Autor |
Wiadomość |
Gunner
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Dawid
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 07 Mar 2015 Posty: 358 Skąd: Siedlce
|
Wysłany: 2016-10-07, 18:28
|
|
|
No tak się składa, że chciałem wykluczyć przypadek i robiłem tak już pewnie więcej niż 10 razy ;] Za każdym razem odpala praktycznie jak nowy |
|
|
|
|
|
|
|
drookash
Użytkownik
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TIP
Zasilanie: PB
Imię: Tomek
Jeżdzę: S6 C5 ANK Limousine'2003
Pomógł: 1 raz Wiek: 47 Dołączył: 15 Gru 2015 Posty: 49 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 2016-10-07, 19:12
|
|
|
Gunner napisał/a: | No tak się składa, że chciałem wykluczyć przypadek i robiłem tak już pewnie więcej niż 10 razy ;] Za każdym razem odpala praktycznie jak nowy |
Obojętnie jaki olej to i tak zastuka - wynika to z konstrukcji nastawnika a dokładnie ze sposobu zwalniania pinu blokującego. W samym nastawniku jest akumulator oleju. Podczas gaszenia silnika nastawnik po zaniku ciśnienia ustawia się i blokuje pinem w retard. Jednak zanim się zablokuje zaworki zwrotne są otwarte i ciśnienie oleju ucieka. Gdy po zgaszeniu pykniesz kluczykiem tak z pół obrotu silnika pompa wciśnie olej w nastawnik i uzupełni olej w akumulatorze ale nie zwolni pina który normalnie puszcza przy nominalnym ciśnieniu oleju. Jeżeli zaworki zwrotne masz szczelne to olej z akumulatora nie ucieknie. Przy ponownym odpaleniu nastawnik zaraz po zwolnieniu pina będzie już miał w sobie olej i nie ugnie się pod ciągnącym łańcuchem i wtedy jest smooth
Obserwuję to od kilku miesięcy drobnostkowo analizując i takie mam wnioski. |
_________________ Lepiej stracić minutę w życiu, niż życie w minutę...zwolnij ! |
|
|
|
|
|
|
|
leon0376
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Piotr
Jeżdzę: AUDI A8 L
Pomógł: 11 razy Wiek: 48 Dołączył: 13 Wrz 2009 Posty: 383 Skąd: FR
|
Wysłany: 2016-10-07, 20:46
|
|
|
preston81 napisał/a: | czysty przypadek wykonaj to z 10x i sie przekonasz ze jestes w bledzie |
Nie prawda.Kolega wyżej ma rację.Ja też tak próbowałem kilka dni pod rząd i efekt jak kolega wyżej opisał.A żeby było śmieszniej u mnie jak było goraco na dworze to potyrkiwal a teraz jak jest chłodno przestał. Czyżby olej szybciej wytracal temperaturę i tym samym szybciej gestnial co nie pozwala mu spłynąć.Koliduje to z wszystkimi dotychczasowymi "tyrkotkami"na zimnym silniku |
_________________ Zycie jest za krotkie zeby inwestowac w diesla |
|
|
|
|
methanex
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TIP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: MATEUSZ
Jeżdzę: D2
Wiek: 33 Dołączył: 14 Cze 2016 Posty: 80 Skąd: SIEDLCE
|
Wysłany: 2016-10-07, 21:06
|
|
|
Hmm, znajomy w s6 c5 też miał chrobotanie z rana , zmienil olej na 5w50 jakiś lepsiejszy i przestało terkotać z rana . |
|
|
|
|
|
|
|
Gunner
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Dawid
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 07 Mar 2015 Posty: 358 Skąd: Siedlce
|
Wysłany: 2016-10-07, 21:16
|
|
|
leon0376 napisał/a: |
A żeby było śmieszniej u mnie jak było goraco na dworze to potyrkiwal a teraz jak jest chłodno przestał. Czyżby olej szybciej wytracal temperaturę i tym samym szybciej gestnial co nie pozwala mu spłynąć.Koliduje to z wszystkimi dotychczasowymi "tyrkotkami"na zimnym silniku |
Tak jest, mam dokładnie tak samo. W te ostatnio zimniejsze dni terkocze jakby rzadziej i nie tak mocno. |
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2016-10-09, 16:16
|
|
|
może pompa oleju leży i kwiczy i gęsty olej szybciej jest pompowany bo uszczelnia tu i tam |
|
|
|
|
|
|
|
Marcin2013
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: GQF + F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 33 razy Wiek: 47 Dołączył: 22 Sty 2012 Posty: 1368 Skąd: SOsnowiec
|
Wysłany: 2016-10-09, 18:07
|
|
|
A tak w ogóle to ten dźwięk "grrrr" co wydaje luźny łańcuch o ślizg, dopóki nastawnik nie napnie ?? |
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2016-10-09, 18:51
|
|
|
Marcin2013 napisał/a: | A tak w ogóle to ten dźwięk "grrrr" co wydaje luźny łańcuch o ślizg, dopóki nastawnik nie napnie ?? |
Nie o ślizg... grzechocze o głowicę... i jak nie ma ślizgu to grzechocze o metalową część nastawnika na której mocowany jest owy ślizg.
Poniżej na foto masz miejsce w głowicy gdzie siedzi nastawnik i ślady po łańcuchu.
. |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2016-10-09, 19:59
|
|
|
takie terkotanie jest problematyczne do rozpoznania
powody bywają różne .
Nie koniecznie jest tak jak wyżej w moim poprzednim motorze odzywało się ale śladów na głowicy deklu nie było tak jak braku ślizgu .
Napinacz był uszkodzony można było go przesuwać góra i dół |
|
|
|
|
Preston81
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic FBG
Zasilanie: PB
Imię: Maciej
Jeżdzę: S8D2 AQH
Pomógł: 8 razy Wiek: 43 Dołączył: 14 Wrz 2011 Posty: 1805 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2016-10-09, 20:04
|
|
|
spoko chlopaki odpalajcie sobie auta na pol kluczyka zobaczymy jak bedzie to wygladac jak sie okaze ze glowice trzeba bedzie robic i do tego bedziecie musieli kupic sobie nowe nastawniki ba albo jak wam polamie slizgi w drobny mak a lancuch bedzie generowal opilki ze stopki nastawnika na ktorej montuje sie owe slizgi sposob rewelacja by sie nie przejmowac |
_________________ bądź sobą, wariatów też lubią |
|
|
|
|
|
|
|
colorado
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: Q7, A8 D3, A8 D2
Pomógł: 3 razy Wiek: 49 Dołączył: 19 Lis 2009 Posty: 145 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2016-10-21, 10:34
|
|
|
methanex napisał/a: | a więc tak :
Po przeczytaniu wątku zacząłem nasłuchiwać nastawników, po dłuższym tzn. nocnym postoju coś tam słychać przez 0.5 sek. Dodam , że raz się pojawia ten dźwiek a innym razem już nie.
Zacząłem się martwić , znajomy podłączył kompa i zaczeliśmy jeździć. Rozrząd ustawiony na 0 ,
Podczas jazdy oba nastawniki równiutko wstają i maja maxymalne odchylenie 21-22.
Nie mam logów dynamicznych .
Olać to i się nie przejmować? |
Ma dokładnie taki same objawy.
Zaglądałem do nastawników, ślizgi są ok.
Latem objawy były mało zauważalne. Teraz gdy jest chłodnie objawy są zdecydowanie częstsze.
Olej nowy LM 5W40. Przed zalaniem płukanka LM.
W jaki sposób określić który napinacz może być uszkodzony ? |
|
|
|
|
sqm20v
Użytkownik
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Kamil
Jeżdzę: D2
Wiek: 33 Dołączył: 03 Cze 2016 Posty: 4 Skąd: Warmia
|
Wysłany: 2016-10-22, 21:30
|
|
|
colorado napisał/a: | W jaki sposób określić który napinacz może być uszkodzony ? |
Podczas odpalania niech ktoś postoi przed otwartą maską i posłucha, jest róznica między tym z tyłu a tym z przodu i idzie to usłyszeć.
Mi też delikatnie odzywa się prawy nastawnik, siedzi jeszcze oryginalny, przebieg mam 295k, niestety jest to bardzo nie regularne, raz nie zagra nic po 3 dniach stania, raz po zgaszeniu jak postoi 4 godziny potrafi zagrzechotać przez około sekundę lub mniej.
Miałem okazje porównywać nastawniki z V6 i BFM i po za wrąbkiem na uszczelkę pokrywy się nie różnią... chyba będę ryzykował montaż tego z V6. |
|
|
|
|
|
|
|
krzychu22.p1i
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 3149 Skąd: Oderwany od rzeczywistości
|
Wysłany: 2016-10-23, 08:16
|
|
|
sqm20v napisał/a: | Miałem okazje porównywać nastawniki z V6 i BFM i po za wrąbkiem na uszczelkę pokrywy się nie różnią... chyba będę ryzykował montaż tego z V6. |
Przeglądałeś CAŁY temat? Chyba nie skoro do takich wniosków dochodzisz.
Mają inne kąty przestawienia, noo ale próbuj. |
_________________
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2016-10-23, 09:23
|
|
|
jesteś pewny tych kątów ?
bo chyba tylko 3,7
Z czego kojarzę jak robiłem v6 i patrzyłem to podobnie się wychylają .
Moje pytanie jest takie czy ktoś odpalał auto na innym sterowniku takie 4,2
i wtedy można by to wystroić bez tych nastawników . |
|
|
|
|
|
|
|
buugi [Usunięty]
|
Wysłany: 2016-11-03, 10:08
|
|
|
Witam
Potrzebuje pomocy, przy uruchomieniu silnika (4,2v8 AXQ) już nie słychać stuków, ale pojawiają się gdy auto złapie temperaturę. W aucie zostało zrobione w ciągu ostatniego tygodnia:
1. Wymieniony napinacz z łańcuchem od Pana z Inowrocławia na lewej głowicy
2. Wymieniony olej na Motul 8100 X-clean FE
3. Wymienione zaworki zwrotne pod kolektorem ssącym
4. Sprawdzone bloki 090 i 093 - napinacze na postoju wychylają się do 21 na obu stronach
5. Rozrząd niby ustawiony ale na "Phase position Bank 1" pokazuje -3 a na "Phase position Bank 2" pokazuje -2.
Proszę o sugestie co można jeszcze sprawdzić i czy nastawy z grupy 093 odnośnie ustawienia rozrządu muszą być skorygowane. |
|
|
|
|
|