Autor |
Wiadomość |
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2018-05-01, 17:22
|
|
|
mlodypitbull napisał/a: | I ja mam problem z nastawnikiem. Stuka okolo 2 sekundy po odpaleniu. Problem dotyczy kupna zamiennika. Wg realoem u mnie powinno iść 077109088D i 077109087D. Na ebayu pustka, na allegro 1 używany. Czy można go zamienić na inny numer? Np. E, P czy coś innego? One wszystkie wyglądają tak samo. Czy w grę wchodzi tylko aso? |
mlodypitbull, wbijasz w temat dotyczący silnika 4.2 BFM a sam piszesz o jakim?... Również o 4.2 BFM czy jednak 3.7 BFL?
I w ten sposób na forach powstaje śmietnik
Było już tu pisane wielokrotnie.
Do 3.7 BFL praktycznie nie ma zamienników więc idziesz do ASO i kupujesz nowe z ASO.
Nie stosujesz zamiennie od 4.2 BFM bo nie są takie same.
Używane to loteria - 99% są po demontażu bo komuś już stukały i ten ktoś w 99% przypadków głupa pali że nie wie o co chodzi. |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|
|
|
Rudpavv [Usunięty]
|
Wysłany: 2018-05-01, 19:45
|
|
|
Macie jakiś pomysł czym można bezpiecznie wypłukać ten cały syf z silnika? Ja planowałem to wypłukać zwykłą ropą a potem przepłukać jeszcze czystym olejem zeby wszystko się nasmarowało przed rozruchem |
|
|
|
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
|
Rudpavv [Usunięty]
|
Wysłany: 2018-05-01, 21:11
|
|
|
A nie uszkodzi on uszczelnień w silniku? To jest raczej dość agresywna chemia |
|
|
|
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
|
Rudpavv [Usunięty]
|
Wysłany: 2018-05-05, 21:59
|
|
|
To w końcu trzeba koniecznie wyciskać ten olej z popychaczy? W Elsie nie ma słowa na ten temat. |
|
|
|
|
|
|
|
leon0376
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Piotr
Jeżdzę: AUDI A8 L
Pomógł: 11 razy Wiek: 48 Dołączył: 13 Wrz 2009 Posty: 383 Skąd: FR
|
Wysłany: 2018-05-06, 08:21
|
|
|
Nic nie masz do stracenia.I tak wałki wyciągasz do nastawnikow.Ja spuszczalem olej ale na logikę to musiałbyś wszystkie wyciągnąć na raz a potem je pozamieniac miejscami gdzie różnica w luzach na poszczególnych zaworach musiała by byc znaczna zeby zamieniając je któryś zawor wychylił sie wiecej i dostal tlokiem.U mnie wzrokowo wszystkie mialy jednakowy luz. |
_________________ Zycie jest za krotkie zeby inwestowac w diesla |
|
|
|
|
Rudpavv [Usunięty]
|
Wysłany: 2018-05-06, 13:15
|
|
|
Właśnie, żeby zawór miał szansę spotkać się z tłokiem to luzu by w ogóle musiało nie być, chodź i tak raczej by się nie spotkał. Podejrzewam, że głowice sa tak zaprojektowane, żeby w razie awarii hydrauliki popychaczy tłoki się nie spotkały z zaworami. Zresztą skoro w elsie z ktorej korzystają w aso nic na ten temat nie napisali to znaczy, że nie trzeba tego ruszać. Po co sobie dokładać roboty. |
|
|
|
|
|
|
|
leon0376
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Piotr
Jeżdzę: AUDI A8 L
Pomógł: 11 razy Wiek: 48 Dołączył: 13 Wrz 2009 Posty: 383 Skąd: FR
|
Wysłany: 2018-05-06, 21:16
|
|
|
Zle to ująłem.Piszac "luz"mialem na mysli to że popychacze byly w takim samym stopniu napelnione olejem i jednakowo wystawaly z koników.Ktos kto to rozbieral wie co mam na mysli.Ciezko mi to inaczej zobrazować. |
_________________ Zycie jest za krotkie zeby inwestowac w diesla |
|
|
|
|
Rudpavv [Usunięty]
|
Wysłany: 2018-05-12, 14:51
|
|
|
Update po miesiącu od zdarzenia:
W końcu mam czas żeby się za ten nastawnik zabrać. Zdjąłem dzisiaj drugą pokrywę zaworów i później biorę się za zdjęcie miski olejowej zeby cały ten syf wypłukać. Po zdjęciu drugiej pokrywy okazało się, że nastawnik od strony kierowcy był już robiony. Sam nastawnik jak i łancuch wygląda na nowy, ma też znaczek audi więc najprawdopodobniej poprzedni właściciel w niemczech zrobił to w aso. Brudu też jest znacznie mniej niż po stronie pasażera. Problem jedynie teraz polega na luzu łańcuszka. Łańcuszek po lewej stronie gdzie było to robione w niemczech ma luz. Między łańcuchem a górnym ślizgiem jest około 2mm luzu. Jest to norma czy mam się bać?
|
|
|
|
|
|
|
|
leon0376
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Piotr
Jeżdzę: AUDI A8 L
Pomógł: 11 razy Wiek: 48 Dołączył: 13 Wrz 2009 Posty: 383 Skąd: FR
|
Wysłany: 2018-05-12, 16:49
|
|
|
Ja niedawno wymienialem obydwa.Ten po stronie kierowcy mial taki sam luz jak u Ciebie.U mnie po odpaleniu byl taki grzechot jak na jednym z filmików u któregoś z kolegow. Bylem święcie przekonany ze lancuch jedzie po obudowie.Jakiez bylo moje zdziwienie gdy po zdieciu pokrywy ani śladu po łańcuchu na glowicy również a łomot byl dobry przy odpalaniuJako ciekawostke dodam że ja od czasu pierwszej terkotki zrobiłem na tym 30kkm
Nastawniki po wyciagnieciu mialy ślizgi prawie wogóle nie miały śladów po łańcuchu .Łańcuchy w ogóle nie wyciągnięte(przymierzalem z nowymi)Nastawniki poprostu nie trzymaly ciśnienia.Na zegarze 244000 tys nalotu. |
_________________ Zycie jest za krotkie zeby inwestowac w diesla |
|
|
|
|
Rudpavv [Usunięty]
|
Wysłany: 2018-05-12, 18:32
|
|
|
A jak założyłeś nowy nastawnik to tez miałeś taki luz łańcuszka? |
|
|
|
|
|
|
|
leon0376
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Piotr
Jeżdzę: AUDI A8 L
Pomógł: 11 razy Wiek: 48 Dołączył: 13 Wrz 2009 Posty: 383 Skąd: FR
|
Wysłany: 2018-05-12, 18:54
|
|
|
Nie,taki luz był przed wymianą a nastawniki wzrokowo wyglądały na idealne. Po wymianie wszystko gra .
Moze ori używke ktos założył u Ciebie. |
_________________ Zycie jest za krotkie zeby inwestowac w diesla |
|
|
|
|
Rudpavv [Usunięty]
|
Wysłany: 2018-05-12, 20:06
|
|
|
Wygląda jak nowy, łańcuch też. Chyba to tak zostawię bo wydaje mi się, że tylko ten prawy grzechotał na zimnym. |
|
|
|
|
|
|
|
leon0376
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Piotr
Jeżdzę: AUDI A8 L
Pomógł: 11 razy Wiek: 48 Dołączył: 13 Wrz 2009 Posty: 383 Skąd: FR
|
Wysłany: 2018-05-12, 20:10
|
|
|
Tak to u mnie wyglądało a terkotal okrutnie.
Jak tak lancuch poluzowany to nastawnik nie trzyma cisnienia i bedzie najprawdopodobniej grzechotal.Wiem to z autopsji. |
_________________ Zycie jest za krotkie zeby inwestowac w diesla |
|
|
|
|
|