Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 preFL 4.2] Przeróbka silnika ABZ (299) na AHC (340)  
Autor Wiadomość
Gabriel 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Rafał
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 16 razy
Wiek: 43
Dołączył: 14 Paź 2010
Posty: 565
Skąd: śląskie/Rybnik
Wysłany: 2013-05-22, 01:30   

Mucholejkolator napisał/a:
Co do skrzyni manualnej to wg mnie jej przewaga występuje tylko na 1 biegu gdy możemy przekazać więcej momentu przy ruszaniu na klasycznym sprzęgle...

Podzielam Twoje zdanie.
Ale właśnie ten start jest czymś zajefajnym jak taka Duża krowa startuje z wszystkich 4 laczów do przodu z delikatnym zerwaniem przyczepności. Naprawdę fajne uczucie. Tego mi w automacie brakowało. Mój automat miał start naprawdę nie ciekawy :-/ i to mnie drażniło bardzo.
Ale przyznam że manual i automat ma swoje zalety i wady, wszystko zależy co kierowca bardziej preferuje w samochodzie siedząc za kółkiem.
A z innej beczki to kilka dni wstecz kolega przewiózł mnie BMW E-90 (335 XI) i przed jazdą zganiłem go że w automacie kupił, a po zdałem sobie sprawę, że automat w tym aucie to jest najlepszym urządzeniem z wyposażeń tej fury.
 
 
Mucholejkolator 
Moje A8



Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Kacper
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 9 razy
Wiek: 39
Dołączył: 27 Cze 2010
Posty: 460
Skąd: Lublin
Wysłany: 2013-05-23, 08:32   

Dzięki życzliwości kolegi artek mam już jego "starą" eSkową motorownię w Lublinie, teraz zaczną się dokładne oględziny i weryfikacja stanu głowic po ich demontażu z silnika. Mam od niego także sterownik silnika (ktoś wcześniej majstrował przy nim) oraz listwę wtryskową oraz kolektor ssący. W sumie to praktycznie kompletny silnik rozruszników, pomp itp...Jak wszystko będzie w dobrym stanie i będzie się to dało uruchomić to dopiero będziemy się liczyć :->

Następna informacja co do różnic -

Przepływomierz od AKH - taki kupiłem, ma większą średnicę przelotu i jest ogólnie ciut inny wymiarowo w stosunku do mojej przpływki od ABZ z auta 1996, choć różni się tylko jedna literką na końcu numeru. Żeby nie kombinować, potrzebna jest więc także góra obudowy filtra od S8, w której jest zamocowany jest przepływomierz.

gtfan, mógłbyś sprawdzić w ETKA czy kolektor ssący i kolektory wydechowe w ABZ są taki same jak w AHC,AKH?
 
 
gtfan 
Moje A8



Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy
Dołączył: 10 Gru 2010
Posty: 1296
Skąd: Lublin
Wysłany: 2013-05-23, 10:31   

Kolektory wydechowe są te same. Ssące natomiast mają inne literki na końcu numeru: ABZ 077133205, AHC 077133205B, AKH 077133205C.

Jak masz cały silnik od eski to masz mega ułatwienie, bo możesz sobie organoleptycznie porównać części. Zwróć jeszcze uwagę na przepustnicę, bo "po numerkach" też jest inna w ABZ/AHC automat/AHC manual.
_________________
Four rings to rule them all
 
 
adrian949
[Usunięty]

Wysłany: 2013-05-23, 11:15   

Mucholejkolator napisał/a:
Dzięki życzliwości kolegi artek mam już jego "starą" eSkową motorownię w Lublinie, teraz zaczną się dokładne oględziny i weryfikacja stanu głowic po ich demontażu z silnika. Mam od niego także sterownik silnika (ktoś wcześniej majstrował przy nim) oraz listwę wtryskową oraz kolektor ssący. W sumie to praktycznie kompletny silnik rozruszników, pomp itp...Jak wszystko będzie w dobrym stanie i będzie się to dało uruchomić to dopiero będziemy się liczyć :->

Następna informacja co do różnic -

Przepływomierz od AKH - taki kupiłem, ma większą średnicę przelotu i jest ogólnie ciut inny wymiarowo w stosunku do mojej przpływki od ABZ z auta 1996, choć różni się tylko jedna literką na końcu numeru. Żeby nie kombinować, potrzebna jest więc także góra obudowy filtra od S8, w której jest zamocowany jest przepływomierz.

gtfan, mógłbyś sprawdzić w ETKA czy kolektor ssący i kolektory wydechowe w ABZ są taki same jak w AHC,AKH?


Nie jest ci potrzebna góra filtra, wystarczy założyć pierścień redukcyjny do przepływomierza.
 
 
Mucholejkolator 
Moje A8



Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Kacper
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 9 razy
Wiek: 39
Dołączył: 27 Cze 2010
Posty: 460
Skąd: Lublin
Wysłany: 2013-05-24, 07:07   

Cytat:
Nie jest ci potrzebna góra filtra, wystarczy założyć pierścień redukcyjny do przepływomierza.


Adrian, wczoraj rozebrałem to jeszcze raz i moim zdaniem każde dorobienie czegoś sensownego u tokarza wyjdzie drożej nisz cała obudowa filtra, którą można kupić za 50zł...
 
 
adrian949
[Usunięty]

Wysłany: 2013-05-24, 07:17   

Nic nie trzeba dorabiać tak jest w oryginale. Miałem taką redukcję ale gdzieś mi wsiąkła.
 
 
Mucholejkolator 
Moje A8



Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Kacper
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 9 razy
Wiek: 39
Dołączył: 27 Cze 2010
Posty: 460
Skąd: Lublin
Wysłany: 2013-05-24, 07:49   

A widzisz :-> Adrian trzeba coś robić z immobilizerem po zmianie sterownika silnika? Chyba sobie dzisiaj przed zlotem w Ułęży na próbę zrobię to cy Ty masz - zmienię wtryskiwacze, sterownik i przydrutuje ten przepływomierz ;-)
 
 
gtfan 
Moje A8



Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy
Dołączył: 10 Gru 2010
Posty: 1296
Skąd: Lublin
Wysłany: 2013-05-24, 08:31   

Mucholejkolator napisał/a:
trzeba coś robić z immobilizerem po zmianie sterownika silnika?

http://www.ross-tech.com/...mobilizer2.html
_________________
Four rings to rule them all
 
 
Mucholejkolator 
Moje A8



Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Kacper
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 9 razy
Wiek: 39
Dołączył: 27 Cze 2010
Posty: 460
Skąd: Lublin
Wysłany: 2013-05-24, 23:21   

Musze mieć VAG-a do tego? Pożyczyłem takie urządzenie od znajomego serwisu

Brain bee st 6000


Jest opcja immobilizer, nie wiem tylko czy wystarczy po prostu zaadoptować nowy sterownik czy najpierw trzeba stary wylogować. Trzeba jakiś pięciocyfrowy kod podać :roll:
Nic, jutro sobie poszukam jeszcze, boję się tylko, że coś unieruchomię :-?
 
 
gtfan 
Moje A8



Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy
Dołączył: 10 Gru 2010
Posty: 1296
Skąd: Lublin
Wysłany: 2013-05-25, 02:27   

Robiłem to kiedyś u siebie przez vag coma i tak jak w instrukcji, którą wkleiłem wyżej, wystarczyło wejść w immobilizer (lub instruments, jeśli immo masz w zegarach)->adaptacje->kanał 00->odczyt->zapis. PINU immo nie musiałem podawać. Starego sterownika nie trzeba wylogowywać.
_________________
Four rings to rule them all
 
 
Mucholejkolator 
Moje A8



Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Kacper
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 9 razy
Wiek: 39
Dołączył: 27 Cze 2010
Posty: 460
Skąd: Lublin
Wysłany: 2013-05-25, 09:09   

Dzięki :-D
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2013-05-25, 10:26   

Mucholejkolator, Ty masz przedlifta a tam jest immo box i to sie ogarnie Vag Comem nawet :) Prosty temat.
 
 
Mucholejkolator 
Moje A8



Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Kacper
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 9 razy
Wiek: 39
Dołączył: 27 Cze 2010
Posty: 460
Skąd: Lublin
Wysłany: 2013-05-26, 09:35   

Już ogarnięte, wystarczy wpiąć nowy sterownik i go zainstalować po wciśnięciu jednego guzika :-D
Wczoraj założyłem ten zestaw - sterownik, wtryskiwacze, przepływomierz i oprócz tego że silnik kręci do ponad 7000obr/min nie widzę specjalnej różnicy. Silnik podobnie wkręca się na obroty, moc maksymalna pozostała raczej w okolicach 5600, chociaż musiałbym pojechać na hamownię. Niedługo ścignę się z kolegą z którym robiłem to nie raz i będzie wiadomo czy wrzucenie samych tych fantów coś zmienia. Myślę, że odczuwalną różnicę da zmiana głowic i kolektora ssącego. Ewentualnie później zrobię chipa żeby poprawić moment obr. i będzie gitarka :-D
Śmiesznie bo teraz na 1-ce mogę pojechać ponad 90 km/h, na 2-ce muszę sprawdzić dokładnie ale pewnie ponad 160 :-P Ale na pewno nie jest to dobre dla głowic ABZ, raczej nie zostały zaprojektowane, żeby używać na co dzień silnika między 6000 a 7000 obr/min ;-)
 
 
artek 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Artur
Jeżdzę: Audi S8
Pomógł: 1 raz
Wiek: 47
Dołączył: 04 Lis 2010
Posty: 99
Skąd: Chełm/lubelskie
Wysłany: 2013-05-26, 10:29   

a co z tym komputerem , w nim było coś nie tak czy przy wtyczce ?
 
 
Mucholejkolator 
Moje A8



Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Kacper
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 9 razy
Wiek: 39
Dołączył: 27 Cze 2010
Posty: 460
Skąd: Lublin
Wysłany: 2013-05-26, 10:46   

Jedego pinu nie było, bo pewnie zgnił wcześniej, i dlatego ktoś zrobił obejście. Nie zauważyliśmy tego wtedy u Ciebie :-> Wpiąłem się obok i wszystko hula. Wtryskiwacze też wszystkie działają mimo 2 lat nieużywania :-D
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - mangi

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.