Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 FL ALL ] Nastawniki... Komu stukają przy rozruchu?  
Autor Wiadomość
Gunner 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Dawid
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 07 Mar 2015
Posty: 358
Skąd: Siedlce
Wysłany: 2016-10-07, 18:28   

No tak się składa, że chciałem wykluczyć przypadek i robiłem tak już pewnie więcej niż 10 razy ;] Za każdym razem odpala praktycznie jak nowy :D
 
 
drookash 
Użytkownik


Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TIP
Zasilanie: PB
Imię: Tomek
Jeżdzę: S6 C5 ANK Limousine'2003
Pomógł: 1 raz
Wiek: 47
Dołączył: 15 Gru 2015
Posty: 49
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2016-10-07, 19:12   

Gunner napisał/a:
No tak się składa, że chciałem wykluczyć przypadek i robiłem tak już pewnie więcej niż 10 razy ;] Za każdym razem odpala praktycznie jak nowy :D


Obojętnie jaki olej to i tak zastuka - wynika to z konstrukcji nastawnika a dokładnie ze sposobu zwalniania pinu blokującego. W samym nastawniku jest akumulator oleju. Podczas gaszenia silnika nastawnik po zaniku ciśnienia ustawia się i blokuje pinem w retard. Jednak zanim się zablokuje zaworki zwrotne są otwarte i ciśnienie oleju ucieka. Gdy po zgaszeniu pykniesz kluczykiem tak z pół obrotu silnika pompa wciśnie olej w nastawnik i uzupełni olej w akumulatorze ale nie zwolni pina który normalnie puszcza przy nominalnym ciśnieniu oleju. Jeżeli zaworki zwrotne masz szczelne to olej z akumulatora nie ucieknie. Przy ponownym odpaleniu nastawnik zaraz po zwolnieniu pina będzie już miał w sobie olej i nie ugnie się pod ciągnącym łańcuchem i wtedy jest smooth :)
Obserwuję to od kilku miesięcy drobnostkowo analizując i takie mam wnioski.
_________________
Lepiej stracić minutę w życiu, niż życie w minutę...zwolnij !
 
 
leon0376 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Piotr
Jeżdzę: AUDI A8 L
Pomógł: 11 razy
Wiek: 48
Dołączył: 13 Wrz 2009
Posty: 383
Skąd: FR
Wysłany: 2016-10-07, 20:46   

preston81 napisał/a:
czysty przypadek wykonaj to z 10x i sie przekonasz ze jestes w bledzie :)


Nie prawda.Kolega wyżej ma rację.Ja też tak próbowałem kilka dni pod rząd i efekt jak kolega wyżej opisał.A żeby było śmieszniej u mnie jak było goraco na dworze to potyrkiwal a teraz jak jest chłodno przestał. Czyżby olej szybciej wytracal temperaturę i tym samym szybciej gestnial co nie pozwala mu spłynąć.Koliduje to z wszystkimi dotychczasowymi "tyrkotkami"na zimnym silniku <hmm>
_________________
Zycie jest za krotkie zeby inwestowac w diesla
 
 
methanex 
Moje A8


Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TIP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: MATEUSZ
Jeżdzę: D2
Wiek: 33
Dołączył: 14 Cze 2016
Posty: 80
Skąd: SIEDLCE
Wysłany: 2016-10-07, 21:06   

Hmm, znajomy w s6 c5 też miał chrobotanie z rana , zmienil olej na 5w50 jakiś lepsiejszy i przestało terkotać z rana .
 
 
Gunner 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Dawid
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 07 Mar 2015
Posty: 358
Skąd: Siedlce
Wysłany: 2016-10-07, 21:16   

leon0376 napisał/a:


A żeby było śmieszniej u mnie jak było goraco na dworze to potyrkiwal a teraz jak jest chłodno przestał. Czyżby olej szybciej wytracal temperaturę i tym samym szybciej gestnial co nie pozwala mu spłynąć.Koliduje to z wszystkimi dotychczasowymi "tyrkotkami"na zimnym silniku <hmm>


Tak jest, mam dokładnie tak samo. W te ostatnio zimniejsze dni terkocze jakby rzadziej i nie tak mocno.
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4800
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2016-10-09, 16:16   

może pompa oleju leży i kwiczy i gęsty olej szybciej jest pompowany bo uszczelnia tu i tam
 
 
Marcin2013 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: GQF + F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 33 razy
Wiek: 47
Dołączył: 22 Sty 2012
Posty: 1368
Skąd: SOsnowiec
Wysłany: 2016-10-09, 18:07   

A tak w ogóle to ten dźwięk "grrrr" co wydaje luźny łańcuch o ślizg, dopóki nastawnik nie napnie ??
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2016-10-09, 18:51   

Marcin2013 napisał/a:
A tak w ogóle to ten dźwięk "grrrr" co wydaje luźny łańcuch o ślizg, dopóki nastawnik nie napnie ??

Nie o ślizg... grzechocze o głowicę... i jak nie ma ślizgu to grzechocze o metalową część nastawnika na której mocowany jest owy ślizg.

Poniżej na foto masz miejsce w głowicy gdzie siedzi nastawnik i ślady po łańcuchu.

.
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4800
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2016-10-09, 19:59   

takie terkotanie jest problematyczne do rozpoznania
powody bywają różne .
Nie koniecznie jest tak jak wyżej w moim poprzednim motorze odzywało się ale śladów na głowicy deklu nie było tak jak braku ślizgu .
Napinacz był uszkodzony można było go przesuwać góra i dół
 
 
Preston81 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic FBG
Zasilanie: PB
Imię: Maciej
Jeżdzę: S8D2 AQH
Pomógł: 8 razy
Wiek: 43
Dołączył: 14 Wrz 2011
Posty: 1805
Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-10-09, 20:04   

spoko chlopaki odpalajcie sobie auta na pol kluczyka zobaczymy jak bedzie to wygladac jak sie okaze ze glowice trzeba bedzie robic i do tego bedziecie musieli kupic sobie nowe nastawniki :) ba albo jak wam polamie slizgi w drobny mak a lancuch bedzie generowal opilki ze stopki nastawnika na ktorej montuje sie owe slizgi :) sposob rewelacja by sie nie przejmowac
_________________
bądź sobą, wariatów też lubią
 
 
colorado 
Moje A8


Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: Q7, A8 D3, A8 D2
Pomógł: 3 razy
Wiek: 49
Dołączył: 19 Lis 2009
Posty: 145
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-10-21, 10:34   

methanex napisał/a:
a więc tak :
Po przeczytaniu wątku zacząłem nasłuchiwać nastawników, po dłuższym tzn. nocnym postoju coś tam słychać przez 0.5 sek. Dodam , że raz się pojawia ten dźwiek a innym razem już nie.
Zacząłem się martwić , znajomy podłączył kompa i zaczeliśmy jeździć. Rozrząd ustawiony na 0 ,
Podczas jazdy oba nastawniki równiutko wstają i maja maxymalne odchylenie 21-22.
Nie mam logów dynamicznych .

Olać to i się nie przejmować?


Ma dokładnie taki same objawy.
Zaglądałem do nastawników, ślizgi są ok.

Latem objawy były mało zauważalne. Teraz gdy jest chłodnie objawy są zdecydowanie częstsze.

Olej nowy LM 5W40. Przed zalaniem płukanka LM.

W jaki sposób określić który napinacz może być uszkodzony ?
 
 
sqm20v 
Użytkownik


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Kamil
Jeżdzę: D2
Wiek: 33
Dołączył: 03 Cze 2016
Posty: 4
Skąd: Warmia
Wysłany: 2016-10-22, 21:30   

colorado napisał/a:
W jaki sposób określić który napinacz może być uszkodzony ?


Podczas odpalania niech ktoś postoi przed otwartą maską i posłucha, jest róznica między tym z tyłu a tym z przodu i idzie to usłyszeć.


Mi też delikatnie odzywa się prawy nastawnik, siedzi jeszcze oryginalny, przebieg mam 295k, niestety jest to bardzo nie regularne, raz nie zagra nic po 3 dniach stania, raz po zgaszeniu jak postoi 4 godziny potrafi zagrzechotać przez około sekundę lub mniej.

Miałem okazje porównywać nastawniki z V6 i BFM i po za wrąbkiem na uszczelkę pokrywy się nie różnią... chyba będę ryzykował montaż tego z V6.
 
 
krzychu22.p1i 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy
Dołączył: 14 Sie 2011
Posty: 3149
Skąd: Oderwany od rzeczywistości
Wysłany: 2016-10-23, 08:16   

sqm20v napisał/a:
Miałem okazje porównywać nastawniki z V6 i BFM i po za wrąbkiem na uszczelkę pokrywy się nie różnią... chyba będę ryzykował montaż tego z V6.

Przeglądałeś CAŁY temat? Chyba nie skoro do takich wniosków dochodzisz.

Mają inne kąty przestawienia, noo ale próbuj.
_________________
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4800
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2016-10-23, 09:23   

jesteś pewny tych kątów ?
bo chyba tylko 3,7
Z czego kojarzę jak robiłem v6 i patrzyłem to podobnie się wychylają .
Moje pytanie jest takie czy ktoś odpalał auto na innym sterowniku takie 4,2
i wtedy można by to wystroić bez tych nastawników .
 
 
buugi
[Usunięty]

Wysłany: 2016-11-03, 10:08   

Witam
Potrzebuje pomocy, przy uruchomieniu silnika (4,2v8 AXQ) już nie słychać stuków, ale pojawiają się gdy auto złapie temperaturę. W aucie zostało zrobione w ciągu ostatniego tygodnia:
1. Wymieniony napinacz z łańcuchem od Pana z Inowrocławia na lewej głowicy
2. Wymieniony olej na Motul 8100 X-clean FE
3. Wymienione zaworki zwrotne pod kolektorem ssącym
4. Sprawdzone bloki 090 i 093 - napinacze na postoju wychylają się do 21 na obu stronach
5. Rozrząd niby ustawiony ale na "Phase position Bank 1" pokazuje -3 a na "Phase position Bank 2" pokazuje -2.
Proszę o sugestie co można jeszcze sprawdzić i czy nastawy z grupy 093 odnośnie ustawienia rozrządu muszą być skorygowane.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.