Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 preFL 4.2] Przeróbka silnika ABZ (299) na AHC (340)  
Autor Wiadomość
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4801
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2013-06-07, 20:22   

tyle to one z wiekiem już są rozbite te rowki :-D
 
 
Mucholejkolator 
Moje A8



Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Kacper
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 9 razy
Wiek: 39
Dołączył: 27 Cze 2010
Posty: 460
Skąd: Lublin
Wysłany: 2013-06-07, 20:58   

Oba silniki maja podobny przebieg ;-)

[ Dodano: 2013-08-15, 16:09 ]
Witam ponownie po długiej przerwie. Silnik od ponad 2 tygodni złożony :-D
Trochę to trwało, były perypetia ale udało się.

Zakres przeróbki:

-kompletne głowice od AKH.
- wygładzenie kanałów ssących i wydechowych, zaokrąglenie rantów w komorach spalania;
- korekta kanałów wydechowych względem kolektorów i wzajemne ustawienie.
- kolektor ssący z przepustnicą od AHC plus korekta niedoróbek odlewniczych w kanałach
- sterownik silnika, przepływka, wtyskiwacze od AHC

Tłoki pozostały oryginalne od ABZ niestety. Te którymi dysponowałem od AKH wyszły z fabryki z innym rozmiarem, poza tym były już wytłuczone, po przegrzaniu i zniszczeniu płaszczy więc przekładka była by bezsensowna.

Różnic w głowicy między ABZ a AHC jest sporo. Mimo iż wałki wydechowe w obydwu przypadkach są takie same, zawory wydechowe już nie. Te w AHC/AKH mają średnicę trzonków 6mm i zdecydowanie mniejsze powierzchniowo przylgnie gniazd. W ABZ trzonek ma 7mm średnicy i ogólnie zawór jest masywniejszy. Mniejsza masa zaworów również ssących w AHC a co za tym idzie i bezwładność gwarantuje niespóźniony ich powrót przy wyższych maksymalnych obrotach silnika.

Wałek ssący w AHC/AKH ma o ok 3,5mm wyższe krzywki w stosunku do ABZ-a.





Poniżej zdjęcia różnicy wysokości tłoków


ABZ



AHC, AKH




A tu kilka fotek z montażu głowic ;-)






Przy okazji wyizolowałem układ dolotowy :->






Jeszcze nie byłem na hamowni ale odczucia po przeróbkach są zdecydowanie na plus :-D Silnik ma lepszą górę od 3 do 7 tyś obr/min stał się odczuwalnie mocniejszy. Dużo szybciej wkręca się na obroty. Dźwięk w kabinie jest również bardziej dolasty, słychać że przez silnik przelatuje więcej powietrza. Jest głośniej ale silnik nie wydobywa do końca charakterystycznego dla S8 dźwięku :-( - kwestia sprężania na tłokach.

Drugi bieg na mojej skrzyni 4HP to istna miazga, praktycznie wszystkie manewry wyprzedzania na trasie robię na dwójce, która przytrzymana na tipie ciągnie do 160 km/h :lol:

Spalanie wzrosło o ok 2l/100km ale większa moc uzyskiwana przy wyższych obrotach nie bierze się przecież ze słońca ;-)

Polecam zrobić izolację układu dolotowego- w upalne dni w korkach auto nie zamula jak wcześniej :-)
Ostatnio zmieniony przez Mucholejkolator 2013-08-18, 12:01, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
adrian949
[Usunięty]

Wysłany: 2013-08-18, 11:52   

Kawał dobrej roboty, szkoda że ja nie zmieniłem zaworów :-(
 
 
Mucholejkolator 
Moje A8



Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Kacper
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 9 razy
Wiek: 39
Dołączył: 27 Cze 2010
Posty: 460
Skąd: Lublin
Wysłany: 2013-08-18, 12:28   

Lżejsze zawory na pewno mają sens, ale myślę, że jak nie będziesz kręcił ponad 7 tyś to nie powinno się nic wydarzyć :roll:

U mnie jeszcze jedna rzecz jest najprawdopodobniej do poprawki. Mianowicie nikt do tej pory nie jest w stanie znaleźć fabrycznych ustawień luzów na zaworach ssących. Wszystkie manualne podają, że w S8 jest tam również regulacja hydrauliczna jak w ABZ :/ Firma, która regenerowała głowice też nie mogła znaleźć tych wartości, a ja chciałem żeby ustawili mi 10% ciaśniej niż fabryka. W końcu szef powiedział, że skoro nie ma tych danych to ustawi wzg. swojego doświadczenia. Powiedział, że normalnie kazał by ustawić na 0,3 ale mi zrobią na 0,25 żeby było ciaśniej i przy tej wartości zawory jeszcze na pewno będą trzymały pełną szczelność na gorącym silniku. Powiedziałem ok i zabrałem głowice.

Po złożeniu wszystkiego, odpaleniu, odpowietrzeniu hydrauliki, wycieczce 200 km klawiatura dość głośno klekotała...Myślę sobie pewnie luzy spieprzyli i są za duże :-x

Ściągam więc dekiel na gorącym silniku, mierze luzy i na 3 zaworach luz nawet 0,4 :/ Wiec na zimnym na pewno wyszło by koło 0,45.

Dzwonie do nich mówię, że jest spaprane, szef oczywiście próbuje zrobić ze mnie idiotę ale w końcu sam z siebie robi idiotę i przyznaje moją rację. Mam przyjechać na poprawkę z tym, że ponowne ustawienie luzów na tych głowicach wiąże się z rozpięciem rozrządu :evil:

Z jednej strony powinienem mieć to gdzieś i niech oni się martwią, z drugiej strony martwię się o auto, bo nie wiadomo co z tego wyjdzie jak tam zaczną wsadzać swoje łapska :roll:

Z drugiej strony liczę na to, że zawory same trochę obsiądą jak troche pojeżdżę. Podobno tak się dziej po regeneracji gniazd i docieraniu zaworów. Już mam wrażenie jest jest ciszej po podróży na Mazury w te i na zad ;-)

Tak mnie wku...a ta nie fachowość polskich zakładów... No nic.

W sumie do końca nie wiem jaki tam faktycznie powinien być luz, więc może się okazać, że nie jest najgorzej :roll:
Ostatnio zmieniony przez Mucholejkolator 2013-08-22, 09:03, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
gtfan 
Moje A8



Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy
Dołączył: 10 Gru 2010
Posty: 1299
Skąd: Lublin
Wysłany: 2013-08-18, 13:45   

Znawcą w tej kwestii nie jestem, ale chyba "Setting dimension 0,10mm ... 0,20mm" oznacza widełki, w których powinien się zawierać luz na zaworach ssących.
_________________
Four rings to rule them all
 
 
Mucholejkolator 
Moje A8



Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Kacper
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 9 razy
Wiek: 39
Dołączył: 27 Cze 2010
Posty: 460
Skąd: Lublin
Wysłany: 2013-08-18, 18:28   

gtfan, jak zwykle przychodzisz z pomocą w takich momentach :-D Musze przyjechać do Ciebie z wódką :-) Dzięki!

Kurcze po doświadczeniach z regulacją luzów w mojej byłej Yamaszy WR 250F miałem dobre przeczucia, że na na ssakach więcej jak 0,2 to raczej nie będzie potrzebne. Na wydechach owszem, ale tu przecież o ssące zawory się rozchodzi. No to chłopaki teraz będą musieli kminić grubsze płytki. Pierdziele nie odpuszcze im tego. Niech się martwią.

Silnik po dobrej regulacji będzie chodził jeszcze żwawiej, bo różnica jest spora :evil:

To jest ELSA ten program?
 
 
krzychu22.p1i 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy
Dołączył: 14 Sie 2011
Posty: 3149
Skąd: Oderwany od rzeczywistości
Wysłany: 2013-08-18, 19:19   

Taa to jest ELSA. Współpracuje ona z ETKĄ ale nie potrzebuje jej jako tako. Niestety ELSA nie jest spolszczona w 100%, dużo serwisówek jest po niemiecku i po angielski ale idzie to ogarnąć.
_________________
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4801
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2013-08-18, 20:10   

wydechowe tak się ustawia
kto tak ci to ustawił ??
którzy ?

[ Dodano: 2013-08-18, 21:11 ]
będzie ciszej pracował ale czy lepiej
raczej tego ty nie odczujesz
 
 
Mucholejkolator 
Moje A8



Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Kacper
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 9 razy
Wiek: 39
Dołączył: 27 Cze 2010
Posty: 460
Skąd: Lublin
Wysłany: 2013-08-18, 21:11   

Pod pedałem raczej na pewno nie poczuję, ale teraz czuję za bogatą mieszankę w spalinach. Podejrzewam, że ma na to wpływ właśnie zbyt późne otwieranie i za wczesne zamykanie zaworów ssących dzięki zbyt dużym luzom co się przekłada na mniejszą ilość powietrza dostającego się do cylindrów :roll: Teoretycznie ECU powinno dostosować dawkę paliwową do ilość zasysanego powietrza ale czy na pewno :roll:
 
 
gtfan 
Moje A8



Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy
Dołączył: 10 Gru 2010
Posty: 1299
Skąd: Lublin
Wysłany: 2013-08-19, 12:29   

Mucholejkolator napisał/a:
gtfan, jak zwykle przychodzisz z pomocą w takich momentach :-D Musze przyjechać do Ciebie z wódką :-) Dzięki!

Kurcze po doświadczeniach z regulacją luzów w mojej byłej Yamaszy WR 250F miałem dobre przeczucia, że na na ssakach więcej jak 0,2 to raczej nie będzie potrzebne. Na wydechach owszem, ale tu przecież o ssące zawory się rozchodzi. No to chłopaki teraz będą musieli kminić grubsze płytki. Pierdziele nie odpuszcze im tego. Niech się martwią.

Silnik po dobrej regulacji będzie chodził jeszcze żwawiej, bo różnica jest spora :evil:

To jest ELSA ten program?


Spoko, od tego jest forum, żeby sobie pomagać ;-) Szkoda, że wcześniej nie zapytałeś, bo może uniknąłbyś ponownego rozpinania rozrządu.

Co do programu, to krzychu22.p1i wyżej odpowiedział;-)
_________________
Four rings to rule them all
 
 
Mucholejkolator 
Moje A8



Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Kacper
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 9 razy
Wiek: 39
Dołączył: 27 Cze 2010
Posty: 460
Skąd: Lublin
Wysłany: 2013-08-20, 15:21   

Auto ponownie rozebrane. Luzy pomierzone i wałki wydłubane. Raczej obejdzie się rozpinania całego rozrządu. Musiałem zdjąć tylko lewe koło zębate napędu głowicy :->
Grubsze płytki zamówione, jutro majstry będą je szlifować na wymiar. Pierwszy raz widzieli dzisiaj takie płytki "kapturowe" w zakładzie z 30 letnim doświadczeniem... No nic, dla pewności gtfan, mógłbyś wrzucić tu wszystkie strony z instrukcją regulacji luzu? Raczej procedura jest standardowa, ale chciałbym mieć pewność. Może jest jakaś darmowa ELSA on line?
Ostatnio zmieniony przez Mucholejkolator 2013-08-20, 19:44, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
gtfan 
Moje A8



Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy
Dołączył: 10 Gru 2010
Posty: 1299
Skąd: Lublin
Wysłany: 2013-08-20, 16:15   

Do regulacji luzu jest tylko tyle co na powyższym screenie. Wcześniej jest demontaż wałków, wymiana prowadnic i ich uszczelek itp.
Co do ELSY online, to z rok temu działa pod tym adresem http://elsaweb.spaghetticoder.org , ale teraz już nie bangla;/
_________________
Four rings to rule them all
 
 
Mucholejkolator 
Moje A8



Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Kacper
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 9 razy
Wiek: 39
Dołączył: 27 Cze 2010
Posty: 460
Skąd: Lublin
Wysłany: 2013-08-20, 21:38   

Ok, po ustawieniu zaworów pojadę na hamownie i zobaczymy. Ciekawe czy po dodatkowym chipsie uda się wyciągnąć "zahamowane" 300 koni ;-)
 
 
SERGIO 
Moje A8


Rocznik: 2007
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: DSG
Zasilanie: ON
Imię: SERGIO
Jeżdzę: VW PASSAT
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 24 Paź 2009
Posty: 297
Skąd: Pomorskie
Wysłany: 2013-08-22, 07:19   

Mucholejkolator, gratulacje. Widzę że nie próżnujesz... Powodzenia w dalszych modach. ;-)
 
 
Mucholejkolator 
Moje A8



Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Kacper
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 9 razy
Wiek: 39
Dołączył: 27 Cze 2010
Posty: 460
Skąd: Lublin
Wysłany: 2013-08-22, 08:51   

SERGIO Byku co u Ciebie? Jak widzisz zwariowałem całkowicie z moją 8 ;-) Już w głowie mi świta pomysł wrzucenia manuala, a takie się zapierałem, że mam już to za sobą ;-) Jak będzie wajhownia to pewnie przyjdzie pomysł na wsadzenie turbin :-P To jest jak uzależnienie narkotykowe :-? Nie bardzo mnie stać na to wszystko a jednak człowieka ciągnie do ulepszania i eksperymentowania :->

Płytki (regulatory luzu zaworowego) da się zdobyć tylko przez ASO. Zamówione 16 sztuk, idą z Niemiec i na wtorek/środa mają być w Lbn.

Płytki występują w grubościach co 0,05mm od 1,90 d0 2,90mm
Cena to 42/szt. Przy 16 płytkach daje to kwotę 672 zł :-?

[ Dodano: 2013-08-22, 10:17 ]
Ciekawe ilu klubowiczów ma rozstrojone luzy na ssakach nie będąc świadomym, że w ogóle jest tam regulacja :->

Pewnie co 100 tys przebiegu warto by było tam zajrzeć i je ustawić bo mimo iż są to małe wartości, mocno wpływają na fazy rozrządu, napełnianie cylindrów
i pracę silnika :->

Zbyt mały luz powoduje niedomykanie zaworów przy rozgrzanym silniku, utratę ciśnienia przez silnik, wypalenie gniazd i zaworów :-?
Zbyt duży, wpływa również negatywnie ale jest mniej groźny. Silnik głośniej pracuje, nadmiernie wyklepują się gniazda, spadają osiągi silnika.
Ostatnio zmieniony przez Mucholejkolator 2013-08-22, 16:44, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.