Autor |
Wiadomość |
SERGIO
Moje A8
Rocznik: 2007
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: DSG
Zasilanie: ON
Imię: SERGIO
Jeżdzę: VW PASSAT
Pomógł: 4 razy Dołączył: 24 Paź 2009 Posty: 297 Skąd: Pomorskie
|
Wysłany: 2013-08-22, 09:39
|
|
|
U mnie po staremu. Tak jak mówisz ciągnie wilka do lasu. Ja cały czas choruje na S4 B6 avant 344 KM oczywiście w manualu. Szukam różnych samochodów kierując się rozsądkiem i ekonomią a zawsze kończę na stronach z S4. Ciężko się wyleczyć z V8. Narazie walczę ale jak przegram i nabędę jakąś sztukę to się pochwalę. Sorki za OT |
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2013-08-22, 20:58
|
|
|
Kacper a może wiesz co się zdarza cześciej w A8? Maleją te luzy czy się zwiększają?? |
|
|
|
|
|
|
|
Mucholejkolator
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Kacper
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 9 razy Wiek: 39 Dołączył: 27 Cze 2010 Posty: 460 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2013-08-22, 22:59
|
|
|
Bardzo dobre pytanie :-D Otóż gdybym to wiedział, też by mi to teraz pomogło. Nie wiem. Gdyby zwiększały się to ustawiłbym na 0,1, a tak celuję w środek i nawet gdyby malały to ustawiłbym na 0,15.
W A8 jest jest hydraulika na wszystkich zaworach więc na bieżąco wszystkie luzy się kasują i nie wymaga to regulacji. Jest to najlepsze rozwiązanie, choć jak widać inżynierowie w S8 zastosowali płytki na ssących. Najprawdopodobniej uznali, że masa zaworu ssącego wraz z ciężkim hydropopychaczem przy większych wzniosach krzywek będzie zbyt bezwładna do obrotów ponad 7tyś/min :roll: Na wydechach jest trochę inna sytuacja bo i zawory są lżejsze ze względu na mniejsze grzybki i wałki są o takich samych krzywkach jak w ABZ. Także tam stwierdzili że hydraulika zda egzamin a i tak odchudzili zawory wydechowe wzg. ABZ-a |
Ostatnio zmieniony przez Mucholejkolator 2013-09-21, 22:20, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2013-08-23, 17:07
|
|
|
No jak mi się wydaje z moego skromnego doświadczenia to jesli już cos sie ma dziać z tymi luzami to samoistnie raczej powinny sie powiekszyc niż zmniejszyć |
|
|
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2013-08-25, 20:26
|
|
|
metal pod wpływem temperatury co robi ??
do szkoły koledzy nie chodzili czy jak :-P |
|
|
|
|
BiLu
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: manual
Zasilanie: PB
Imię: Jacek
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 1 raz Dołączył: 21 Lut 2010 Posty: 229 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2013-08-25, 20:48
|
|
|
pepi napisał/a: | metal pod wpływem temperatury co robi ??
do szkoły koledzy nie chodzili czy jak :-P |
a tarcie co z czasem robi? |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2013-08-26, 06:02
|
|
|
tak dlatego zawory regulujesz co ileś tam
pomijam fakt ze zawory luzy ich zazwyczaj się zmniejszają
dlatego że zawór wyklepuje się w głowicy i osiada :-P |
|
|
|
|
Mucholejkolator
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Kacper
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 9 razy Wiek: 39 Dołączył: 27 Cze 2010 Posty: 460 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2013-09-24, 09:07
|
|
|
Wiadomość dla gtfan i ogółu ;-) Czujnik przepływomierza w ABZ i AHC/AKH ma inny numer. Jednak po przekładce nie czuć żadnego spadku osiągów.
Podobnia kwestia tyczy się wtryskiwaczy benzynowych. Na ECU z AHC i wtryskiwaczami od ABZ silnik pracuje tak samo. Różnica wyszła by pewnie na hamowni. Natomiast po założeniu komputera od ABZ pod silnik z głowicami od AHC/AKH zupełnie to nie chce działać prawidłowo :-> Silnik się dławi, ciężko wkręca się na obroty.
Ja będzie wykres z hamowni to od razu wrzucam
[ Dodano: 2013-10-30, 11:03 ]
Gabriel napisał/a: | Mucholejkolator napisał/a: | Gabriel, powiedz jakiem masz wrażenia i odczucia z jazdy manualem? |
A więc jeżdżę zdecydowanie na niższych obrotach (jak tak kulam się za innymi autami), co za tym idzie spalanie niższe ( w moim przypadku jakieś 2-3l / 100km) Bardzo fajnie reaguje na gaz, dodajesz lekko a od razu reakcja że samochód idzie do przodu, właśnie na niskich obrotach to fajnie czuć.
No i to co lubię najbardziej to pełny ogień na drugim biegu :evil: 120km/h i trójka.
Czasami zerkasz w lusterko i z 6 na 2 i but. Po prostu samochód ja prowadzę i czuję przyjemność z dynamicznej jazdy. Piękna sprawa to start z pod świateł taką krową (u mnie troszkę lipa, bo sprzęgło już dogorywa a i tak lepiej to wychodzi niż w automacie) Po prostu lubisz dynamicznie to manual i tyle w temacie.
W weekend majowy odwiedziłem zoo we wrocławiu i całą A4 na 6 biegu przeleciałem w 4 dorosłe osoby w aucie + małe dziecko i ni razu nie zredukowałem a prędkości przeróżne od 80 do 180km/h. Komfortowo i wygodnie też był, jak by ktoś myślał że uciążliwe może być mieszanie w biegach. W mieście tak samo 2 i jedziesz lub 3 i problemu nie ma.
Jedynie 5 bym wymontował bo tego nie używam wcale :-P nie ma takiej potrzeby, a lżejsze auto by było :mrgreen:
Jedno co troszkę mnie irytuje (tak jak pisałem ze na niższych obrotach jeżdżę) to 6 zdecydowanie dłuższy by mógł być, taki autostradowy, to 5 by się sprawdziła, a tak to jest jak jest. |
Rozwiązaniem jest wrzuceni skrzyni manualnej od A6, A4 2,5 TDI quattro.
Dwa pierwsze biegi są odpowiednikiem tych z 6 GANG od S8. Od trójki już każdy bieg jest dłuższy. Nawet piątka jest dłuższa od szóstego biegu w skrzyni S8. Oczywiście skrzynia S8 najlepiej wykorzystuje pełny potencjał silnika, przez to szóstka jest stosunkowo krótka.
Z drugiej strony pełny ogień na dwóch pierwszych biegach pozostaje na skrzyni 2.5 tdi, o mega długa szóstka daje możliwość ekonomicznej jazdy :-D
http://www.youtube.com/watch?v=XoBGamB0_-4 |
|
|
|
|
|
|
|
olozwirski
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: mariusz
Jeżdzę: S8 D2
Dołączył: 14 Paź 2012 Posty: 58 Skąd: wkz
|
Wysłany: 2013-12-15, 21:34
|
|
|
Czy po przeróbce na manual da się wyłączyć na wyświetlaczu błąd skrzyni? |
_________________ Narazie czytam |
|
|
|
|
tomaszek80@wp.p
Użytkownik
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: tomesz
Jeżdzę: d2
Wiek: 40 Dołączył: 13 Sie 2014 Posty: 1 Skąd: polkowice
|
Wysłany: 2014-08-13, 07:34
|
|
|
witam robil ktos przekladke z a8 na s8 chodzi mi o motor?
|
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2014-08-13, 17:02
|
|
|
sporo ludzi robiło |
|
|
|
|
Konradviper
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Konrad
Jeżdzę: S8 D2 ahc i A80 b2Q ahc
Dołączył: 24 Lip 2014 Posty: 85 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 2014-09-23, 20:07
|
|
|
Mucholejkolator napisał/a: |
Płytki (regulatory luzu zaworowego) da się zdobyć tylko przez ASO. Zamówione 16 sztuk, idą z Niemiec i na wtorek/środa mają być w Lbn.
Płytki występują w grubościach co 0,05mm od 1,90 d0 2,90mm
Cena to 42/szt. Przy 16 płytkach daje to kwotę 672 zł :-?
[ Dodano: 2013-08-22, 10:17 ]
Ciekawe ilu klubowiczów ma rozstrojone luzy na ssakach nie będąc świadomym, że w ogóle jest tam regulacja :-> |
Dla potomności:
Płytki regulacyjne zaworów ssących od marca 2014 niedostępne w ASO |
|
|
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2014-09-23, 20:56
|
|
|
wprowadzają plan b |
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2014-09-23, 21:01
|
|
|
pepi napisał/a: | wprowadzają plan b |
A co to za plan? |
|
|
|
|
|
|
|
Mucholejkolator
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Kacper
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 9 razy Wiek: 39 Dołączył: 27 Cze 2010 Posty: 460 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2015-03-11, 22:27
|
|
|
Chciałbym sprostować spostrzeżenia po przeróbce silnika ABZ na AHC bez wymiany tłoków o wyższej kompresji.
- różnica w mocy praktycznie niezauważalna (nie zmierzone na hamowni)
- zdecydowanie większe spalanie, na pewno nie mniej niż 15 %
- zbyt bogata mieszanka - smród niedopalonych spalin zarówno na benzynie jaki i LPG.
Na pewno zabrakło zestrojenia ECU pod te konkretne przeróbki ale i tak uważam, że bez zmiany tłoków przedsięwzięcie to nie ma sensu Oczywiście po kilku miesiącach w silniku zostały z powrotem założone wałki ssące od ABZ.
Ale przygoda była fajna |
|
|
|
|
|