Autor |
Wiadomość |
Gabriel
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Rafał
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 16 razy Wiek: 43 Dołączył: 14 Paź 2010 Posty: 565 Skąd: śląskie/Rybnik
|
Wysłany: 2013-05-19, 19:31
|
|
|
Mnie tam wydaje się że cała ta zabawa z przerobieniem A na S jest guzik warta. Kupa kasy i roboty. Troszkę koników przybędzie i niutków dosłownie kilka. To jest tak mały przyrost ze w ogóle nie odczuwalne, moim skromnym zdaniem. Lepiej przerobić na manual i już dynamiczniejsze auto. I to czuć. Następnie wrzucić jakieś kompresory, zmienić mapy i mamy ogromną rakietę :-D |
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2013-05-19, 19:45
|
|
|
No to Gabriel, juz kiedys pisałem że z A8 mozna z powodzeniem zrobić RS8 przekladając z RS6 C5 cały silnik wraz ze skrzynią i elektroniką lub zapodając uturbione 4,2 do manuala. Wd mnie te 40kucy jest juz odczuwalne ale jak dla mnie to fakt ta zabawa nie warta świeczki. |
|
|
|
|
|
|
|
Mucholejkolator
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Kacper
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 9 razy Wiek: 39 Dołączył: 27 Cze 2010 Posty: 460 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2013-05-20, 07:15
|
|
|
Gabriel napisał/a: | Mnie tam wydaje się że cała ta zabawa z przerobieniem A na S jest guzik warta. Kupa kasy i roboty. Troszkę koników przybędzie i niutków dosłownie kilka. To jest tak mały przyrost ze w ogóle nie odczuwalne, moim skromnym zdaniem. Lepiej przerobić na manual i już dynamiczniejsze auto. I to czuć. Następnie wrzucić jakieś kompresory, zmienić mapy i mamy ogromną rakietę :-D |
Dla mnie jest b. duża różnica miedzy ABZ a AHC. Tu sama moc o niczym nie świadczy. AHC lepiej ciągnie od dołu, przez inne mapy bardziej żwawo reaguje na gaz. Ma fajniejszą, sportową charakterystykę i ogólnie przez to sprawia wrażenie sprawniejszego silnika. Według mnie warto :-D |
|
|
|
|
adrian949 [Usunięty]
|
Wysłany: 2013-05-20, 19:47
|
|
|
Mi dziś kolega wybił z głowy przeróbkę na S8, koszta też nie będą małe. Lepiej dozbierać troszkę złotówek i wsadzić kompresor. ;-) |
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2013-05-20, 19:49
|
|
|
adrian949 napisał/a: | Lepiej dozbierać troszkę złotówek i wsadzić kompresor. ;-) | Był tu temat uturbiania ale cos przycichł-może ktoś jednak się zdecyduje?? |
|
|
|
|
adrian949 [Usunięty]
|
Wysłany: 2013-05-20, 19:59
|
|
|
Może w tym tygodniu podjadę do Guziora i się dopytam o szczegóły, tak z ciekawości. Na razie brak wolnych środków na takie wydatki (żona by mnie zabiła :mrgreen: ) |
|
|
|
|
|
|
|
Mucholejkolator
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Kacper
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 9 razy Wiek: 39 Dołączył: 27 Cze 2010 Posty: 460 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2013-05-20, 20:28
|
|
|
Koszta:
- głowice kompletne 2x300zł
- wtryskiwacze 200-300 zł
- przepływka 150-350 zł
- sterownik silnika - 200-400 zł
To są realne ceny kiedy kupujemy wszystko w pakiecie.
Oczywiście do tego trzeba doliczyć prewencyjną wymianę uszczelniaczy zaworowych, planowanie głowic, uszczelki...
Przepływkę już mam -120zł plus paczka :-D |
|
|
|
|
mdamian
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy Wiek: 42 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 2107 Skąd: 3-miasto
|
Wysłany: 2013-05-20, 20:45
|
|
|
Mucholejkolator, Zapomniałeś o rozrządzie 1600 zł :mrgreen:
- Planowanie głowicy 60 zł sztuka
- sprawdzenie szczelności 60 zł sztuka
- uszczelki pod kolektor wydechowy 80 zł szt
- uszczelka pod kolektor ssący 120 zł sztuka
- uszczelniacze głowicy około 100 zł (32 gumki)
- prowadnice komplet na 2 głowice 400 zł
Tak że to nie takie realne ceny .
Uszczelniam silnik i wszystkie uszczelki + rozrząd 2400 zł
Do tego dolicz : Mucholejkolator napisał/a: | - głowice kompletne 2x300zł
- wtryskiwacze 200-300 zł
- przepływka 150-350 zł
- sterownik silnika - 200-400 zł |
To czy to taka realna cena ??
Może faktycznie lepiej odłożyć i kupić S8 lub Całe serce z S8 + komp ?? |
_________________ Nie ma to jak 4.2 Quattro
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.
Wypalanie DPF Audi A6 i A8.
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.
|
|
|
|
|
|
|
|
Mucholejkolator
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Kacper
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 9 razy Wiek: 39 Dołączył: 27 Cze 2010 Posty: 460 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2013-05-20, 21:19
|
|
|
mdamian napisał/a: | Mucholejkolator, Zapomniałeś o rozrządzie 1600 zł :mrgreen: |
No ja akurat będę wymieniał rozrząd ale nie wiem czy jest to konieczność po demontażu :roll:
mdamian napisał/a: | Może faktycznie lepiej odłożyć i kupić S8 lub Całe serce z S8 + komp ?? |
Silnik od S8 nie podejdzie pod zwykła skrzynie 4hp lub 5hp. Jest inny zamach.
Ogólnie wiadomo, że ta przeróbka kosztuje, ale i tak muszę zrobić to co Ty czyli uszczelnić silnik więc i tak bym to wszystko wymieniał ;-) |
|
|
|
|
Gabriel
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Rafał
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 16 razy Wiek: 43 Dołączył: 14 Paź 2010 Posty: 565 Skąd: śląskie/Rybnik
|
Wysłany: 2013-05-21, 02:06
|
|
|
Mucholejkolator napisał/a: | Dla mnie jest b. duża różnica miedzy ABZ a AHC. Tu sama moc o niczym nie świadczy. AHC lepiej ciągnie od dołu, przez inne mapy bardziej żwawo reaguje na gaz. Ma fajniejszą, sportową charakterystykę i ogólnie przez to sprawia wrażenie sprawniejszego silnika. Według mnie warto :-D |
No zaskoczyłeś mnie. Nigdy nie jechałem ABZ-em za kierownicą, aż muszę się przejechać i porównać.
Mucholejkolator napisał/a: | Silnik od S8 nie podejdzie pod zwykła skrzynie 4hp lub 5hp. Jest inny zamach. |
A czym się rózni ten zamach? Bo wiem ze one drogie nie są. |
|
|
|
|
|
|
|
Mucholejkolator
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Kacper
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 9 razy Wiek: 39 Dołączył: 27 Cze 2010 Posty: 460 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2013-05-21, 09:44
|
|
|
Nie było by problemu gdyby można było tylko koło zamachowe wymienić. W AHC i AKH jest inne obsadzenie na wale wiec nie da się bez przeróbki założyć zamachu od ABZ-a... |
|
|
|
|
Mucholejkolator
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Kacper
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 9 razy Wiek: 39 Dołączył: 27 Cze 2010 Posty: 460 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2013-05-21, 09:46
|
|
|
Gabriel, powiedz jakiem masz wrażenia i odczucia z jazdy manualem? |
|
|
|
|
|
|
|
gtfan
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy Dołączył: 10 Gru 2010 Posty: 1296 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2013-05-21, 12:00
|
|
|
Mucholejkolator napisał/a: |
Silnik od S8 nie podejdzie pod zwykła skrzynie 4hp lub 5hp. Jest inny zamach.
|
Etka pokazuje ze przy ABZ od numeru nadwozia 4D-T-011501 jest ten sam zamach co przy silnikach z S8. Wcześniejsze ABZ'ty miały inny zamach i inną tuleję w zakończeniu wału korbowego. |
_________________ Four rings to rule them all |
|
|
|
|
Gabriel
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Rafał
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 16 razy Wiek: 43 Dołączył: 14 Paź 2010 Posty: 565 Skąd: śląskie/Rybnik
|
Wysłany: 2013-05-21, 14:30
|
|
|
Mucholejkolator napisał/a: | Gabriel, powiedz jakiem masz wrażenia i odczucia z jazdy manualem? |
A więc jeżdżę zdecydowanie na niższych obrotach (jak tak kulam się za innymi autami), co za tym idzie spalanie niższe ( w moim przypadku jakieś 2-3l / 100km) Bardzo fajnie reaguje na gaz, dodajesz lekko a od razu reakcja że samochód idzie do przodu, właśnie na niskich obrotach to fajnie czuć.
No i to co lubię najbardziej to pełny ogień na drugim biegu :evil: 120km/h i trójka.
Czasami zerkasz w lusterko i z 6 na 2 i but. Po prostu samochód ja prowadzę i czuję przyjemność z dynamicznej jazdy. Piękna sprawa to start z pod świateł taką krową (u mnie troszkę lipa, bo sprzęgło już dogorywa a i tak lepiej to wychodzi niż w automacie) Po prostu lubisz dynamicznie to manual i tyle w temacie.
W weekend majowy odwiedziłem zoo we wrocławiu i całą A4 na 6 biegu przeleciałem w 4 dorosłe osoby w aucie + małe dziecko i ni razu nie zredukowałem a prędkości przeróżne od 80 do 180km/h. Komfortowo i wygodnie też był, jak by ktoś myślał że uciążliwe może być mieszanie w biegach. W mieście tak samo 2 i jedziesz lub 3 i problemu nie ma.
Jedynie 5 bym wymontował bo tego nie używam wcale :-P nie ma takiej potrzeby, a lżejsze auto by było :mrgreen:
Jedno co troszkę mnie irytuje (tak jak pisałem ze na niższych obrotach jeżdżę) to 6 zdecydowanie dłuższy by mógł być, taki autostradowy, to 5 by się sprawdziła, a tak to jest jak jest. |
|
|
|
|
|
|
|
Mucholejkolator
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Kacper
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 9 razy Wiek: 39 Dołączył: 27 Cze 2010 Posty: 460 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2013-05-21, 21:00
|
|
|
gtfan napisał/a: | Mucholejkolator napisał/a:
Silnik od S8 nie podejdzie pod zwykła skrzynie 4hp lub 5hp. Jest inny zamach.
Etka pokazuje ze przy ABZ od numeru nadwozia 4D-T-011501 jest ten sam zamach co przy silnikach z S8. Wcześniejsze ABZ'ty miały inny zamach i inną tuleję w zakończeniu wału korbowego. |
A widzisz :-D Ten to zawsze znajdzie po numerkach. Dobrze dobrze panowie, pogłębiamy wiedzę :-D
Cytat: | Mucholejkolator napisał/a:
Gabriel, powiedz jakiem masz wrażenia i odczucia z jazdy manualem?
A więc jeżdżę zdecydowanie na niższych obrotach (jak tak kulam się za innymi autami), co za tym idzie spalanie niższe ( w moim przypadku jakieś 2-3l / 100km) Bardzo fajnie reaguje na gaz, dodajesz lekko a od razu reakcja że samochód idzie do przodu, właśnie na niskich obrotach to fajnie czuć.
No i to co lubię najbardziej to pełny ogień na drugim biegu :evil: 120km/h i trójka.
Czasami zerkasz w lusterko i z 6 na 2 i but. Po prostu samochód ja prowadzę i czuję przyjemność z dynamicznej jazdy. Piękna sprawa to start z pod świateł taką krową (u mnie troszkę lipa, bo sprzęgło już dogorywa a i tak lepiej to wychodzi niż w automacie) Po prostu lubisz dynamicznie to manual i tyle w temacie.
W weekend majowy odwiedziłem zoo we wrocławiu i całą A4 na 6 biegu przeleciałem w 4 dorosłe osoby w aucie + małe dziecko i ni razu nie zredukowałem a prędkości przeróżne od 80 do 180km/h. Komfortowo i wygodnie też był, jak by ktoś myślał że uciążliwe może być mieszanie w biegach. W mieście tak samo 2 i jedziesz lub 3 i problemu nie ma.
Jedynie 5 bym wymontował bo tego nie używam wcale :-P nie ma takiej potrzeby, a lżejsze auto by było :mrgreen:
Jedno co troszkę mnie irytuje (tak jak pisałem ze na niższych obrotach jeżdżę) to 6 zdecydowanie dłuższy by mógł być, taki autostradowy, to 5 by się sprawdziła, a tak to jest jak jest.
|
Co do skrzyni manualnej to wg mnie jej przewaga występuje tylko na 1 biegu gdy możemy przekazać więcej momentu przy ruszaniu na klasycznym sprzęgle...
Jako ciekawostkę powiem, że kolega pół roku temu kupił S8 w tipie sprowadzoną ze Szwajcarii, która niezwykle brutalnie przekazywała na 1-wszym biegu moment obrotowy. Efekt był taki, że na kostce brukowej czy drodze gruntowej zrywała przyczepność jak manual. Nie wiem, czy to normalne w S8 ale chyba nie bo miałem okazję jeździć innymi S6 i S8 i żadna nie szła tak na starcie (dlatego też zdecydowaliśmy żeby kolega kupił to auto). Następnie padła skrzynia po prewencyjnej wymianie oleju i po remoncie straciła cały swój agresywny urok :cry: :cry: :cry:
Nie mierzyliśmy czasów przyspieszeń ale wrażenia z jady były jak bym przesiadł się z malucha do dużego fiata :-P Różnica kolosalna. Po remoncie wszystko się uspokoiło i teraz S8 jest wyraźnie żwawsze od mojej a8 ale start mamy podobny :-/
Wtedy myślę że do 100km/h nie była by dużo gorsza od manuala :diabel:
O co chodzi? Raczej remont się nie powiódł... Może coś zostało zmienione ze sterowaniem skrzyni :roll: |
|
|
|
|
|