Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 FL ALL ] TIP w kierownicy  
Autor Wiadomość
Preston81 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic FBG
Zasilanie: PB
Imię: Maciej
Jeżdzę: S8D2 AQH
Pomógł: 8 razy
Wiek: 43
Dołączył: 14 Wrz 2011
Posty: 1805
Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-06-14, 20:21   

martin a miales taki modul pod kierownica jak krzysztof wkleil fote?
_________________
bądź sobą, wariatów też lubią
 
 
Simone331 
Moje A8



Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Simon
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 15 Sty 2012
Posty: 1108
Skąd: GS / TN
Wysłany: 2014-06-14, 20:22   

martin_rs4 napisał/a:
synek juz jest <hura> 55cm i 3500g waga. :)


Gratulacje <okioki>

A teraz mam pytanie. Czy Tip w kierownicy uruchamia się poprzez podanie plusa na przyciski? Chodzi mi o to, że próbowałem przekodować skrzynię, aby Tip załączał się automatycznie po wciśnięciu guzika +/- na kierownicy, ale że u mnie to jest niemożliwe to może da się zastosować bardziej mechaniczny patent?
_________________
Klimatyzacja problem Audi.
Amortyzatory, sprężyny, drążki, wahacze, łączniki, stabilizatory Audi.
 
 
CINEK 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy
Wiek: 40
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 4014
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2014-06-15, 01:31   

preston81 napisał/a:
martin a miales taki modul pod kierownica jak krzysztof wkleil fote?


no wlasnie nie posiadam takiego modulu! Jest tylko miscje na niego a wokol pare przekaznikow. Ale jak wspomnialem dziala bez tego modulu poprzez podloacznenie bezposrednio z kierownicy pod lewarek.

Simone331 napisał/a:
Czy Tip w kierownicy uruchamia się poprzez podanie plusa na przyciski?


dokladnie tak jest. Wpinajac sie pod kostke T10G pod pin nr 6, przy przelaczniu lewarka na tip uruchamiane sa przyciski w kierownicy (posdwietlenie oraz + / - )


_________________
to nie jest zwykły napęd...to
 
 
Simone331 
Moje A8



Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Simon
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 15 Sty 2012
Posty: 1108
Skąd: GS / TN
Wysłany: 2014-06-15, 08:28   

martin_rs4 napisał/a:
Wpinajac sie pod kostke T10G pod pin nr 6, przy przelaczniu lewarka na tip uruchamiane sa przyciski w kierownicy (posdwietlenie oraz + / - )


Dzięki za naprowadzenie na właściwy trop. <okioki>
_________________
Klimatyzacja problem Audi.
Amortyzatory, sprężyny, drążki, wahacze, łączniki, stabilizatory Audi.
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2014-06-15, 09:54   

martin_rs4 napisał/a:
dokladnie tak jest. Wpinajac sie pod kostke T10G pod pin nr 6, przy przelaczniu lewarka na tip uruchamiane sa przyciski w kierownicy (posdwietlenie oraz + / - )

Nie wiem czy jednak nie jest inaczej <hmm>

Jeżeli jest oryginalne sterowanie zarządzane sterownikiem to po przekodowaniu możesz zrobić tak że:
1. Kierownica (przyciski TIP) zawsze są aktywne więc jadąc na Drive możesz zmieniać biegi przyciskami na kierownicy nie dotykając selektora
2. Kierownica (przyciski TIP) w trybie Drive nie są aktywne i włączają się dopiero po przestawieniu selektora w tryb ręcznej zmiany biegów


Jeżeli robisz moda i podłączasz przyciski od kiery bezpośrednio pod wiązkę selektora to nie wiem czy jest możliwe takie kodowanie żeby w trybie Drive przyciski na kierownicy były aktywne <hmm>


Ja w D3 specjalnie przekodowałem skrzynię tak aby w trybie Drive przyciski nie były aktywne i żeby biegi można było zmieniać tylko w trybie ręcznej zmiany biegów.
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
Simone331 
Moje A8



Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Simon
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 15 Sty 2012
Posty: 1108
Skąd: GS / TN
Wysłany: 2014-06-15, 14:18   

FOSS napisał/a:
Jeżeli robisz moda i podłączasz przyciski od kiery bezpośrednio pod wiązkę selektora to nie wiem czy jest możliwe takie kodowanie żeby w trybie Drive przyciski na kierownicy były aktywne <hmm>


No właśnie chciałbym stworzyć coś w ten deseń. Czyli nie ruszając selektora, który to byłby na pozycji D móc w każdej chwili zmieniać biegi przyciskami na kierze. Ale coś mi się zdaje, że to takie proste nie będzie. Przecież po przerzuceniu selektora w pozycję TIPa na wyświetlaczu ukazuje się numeryczna selekcja biegów. Wątpię, aby po podaniu plusa na przełączniki na kierze komputer przechodził automatycznie w tryb TIPa po ich naciśnięciu. Tu raczej będzie tak, że przyciski będą aktywne obojętnie w jakiej pozycji będzie selektor, a na wyświetlaczu cały czas będzie wyświetlało 1,2,3,4,5. <niewiem>

Chyba rzeczywiście łatwiej będzie zakupić sterownik i selektor z trybem S. <onie>
_________________
Klimatyzacja problem Audi.
Amortyzatory, sprężyny, drążki, wahacze, łączniki, stabilizatory Audi.
 
 
CINEK 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy
Wiek: 40
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 4014
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2014-06-15, 21:25   

nie jestem pewnien czy to by cos dalo ale mozna by zmostkowac ten przekaznik odpowiadajacy za sygnal przy przerzucaniu na tipa.... <niewiem>
_________________
to nie jest zwykły napęd...to
 
 
Simone331 
Moje A8



Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Simon
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 15 Sty 2012
Posty: 1108
Skąd: GS / TN
Wysłany: 2014-06-15, 21:48   

martin_rs4 napisał/a:
nie jestem pewnien czy to by cos dalo ale mozna by zmostkowac ten przekaznik odpowiadajacy za sygnal przy przerzucaniu na tipa.... <niewiem>


A czy wtedy nie wyświetlało by cały czas numerycznej selekcji biegów na zegarach?

Gdzie mogę namierzyć ten przekaźnik? Mówimy o tym pod kierownicą?
_________________
Klimatyzacja problem Audi.
Amortyzatory, sprężyny, drążki, wahacze, łączniki, stabilizatory Audi.
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2014-06-16, 00:14   

Simone331 napisał/a:
No właśnie chciałbym stworzyć coś w ten deseń. Czyli nie ruszając selektora, który to byłby na pozycji D móc w każdej chwili zmieniać biegi przyciskami na kierze. Ale coś mi się zdaje, że to takie proste nie będzie. Przecież po przerzuceniu selektora w pozycję TIPa na wyświetlaczu ukazuje się numeryczna selekcja biegów.

Na fabrycznej kierze z TIP'em jest możliwe takie kodowanie aby w trybie Drive można było zmieniać biegi z kierownicy. Noi kiedy skrzynia automatycznie przejdzie w tryb ręcznej zmiany biegów (selektor pozostanie wciąż na Drive) to i FIS automatycznie zaczyna pokazywać biegi numerycznie.

Simone331 napisał/a:
Wątpię, aby po podaniu plusa na przełączniki na kierze komputer przechodził automatycznie w tryb TIPa po ich naciśnięciu.

Kurcze, robiłem to ale nie pamiętam.
Wydaje mi się jednak, że u kolegi w trybie Drive przyciski na kierownicy nie działały - aktywne robiły się po przełączeniu w TIP <hmm>

Simone331 napisał/a:
Tu raczej będzie tak, że przyciski będą aktywne obojętnie w jakiej pozycji będzie selektor, a na wyświetlaczu cały czas będzie wyświetlało 1,2,3,4,5. <niewiem>

Chciałeś chyba napisać, że przyciski będą aktywne niezależnie od położenia selektora a na FIS, pomimo ręcznej zmiany biegów z kierownicy, cały czas będzie PRND.... <hmm>

Simone331 napisał/a:
Chyba rzeczywiście łatwiej będzie zakupić sterownik i selektor z trybem S. <onie>

Selektor kompletny z trybem S mam do sprzedania.... za 6-cio paka oddam bo ma pewne mankamenty ;)
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
Simone331 
Moje A8



Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Simon
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 15 Sty 2012
Posty: 1108
Skąd: GS / TN
Wysłany: 2014-06-16, 19:58   

FOSS napisał/a:
Na fabrycznej kierze z TIP'em jest możliwe takie kodowanie aby w trybie Drive można było zmieniać biegi z kierownicy. Noi kiedy skrzynia automatycznie przejdzie w tryb ręcznej zmiany biegów (selektor pozostanie wciąż na Drive) to i FIS automatycznie zaczyna pokazywać biegi numerycznie.


Kurcze, próbowałem wszystkich możliwych kodowań i za każdym razem nie było opcji w której po naciśnięciu przycisków na kierownicy, skrzynia przechodziłaby automatycznie w pozycję TIPa z lewarkiem w pozycji D. Z tego co się doczytałem, to jest to możliwe tylko w skrzyniach z pozycją S. <niewiem>

FOSS napisał/a:
Wydaje mi się jednak, że u kolegi w trybie Drive przyciski na kierownicy nie działały - aktywne robiły się po przełączeniu w TIP <hmm>


Właśnie tak mam teraz u siebie. Trochę mnie to denerwuje, bo jadąc wolno chciałbym czasami wrzucić wyższy bieg posługując się tylko kierą, a muszę sięgać do selektora i wtedy to już za jego pośrednictwem przerzucam wyższy bieg. <onie>

FOSS napisał/a:
Chciałeś chyba napisać, że przyciski będą aktywne niezależnie od położenia selektora a na FIS, pomimo ręcznej zmiany biegów z kierownicy, cały czas będzie PRND.... <hmm>


No raczej właśnie cały czas będzie wyświetlało numeryczną selekcję biegów niezależnie w jakiej pozycji będzie selektor. Dlaczego? Bo dodając kabel plusowy bezpośrednio do przycisków uaktywniam funkcję TIPa i jakby go blokuję w tej pozycji. Selektor wtedy będzie nieaktywny, a zmiana jego pozycji nie odłączy przecież wspomnianego plusa. Można też zrobić w ten sposób, że selekcję numeryczną będzie automatycznie załączał lewarek w pozycji D, ale wtedy nazywanie skrzyni automatyczną nie będzie miało tu zastosowania. To moje rozumowanie i mogę się mylić. <hmm>

FOSS napisał/a:
Selektor kompletny z trybem S mam do sprzedania.... za 6-cio paka oddam bo ma pewne mankamenty ;)


Dawaj na PW co tam go boli. ;)
_________________
Klimatyzacja problem Audi.
Amortyzatory, sprężyny, drążki, wahacze, łączniki, stabilizatory Audi.
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2014-06-17, 10:16   

Simone331 napisał/a:
FOSS napisał/a:
Chciałeś chyba napisać, że przyciski będą aktywne niezależnie od położenia selektora a na FIS, pomimo ręcznej zmiany biegów z kierownicy, cały czas będzie PRND.... <hmm>

No raczej właśnie cały czas będzie wyświetlało numeryczną selekcję biegów niezależnie w jakiej pozycji będzie selektor. Dlaczego? Bo dodając kabel plusowy bezpośrednio do przycisków uaktywniam funkcję TIPa i jakby go blokuję w tej pozycji. Selektor wtedy będzie nieaktywny, a zmiana jego pozycji nie odłączy przecież wspomnianego plusa. Można też zrobić w ten sposób, że selekcję numeryczną będzie automatycznie załączał lewarek w pozycji D, ale wtedy nazywanie skrzyni automatyczną nie będzie miało tu zastosowania. To moje rozumowanie i mogę się mylić. <hmm>

To źle coś podłączacie.
Robiłem to u kolegi w S8 i na 100% skrzynia przełączała się pomiędzy Drive i TIP i wszystko na FIS było widoczne poprawnie <hmm>
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
Simone331 
Moje A8



Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Simon
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 15 Sty 2012
Posty: 1108
Skąd: GS / TN
Wysłany: 2014-06-17, 20:19   

FOSS napisał/a:
Simone331 napisał/a:
FOSS napisał/a:
Chciałeś chyba napisać, że przyciski będą aktywne niezależnie od położenia selektora a na FIS, pomimo ręcznej zmiany biegów z kierownicy, cały czas będzie PRND.... <hmm>

No raczej właśnie cały czas będzie wyświetlało numeryczną selekcję biegów niezależnie w jakiej pozycji będzie selektor. Dlaczego? Bo dodając kabel plusowy bezpośrednio do przycisków uaktywniam funkcję TIPa i jakby go blokuję w tej pozycji. Selektor wtedy będzie nieaktywny, a zmiana jego pozycji nie odłączy przecież wspomnianego plusa. Można też zrobić w ten sposób, że selekcję numeryczną będzie automatycznie załączał lewarek w pozycji D, ale wtedy nazywanie skrzyni automatyczną nie będzie miało tu zastosowania. To moje rozumowanie i mogę się mylić. <hmm>

To źle coś podłączacie.
Robiłem to u kolegi w S8 i na 100% skrzynia przełączała się pomiędzy Drive i TIP i wszystko na FIS było widoczne poprawnie <hmm>


FOSS hehe... Narazie tą są subiekcje nie wcielone jeszcze w życie. Mam u siebie fabryczną kierę z TIPem, a on sam działa dopiero po przerzuceniu selektora na pozycję Tipa więc tak jak fabrycznie być powinno. W moich powyższych wypowiedziach wyraźnie zaznaczałem, że chcę zrobić mały myk podłączając bezpośrednio plusa do przycisków na kierze, bo wszelkiego rodzaju kodowania pozwalające na załączanie TIPa przyciskani na kierownicy z selektorem w pozycji D nie działają. No nic, trzeba będzie samemu to sprawdzić. <hmm>

A tak jeszcze spytam, u tego kolego w S8 to skrzynia była z trybem S?
_________________
Klimatyzacja problem Audi.
Amortyzatory, sprężyny, drążki, wahacze, łączniki, stabilizatory Audi.
 
 
bodzio 
Użytkownik


Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: krzysztow
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 21 Paź 2013
Posty: 15
Skąd: warszawa
Wysłany: 2014-06-17, 21:58   

Ja mam s8 z trybem S i przyciski z kierownicy działają w pozycji D.
 
 
Simone331 
Moje A8



Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Simon
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 15 Sty 2012
Posty: 1108
Skąd: GS / TN
Wysłany: 2014-06-17, 22:05   

bodzio napisał/a:
Ja mam s8 z trybem S i przyciski z kierownicy działają w pozycji D.


W skrzyni z trybem S da się zrobić kodowanie, aby TIP działał tak samo jak u Ciebie. Ja mam skrzynie bez trybu S i zakodować się jej nie da. Pozostaje zmiana sterownika i selektora lub czary mary z elektryką. <onie>
_________________
Klimatyzacja problem Audi.
Amortyzatory, sprężyny, drążki, wahacze, łączniki, stabilizatory Audi.
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2014-06-18, 09:55   

Simone331 napisał/a:
A tak jeszcze spytam, u tego kolego w S8 to skrzynia była z trybem S ?

Tak, skrzynia z trybem Sport.
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.