Autor |
Wiadomość |
Rudpavv [Usunięty]
|
Wysłany: 2018-05-12, 21:57
|
|
|
Na motulu jeździsz?
[ Dodano: 2018-05-12, 23:20 ]
A jak auto stało miesiąc to mógł po prostu zejść olej z nastawnika i dlatego jest luz?
[ Dodano: 2018-05-13, 00:54 ]
Mógłby ktoś jeszcze wyrazić opinię? Trochę mi się nie widzi robić teraz obydwa nastawniki, szczególnie ze ten jeden był zmieniany na oemowy na oko nie dawno. |
|
|
|
|
|
|
|
leon0376
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Piotr
Jeżdzę: AUDI A8 L
Pomógł: 11 razy Wiek: 48 Dołączył: 13 Wrz 2009 Posty: 383 Skąd: FR
|
Wysłany: 2018-05-13, 06:22
|
|
|
Tak .Do niedawna byl Motul teraz jest Valvoline. |
_________________ Zycie jest za krotkie zeby inwestowac w diesla |
|
|
|
|
|
|
|
Rudpavv [Usunięty]
|
Wysłany: 2018-05-13, 17:25
|
|
|
Po 1/4 obrotu wału ten dobry z lewej strony się napina i trzyma łańcuch idealnie. A po kolejnych paru obróceniach się luzuje. Chyba tak ma byc po prostu
[ Dodano: 2018-05-13, 23:29 ]
Ściągnąłem dzisiaj miskę i pomijając syf jaki tam zastałem to pływały na dnie resztki dolnego ślizgu. Mam odpowiedź dlaczego to chodziło jak T-34 z wiadrem kamieni w środku |
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2018-05-14, 08:27
|
|
|
Rudpavv napisał/a: | Po zdjęciu drugiej pokrywy okazało się, że nastawnik od strony kierowcy był już robiony. Sam nastawnik jak i łancuch wygląda na nowy, ma też znaczek audi więc najprawdopodobniej poprzedni właściciel w niemczech zrobił to w aso. |
To nie znaczy że auto było robione w ASO tylko, że nastawnik jest oryginalny - to nie problem kupić nowy w ASO i zrobić to u kogoś w garażu.
Jeżeli było to robione w DE w ASO to znajdziesz to w historii serwisowej auta.
Rudpavv napisał/a: | Problem jedynie teraz polega na luzu łańcuszka. Łańcuszek po lewej stronie gdzie było to robione w niemczech ma luz. Między łańcuchem a górnym ślizgiem jest około 2mm luzu. Jest to norma czy mam się bać? |
Jeżeli taki luz jest praktycznie po zatrzymaniu auta i po zdjęciu pokrywy to oczywiście nie jest dobrze.
leon0376 napisał/a: | U mnie po odpaleniu byl taki grzechot jak na jednym z filmików u któregoś z kolegow. Bylem święcie przekonany ze lancuch jedzie po obudowie.Jakiez bylo moje zdziwienie gdy po zdieciu pokrywy ani śladu po łańcuchu na glowicy również a łomot byl dobry przy odpalaniuJako ciekawostke dodam że ja od czasu pierwszej terkotki zrobiłem na tym 30kkm |
Ślady są nie na deklu głowicy ale często na dole w głowicy, m.in. pod dolnym ślizgiem - poniżej przykładowe foto jednego z wielu które robiłem.
.
Rudpavv napisał/a: | Ściągnąłem dzisiaj miskę i pomijając syf jaki tam zastałem to pływały na dnie resztki dolnego ślizgu. Mam odpowiedź dlaczego to chodziło jak T-34 z wiadrem kamieni w środku |
Często jest tak że leci dolny ślizg ale po zdjęciu dekla, oglądając wnikliwie, można dostrzec również ślizg dolny i sprawdzić czy jest cały czy już go nie ma. |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|
|
|
leon0376
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Piotr
Jeżdzę: AUDI A8 L
Pomógł: 11 razy Wiek: 48 Dołączył: 13 Wrz 2009 Posty: 383 Skąd: FR
|
Wysłany: 2018-05-14, 09:17
|
|
|
Dokladnie to co FOSS napisał. Bo po stronie kierowcy to dolny slizg pada częściej a po stronie pasazera górny. |
_________________ Zycie jest za krotkie zeby inwestowac w diesla |
|
|
|
|
karol208
Moje A8
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D2 ABZ
Pomógł: 23 razy Wiek: 41 Dołączył: 28 Kwi 2013 Posty: 994 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: 2018-05-14, 12:43
|
|
|
Nie musisz wyciągać wałka wydechowego wystarczy tylko ssący (wtedy paska
rozrządu nie ruszasz). zaznacz sobie ogniwa oby złożyć poprawnie łańcuch na kółka wałków. |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
Rudpavv [Usunięty]
|
Wysłany: 2018-05-14, 13:11
|
|
|
FOSS napisał/a: |
Rudpavv napisał/a: | Problem jedynie teraz polega na luzu łańcuszka. Łańcuszek po lewej stronie gdzie było to robione w niemczech ma luz. Między łańcuchem a górnym ślizgiem jest około 2mm luzu. Jest to norma czy mam się bać? |
Jeżeli taki luz jest praktycznie po zatrzymaniu auta i po zdjęciu pokrywy to oczywiście nie jest dobrze.
|
No luz był po zatrzymaniu auta i zdjęciu pokrywy po miesiącu stania. A teraz jak pokręciłem wałem to się od razu napiął i co jakiś czas przy kręceniu wałem się luzował. To samo robił ten co mi się rozleciał. Czekam aż mi przyjdzie blokada rozrządu i będę rwał chwasta
A trzeba w końcu wyciskać olej z tych hydropopychaczy czy to jest jakiś mit internetowy? W elsie nic na ten temat nie ma.
Foss w tym silniku ze zdjęć jest syf taki jak u mnie. Domyłeś to jakoś czy zostawiłeś jak było? |
|
|
|
|
leon0376
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Piotr
Jeżdzę: AUDI A8 L
Pomógł: 11 razy Wiek: 48 Dołączył: 13 Wrz 2009 Posty: 383 Skąd: FR
|
Wysłany: 2018-05-14, 15:53
|
|
|
Jak bedziesz mial walki wyciągnięte to wycisnij nie jest to skomplikowane ani kosztowne a bedziesz mial psychiczny komfort przy pierwszym przekreceniu kluczyka Ja po złożeniu wszystkiego odpialem czujniki halla na walkach i wtedy motor nie odpala co pozwala nastawnikom i popychaczom napełnić sie olejem. |
_________________ Zycie jest za krotkie zeby inwestowac w diesla |
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2018-05-14, 19:33
|
|
|
Rudpavv napisał/a: | Foss w tym silniku ze zdjęć jest syf taki jak u mnie. Domyłeś to jakoś czy zostawiłeś jak było? |
Ja takiego syfu nie zostawiam.
Ten sam silnik i te same głowice - jak zdjąłem dekle...
.
... i gotowe do założenia dekli z powrotem.
. |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
Rudpavv [Usunięty]
|
Wysłany: 2018-05-14, 19:39
|
|
|
Czym płukałeś? |
|
|
|
|
|
|
|
danishow
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Sty 2015 Posty: 3733 Skąd: Leiningen - DE
|
Wysłany: 2018-05-14, 21:47
|
|
|
Rudpavv napisał/a: | A trzeba w końcu wyciskać olej z tych hydropopychaczy czy to jest jakiś mit internetowy? | Jak to już ładnie ująłeś "mit internetowy". Jedyne co należałoby zrobić to sprawdzić czy wszystkie popychacze działają,
górna część powinna się lekko chować pod naciskiem ...jak stoi dęba to jest do wymiany. |
_________________ MOJE A8 - WYDECH |
|
|
|
|
Rudpavv [Usunięty]
|
Wysłany: 2018-05-17, 18:17
|
|
|
Poczyszczone ile się dało. Miska dzisiaj przykręcona. Jutro powinien mi przyjść nastawnik od tego gościa z inowrocławia i można składać. Zobaczymy ile podziała. |
|
|
|
|
|
|
|
leon0376
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Piotr
Jeżdzę: AUDI A8 L
Pomógł: 11 razy Wiek: 48 Dołączył: 13 Wrz 2009 Posty: 383 Skąd: FR
|
Wysłany: 2018-05-17, 18:39
|
|
|
Po złożeniu zakrec rozrusznikiem tak żeby silnik nie zagadal i zeby napompowalo olejem bo ja sądzę (ale to tylko moje odczucie być moze sie myle) ze wiekszosc z tych którzy zmieniali nastawniki na te z Inowroclawia (choc niektorym padaly również ori) dobijaja je zaraz na starcie podczas pierwszego odpalenia.Sa na youtube filmy jak to wygląda i pusty nastawnik napi...la jak cholera a w jednym przypadku nawet przeskoczył łańcuch.Po tym chlopaki zmierzyli kompresje na cylindrach i na jednym bylo 3 bary na drugim 7 bar reszta po 0 barów. |
_________________ Zycie jest za krotkie zeby inwestowac w diesla |
|
|
|
|
Rudpavv [Usunięty]
|
Wysłany: 2018-05-19, 19:28
|
|
|
Pokonały mnie śruby trzymające wałki. Trzy chińskie nasadki ukręciłem. W poniedziałek muszę się zaopatrzyć w coś sensownego.
[ Dodano: 2018-05-26, 23:26 ]
Dzisiaj poskładane wszystko i odpalone. Jest cisza. Jeszcze autem nie jeździłem bo mam pęknięty zbiorniczek wyrównawczy. Jak wymienie zbiorniczek to zrobie logi podczas jazdy. |
|
|
|
|
|
|
|
marekp750
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy Wiek: 52 Dołączył: 11 Maj 2011 Posty: 1011 Skąd: k/Pruszcza Gd.
|
Wysłany: 2018-05-27, 06:33
|
|
|
leon0376 napisał/a: | Po złożeniu zakrec rozrusznikiem tak żeby silnik nie zagadal i zeby napompowalo olejem bo ja sądzę (ale to tylko moje odczucie być moze sie myle) ze wiekszosc z tych którzy zmieniali nastawniki na te z Inowroclawia (choc niektorym padaly również ori) dobijaja je zaraz na starcie podczas pierwszego odpalenia.Sa na youtube filmy jak to wygląda i pusty nastawnik napi...la jak cholera a w jednym przypadku nawet przeskoczył łańcuch.Po tym chlopaki zmierzyli kompresje na cylindrach i na jednym bylo 3 bary na drugim 7 bar reszta po 0 barów. |
Dobrze piszesz, dlatego odłączamy czujnik położenia wału i kręcimy kilka razy po 15 sek.
Naładujemy oleju w nastawniki. Napniemy łańcuch/łańcuchy.
Odłączenie czujnika wału G28 powoduje, że silnik nam nie zapali. |
_________________ Marek
tel. 571 240 898
https://serwis-smp.pl/filmy/ABZ_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_2.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_ABT.mp4 |
|
|
|
|
|