKP
Wysłany: 2016-01-13, 12:28   

Do silnika BFM:059 103 175 F lub 059 103 175 A do polifta a8 D2.One są raczej wszystkie takie same.
 
 
CINEK 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy
Wiek: 40
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 4014
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2016-01-13, 13:15   

beyer28 napisał/a:
martin_rs4, To inaczej...Jeśli byłby niesprawny zaworek pod nastawnikiem to czy wówczas pochylenie terenu miałoby jakikolwiek wpływ na stukanie, bądź niestukanie?bo mi się wydaje, że gdyby był niesprawny to napitalałby notorycznie.


nie miałoby, a napitalałby tylko i zawsze przy rozruchu a nie podaczs pracy silnika, ponieważ wtedy masz ciągle ciśnienie oleju. Jak notorycznie napitala to ślizgu nie ma.

beyer28 napisał/a:
Po wymianie tych pod kolektorem dalej Ci dzwoni?


jaj wymieniłem zawroki i nastwwaniki i już nic mi nie dzwoni.
_________________
to nie jest zwykły napęd...to
 
 
beyer28 
Moje A8


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip+F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D2 FL & Calibra 2.0 8V
Pomógł: 5 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Sie 2013
Posty: 871
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-01-13, 22:04   

martin_rs4, notorycznie, czyli chodzi mi zawsze przy odpalaniu, bo podczas jazdy to już przecież patologia byłaby. Z tego co piszesz, wychodzi na to, że zaworki w samych nastawnikach mam sprawne. Wydaje mi się, że wymiana zaworków zwrotnych pod kolektorem i jeszcze jedna płukanka powinna rozwiązać problem całkowicie
_________________
4.2 ASG 299 km katalizatory.

Objawy awarii DPF - zapchania filtra cząstek stałych Audi A6 C6 i C7 oraz A8

-------------
 
 
CINEK 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy
Wiek: 40
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 4014
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2016-01-13, 22:28   

no może pomóc. Takie rozwiązanie znalazłem na forum Audi A6 Klubu gdzie chłopaki pisali że po ich wymianie z regóły nastawała cisza... <bezradny>
_________________
to nie jest zwykły napęd...to
 
 
dracus6662 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Daniel
Jeżdzę: A8 D3 QUATTRO TIPTRONIC
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 28 Cze 2014
Posty: 1802
Skąd: VENLO/WROCŁAW
Wysłany: 2016-01-14, 21:03   

pytanie troche inne można vagiem sprawdzic stan - prace nastawnikow? tzn określic czy sa dobre czy złom
_________________
Tiptronik wymiana oleju Audi :)
[URL=https://a6klub.pl/car-audio-c5/zmiana-z-symphony-ii-na-navigation-plus-problem-z-kierownica-t88801.htmlZmiana z Symphony II na NAVIGATION PLUS A6 C5.[/URL] :(
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.