Autor |
Wiadomość |
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2014-01-14, 19:40
|
|
|
On nie wrzuca na luz tylko zaskakuje. Poprostu jeżdzisz cały czas na ślizgu dlatego. Dajesz gazu obroty natychmiast rosną a prętkość nie wzrasta, a jak zdejmujesz nogę z gazu to spadają. Tak jest? |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
|
|
|
Markus
Użytkownik
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronik + F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 02 Maj 2013 Posty: 20 Skąd: Slask
|
Wysłany: 2014-01-17, 15:06
|
|
|
Byłem dzisiaj u ASBPałka w Mysłowicach.
Otrzymałem informacje ze moje objawy to na pewno konwerter. Najciekawsza jest jednak przyczyna jego awarii.
Dwa miesiace temu wymieniłem olej statycznie na Revanol. No i ponoc na 100% to tylko i wyłacznie dlatego sie popsuło.
Przeciez wielu z Was jezdzi na Revanolu i wszystko działa.
Pytanie czy jak spuszcze i wleje olej ZF to jest szansa zeby sie naprawiło
Przypomne ze objawy falowania obrotów i szarpania sa praktycznie tylko na zimnym silniku.
Jak sie zagrzeje wszystko wraca do normy. |
|
|
|
|
|
|
|
pebo
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy Wiek: 49 Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 1442 Skąd: B.Podl.
|
Wysłany: 2014-01-18, 09:49
|
|
|
Markus napisał/a: | Byłem dzisiaj u ASBPałka w Mysłowicach.
Otrzymałem informacje ze moje objawy to na pewno konwerter. Najciekawsza jest jednak przyczyna jego awarii.
Dwa miesiace temu wymieniłem olej statycznie na Revanol. No i ponoc na 100% to tylko i wyłacznie dlatego sie popsuło.
Przeciez wielu z Was jezdzi na Revanolu i wszystko działa.
Pytanie czy jak spuszcze i wleje olej ZF to jest szansa zeby sie naprawiło
Przypomne ze objawy falowania obrotów i szarpania sa praktycznie tylko na zimnym silniku.
Jak sie zagrzeje wszystko wraca do normy. |
Nie potwierdzę praktycznie, ale w wielu opisach dotyczących falowania obrotów przy ASB znalazłem, że jeśli na zimnej skrzyni faluje a na ciepłej nie, to jest to wina oleju - za mało, za dużo lub nieodpowiedni. |
_________________ Bądź dobry jak chleb. |
|
|
|
|
Gorthammer
Użytkownik
Rocznik: 2007
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Mariusz
Jeżdzę: a8 d3
Wiek: 54 Dołączył: 05 Sty 2014 Posty: 16 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 2014-01-18, 11:55
|
|
|
Wielu ludzi jeździ na revanolu i wszystko jest ok |
|
|
|
|
|
|
|
krystek78
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: krystian
Jeżdzę: a8 d2
Wiek: 46 Dołączył: 21 Mar 2013 Posty: 187 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 2014-01-18, 13:13
|
|
|
Znaja sie u palki chlopaki.jak juz konwekter kleka to napraw szybko bo skrzynie zajedziesz.kolega tak jezdzil i opilki z konwektera poszy na tarczki i generalka byla <lipa> |
_________________
|
|
|
|
|
macisz12
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Adam
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 30 Paź 2013 Posty: 185 Skąd: Łask
|
Wysłany: 2014-01-23, 21:22
|
|
|
Mnie dwa dni temu dopadło to samo. Jestem już w przyszłym tygodniu umówiony w midpartsie. Najpierw zaczęło się od falowania a dziś już czułem większy uslizg. Zapiolem vaga i wywalilo błędem konwertera 17125 takze na 100% on jest winowajca. |
|
|
|
|
|
|
|
Markus
Użytkownik
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronik + F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 02 Maj 2013 Posty: 20 Skąd: Slask
|
Wysłany: 2014-01-24, 23:53
|
|
|
No własnie a u mnie żadnych błedów skrzyni nie wyrzuca. |
|
|
|
|
macisz12
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Adam
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 30 Paź 2013 Posty: 185 Skąd: Łask
|
Wysłany: 2014-01-25, 08:14
|
|
|
Myślę że to kwestia czasu. Jak wczoraj pojezdzilem tak delikatnie to też nic nie wyrzuciła. W midpartsie mi powiedzieli ze temperatura spadła i olej jest gęstszy i może być chwilowo lepiej. Ja nie czekam daje to do naprawy. Koszty tak na telefon to robota, olej, regeneracja konwentera 3x1000. Gwarancja na konwerter 3lata. |
|
|
|
|
|
|
|
macisz12
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Adam
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 30 Paź 2013 Posty: 185 Skąd: Łask
|
Wysłany: 2014-01-30, 00:12
|
|
|
No i mam juz dokładną diagnoze. Oprócz konwertera skrzynia wymaga remontu. Filtr i olej od nowosci nie wymieniany i to właśnie zaniedbanie spowodowało problemy. Niestety koszty spore bo 6700zl. Ból jak cholera tym bardziej ze auto mam od m-ca a tu taka niespodzianka. A wystarczyło tylko zeby ktos wcześniej wymieniał oliwę i pewnie skrzynia pochodziła by dłużej. Dla mnie to niezrozumiałe ze aso nie zaleca wymiany oleju w skrzyni, a większość użytkowników aut do tego się stosuje. No chyba ze to celowe działanie... |
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2014-01-30, 05:55
|
|
|
Tak,to celowe dzialanie serwisow. A u mnie tez padla szybciutko po zakupie I bylo 1000zl drozej jak u ciebie. |
|
|
|
|
|
|
|
aro51
Moje A8
Rocznik: 2012
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Arek
Jeżdzę: F11
Pomógł: 38 razy Dołączył: 23 Lis 2010 Posty: 614 Skąd: Mazowieckie
|
Wysłany: 2014-01-30, 08:06
|
|
|
Ja uwazam ze tylko remont na dluzsza jazde ma sens, poniewaz wiekszosc uzywanych jest przywieziona z z Angli na graty, tam na pewnop nikt oleju nie wymienil i historia sie powtorzy jak przy wymianie skrzyni wymienia Ci olej. Ja mam taka skrzynie z 80tys km przebiegu wlasnie z Anglii z D3, ale nie sprzedaje bo nie chce potem zwrotu. Wole sobie na zapas zostawic. |
_________________ Zdjęcia Audi A6 i A7
Zawór recyrkulacji EGR Audi A6 C7 2.0 177 KM. |
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2014-01-30, 11:14
|
|
|
macisz12 napisał/a: | No i mam juz dokładną diagnoze. Oprócz konwertera skrzynia wymaga remontu. Filtr i olej od nowosci nie wymieniany i to właśnie zaniedbanie spowodowało problemy. Niestety koszty spore bo 6700zl. |
ŁaŁ, grubo - jestem zaskoczony bo jak nim jeździliśmy to właściwie wszystko grało :shock: |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|
|
|
macisz12
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Adam
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 30 Paź 2013 Posty: 185 Skąd: Łask
|
Wysłany: 2014-01-30, 15:21
|
|
|
FOSS napisał/a: | macisz12 napisał/a: | No i mam juz dokładną diagnoze. Oprócz konwertera skrzynia wymaga remontu. Filtr i olej od nowosci nie wymieniany i to właśnie zaniedbanie spowodowało problemy. Niestety koszty spore bo 6700zl. |
ŁaŁ, grubo - jestem zaskoczony bo jak nim jeździliśmy to właściwie wszystko grało :shock: |
Damian mówi się trudno, żyje się dalej . Swoją drogą to skrzynia dobrze chodziła, było tylko delikatne szarpnięcie przy redukcji z 4 na 3 i nic poza tym. Gdyby sprzęgło się nie odezwało pewnie bym dalej jeździł. Miałem też wyciek na simmeringu na wale korbowym, także i tak trzeba było skrzynie zwalać. Liczę tylko, że już po naprawie nie będę musiał o niej myśleć, poza wymianą oleju. |
|
|
|
|
jdz1
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 1.6
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Jerzy
Jeżdzę: Renault Scenic
Pomógł: 3 razy Wiek: 46 Dołączył: 16 Gru 2010 Posty: 164 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 2014-01-31, 12:05
|
|
|
Pomimo tak małego przebiegu (około 150 tys km deklarowanym) nie wierzę że skrzynia mogła się sypnąć ponieważ nie był wymieniany olej. Co najwyżej jestem w stanie uwierzyć że przy tak małym przebiegu skrzynia się sypnęła ponieważ poprzedni właściciel nieumiejętnie jeździł automatem, przeciągał na biegach czy coś w tym rodzaju...No chyba że poprostu pech i trafiła Ci się skrzynia fabrycznie wadliwa. Ale, no cóż przy takim aucie ryzyko jest bardzo duże i kupuję się je na chybił trafił (mając w rękawie asa w postaci kilku tys PLN na ewentualne naprawy).
Trzymam kciuki i pozdrawiuam.
W mojej byłej olej w skrzyni podejrzewam że nigdy nie był wymieniany pomimo 185tys km według ASO DE a tym bardziej w PL pomimo przejechany po drogach PL około 60 tys km. Wczoraj miałem przyjemność oglądać ją ja startowała spod mojego domu i nadal robi wrażenie (potężne wrażenie, pomimo że to tylko A8 D2 pre lift). Skrzynia podobno nadal chodzi dobrze. |
|
|
|
|
|
|
|
JIMM [Usunięty]
|
Wysłany: 2014-01-31, 19:21
|
|
|
jdz1 napisał/a: | Pomimo tak małego przebiegu (około 150 tys km deklarowanym) nie wierzę że skrzynia mogła się sypnąć |
nie mogła się sypnąć, taki przebieg dla naszych silników i skrzyń to jest spacerek , ASB ma zabezpieczenia przeciążeniowe , włącz np manualnie 2 i but do podłogi a i tak zmieni automatycznie na 3 mimo,że manualnie tego nie zrobisz. Trzeba wielu kilometrów aby zajechać TIP-a. Podstawa długowieczności, przed rozpoczęciem jazdy spokojna jazda do rozgrzania , po nowym zakupie samochodu zrzucenie miski olejowej skrzyni, ocena pozostałości na dnie i wymiana oleju z filtrem. Moje pierwsze A8 D2 4.2z 95roku , jeździ do dziś na taksówce w Lublinie i ma na liczniku coś powyżej 600tys km a olej w niej wymieniałem osobiście na ESSO (4HP) i lata bez naprawy.....książkę miała prowadzoną do 380tys z ostatnim wpisem ASO Audi LELEK Opole |
|
|
|
|
|