Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D3 03 4.2MPI ] Rozładowuje się akumulator  
Autor Wiadomość
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2019-12-14, 12:31   

tutenhamon napisał/a:
Bardzo łatwo to sprawdzić przy pomocy 2 ch płyt ,pierwszą ustawiasz na ostatni kawałek ,po chwili wychodzisz całkiem z audio ,poprostu wyłączasz audio , a po chwli i tak wrzuci 2gą płytę .

To nie jest normalne.
Normalnie jest tak, że wystarczy przełączyć na radio aby zmieniarka zrobiła pausę. Ponowne przejście na zmieniarkę powinno uruchomić odtwarzanie tej samej płyty w momencie w którym przełączyłeś na radio, bez żadnego mieszania płytami.
I nie jest to tylko pausa gdzie zmieniarka dalej coś robi - w normalnym przypadku po przejściu na radio zmieniarka po chwili się zatrzymuje. Widać to po przejściu z radia ponownie na zmieniarkę - słychać, że płyta ponownie startuje a zmieniarka potrzebuje chwilę czasu na odnalezienie momentu w którym wcześniej zakończyłeś słuchanie.

Przy sprawnych wszystkich urządzeniach po wyłączeniu zapłonu zmieniarka również się usypia i nie powinna przerzucać sobie płyt.

Idąc dalej... Przy sprawnych wszystkich urządzeniach po otwarciu auta i włączeniu muzyki zmieniarka nie przerzuca płytami w ogóle i powinna wystartować w miejscu w którym ostatnio się zatrzymała.

Tak to też działa u mnie.
Ja mam akurat zmieniarkę MP3 i jedyne różnice od mojej wcześniejszej zwykłej CD jest to, że trochę dłużej zajmuje mu wystartowanie w miejscu w którym ostatnio się zatrzymała.
Podobne zresztą mam odczucia z AMI. Im więcej danych na pen-drive tym dłużej mu zajmuje wystartowanie w odpowiednim miejscu.
Ale w dalszym ciągu są to sekundowe różnice i trwa to chwilę :)
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
denveco 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic + Łopatki
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Rafał
Jeżdzę: A8 D3 (silnik BFM)
Wiek: 39
Dołączył: 20 Gru 2013
Posty: 311
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2019-12-16, 00:13   

A więc... Aku po tym jak zeszło do 4V podpiąłem kablami drugim autem A4 B5. 10 min. Ładował tak aku z 10 min, po czym odpaliłem A8. Chodziła tak z 10 min po czym zgasiłem auto, wpiąłem aku pod stary prostownim i go naładowałem od wieczora do rana. Popołudniu ok 15 krótka trasa 40 km. Auto na parking i do roboty. Powrót do auta następnego dnia ok 7 rano, napięcie z zapalniczki 12,2V. Powrót ponownie 40km trasa. Auto postawione w czwartek. Ponowne wejście do auta w sobotę ok godz 14, napięcie z zapalniczki 11,4V. Odpaliło auto bez problemu. W sobotę wieczorem aku podłączony pod cyfrowy prostownik na całą noc bez ściągania klem. Rano zobaczyłem że w Audi co chwilę zapalają się gasną drogowe tzn. dzienne. Wzbudzają się po osiągnięciu napięcia 14,2V. Odlączyłem ładowanie wpiąłem klemy od aku i podłączyłem ładowanie ponownie. Napięcie ładowania na prostowniku po kilku godz pokazywało 15,2V. Po czym na prostowniku po jakimś czasie było "full". Podłączyłem prostownik, wpiąłem klemy i zobaczymy. Jak będę od jutra.
 
 
tutenhamon 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronik f1 GQF
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 26 razy
Wiek: 54
Dołączył: 19 Maj 2009
Posty: 1135
Skąd: Choszczno
Wysłany: 2019-12-17, 09:05   

FOSS napisał/a:
tutenhamon napisał/a:
Bardzo łatwo to sprawdzić przy pomocy 2 ch płyt ,pierwszą ustawiasz na ostatni kawałek ,po chwili wychodzisz całkiem z audio ,poprostu wyłączasz audio , a po chwli i tak wrzuci 2gą płytę .

To nie jest normalne.
Normalnie jest tak, że wystarczy przełączyć na radio aby zmieniarka zrobiła pausę. Ponowne przejście na zmieniarkę powinno uruchomić odtwarzanie tej samej płyty w momencie w którym przełączyłeś na radio, bez żadnego mieszania płytami.
I nie jest to tylko pausa gdzie zmieniarka dalej coś robi - w normalnym przypadku po przejściu na radio zmieniarka po chwili się zatrzymuje. Widać to po przejściu z radia ponownie na zmieniarkę - słychać, że płyta ponownie startuje a zmieniarka potrzebuje chwilę czasu na odnalezienie momentu w którym wcześniej zakończyłeś słuchanie.

Przy sprawnych wszystkich urządzeniach po wyłączeniu zapłonu zmieniarka również się usypia i nie powinna przerzucać sobie płyt.

Idąc dalej... Przy sprawnych wszystkich urządzeniach po otwarciu auta i włączeniu muzyki zmieniarka nie przerzuca płytami w ogóle i powinna wystartować w miejscu w którym ostatnio się zatrzymała.

Tak to też działa u mnie.
Ja mam akurat zmieniarkę MP3 i jedyne różnice od mojej wcześniejszej zwykłej CD jest to, że trochę dłużej zajmuje mu wystartowanie w miejscu w którym ostatnio się zatrzymała.
Podobne zresztą mam odczucia z AMI. Im więcej danych na pen-drive tym dłużej mu zajmuje wystartowanie w odpowiednim miejscu.
Ale w dalszym ciągu są to sekundowe różnice i trwa to chwilę :)

Sprawdziłem i żeczywiście tak jest jak piszesz pod warunkiem że przełączę z CD na Radio i dopiero pauza , no cóż całe życi się uczymy.
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2019-12-17, 17:03   

tutenhamon napisał/a:
Sprawdziłem i żeczywiście tak jest jak piszesz pod warunkiem że przełączę z CD na Radio i dopiero pauza , no cóż całe życi się uczymy.

Doprecyzuję bo nie wiem czy dobrze się rozumiemy...
Jeżeli słuchasz CD i wyłączysz auto w trakcie słuchania CD to zmieniarka po jakimś czasie powinna przejść w tryb uśpienia.
Po włożeniu kluczyka do stacyjki mulimedia startują nawet bez zapłonu. Zmieniarka CD powinna wystartować tą płytę, na tym utworze i w tym miejscu w którym zakończyłeś jej słuchanie. I nie może w tym momencie mielić wszystkimi płytami.

Zmieniarka CD mieli płytami właściwie tylko w sytuacji zaniku zasilania bądź też spadku napięcia zasilania poniżej wartości krytycznej czyli takiej przy której auto już samo z akumulatora nie odpali.
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
dice111 
Master MOD



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 245 razy
Dołączył: 16 Maj 2009
Posty: 5071
Skąd: Těšin
Wysłany: 2019-12-17, 17:30   

Jeśli zmieniacz usypia się po przełączeniu na Radio i tylko wtedy samochód zasypia, natomiast, gdy słuchasz CD, wyłączasz i zamykasz samochód infotainments wciąż "żre prąd" tzn, że zmieniarka jest uszkodzona.
_________________
Black Cars Matters
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2019-12-17, 17:39   

dice111 napisał/a:
Jeśli zmieniacz usypia się po przełączeniu na Radio i tylko wtedy samochód zasypia, natomiast, gdy słuchasz CD, wyłączasz i zamykasz samochód infotainments wciąż "żre prąd" tzn, że zmieniarka jest uszkodzona.

Też tak sądzę.
Tym bardziej, że po wybudzeniu, zgodnie z opisem powyżej, zmieniarka przerzuca płytami tak jakby ponownie je wszystkie wczytywała a to też nie jest jej prawidłowe zachowanie.
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
kifiu 
Moje A8


Rocznik: 2007
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Automat
Zasilanie: ON
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 3 razy
Wiek: 40
Dołączył: 02 Lut 2019
Posty: 55
Skąd: Kraków
Wysłany: 2019-12-29, 15:38   

A ja mam pytanie. Otóż podejżewam że kessy rozładowuje mi aku - i teraz chciałbym to sprawdzić. Czy jeśli wykoduję kessy z gateway to wystarczy żeby auto go nie "używało" czy muszę jeszcze coś odpinać?
 
 
dice111 
Master MOD



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 245 razy
Dołączył: 16 Maj 2009
Posty: 5071
Skąd: Těšin
Wysłany: 2019-12-29, 16:34   

Przydałoby się tez fizycznie odpiąć wtyczkę modułu kessy, lub chociaż bezpiecznik, samo usunięcie z listy GW nie gwarantuje tego, że nie będzie się wzbudzał.
_________________
Black Cars Matters
 
 
chicken20091986 
Moje A8


Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Hubert
Jeżdzę: D3
Wiek: 37
Dołączył: 30 Sty 2013
Posty: 616
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2020-01-19, 19:54   

Witam , szukając komponentu który kradnie prąd i rozładowuje akumulator trzeba po kolei odpinać elementy typu wzmacniacz sterowniki itp. urządzenia współpracujące z MMI zapętlać światłowód i wywalać z systemu . Na czym polega zapętlenie światłowodu ?? i wykodowanie z vaga??
_________________
http://www.fotosik.pl/pok...fd47c6330c.html
 
 
Marcin2013 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: GQF + F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 33 razy
Wiek: 47
Dołączył: 22 Sty 2012
Posty: 1368
Skąd: SOsnowiec
Wysłany: 2020-01-19, 20:23   

Zapętlenie to "mostek" którym łączysz światłowód np. po demontażu zmieniarki. O taki
 
 
chicken20091986 
Moje A8


Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Hubert
Jeżdzę: D3
Wiek: 37
Dołączył: 30 Sty 2013
Posty: 616
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2020-01-19, 20:57   

Marcin2013 napisał/a:
Zapętlenie to "mostek" którym łączysz światłowód np. po demontażu zmieniarki. O taki

Ok dziękuje :)
_________________
http://www.fotosik.pl/pok...fd47c6330c.html
 
 
Marcin2013 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: GQF + F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 33 razy
Wiek: 47
Dołączył: 22 Sty 2012
Posty: 1368
Skąd: SOsnowiec
Wysłany: 2020-01-19, 21:17   

Z tego co pamiętam to VAS posiada funkcje szukania gdzie znika prąd, tak mi sie wydaje.
 
 
dice111 
Master MOD



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 245 razy
Dołączył: 16 Maj 2009
Posty: 5071
Skąd: Těšin
Wysłany: 2020-01-19, 22:23   

Teoretycznie posiada. Ale działa to z funkcją online i nie do końca i tylko i wyłącznie przy oryginalnych sterownikach. Jak coś było zmieniane, dokładanie po kodach SV czy jak to szło procedura się w tym momencie kończy.
_________________
Black Cars Matters
 
 
chicken20091986 
Moje A8


Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Hubert
Jeżdzę: D3
Wiek: 37
Dołączył: 30 Sty 2013
Posty: 616
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2020-01-20, 10:41   

Czy aby ten pan nie mówi o sytuacji sprawdzania komponentow od mmi ? Nie dokońca go rozumiem ale raczej chodzi mu o sytuacje z tematu posta.
https://youtu.be/cKf8pofmINs
_________________
http://www.fotosik.pl/pok...fd47c6330c.html
 
 
AdamiPL 
Użytkownik


Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Adam
Jeżdzę: A4 / A8
Wiek: 34
Dołączył: 21 Lut 2020
Posty: 36
Skąd: Łowicz
Wysłany: 2020-04-07, 17:20   

żeby nie tworzyć kolejnego tematu..

Mógłby ktoś fachowym okiem zerknąć na dane z VCDS odnośnie akumulatora?

Zdjęcia robione na samym zapłonie:



również na zapłonie:



ponownie zapłon




tu już jest na odpalonym silniku:




i tu również





pech chciał, że akurat wyczerpała mi się bateria w multimetrze ;/

Ciekawi mnie Battery Status, który wynosi cały czas 100% oraz Battery State Of Charge.

Battery condition wyświetlany jest również w MMI i także wynosi 100%, Battery State of charge jest 60% co rozumiem, że akumulator naładowany jest w 60%?

Rozumiem, że kondycja akumulatora nie równa się jego stopniu naładowania.

Jakiś czas temu akumulator całkowicie padł (robiłem aktualizacje map... ) - przed tym zabiegiem pamiętam, że kondycja baterii skakała tuż po odpaleniu auta i stopniowo wzrastała do 100%. Podładowałem prostownikiem, przejechałem jakieś 70km i zakodowałem na nowo akumulator (który podobno poprzedni właściciel zmieniał rok temu).

Obecnie MMI pokazuje cały czas 100%.

Ostatnio gdy auto stało około 5 dni, miało ciężko odpalić (ale odpalił, przed uruchomieniem sprawdzałem na MMI stan akumulatora i 100%)..

VCDS wypluł sporo błędów odnośnie kessy (klamek, tylnej anteny w zderzaku) i telefonu.. przed chwilą powyłączałem je w gateway ..

Zero błędów od sterownika akumulatora, ale nie jestem pewien czy go nie uszkodziłem gdy podpięty został prostownik, on działa 0 / 1? jeśli byłby w jakimś stopniu uwalony, to VCDS powinien to wypluć? Sterownik jest z końcówką C.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - recenzje mang

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Myjki ciśnieniowe Stiga

Prywatność.