Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 FL ALL ] Nastawniki... Komu stukają przy rozruchu?  
Autor Wiadomość
lukstorpeda 
Użytkownik


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: d3
Wiek: 43
Dołączył: 07 Cze 2015
Posty: 40
Skąd: Malbork
Wysłany: 2015-06-09, 21:52   

co do zasady i sztuki to ZAWSZE wymienia sie rozrzady lancuchowe wraz z kolami a nawet jak np w a6 c6 2,4 bdw i 3,2 fsi wraz z WARIATORAMI ( gdzie koszt jednego wariatora to ok 1850 zl po upustach ) czyli tak dla przykladu 4 x wariator ok 1850 zl szt + 4 lancuchy ok 360 zl szt + 4 napinacze ( srednia cena ok 600 zl szt ) + 3 slizgi ( srednia cena ok 100 zl szt ) + cala masa bolcow , srub ( takze obowiazkowo trzeba wymianiac przy kazdym odkreceniu ) oringow i uszczelek + 2 kola zebate podwojne po 550 zl szt + 1 kolo pojedyncze ok 130 zl ..... no i przy wymiania trzeba wywalac silnik lub wyjechac skrzynia czyli robocizna u Pana Zdzisia w garazu od 1000 zl do 3000 w ASO. to tyle co do sztuki robocizny a zycie , zyciem !

wracajac do 3,7 czy 4,2 Producent ( AG AUDI ) nie przewidzial mozliwosci demontazu kol zębatych w tych silnikach czyli nie ma nawet technicznych mozliwosci takiej wymiany ( no i w ELSA tez nie ma nic na ten temat )
 
 
Preston81 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic FBG
Zasilanie: PB
Imię: Maciej
Jeżdzę: S8D2 AQH
Pomógł: 8 razy
Wiek: 43
Dołączył: 14 Wrz 2011
Posty: 1805
Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-06-09, 23:47   

jak bym mial placic tyle co napisales to oblal bym to beną i podpalił i poszedłw długą :D
_________________
bądź sobą, wariatów też lubią
 
 
lukstorpeda 
Użytkownik


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: d3
Wiek: 43
Dołączył: 07 Cze 2015
Posty: 40
Skąd: Malbork
Wysłany: 2015-06-10, 05:01   

No to , żeby było śmieszniej to są najbardziej psujące się silniki w audi ( wada fabryczna rozrządu ).
Ale tak jak napisałem wcześniej to jest wymiana rozrządu zgodnie z zasadami i sztuka a w życiu ludzie najczęściej wymieniają tylko 1 napinacz z łańcuchem ( bo od tego zaczyna się psuć cały rozrząd ) .
Odeszliśmy od tematu....
 
 
majkaistefan
[Usunięty]

Wysłany: 2015-06-10, 05:36   

Witam!

lukstorpeda napisał/a:
co do zasady i sztuki to ZAWSZE wymienia sie rozrzady lancuchowe wraz z kolami
-teraz juz lepiej.W innym wypadku to pierwszy krok do zniszczenia silnika za wlasne pieniadze.


Stefan.
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4800
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2015-06-10, 07:14   

koledzy w motocyklach koła są częścią integralną wału wałków
no tak teraz się wykręca kota ogonem tak jak zawsze <boisie>
 
 
CINEK 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy
Wiek: 40
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 4014
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2015-06-10, 07:50   

majkaistefan napisał/a:
Witam!

lukstorpeda napisał/a:
co do zasady i sztuki to ZAWSZE wymienia sie rozrzady lancuchowe wraz z kolami
-teraz juz lepiej.W innym wypadku to pierwszy krok do zniszczenia silnika za wlasne pieniadze.


Stefan.


to powiedz Stefan w jaki sposób okreslić, czy koła są nadmiernie zużyte żeby zaszła koniecznosć ich wymiany? Bo gołym okiem tego nie sprawdzisz, jesli nie jest nic uszczerbione, pęknięte itp...Idąc tym tokiem myslenia to generalnie jak sie silnik zaczyna spusc to najlepiej wyniemiać wszystkie znajdujące sie wokól zepsutej częci pozostałe podzespoły które z nią współpracują no bo przeciesz występuje tzw. "reakcja łąńcuchowa" ... psuje sie jedno to zaraz poleci następne... <hmm> no to lepiej drugi silnik kupić :)
_________________
to nie jest zwykły napęd...to
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2015-06-10, 08:03   

lukstorpeda napisał/a:
No to , żeby było śmieszniej to są najbardziej psujące się silniki w audi ( wada fabryczna rozrządu ).
Ale tak jak napisałem wcześniej to jest wymiana rozrządu zgodnie z zasadami i sztuka a w życiu ludzie najczęściej wymieniają tylko 1 napinacz z łańcuchem ( bo od tego zaczyna się psuć cały rozrząd ) .

Noi właśnie mam u siebie takie auto jak A6C6 4.2V8 FSI (BVJ) w którym w rozrządzie wymieniono tylko jeden napinacz - robota podobnież w ASO <hmm>

Przy rozruchu (w trakcie samej fazy rozruchu) słychać wyraźne szczęknięcie które występuje w różnoraki mało powtarzalny sposób ale tylko przy pierwszym rozruchu. Każdy następny rozruch następujący bezpośrednio po sobie następuje już normalnie. Wystarczy 5 minut postoju na wyłączonym silniku i już pierwszy rozruch następuje z jakimś dziwnym szczęknięciem.
Niestety podejrzewam rozrząd :/
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
majkaistefan
[Usunięty]

Wysłany: 2015-06-10, 10:36   

Witam!

martin_rs4 napisał/a:
to powiedz Stefan w jaki sposób okreslić, czy koła są nadmiernie zużyte żeby zaszła koniecznosć ich wymiany?
-Jeszcze nie spotkalem sie z przypadkiem kiedy lancuch byl wyciagniety a kola dobre.Wtedy nalezy wybrac :albo robimy zgodnie ze sztuka albo wycieramy szklem d....

Stefan.
 
 
krzychu22.p1i 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy
Dołączył: 14 Sie 2011
Posty: 3149
Skąd: Oderwany od rzeczywistości
Wysłany: 2015-06-10, 14:47   

Ale zrozum, że koło zębate jest integralnym nie demontowanym elementem wałka. Nic z tym nie zrobisz a skoro w elsie pisze, że nastawnik wymienia się wraz z łańcuchem to po co bić pianę? Wałek z kółkiem to 2900zł bez zniżek za SZTUKĘ. 4x2900 + 2x2700 + 2x332 + 2x34= 17732zł (wałki, nastawnik, łańcuszek, uszczelnienie). To już wolę silnik z anglika..
_________________
 
 
CINEK 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy
Wiek: 40
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 4014
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2015-06-10, 15:54   

krzychu22.p1i napisał/a:
...4x2900 + 2x2700 + 2x332 + 2x34= 17732zł (wałki, nastawnik, łańcuszek, uszczelnienie). To już wolę silnik z anglika...


dokładnie o to chodzi <okok>
_________________
to nie jest zwykły napęd...to
 
 
Preston81 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic FBG
Zasilanie: PB
Imię: Maciej
Jeżdzę: S8D2 AQH
Pomógł: 8 razy
Wiek: 43
Dołączył: 14 Wrz 2011
Posty: 1805
Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-06-10, 15:58   

ja mysle ze moj pomysł był lepszy z tą benzyną :)
_________________
bądź sobą, wariatów też lubią
 
 
beyer28 
Moje A8


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip+F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D2 FL & Calibra 2.0 8V
Pomógł: 5 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Sie 2013
Posty: 871
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-06-10, 16:08   

majkaistefan napisał/a:

Jeszcze nie spotkalem sie z przypadkiem kiedy lancuch byl wyciagniety a kola dobre.

To... że niby wadliwe koło jest powodem rozciągania łańcucha i w konsekwencji rozpieprzania nastawników? A co takiego z tym kołem się dzieje?
_________________
4.2 ASG 299 km katalizatory.

Objawy awarii DPF - zapchania filtra cząstek stałych Audi A6 C6 i C7 oraz A8

-------------
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4800
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2015-06-10, 21:28   

kolego coś upala i to mocny towar :]
widział ktoś koło ?
 
 
ernesto 
Moje A8



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy
Wiek: 40
Dołączył: 06 Wrz 2011
Posty: 3502
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 2015-06-11, 05:21   

krzychu22.p1i napisał/a:
Ale zrozum = 17732zł (wałki, nastawnik, łańcuszek, uszczelnienie). To już wolę silnik z anglika..


Ja bym go zrzucił z mostu.

majkaistefan napisał/a:
Witam!

lukstorpeda napisał/a:
co do zasady i sztuki to ZAWSZE wymienia sie rozrzady lancuchowe wraz z kolami
-teraz juz lepiej.W innym wypadku to pierwszy krok do zniszczenia silnika za wlasne pieniadze.


Stefan.


Ale przypadek A8 nie jest tego przykładem. Tu na łańcuchu jest głowica a nie cały rozrząd. Równie dobrze można napisać że rozrząd powinien się zmieniać razem z kołami bo z biegiem czasu się wycierają koła na wałkach, wale itp.
Mylisz pojęcia. Rozrząd na łańcuchu.
Rozrząd na łańcuchu to jest to :



I tu możesz się zastanawiać nad kołami. A nie w przypadku nastawników.

Temat przerzucił 50 stron i nagle do wymiany nastawników należy wymieniać koła ( co jest nierealne ponieważ są razem z wałkami )
Co będzie za 30 stron ... Może skończy się na rozebraniu silnika i ultradźwiękowym czyszczeniu kanałów olejowych, wymianie pompy oleju <bezradny> .
Zastanowić się troszkę trzeba co się pisze by nie robić zamętu i nie prowokować innych oraz nie wyprowadzać z błędu.
Uszkodzony element wymienia się na nowy, zużyty również.
Niedługo w temacie o pompach paliwowych ktoś wpadnie na genialny pomysł wymiany zbiornika całego wraz z koszem.
_________________
Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.

Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.

 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4800
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2015-06-11, 06:27   

lepiej całe auto po co się rozdrabniać <bezradny>
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.