Autor |
Wiadomość |
beyer28
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip+F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D2 FL & Calibra 2.0 8V
Pomógł: 5 razy Wiek: 38 Dołączył: 14 Sie 2013 Posty: 871 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2014-04-01, 17:49 [D2 ALL
] hamowanie pulsacyjne po wymianie opon
|
|
|
Witam. Panowie mam pytanko, dziś wymieniałem opony i zaraz po wyjechaniu od wulkanizatora poczułem jakby nie równo hamulce brały, takie hamowanie pulsacyjne przy do hamowywaniu do świateł. 1000km temu wymieniony zestaw tarcz i klocków, a więc to wykluczam, bo traktuje je bardzo ostrożnie, więc nie ma mowy o przegrzaniu. A tym bardziej, że na zimówkach wszystko było elegancko.Może macie jakieś pomysły?dodam, że te moje letnie to już ostatni sezon i dodatkowo wrzuciłem z tyłu na przód(względem poprzedniego sezony), bo minimalnie były lepsze. Mógł coś spieprzyć wulkanizator?A już się cieszyłem, że po wymianie hebli wkońcu będzie ok ;( pozdro |
|
|
|
|
|
|
|
labas
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: A8 , A6
Pomógł: 10 razy Wiek: 59 Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 610 Skąd: Pieniny
|
Wysłany: 2014-04-01, 17:57
|
|
|
Albo złe wyważanie albo jajowate opony.
Wysyłane z mojego iPad przy użyciu Tapatalk |
|
|
|
|
|
|
|
beyer28
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip+F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D2 FL & Calibra 2.0 8V
Pomógł: 5 razy Wiek: 38 Dołączył: 14 Sie 2013 Posty: 871 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2014-04-01, 18:07
|
|
|
Ok, ale czyż gdyby było tak jak piszesz, to nie cały czas byłyby drgania?a tu przy delikatnym dohamowywaniu czuć jakby nierówne branie hamulca. Szczerze to tak samo było na starym zestawie, przed wymianą. |
Ostatnio zmieniony przez beyer28 2014-04-02, 17:19, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
labas
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: A8 , A6
Pomógł: 10 razy Wiek: 59 Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 610 Skąd: Pieniny
|
Wysłany: 2014-04-01, 18:22
|
|
|
beyer28 napisał/a: | Boję się, że mógł mi coś skrzywić... |
Często używają dużego młota do ściągania.
Wysyłane z mojego iPad przy użyciu Tapatalk |
|
|
|
|
|
|
|
beyer28
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip+F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D2 FL & Calibra 2.0 8V
Pomógł: 5 razy Wiek: 38 Dołączył: 14 Sie 2013 Posty: 871 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2014-04-01, 18:42
|
|
|
Na zimówkach trochę skopane wyważenie było i delikatne wibracje miałem. Tu jeszcze zwróciłem uwagę, aby się przyłożył i mówił, że teraz wyważone są na pewno ok. Wibracje zniknęły, ale za to dostałem hamowanie pulsacyjne Normalnie jak nie urok to sraczka...Jak przyjdzie mi jeszcze raz wymieniać heble to się w.....e A może założył mi inną felgę z nadmiarem syfu od wewnątrz i nierówno teraz przylega do tarczy Sam już nie wiem. No nic jutro zamienię koła, bo może rzeczywiście opony jajowate... |
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2014-04-01, 19:25
|
|
|
Jeśli podczas jazdy nie masz tego tylko podczas hamowania to ja bym obstawiał hamulce. Byłeś przy wymianie? Nie prał nic młotkiem? Może chciał być dobroduszny i obtłuc ci tarcze z rdzy której i tak nie posiadasz po przebiegu 1 tyś km.
Moja rada. Auto na lewar, i zdejmuj koła i skręć. Może coś podeszło pod tarcze i tak się będzie działo. Wystarczy mały kamyczek.
A jak np przy 100 150 depniesz na hamulec to trzepie Ci kierownicą ? |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
|
|
|
beyer28
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip+F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D2 FL & Calibra 2.0 8V
Pomógł: 5 razy Wiek: 38 Dołączył: 14 Sie 2013 Posty: 871 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2014-04-01, 20:02
|
|
|
ernesto napisał/a: | Jeśli podczas jazdy nie masz tego tylko podczas hamowania to ja bym obstawiał hamulce. Byłeś przy wymianie? Nie prał nic młotkiem? |
Patrzyłem na ręce cały czas. Koła normalnie były ściągane kluczem dynamo i tak samo przykręcane, a więc teoretycznie nic tam nie można było spieprzyć, żadnego młota nie było, bo bym napewno nie pozwolił potraktować młotem "jedynej" . Liczę na to, że może te opony koślawe, bo połasiłem się o 1mm bieżnika <tjaa> i założyłem z tyłu na przód
ernesto napisał/a: | Moja rada. Auto na lewar, i zdejmuj koła i skręć. Może coś podeszło pod tarcze i tak się będzie działo. Wystarczy mały kamyczek. |
Tak zrobię
ernesto napisał/a: | A jak np przy 100 150 depniesz na hamulec to trzepie Ci kierownicą ? |
Nie, tylko przy delikatnym dohamowywaniu. |
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2014-04-01, 20:27
|
|
|
Daj znać co i jak. Jak będziesz zakładał koła to dobrze przeczyść powierzchnie i przepatrz zaciski czy nic tam przypadkiem nie wpadło. |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
|
|
|
beyer28
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip+F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D2 FL & Calibra 2.0 8V
Pomógł: 5 razy Wiek: 38 Dołączył: 14 Sie 2013 Posty: 871 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2014-04-01, 20:42
|
|
|
ernesto napisał/a: | Daj znać co i jak. Jak będziesz zakładał koła to dobrze przeczyść powierzchnie i przepatrz zaciski czy nic tam przypadkiem nie wpadło. |
Chodzi Ci o powierzchnie tarczy, czy wewn. felgi?czy jedno i drugie ?Przepatrzę i na pewno dam znać. dzięki pozdro |
|
|
|
|
Lukas134
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: 6HP26 GZA
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D3 & Corvette C4
Pomógł: 16 razy Wiek: 35 Dołączył: 12 Paź 2009 Posty: 1003 Skąd: Łosice
|
|
|
|
|
|
|
|
beyer28
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip+F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D2 FL & Calibra 2.0 8V
Pomógł: 5 razy Wiek: 38 Dołączył: 14 Sie 2013 Posty: 871 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2014-04-01, 21:02
|
|
|
Nad kołem niedokręconym też już myślałem i to sprawdzę jako pierwsze, jak jutro wstanę, bo dziś już 3 browary zrobiłem <hura> i jeszcze stołeczna mnie zaaresztuje, jak się zacznę kręcić przy swoim własnym aucie abs możliwe, ale to musieli mi coś przy wymianie naruszyć, bo przed wszystko było och i ach |
Ostatnio zmieniony przez beyer28 2014-04-02, 17:21, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Lukas134
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: 6HP26 GZA
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D3 & Corvette C4
Pomógł: 16 razy Wiek: 35 Dołączył: 12 Paź 2009 Posty: 1003 Skąd: Łosice
|
Wysłany: 2014-04-01, 21:04
|
|
|
beyer28, nie pamiętam jak jest w D2 po FL, ale kiedyś w D2 przed FL miałem coś takiego, że coś robiłem przy zawiasie i właśnie się czujnik wysunął i tak jak mówisz auto hamowało pulsacyjnie. Docisnąłem czujniki wszystkie i ustało |
_________________ Najlepsze fora internetowe samochodowe w Polsce:
Auto Audi A6 C6
Silnik BDW 2.4 177 KM. Wyciek płynu chłodniczego.
|
|
|
|
|
|
|
|
beyer28
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip+F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D2 FL & Calibra 2.0 8V
Pomógł: 5 razy Wiek: 38 Dołączył: 14 Sie 2013 Posty: 871 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2014-04-01, 21:13
|
|
|
Łukasz a gdzie te czujniki dokładnie się znajdują?[/list] |
|
|
|
|
Lukas134
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: 6HP26 GZA
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D3 & Corvette C4
Pomógł: 16 razy Wiek: 35 Dołączył: 12 Paź 2009 Posty: 1003 Skąd: Łosice
|
Wysłany: 2014-04-01, 21:20
|
|
|
beyer28, przy każdym kole wchodzą w zwrotnicę kabel długi i czujnik na końcu:) tylko mówię w D2 FL mogą być już przykręcane, a nie tylko wtykane jak przed FL, ale warto sprawdzić |
_________________ Najlepsze fora internetowe samochodowe w Polsce:
Auto Audi A6 C6
Silnik BDW 2.4 177 KM. Wyciek płynu chłodniczego.
|
|
|
|
|
|
|
|
beyer28
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip+F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D2 FL & Calibra 2.0 8V
Pomógł: 5 razy Wiek: 38 Dołączył: 14 Sie 2013 Posty: 871 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2014-04-01, 21:38
|
|
|
Sprawdzę napewno dzięki pozdro |
|
|
|
|
|