Autor |
Wiadomość |
artek
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Artur
Jeżdzę: Audi S8
Pomógł: 1 raz Wiek: 47 Dołączył: 04 Lis 2010 Posty: 99 Skąd: Chełm/lubelskie
|
Wysłany: 2013-05-26, 10:59
|
|
|
zmień jeszcze przepustnice i zobacz czy coś się zmieni |
|
|
|
|
|
|
|
adrian949 [Usunięty]
|
Wysłany: 2013-05-26, 11:03
|
|
|
Guzior mówił że nie ma sensu zmieniać kolektora ani przepustnicy, nic to nie da. |
|
|
|
|
|
|
|
Mucholejkolator
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Kacper
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 9 razy Wiek: 39 Dołączył: 27 Cze 2010 Posty: 460 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2013-05-26, 11:14
|
|
|
Tomek87g też mówił, żeby kolektora dolotowego nie ruszać... |
|
|
|
|
olozwirski
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: mariusz
Jeżdzę: S8 D2
Dołączył: 14 Paź 2012 Posty: 58 Skąd: wkz
|
Wysłany: 2013-05-30, 20:29
|
|
|
Najlepiej założyć cale głowicę od S, można tez włożyć same walki ssące do ABZta ale trzeba wyfrezować miejsce pod krzywki. Hydraulika sobie poradzi z obrotami.
Robiłeś pomiary przed i będziesz robił po? |
_________________ Narazie czytam |
|
|
|
|
|
|
|
Mucholejkolator
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Kacper
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 9 razy Wiek: 39 Dołączył: 27 Cze 2010 Posty: 460 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2013-06-01, 19:50
|
|
|
Ważniejsze są wałki wydechowe z tego co mi wiadomo. Mam zamiar zrobić jeszcze korektę kanałów wydechowych i ssących i może przerobić gniazda zaworowe tak żeby usprawnić napełnianie i opróżnianie komór spalania. Trochę zabawy będzie ale fabrykę można trochę poprawić i tam także drzemią ukryte moce w naszych silnikach.
Pomiary zrobię na pewno po przeróbkach. |
|
|
|
|
gtfan
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy Dołączył: 10 Gru 2010 Posty: 1299 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2013-06-01, 20:12
|
|
|
Wałki wydechowe są te same w ABZ i AHC ;-) |
_________________ Four rings to rule them all |
|
|
|
|
|
|
|
Mucholejkolator
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Kacper
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 9 razy Wiek: 39 Dołączył: 27 Cze 2010 Posty: 460 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2013-06-02, 09:15
|
|
|
A jednak :shock: Hmm, pewnie się trochę wcześniej otwierają niż w ABZ...
Paweł możesz sprawdzić czy tłoki są te same w obydwu motorach? |
|
|
|
|
Mucholejkolator
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Kacper
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 9 razy Wiek: 39 Dołączył: 27 Cze 2010 Posty: 460 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2013-06-02, 10:34
|
|
|
Dostałem wiadomość od Adriana, że tłoki się różnią :-/ Jednak moje przypuszczenia się raczej potwierdzą- większe sprężanie w S jest realizowane poprzez tłoki o większym "garbie". Zmianą głowic raczej nie zwiększymy tego parametru :-/ |
|
|
|
|
|
|
|
adrian949 [Usunięty]
|
Wysłany: 2013-06-02, 12:13
|
|
|
Najlepiej zadz do Guziora on ci wytłumaczy wszystko. Mi mówił że zamiana głowic da w h.. Czy to prawda to się okaże po zmianie, ja mu wieżę ma chłopak pojęcie. |
|
|
|
|
Mucholejkolator
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Kacper
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 9 razy Wiek: 39 Dołączył: 27 Cze 2010 Posty: 460 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2013-06-07, 09:06
|
|
|
gtfan, prosiłbym Cię jeszcze o sprawdzenie korbowodów i wału korbowego czy mają inne oznaczenia. W ogóle skąd można ETKA ściągnąć? Bo bym sam pogmyrał ;-) |
|
|
|
|
|
|
|
gtfan
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy Dołączył: 10 Gru 2010 Posty: 1299 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2013-06-07, 10:11
|
|
|
Niestety wał i korbowody do ABZ'ta nie występują jako oddzielna część, a tylko w komplecie z blokiem i nie ma w ETCE ich numerów. Jednak na racingforum.pl guzior potwierdzał, że korby są takie same w ABZ i silnikach z S8 32V.
Co do Etki to szukaj w googlach pod hasłem "Etka 7.4 Plus" ;-) |
_________________ Four rings to rule them all |
|
|
|
|
Mucholejkolator
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Kacper
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 9 razy Wiek: 39 Dołączył: 27 Cze 2010 Posty: 460 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2013-06-07, 10:31
|
|
|
Dzięki.
Chodzi o to, że skoro tłoki od S8 mają większy garb mogą być ciężse od ABZ-towskich. Ale nie koniecznie. jeśli były by cięższe to wał może jest inaczej wyważony. Chyba że Audi zostawiło korby faktycznie te same a masa tłoka jest ta sama mimo większych wymiarów. Może także większą masę tłoka rekompensują lżejsze sworznie. Albo tłok jest cięższy i wcale nie wpływa to wyważenie układu tłokowo-korbowego w naszych V8 :roll:
Chcę się pokusić także o przerzucenie tłoków z silnika artka do mojego, żeby w 100% przerobić ABZ na AHC/AKH. Przy okazji zweryfikowałbym stan pierścieni i cylindrów. Co prawda guzior mówił że taka podmianka nie da odczuwalnej różnicy w mocy ale pewień niedosyt pozostaje. Większa kompresja powoduje większą sprawność silnika w dolnym zakresie obrotów, poza tym także większe ciśnienie w wydechu ;-)
Najchętniej przerzuciłbym same tłoki od AKH a pierścienie zostawił stare, ułożone pod mój silnik i konkretne cylindry. Ciekawe tylko czy pierścionki są identyczne na tłokach ABZ i AHC/AKH :roll: |
|
|
|
|
|
|
|
gtfan
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy Dołączył: 10 Gru 2010 Posty: 1299 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2013-06-07, 10:42
|
|
|
Pierścienie są inne. S-kowe mają o 0,01mm ciaśniejsze pasowanie. |
_________________ Four rings to rule them all |
|
|
|
|
adrian949 [Usunięty]
|
|
|
|
|
|
|
|
Mucholejkolator
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Kacper
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 9 razy Wiek: 39 Dołączył: 27 Cze 2010 Posty: 460 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2013-06-07, 12:37
|
|
|
gtfan napisał/a: | Pierścienie są inne. S-kowe mają o 0,01mm ciaśniejsze pasowanie. |
Tu nie widzę problemu, najważniejsze żeby miały tą samą grubość na rowkach :-> |
|
|
|
|
|