Autor |
Wiadomość |
nikoa4
Moje A8
Rocznik: 2011
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronik
Zasilanie: ON
Imię: Dominik
Jeżdzę: A8 D4 2011 3.0TDI
Pomógł: 2 razy Wiek: 45 Dołączył: 28 Maj 2013 Posty: 245 Skąd: Uk
|
Wysłany: 2014-05-10, 21:23
|
|
|
cos tu ucichlo w temacie szarpania tipa,
U mnie w 4.2 mpi skrzynia 6hp26 jak sie nie myle?Dopiero od niedawna zwrocilem na to uwage,ze skrzynia szarpie ,a raczej to tak jak by szarpnie wyrwie do przodu.
dzieje sie to tylko przy zmianie z 2 na 3 . Na trybie s troszke mocniej, jak zmieniam recznie tez szarpnie.jest mocno odczowalne.reszta biegow perfekt,jak i przy wyborze na d czy r nic super. Co w pierwszej kolejnosci powinienem zrobic?dodam ze auto uzywam sporadycznie i czesto aku ma za niskie napiecie,raz bylo ze aku calkiem do zera padl.
olej raczej nie wymieniany. |
|
|
|
|
|
|
|
macisz12
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Adam
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 30 Paź 2013 Posty: 185 Skąd: Łask
|
Wysłany: 2014-05-11, 06:12
|
|
|
nikoa4 napisał/a: | cos tu ucichlo w temacie szarpania tipa,
U mnie w 4.2 mpi skrzynia 6hp26 jak sie nie myle?Dopiero od niedawna zwrocilem na to uwage,ze skrzynia szarpie ,a raczej to tak jak by szarpnie wyrwie do przodu.
dzieje sie to tylko przy zmianie z 2 na 3 . Na trybie s troszke mocniej, jak zmieniam recznie tez szarpnie.jest mocno odczowalne.reszta biegow perfekt,jak i przy wyborze na d czy r nic super. Co w pierwszej kolejnosci powinienem zrobic?dodam ze auto uzywam sporadycznie i czesto aku ma za niskie napiecie,raz bylo ze aku calkiem do zera padl.
olej raczej nie wymieniany. |
U mnie skrzynia po remoncie i tylko na tipie i jak dam ostro po gazie to z 2 na 3 jest wyczuwalne szarpniecie.
Winę za to może ponosić mechatronic bądź tak się poprostu skrzynia nauczyła. Miałem jeszcze szarpanie przy redukcji z 4 na 3 i bezpośrednio po remoncie nic się nie zmieniło, ale czym więcej robiłem km to objaw malał aż prawie do całkowitego niewyczuwalnego szarpania. Pewnie gdybym wiecej jeździł na tipie to szarpanie z 2 na 3 też by ustało. |
|
|
|
|
|
|
|
nikoa4
Moje A8
Rocznik: 2011
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronik
Zasilanie: ON
Imię: Dominik
Jeżdzę: A8 D4 2011 3.0TDI
Pomógł: 2 razy Wiek: 45 Dołączył: 28 Maj 2013 Posty: 245 Skąd: Uk
|
Wysłany: 2014-05-11, 08:46
|
|
|
na tipie czyli? |
|
|
|
|
macisz12
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Adam
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 30 Paź 2013 Posty: 185 Skąd: Łask
|
Wysłany: 2014-05-11, 08:55
|
|
|
nikoa4 napisał/a: | na tipie czyli? |
Czyli ręczna zmiana biegów np łopatkami. |
|
|
|
|
|
|
|
nikoa4
Moje A8
Rocznik: 2011
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronik
Zasilanie: ON
Imię: Dominik
Jeżdzę: A8 D4 2011 3.0TDI
Pomógł: 2 razy Wiek: 45 Dołączył: 28 Maj 2013 Posty: 245 Skąd: Uk
|
Wysłany: 2014-05-11, 13:25
|
|
|
a lopadkami to nie to samo co lewarkiem + - ?
bo lopadkami nie zmienialem, i nie wiem cz bedzie szarpac? |
|
|
|
|
Lakier [Usunięty]
|
Wysłany: 2014-05-11, 13:48
|
|
|
To samo. |
|
|
|
|
|
|
|
nikoa4
Moje A8
Rocznik: 2011
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronik
Zasilanie: ON
Imię: Dominik
Jeżdzę: A8 D4 2011 3.0TDI
Pomógł: 2 razy Wiek: 45 Dołączył: 28 Maj 2013 Posty: 245 Skąd: Uk
|
Wysłany: 2014-05-11, 20:06
|
|
|
co nalezalo by sprawdzic w 1 kolejnosci sprawdzic ,zrobic?Co vcds mozna zrobic?
czy wymieniac olej,czy zostawic?przebieg to 170tys
przypomne tylko prz zmianie z 2 na 3 szarpnie[wyrwie do przodu] |
|
|
|
|
Lakier [Usunięty]
|
Wysłany: 2014-05-11, 21:03
|
|
|
Ogólnie, to jak już coś zaczyna się dziać, to na wymianę oleju jest za późno. Musisz podjechać do specjalistów, pewnie jakieś zaworki do wymiany. |
|
|
|
|
|
|
|
macisz12
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Adam
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 30 Paź 2013 Posty: 185 Skąd: Łask
|
Wysłany: 2014-05-12, 05:42
|
|
|
nikoa4 napisał/a: | co nalezalo by sprawdzic w 1 kolejnosci sprawdzic ,zrobic?Co vcds mozna zrobic?
czy wymieniac olej,czy zostawic?przebieg to 170tys
przypomne tylko prz zmianie z 2 na 3 szarpnie[wyrwie do przodu] |
Vcds i sprawdz czy nie ma błędów. Jakby zaworek padł to błąd będzie zarejestrowany. Olej napewno do wymiany najlepiej oryginał do tego wymiana filtra i możesz przy okazji wyczyścić mechatronic. Jest tam w nim taka płytka która może być już do wymiany. |
|
|
|
|
nikoa4
Moje A8
Rocznik: 2011
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronik
Zasilanie: ON
Imię: Dominik
Jeżdzę: A8 D4 2011 3.0TDI
Pomógł: 2 razy Wiek: 45 Dołączył: 28 Maj 2013 Posty: 245 Skąd: Uk
|
Wysłany: 2014-05-12, 21:41
|
|
|
O kurde mechatronik?a jakies foto gdzie on sie znajduje?
Bledow nie ma |
|
|
|
|
|
|
|
macisz12
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Adam
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 30 Paź 2013 Posty: 185 Skąd: Łask
|
Wysłany: 2014-05-13, 05:45
|
|
|
Mechatronic znajduje sie w skrzyni. Dostęp do niego bedziesz miał jak zdejmiesz miske. Możesz ja dać do przejrzenia przy okazji wymiany oleju. Ewentualnie wymień sam olej. Najlepiej niech oceni to spec od skrzyń. |
|
|
|
|
nikoa4
Moje A8
Rocznik: 2011
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronik
Zasilanie: ON
Imię: Dominik
Jeżdzę: A8 D4 2011 3.0TDI
Pomógł: 2 razy Wiek: 45 Dołączył: 28 Maj 2013 Posty: 245 Skąd: Uk
|
Wysłany: 2014-05-13, 12:48
|
|
|
Poklusil bym sie o wymiane oleju,ale tylko statyczna.ma ktos jakis manusl odnosnie wymiany?
Co do oceny po zdjeciu miski,to raczej ssm nic nie stwierdze,no chyba ze beda jakies pilki na magnsach. |
|
|
|
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
|
|
|
|
zgiel
Użytkownik
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: chester
Jeżdzę: audi a8d3 a4b6 a6c5
Dołączył: 08 Lut 2014 Posty: 26 Skąd: mielec\paris
|
Wysłany: 2014-05-14, 22:07
|
|
|
wszystko ok tylko szkoda ze linki wygasly |
|
|
|
|
|
|
|
nikoa4
Moje A8
Rocznik: 2011
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronik
Zasilanie: ON
Imię: Dominik
Jeżdzę: A8 D4 2011 3.0TDI
Pomógł: 2 razy Wiek: 45 Dołączył: 28 Maj 2013 Posty: 245 Skąd: Uk
|
Wysłany: 2014-05-17, 22:08
|
|
|
Fajny manual,juz kiedys widzialem ,ale nie moglem znalesc.
wyglada na to ze musial bym zrobic dynamiczna.
pasowalo by w sierpniu,bede w PL.tylko gdzie w okolicy lubuskiego znajde kompetetny warsztat? |
|
|
|
|
|