Autor |
Wiadomość |
PawelDSW
Moje A8
Rocznik: 2009
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tip
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 39 Dołączył: 08 Sty 2015 Posty: 99 Skąd: Świdnica
|
Wysłany: 2015-01-22, 21:47
|
|
|
jordan233 napisał/a: | dużo roboty jest przy płukaniu nagrzewnic? |
Podlaczam sie do pytania,u mnie lipa w trasie...wieje chlodnym powietrzem |
|
|
|
|
|
|
|
pebo
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy Wiek: 49 Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 1442 Skąd: B.Podl.
|
Wysłany: 2015-01-23, 21:06
|
|
|
Zapodajcie ten myk z płukaniem - tak dla profilaktyki. Jakiego środka używacie? Teoretycznie skoro w układzie nie krąży woda a płyn chłodzący to i kamienia nie powinno być. A może zalać octu? |
_________________ Bądź dobry jak chleb. |
|
|
|
|
|
|
|
jordan233
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Sławek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 14 razy Dołączył: 12 Kwi 2011 Posty: 1510 Skąd: GBY
|
Wysłany: 2015-01-23, 23:24
|
|
|
bastek 4,2 napisał/a: |
Więc ostatecznie okazało się że nagrzewnice mam zatkane w połowie, czyściłem je octem długo by pisać ale pomogło mam sposób na sprawdzenie czy nagrzewnice są zatkane u mnie zatkały się tak jak kolega pisał od środka jak nawiewy środkowe. Po całej operacji mam sałne w aucie i regulację nawiewów ciepłe zimne z pozycji MMi. Ciężko to opisać zainteresowanych zapraszam na PW. |
Kolego opisz przebieg samego płukania nagrzewnic i na co co uwarzać ? |
_________________ https://www.facebook.com/...100089709813366
|
|
|
|
|
PawelDSW
Moje A8
Rocznik: 2009
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tip
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 39 Dołączył: 08 Sty 2015 Posty: 99 Skąd: Świdnica
|
Wysłany: 2015-01-24, 19:33
|
|
|
Mozna odkamienic nagrzewnice bez wyciagania ich ?? |
|
|
|
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2015-01-24, 20:44
|
|
|
Oczywiście, tylko trzeba wyprowadzić przewody na zewnątrz. Dawno dawno temu jak na świecie żyły jeszcze dinozaury miałem Renówkę 19 a na temat jej układu chłodzenia napisałem doktorat.
Do czyszczenia nagrzewnicy przedłużyłem przewody idące do nagrzewnicy w ścianę grodziową. Jeden przewód wyprowadziłem na zewnątrz a drugi podłączyłem pod pompę wysokiego ciśnienia na przepompowni. Po kilku chwilach ładowania ciśnienia wypluło nagle szlam i kamień. Po tamtej chwili w pojeździe była kotłownia dosłownie.
Lecz zabieg nie był w pełni osiągnięty bo nagrzewnica miała już swoje lata i na drugi rok nadawała się do wymiany. Ale układ chłodzenia w R19 był zupełnie inny niż w AUDI. Tam problemem był żeliwny blok który ulegał korozji i korodujące elementy odrywające się od bloku zapychały nagrzewnicę. |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
bastek 4,2
Rocznik: 2007
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tip
Zasilanie: ON
Imię: Seba
Jeżdzę: A8
Pomógł: 1 raz Wiek: 46 Dołączył: 20 Gru 2010 Posty: 39 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 2015-01-28, 23:11
|
|
|
No więc tak kupiłem 6 butelek octu po 3 na nagrzewnicę odpiołem węże przy module zaworów na podszybiu i przedłużyłem sobie węże( spasił mi wąż ogrodowy) żeby mi ocet na podszybie nie leciał. Wydmuchałem płyn z nagrzewnic i zalałem je octem. W związku z tym że środek miałem rozebrany dodatkowo nagrzewnicę podgrzewałem suszarką żeby ocet szybciej zrobił swoje. Nie wiem czym były zatkane bo po wydmuchaniu ocet wylewał się czysty. Czas zalania różnie ostatecznie na koniec zostawiłem je zalane na całą noc. Efekt jest tak jak pisałem wcześniej nie zauważyłem też żeby się rozciekły. Jeżeli nie macie błędów z klimy to zacznijcie od płukania robota prosta jak drut. |
|
|
|
|
|
|
|
PawelDSW
Moje A8
Rocznik: 2009
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tip
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 39 Dołączył: 08 Sty 2015 Posty: 99 Skąd: Świdnica
|
Wysłany: 2015-01-28, 23:29
|
|
|
bastek 4,2 napisał/a: | No więc tak kupiłem 6 butelek octu po 3 na nagrzewnicę odpiołem węże przy module zaworów na podszybiu i przedłużyłem sobie węże( spasił mi wąż ogrodowy) żeby mi ocet na podszybie nie leciał. Wydmuchałem płyn z nagrzewnic i zalałem je octem. W związku z tym że środek miałem rozebrany dodatkowo nagrzewnicę podgrzewałem suszarką żeby ocet szybciej zrobił swoje. Nie wiem czym były zatkane bo po wydmuchaniu ocet wylewał się czysty. Czas zalania różnie ostatecznie na koniec zostawiłem je zalane na całą noc. Efekt jest tak jak pisałem wcześniej nie zauważyłem też żeby się rozciekły. Jeżeli nie macie błędów z klimy to zacznijcie od płukania robota prosta jak drut. |
Dzieki za podpowiedz,musze ogarnac u siebie bo mam zimno w kabinie dobrze ze wiosna niedlugo |
|
|
|
|
jordan233
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Sławek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 14 razy Dołączył: 12 Kwi 2011 Posty: 1510 Skąd: GBY
|
|
|
|
|
|
|
|
bastek 4,2
Rocznik: 2007
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tip
Zasilanie: ON
Imię: Seba
Jeżdzę: A8
Pomógł: 1 raz Wiek: 46 Dołączył: 20 Gru 2010 Posty: 39 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 2015-01-29, 00:19
|
|
|
Nie wiem jaką temperaturę miałeś na klimie ale i tak masz coś nieteges blok 17/1 lewa nagrzewnica 5 st. a blok 17/2 prawa nagrzewnica 37 st a z środka 8 st c jeżeli prawa strona i lewa była ustawiona tak samo( i nie na LO) to z moim zdaniem największy problem jest z lewą bo ma prawie temp zasysanego powietrza czyli jest zimna. |
|
|
|
|
koofel
Użytkownik
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 46 Dołączył: 25 Gru 2011 Posty: 12 Skąd: Miechów
|
Wysłany: 2015-02-01, 14:10
|
|
|
Zmieniłem w końcu nagrzewnicę kupioną na alle za 400 zł i piekło w aucie:)) |
|
|
|
|
|
|
|
cerbera
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: triptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sebastian
Jeżdzę: D3 4.2
Wiek: 45 Dołączył: 04 Wrz 2009 Posty: 158 Skąd: kraków
|
Wysłany: 2015-02-14, 09:37
|
|
|
Panowie jak by ktoś miał problem to w A&G servis ul. Klimeckiego w Krakowie dwie A8 miały robione ( rozbierane całe deski ) ogrzewanie. Mają już obcykane. Z ciekawostek stoi tam A8 4.2 totalny golas z 1400000 kk i dalej się trzyma (auto 2003r kupione za 37tys sprawdzane w aso wrocław a tam pan nie umial liczyć i powiedzial ze 140kk ma nalatane ;-) ) <niegadam> |
_________________ A8 D3 4.2 V8 pb+lpg ''ZŁOTOWŁOSA''
http://rietzphotography.com/
www.chimerabulls.pl
|
|
|
|
|
jordan233
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Sławek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 14 razy Dołączył: 12 Kwi 2011 Posty: 1510 Skąd: GBY
|
Wysłany: 2015-03-01, 23:20
|
|
|
Dzisiaj przy Niedzieli również ogarnąłem temat chłodnego powietrza w kabinie,oczywiście problem tkwił w nagrzewnicach.
Samo płukanie pomogło!!!!!! ,wystarczyło przepłukać nagrzewnice octem i wszystko pieknie lata
U mnie był problem z dwiema nagrzewnicami,jedna trochę ciepła dawała druga praktycznie wcale.
Teraz naprawdę jest sauna i jest miodziooooo
Tylko nie wiem jak to jest z ogrzewaniem na tył(klimatronik 2 strefowy),jak to dokładnie działa.
Czy u was przy 26 stopniach weźmiecie na full nawiew to czy z tyłu leci wam również ciepłe powietrze???? |
_________________ https://www.facebook.com/...100089709813366
|
|
|
|
|
|
|
|
go_jaca
Użytkownik
Rocznik: 2007
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Jacek
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 03 Paź 2013 Posty: 16 Skąd: Trójmiasto
|
Wysłany: 2016-01-14, 13:54
|
|
|
Czy ktoś próbował sprawdzić możliwe uszkodzenie zespołu zaworów 4E0959617C w przypadku kiedy tylko środkiem dmucha chłodem a zewnętrznymi ciepło? |
|
|
|
|
marekp750
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy Wiek: 52 Dołączył: 11 Maj 2011 Posty: 1011 Skąd: k/Pruszcza Gd.
|
|
|
|
|
|
|
|
go_jaca
Użytkownik
Rocznik: 2007
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Jacek
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 03 Paź 2013 Posty: 16 Skąd: Trójmiasto
|
Wysłany: 2016-12-04, 22:37
|
|
|
Pytanie czy jest możliwość "odetkania" nagrzewnic bez zdejmowania całego kokpitu?
Jeżdżę już tak 2 rok i mam wprawę skutecznie "wyregulować" temperaturę ale chciałbym już to zrobić... |
|
|
|
|
|