Autor |
Wiadomość |
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2019-02-25, 18:25
|
|
|
ja w scorpio mam bez dysz i jest ok
ale ty czepliwy jesteś wykręcaj
Barracuda bez dyszy to tak hana zielona |
|
|
|
|
|
|
|
pb41ns
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: przemek
Jeżdzę: a8, a3 8l
Pomógł: 26 razy Dołączył: 28 Sty 2012 Posty: 1563 Skąd: osiek kuj-pomor
|
Wysłany: 2019-02-25, 18:38
|
|
|
Nie czepliwy tylko prubuje się czegoś nauczyć, odpowiedzi w stylu w prawo czy w lewo nie przemawiają do mnie, tylko konkrety |
_________________ Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz.... |
|
|
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2019-02-25, 20:28
|
|
|
lepiej zawsze wybierać prosto |
|
|
|
|
Ukaniu
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 9 razy Dołączył: 07 Kwi 2016 Posty: 555 Skąd: Grodzisk/Żyrardów
|
Wysłany: 2019-02-25, 21:52
|
|
|
pb41ns napisał/a: | No już zaczynam pojmowac, czyli mnożnik powinien być jak najbardziej zbliżony do 1 tak?
Patrzyłem na dane wtrysku 115 nl, producent podaję że bez dysz przy ciśnieniu 1,2 bar obsłuży 45km, czyli jak wykrece dysze które teraz mam i ustawie ok 1,1 bar to powinno to zadziałać? |
Jak wyjdziesz z tego to będzie jeździć. Potem sobie będziesz obserwował "mapy" i tworzył krzywą mnożnika tak by się pokrywały. Pewnie będzie oscylował w okolicach 1, zwykle jakieś +30% przy niskich czasach/ wysokich podciśnieniach w kolektorze i -14% przy długich czasach i gazie do dechy. Krzywa ma być monotoniczna opadająca wraz ze wazrostem czasu czy spadkiem podciśnienia, łagodna bez garbów
Nie wiedzieć czemu mnożnik defaultowo ustala się w zależności od czasu wtrysku - gdzie fizyczne zmiany wydajności masy gazu wtryskiwanej zależą od podciśnienia w kolektorze. A właściwie to od bezwzględnego ciśnienia na wlocie wtrysku zakładając, że reduktor spadek ciśnienia ustala na jednym poziomie. Ja np. w agisie zrezygnowałem zupełnie z map od czasu a całkowitą korekcję mam zrobioną na mapach od podciśnienia. Ale to taka teoretyczna dygresja o tym o czym chyba prócz mnie to się nikt nie zastanawiał ;-) |
_________________ Kot też jest Quattro |
|
|
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2019-02-26, 07:04
|
|
|
no zagmatwałeś jak tylko można maruda następny
W agisie jest tak że jak zrobisz wolne to poprawka wskazuje nam czy trafiliśmy z dyszami i ciśnieniem kolo 1,0 jest najlepiej bo sterownik ma z czego zebrać w razie potrzeby .
Lecz podobno ta poprawka jest nie ważna ale ja się jej trzymam .
A dalej moźna nic nie ustawiać samo się ustawi w agisie
Zaraz się zacznie strojenie takie o dupę potłucz tylko afr itp |
|
|
|
|
Ukaniu
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 9 razy Dołączył: 07 Kwi 2016 Posty: 555 Skąd: Grodzisk/Żyrardów
|
Wysłany: 2019-02-26, 08:02
|
|
|
A tam maruda Próbuję tylko zrozumieć dlaczego konstruktor tak zrobił a nie inaczej.
Bo czasem korekcja od ciśnienia kiepska, korekcja od temperatury gazu kiepska, wtryski kiepskie a to wszystko zaleczone zygzakowatą krzywą korekcji okraszoną górzystą mapą autokalibracji. |
_________________ Kot też jest Quattro |
|
|
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2019-02-26, 08:08
|
|
|
wiesz jak to jest na prawdę dobry reduktor który jest ok ciśnieniowo i termicznie i dobre wtryskiwacze i komp leży i odpoczywa na bahamach albo jak powyżej nie spełnione to napindala jak mały kazio i nadrabia ale nie każdy komp się i tak wyrobi |
|
|
|
|
pb41ns
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: przemek
Jeżdzę: a8, a3 8l
Pomógł: 26 razy Dołączył: 28 Sty 2012 Posty: 1563 Skąd: osiek kuj-pomor
|
Wysłany: 2019-02-26, 09:30
|
|
|
Ale zakręcili jak szydlo w oswiecimiu |
_________________ Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz.... |
|
|
|
|
|
|
|
Ukaniu
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 9 razy Dołączył: 07 Kwi 2016 Posty: 555 Skąd: Grodzisk/Żyrardów
|
Wysłany: 2019-02-26, 22:11
|
|
|
Pepi, lubię w Agisie to, że nie ma magic\nych suwaków i pozwala robić korekcje po podciśnieniu. :-) W sumie jak go trochę przeklinałem to teraz go chwalę.
korekcje.jpg
|
|
Plik ściągnięto 17 raz(y) 217,25 KB |
|
_________________ Kot też jest Quattro |
|
|
|
|
Bugalon
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtek
Jeżdzę: D2
Pomógł: 24 razy Wiek: 46 Dołączył: 26 Gru 2013 Posty: 789 Skąd: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 2019-02-28, 14:44
|
|
|
Agis ma fajne w sobie to, ze dla ukladow typu V możesz sobie ustawić dla każdej V-ki inny przebieg mnożnika w całym zakresie obrotow. Moja włoszczyzna takiej fajnej opcji nie ma |
_________________ Pozdrawiam Bugi
"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali" |
|
|
|
|
|
|
|
machul333
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Jan
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 4 razy Wiek: 29 Dołączył: 07 Sie 2017 Posty: 244 Skąd: Samborowo
|
Wysłany: 2019-02-28, 15:45
|
|
|
Tak patrze na ustawianie tych waszych instalacji i aż się cieszę że w mojej audi siedzi Prins raz ustawione i spokój cały czas . |
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2019-02-28, 20:28
|
|
|
z czego się cieszysz ? bo nie rozumiem daj foto twej instalki to się pocieszymy razem z ciebie
Na poważnie to ty jesteś bardzo nie świadomy tego co masz i jak działa |
|
|
|
|
|
|
|
pb41ns
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: przemek
Jeżdzę: a8, a3 8l
Pomógł: 26 razy Dołączył: 28 Sty 2012 Posty: 1563 Skąd: osiek kuj-pomor
|
Wysłany: 2019-03-02, 18:19
|
|
|
a więc, dysze wykręciłem , ustawiłem ciśnienie na 1bar, zrobiłem kalibracje, i teraz pytanie odnośnie mapek, ciężko jest na drodze jechać w tych samych warunkach, czy po paru dniowej jeżdzie te mapki będą sie jakoś same korygowały, ustawiały?? |
_________________ Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz.... |
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2019-03-02, 18:31
|
|
|
a pokryły się ? |
|
|
|
|
|
|
|
pb41ns
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: przemek
Jeżdzę: a8, a3 8l
Pomógł: 26 razy Dołączył: 28 Sty 2012 Posty: 1563 Skąd: osiek kuj-pomor
|
Wysłany: 2019-03-02, 18:38
|
|
|
kilka razy je robiłem , był moment że praktycznie sie pokryły tzn na dole wykresu gazowy wykres był troche wyżej a od 2/3 kreska w kreske. obniżyłem troch te kropeczki skasowałem mape gazu i znowu, teraz troszke sie rozbiegają, wynika to pewno z tego że warunki jazdy są inne, i z tąd moje pytanie , czy po dłuższej jeżdzie mapki będą sie same korygować by można je było znów porównać?? |
_________________ Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz.... |
|
|
|
|
|