Autor |
Wiadomość |
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2016-10-15, 13:47
|
|
|
Chris napisał/a: | A tak w ogóle to jeśli nie mogę przekręcić kluczyka w zamku klapy to zamek jest kaput? |
niekoniecznie, trzeba by wyjąć zamek, rozebrać i wyczyścić. Mam to samo ale jakoś od 3 lat ciężko mi się za to wziąć |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
|
|
|
Chris
Moje A8
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 15 Sie 2016 Posty: 233 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2016-10-15, 17:17
|
|
|
Ja właśnie go rozebrałem, przeczyściłem i klasycznie problem jest z ponownym montażem.
[ Dodano: 2016-10-19, 17:53 ]
Wracam do tematu.
Nowa gumka zainstalowana, ale nadal coś jest nie tak - pompka za długo buczy w stosunku do sprawdzenia przy zdjętym siłowniku i zaślepionym otworze.
W związku z tym pytanie, bo słyszę syczenie z miejsca zaznaczonego na poniższym zdjęciu. Czy to powinno być zaślepione, czy powinien być jeszcze jakiś przewód powietrza?
|
|
|
|
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2016-10-19, 16:56
|
|
|
jesli pompka długo buczy i słyszysz sycenie to masz jeszcze nieszczelność gdzies.
to miesjce zaznaczone wyglada jakby tam jakiś wężyk nachodził. |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
Chris
Moje A8
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 15 Sie 2016 Posty: 233 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2016-10-19, 17:07
|
|
|
A ile powinna buczeć po otwarciu zamka, bo przy zamykaniu centralnym robi to dosyć krótko, ok. 2-3 sekund.
Przy otwieraniu, jak mam zaślepiony wężyk to ok. 4-5 sekund, a jak podpięty ten siłownik to ok. 7 sekund.
Gdzie szukać kolejnych ewentualnych nieszczelności? Są jakieś newralgiczne miejsca? |
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2016-10-19, 18:46
|
|
|
Ten drugi krociec jest wolny. U mnie pracuje ok 3sek |
|
|
|
|
Chris
Moje A8
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 15 Sie 2016 Posty: 233 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2016-10-19, 18:49
|
|
|
3 sekundy niezależnie od tego, czy otwierasz, czy zamykasz?
A czy klapka paliwa też posiada taki siłownik? |
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2016-10-19, 19:10
|
|
|
tak |
|
|
|
|
pioter
Master MOD
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: S8 D2 AHC
Pomógł: 89 razy Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 1796 Skąd: Włocławek
|
Wysłany: 2016-10-19, 20:00
|
|
|
Możesz mieć jeszcze membranę pękniętą w tym siłowniku co gumkę zmieniałeś . Otwórz i zobacz . |
_________________ ex : A8 D2 95r 4.2
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI
|
|
|
|
|
|
|
|
Chris
Moje A8
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 15 Sie 2016 Posty: 233 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2016-10-20, 04:35
|
|
|
Sprawdzę, ale czy czasy buczenia pompy, które podałem - ok. 5 sekund nawet, jeśli przewód od klapy jest zaślepiony są ok? |
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2016-10-20, 05:09
|
|
|
Chris napisał/a: | czasy buczenia pompy, które podałem - ok. 5 sekund nawet, jeśli przewód od klapy jest zaślepiony są ok? |
Nie jest ok/
U mnie na zaślepionym przewodzie pompa chodziła około 2 sek.
A masz pewność, że dobrze zaślepiłeś ten przewód ? |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
|
|
|
Chris
Moje A8
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 15 Sie 2016 Posty: 233 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2016-10-20, 12:06
|
|
|
Pewności nie mam... Domniemuje po tym, że nie słyszę wyraźnego syku, ale ktoś już wcześniej taśmą oklejał przewód i złączkę, więc może coś tam jeszcze ucieka.
Ja, póki co, zaślepiałem tym, co miałem pod ręką... gumą do żucia. |
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2016-10-20, 12:16
|
|
|
Chris napisał/a: | Ja, póki co, zaślepiałem tym, co miałem pod ręką... gumą do żucia. |
haha Polak potrafi...najważniejsze że działa .... jakoś |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
|
|
|
Chris
Moje A8
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 15 Sie 2016 Posty: 233 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2016-10-20, 16:49
|
|
|
Przeliczyłem jeszcze raz czasy i wychodzi tak:
- przy zaślepionym wężyku - otwieranie: 3sek., zamykanie: 2sek.
- przy podłączonym siłowniku - otwieranie: ok 10sek., zamykanie: 4sek.
Nie mam pojęcia jak się do niego dostać, bo ktoś kto projektował zatrzaski miał fantazję - boję się, że połamię.
Ponadto przy zamykaniu, czy otwieraniu auta wszystkie siłowniki się otwierają, a ten jak mu się zachcę, ale najczęściej w ogóle nie rusza.
Czyżby był trafiony?
[ Dodano: 2016-10-20, 17:51 ]
Ponadto, na pompce do wlewu paliwa w ogóle nie ma gumki... Tak ma być????
[ Dodano: 2016-10-21, 17:50 ]
Ok. Podejmuję ostatnią próbę walki z pompką w klapie bagażnika.
Udało mi się ją otworzyć i z tego, co rozumuję, to przy szczelnej pompce powietrze nie powinno uciekać drugim otworem, który zaznaczyłem na zdjęciu powyżej (a obecnie tak u mnie jest).
Ponadto, po wsadzeniu pompki do wody pojawiał się pęcherzyk powietrza na łączeniu obu elementów części, w związku z czym po rozebraniu go miejsce styku membrany z plastikiem potraktowałem silikonem i złożyłem.
Czekam aż wyschnie i próbuję.
Jeśli ktoś ma jeszcze jakieś pomysły lub z góry wie, że to co zrobiłem to głupota to chętnie poczytam.
Niestety, jak się okazuje allegro na chwilę obecną nie ma w swojej ofercie takiej części, więc ciężko mi nawet porównać z innym.
[ Dodano: 2016-11-09, 17:06 ]
Teraz to już sam nie rozumiem.
Kupiłem nowy/używany siłownik - wydaje się sprawny (sprawdziłem szczelność i membrana się rusza, a drugim otworem nic nie leci, więc domniemuję, że jest ok).
Podłączam w aucie, zamyka bez problemu i krótko, ale przy otwieraniu buczy i ssie aż wysysa całe możliwe powietrze włącznie z tym w tej feralnej gumce (widać jak gumka się "spłaszcza").
Wypięty siłownik i zatkana końcówka - przestaje buczeć w miarę szybko, ale też nie zawsze, bo ostatnimi dniami znowu długo buczy.
Gdzie dalej szukać? Ktoś ma jakieś pomysły? |
|
|
|
|
tutenhamon
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronik f1 GQF
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 26 razy Wiek: 55 Dołączył: 19 Maj 2009 Posty: 1135 Skąd: Choszczno
|
Wysłany: 2016-11-18, 15:10
|
|
|
Miałem problem z tym siłownikiem w klapie jak zwykle pęknięta czarna guma , kupiłem używkę i git z tym że nie na długo. Podziałała z pół roku i znowu pękła , kupiłem silikon do szkła do akwariów , posmarowałem oczyszczona i odtłuszczoną uprzednio gumkę i tak już działa wzorowo z rok ? .Przestało syczeć i czasy otwierania i zamykania są bardzo krótkie. |
|
|
|
|
|
|
|
Chris
Moje A8
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 15 Sie 2016 Posty: 233 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2016-11-18, 18:14
|
|
|
U mnie, jak się okazało nieszczelność jest na małym oringu gumowym, który uszczelnia połączenie wężyka z siłownikiem.
Zaadaptowałem nieco kombinacyjne rozwiązanie i problem zniknął... na 1. dzień.
Łapy już mi lecą... |
|
|
|
|
|