|
Autor |
Wiadomość |
Preston81
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic FBG
Zasilanie: PB
Imię: Maciej
Jeżdzę: S8D2 AQH
Pomógł: 8 razy Wiek: 43 Dołączył: 14 Wrz 2011 Posty: 1805 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2014-06-14, 20:21
|
|
|
martin a miales taki modul pod kierownica jak krzysztof wkleil fote? |
_________________ bądź sobą, wariatów też lubią |
|
|
|
|
|
|
|
Simone331
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Simon
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 35 razy Dołączył: 15 Sty 2012 Posty: 1108 Skąd: GS / TN
|
Wysłany: 2014-06-14, 20:22
|
|
|
martin_rs4 napisał/a: | synek juz jest <hura> 55cm i 3500g waga. |
Gratulacje <okioki>
A teraz mam pytanie. Czy Tip w kierownicy uruchamia się poprzez podanie plusa na przyciski? Chodzi mi o to, że próbowałem przekodować skrzynię, aby Tip załączał się automatycznie po wciśnięciu guzika +/- na kierownicy, ale że u mnie to jest niemożliwe to może da się zastosować bardziej mechaniczny patent? |
_________________ Klimatyzacja problem Audi.
Amortyzatory, sprężyny, drążki, wahacze, łączniki, stabilizatory Audi.
|
|
|
|
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2014-06-15, 01:31
|
|
|
preston81 napisał/a: | martin a miales taki modul pod kierownica jak krzysztof wkleil fote? |
no wlasnie nie posiadam takiego modulu! Jest tylko miscje na niego a wokol pare przekaznikow. Ale jak wspomnialem dziala bez tego modulu poprzez podloacznenie bezposrednio z kierownicy pod lewarek.
Simone331 napisał/a: | Czy Tip w kierownicy uruchamia się poprzez podanie plusa na przyciski? |
dokladnie tak jest. Wpinajac sie pod kostke T10G pod pin nr 6, przy przelaczniu lewarka na tip uruchamiane sa przyciski w kierownicy (posdwietlenie oraz + / - )
|
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
Simone331
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Simon
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 35 razy Dołączył: 15 Sty 2012 Posty: 1108 Skąd: GS / TN
|
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2014-06-15, 09:54
|
|
|
martin_rs4 napisał/a: | dokladnie tak jest. Wpinajac sie pod kostke T10G pod pin nr 6, przy przelaczniu lewarka na tip uruchamiane sa przyciski w kierownicy (posdwietlenie oraz + / - ) |
Nie wiem czy jednak nie jest inaczej
Jeżeli jest oryginalne sterowanie zarządzane sterownikiem to po przekodowaniu możesz zrobić tak że:
1. Kierownica (przyciski TIP) zawsze są aktywne więc jadąc na Drive możesz zmieniać biegi przyciskami na kierownicy nie dotykając selektora
2. Kierownica (przyciski TIP) w trybie Drive nie są aktywne i włączają się dopiero po przestawieniu selektora w tryb ręcznej zmiany biegów
Jeżeli robisz moda i podłączasz przyciski od kiery bezpośrednio pod wiązkę selektora to nie wiem czy jest możliwe takie kodowanie żeby w trybie Drive przyciski na kierownicy były aktywne
Ja w D3 specjalnie przekodowałem skrzynię tak aby w trybie Drive przyciski nie były aktywne i żeby biegi można było zmieniać tylko w trybie ręcznej zmiany biegów. |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
Simone331
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Simon
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 35 razy Dołączył: 15 Sty 2012 Posty: 1108 Skąd: GS / TN
|
Wysłany: 2014-06-15, 14:18
|
|
|
FOSS napisał/a: | Jeżeli robisz moda i podłączasz przyciski od kiery bezpośrednio pod wiązkę selektora to nie wiem czy jest możliwe takie kodowanie żeby w trybie Drive przyciski na kierownicy były aktywne |
No właśnie chciałbym stworzyć coś w ten deseń. Czyli nie ruszając selektora, który to byłby na pozycji D móc w każdej chwili zmieniać biegi przyciskami na kierze. Ale coś mi się zdaje, że to takie proste nie będzie. Przecież po przerzuceniu selektora w pozycję TIPa na wyświetlaczu ukazuje się numeryczna selekcja biegów. Wątpię, aby po podaniu plusa na przełączniki na kierze komputer przechodził automatycznie w tryb TIPa po ich naciśnięciu. Tu raczej będzie tak, że przyciski będą aktywne obojętnie w jakiej pozycji będzie selektor, a na wyświetlaczu cały czas będzie wyświetlało 1,2,3,4,5. <niewiem>
Chyba rzeczywiście łatwiej będzie zakupić sterownik i selektor z trybem S. |
_________________ Klimatyzacja problem Audi.
Amortyzatory, sprężyny, drążki, wahacze, łączniki, stabilizatory Audi.
|
|
|
|
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2014-06-15, 21:25
|
|
|
nie jestem pewnien czy to by cos dalo ale mozna by zmostkowac ten przekaznik odpowiadajacy za sygnal przy przerzucaniu na tipa.... <niewiem> |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
Simone331
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Simon
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 35 razy Dołączył: 15 Sty 2012 Posty: 1108 Skąd: GS / TN
|
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2014-06-16, 00:14
|
|
|
Simone331 napisał/a: | No właśnie chciałbym stworzyć coś w ten deseń. Czyli nie ruszając selektora, który to byłby na pozycji D móc w każdej chwili zmieniać biegi przyciskami na kierze. Ale coś mi się zdaje, że to takie proste nie będzie. Przecież po przerzuceniu selektora w pozycję TIPa na wyświetlaczu ukazuje się numeryczna selekcja biegów. |
Na fabrycznej kierze z TIP'em jest możliwe takie kodowanie aby w trybie Drive można było zmieniać biegi z kierownicy. Noi kiedy skrzynia automatycznie przejdzie w tryb ręcznej zmiany biegów (selektor pozostanie wciąż na Drive) to i FIS automatycznie zaczyna pokazywać biegi numerycznie.
Simone331 napisał/a: | Wątpię, aby po podaniu plusa na przełączniki na kierze komputer przechodził automatycznie w tryb TIPa po ich naciśnięciu. |
Kurcze, robiłem to ale nie pamiętam.
Wydaje mi się jednak, że u kolegi w trybie Drive przyciski na kierownicy nie działały - aktywne robiły się po przełączeniu w TIP
Simone331 napisał/a: | Tu raczej będzie tak, że przyciski będą aktywne obojętnie w jakiej pozycji będzie selektor, a na wyświetlaczu cały czas będzie wyświetlało 1,2,3,4,5. <niewiem> |
Chciałeś chyba napisać, że przyciski będą aktywne niezależnie od położenia selektora a na FIS, pomimo ręcznej zmiany biegów z kierownicy, cały czas będzie PRND....
Simone331 napisał/a: | Chyba rzeczywiście łatwiej będzie zakupić sterownik i selektor z trybem S. |
Selektor kompletny z trybem S mam do sprzedania.... za 6-cio paka oddam bo ma pewne mankamenty |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
Simone331
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Simon
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 35 razy Dołączył: 15 Sty 2012 Posty: 1108 Skąd: GS / TN
|
Wysłany: 2014-06-16, 19:58
|
|
|
FOSS napisał/a: | Na fabrycznej kierze z TIP'em jest możliwe takie kodowanie aby w trybie Drive można było zmieniać biegi z kierownicy. Noi kiedy skrzynia automatycznie przejdzie w tryb ręcznej zmiany biegów (selektor pozostanie wciąż na Drive) to i FIS automatycznie zaczyna pokazywać biegi numerycznie. |
Kurcze, próbowałem wszystkich możliwych kodowań i za każdym razem nie było opcji w której po naciśnięciu przycisków na kierownicy, skrzynia przechodziłaby automatycznie w pozycję TIPa z lewarkiem w pozycji D. Z tego co się doczytałem, to jest to możliwe tylko w skrzyniach z pozycją S. <niewiem>
FOSS napisał/a: | Wydaje mi się jednak, że u kolegi w trybie Drive przyciski na kierownicy nie działały - aktywne robiły się po przełączeniu w TIP |
Właśnie tak mam teraz u siebie. Trochę mnie to denerwuje, bo jadąc wolno chciałbym czasami wrzucić wyższy bieg posługując się tylko kierą, a muszę sięgać do selektora i wtedy to już za jego pośrednictwem przerzucam wyższy bieg.
FOSS napisał/a: | Chciałeś chyba napisać, że przyciski będą aktywne niezależnie od położenia selektora a na FIS, pomimo ręcznej zmiany biegów z kierownicy, cały czas będzie PRND.... |
No raczej właśnie cały czas będzie wyświetlało numeryczną selekcję biegów niezależnie w jakiej pozycji będzie selektor. Dlaczego? Bo dodając kabel plusowy bezpośrednio do przycisków uaktywniam funkcję TIPa i jakby go blokuję w tej pozycji. Selektor wtedy będzie nieaktywny, a zmiana jego pozycji nie odłączy przecież wspomnianego plusa. Można też zrobić w ten sposób, że selekcję numeryczną będzie automatycznie załączał lewarek w pozycji D, ale wtedy nazywanie skrzyni automatyczną nie będzie miało tu zastosowania. To moje rozumowanie i mogę się mylić.
FOSS napisał/a: | Selektor kompletny z trybem S mam do sprzedania.... za 6-cio paka oddam bo ma pewne mankamenty |
Dawaj na PW co tam go boli. |
_________________ Klimatyzacja problem Audi.
Amortyzatory, sprężyny, drążki, wahacze, łączniki, stabilizatory Audi.
|
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2014-06-17, 10:16
|
|
|
Simone331 napisał/a: | FOSS napisał/a: | Chciałeś chyba napisać, że przyciski będą aktywne niezależnie od położenia selektora a na FIS, pomimo ręcznej zmiany biegów z kierownicy, cały czas będzie PRND.... |
No raczej właśnie cały czas będzie wyświetlało numeryczną selekcję biegów niezależnie w jakiej pozycji będzie selektor. Dlaczego? Bo dodając kabel plusowy bezpośrednio do przycisków uaktywniam funkcję TIPa i jakby go blokuję w tej pozycji. Selektor wtedy będzie nieaktywny, a zmiana jego pozycji nie odłączy przecież wspomnianego plusa. Można też zrobić w ten sposób, że selekcję numeryczną będzie automatycznie załączał lewarek w pozycji D, ale wtedy nazywanie skrzyni automatyczną nie będzie miało tu zastosowania. To moje rozumowanie i mogę się mylić. |
To źle coś podłączacie.
Robiłem to u kolegi w S8 i na 100% skrzynia przełączała się pomiędzy Drive i TIP i wszystko na FIS było widoczne poprawnie |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
Simone331
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Simon
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 35 razy Dołączył: 15 Sty 2012 Posty: 1108 Skąd: GS / TN
|
Wysłany: 2014-06-17, 20:19
|
|
|
FOSS napisał/a: | Simone331 napisał/a: | FOSS napisał/a: | Chciałeś chyba napisać, że przyciski będą aktywne niezależnie od położenia selektora a na FIS, pomimo ręcznej zmiany biegów z kierownicy, cały czas będzie PRND.... |
No raczej właśnie cały czas będzie wyświetlało numeryczną selekcję biegów niezależnie w jakiej pozycji będzie selektor. Dlaczego? Bo dodając kabel plusowy bezpośrednio do przycisków uaktywniam funkcję TIPa i jakby go blokuję w tej pozycji. Selektor wtedy będzie nieaktywny, a zmiana jego pozycji nie odłączy przecież wspomnianego plusa. Można też zrobić w ten sposób, że selekcję numeryczną będzie automatycznie załączał lewarek w pozycji D, ale wtedy nazywanie skrzyni automatyczną nie będzie miało tu zastosowania. To moje rozumowanie i mogę się mylić. |
To źle coś podłączacie.
Robiłem to u kolegi w S8 i na 100% skrzynia przełączała się pomiędzy Drive i TIP i wszystko na FIS było widoczne poprawnie |
FOSS hehe... Narazie tą są subiekcje nie wcielone jeszcze w życie. Mam u siebie fabryczną kierę z TIPem, a on sam działa dopiero po przerzuceniu selektora na pozycję Tipa więc tak jak fabrycznie być powinno. W moich powyższych wypowiedziach wyraźnie zaznaczałem, że chcę zrobić mały myk podłączając bezpośrednio plusa do przycisków na kierze, bo wszelkiego rodzaju kodowania pozwalające na załączanie TIPa przyciskani na kierownicy z selektorem w pozycji D nie działają. No nic, trzeba będzie samemu to sprawdzić.
A tak jeszcze spytam, u tego kolego w S8 to skrzynia była z trybem S? |
_________________ Klimatyzacja problem Audi.
Amortyzatory, sprężyny, drążki, wahacze, łączniki, stabilizatory Audi.
|
|
|
|
|
|
|
|
bodzio
Użytkownik
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: krzysztow
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 21 Paź 2013 Posty: 15 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 2014-06-17, 21:58
|
|
|
Ja mam s8 z trybem S i przyciski z kierownicy działają w pozycji D. |
|
|
|
|
Simone331
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Simon
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 35 razy Dołączył: 15 Sty 2012 Posty: 1108 Skąd: GS / TN
|
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2014-06-18, 09:55
|
|
|
Simone331 napisał/a: | A tak jeszcze spytam, u tego kolego w S8 to skrzynia była z trybem S ? |
Tak, skrzynia z trybem Sport. |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Prywatność. |
|
|