Autor |
Wiadomość |
Marcin2013
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: GQF + F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 33 razy Wiek: 48 Dołączył: 22 Sty 2012 Posty: 1368 Skąd: SOsnowiec
|
Wysłany: 2014-09-23, 06:16
|
|
|
To dobrze, bo jak już odłączyłem, a dopiero teraz pytam, to tak jak z instrukcją obsługi czyta sie dopiero jak się coś zepsuje Z odpiętym aku postoje jakieś dwa dni. |
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2014-09-23, 08:08
|
|
|
Marcin2013 napisał/a: | tutaj moje pytanie byłem u panów na warsztacie i powiedzieli że do A8 występuje tylko jeden czy dwa modele które można wsadzić, za taki akmulator wołają 1000,- (nie żelowy tylko zwykły)pan powiedział że jak wsadzę "zwykły" za 500,-np: http://allegro.pl/akumula...4559200672.html |
Może znam się mniej niż ci panowie w warsztacie ale jak znam to auto to ten akumulator z linku będzie OK.
Da się go poprawnie zakodować i będzie służył długo. |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|
|
|
dawid_oskar
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: -
Zasilanie: ON
Imię: Dawid
Jeżdzę: d3
Pomógł: 1 raz Dołączył: 22 Cze 2014 Posty: 101 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2014-09-23, 19:26
|
|
|
Na 100% trzeba zaprogramować akumulator na kompie (dodać go do MMI po numerach) Jeśli jest błędnie dodany , będzie pokazywał ,że się rozładowuje... poza tym wyjeżdżaj czasem z solarem z garażu |
|
|
|
|
Marcin2013
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: GQF + F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 33 razy Wiek: 48 Dołączył: 22 Sty 2012 Posty: 1368 Skąd: SOsnowiec
|
Wysłany: 2014-09-23, 20:01
|
|
|
Cytat: | poza tym wyjeżdżaj czasem z solarem z garażu
|
Nie mam solara ,ale nie wydaje mi się że solar ładuje aku.?? |
|
|
|
|
|
|
|
siwy71
Moje A8
Rocznik: 2016
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Damian
Jeżdzę: D4 3.0TFSI
Dołączył: 10 Sie 2013 Posty: 82 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2014-09-23, 22:59
|
|
|
podepnę się pod temat,
mnie również jakiś czas temu dotknął problem uciekającego prądu,
Aku ma 2 lata , bosh 110ah, na chwilę obecną w zielonym menu poukracałem "długość włączenia mmi" i trybu "gotowości". Wszystkie odbiorniki wylaczone, pobor 0,16A, lecz podejrzewam, że raz na jakiś czas załącza się wzmacniacz w bagażniku po lewej stronie, tak jakby mmi samo wstawało w nocy. Chciałem próbować po kolei wyjmując bezpieczniki od mmi na dłuższy czas, ale póki co muszę dojść co jest z ładowaniem. Auto odpalone, wszystkie odbiorniki wyłączone mam 13,7V , po wlaczeniu swiatel mijania+dlugie,halogeny, podgrzewanie szyb, foteli itp, czyli na max, napięcie spada do 12,5V. Czyzby alternator już nie wyrabiał?
Ładowałem aku, kodowałem, nic nie pomaga, cały czas jest za małe napięcie ładowania.
Z tego co się orientuję to regulator jest sterowany komputerem, może tutaj tkwi problem? |
|
|
|
|
Tomcio
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic + F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: Audi A8 D3
Pomógł: 2 razy Wiek: 47 Dołączył: 13 Lis 2013 Posty: 113 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 2014-09-23, 23:30
|
|
|
Marcin2013 napisał/a: | Cytat: | poza tym wyjeżdżaj czasem z solarem z garażu
|
Nie mam solara ,ale nie wydaje mi się że solar ładuje aku.?? |
Koledzy. Solar służy do przewietrzenia wnętrza w upalne dni a nie do ładowania akumulatora
dawid_oskar napisał/a: | Na 100% trzeba zaprogramować akumulator na kompie (dodać go do MMI po numerach) Jeśli jest błędnie dodany , będzie pokazywał ,że się rozładowuje... poza tym wyjeżdżaj czasem z solarem z garażu |
Akumulatora nie dodaje się do MMI tylko trzeba zrobić adaptację w module akumulatora |
_________________ 😎NIC NIE KLEI SIĘ JAK QUATTRO👍 |
|
|
|
|
|
|
|
dawid_oskar
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: -
Zasilanie: ON
Imię: Dawid
Jeżdzę: d3
Pomógł: 1 raz Dołączył: 22 Cze 2014 Posty: 101 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2014-09-24, 06:04
|
|
|
Maricn2013 - ja kupiłem ostatecznie Varte Silver i jeżdżę już długi czas , cały czas full . Tylko wpisany jak wspomniał Tomcio - zaadaptowany po kodzie aku- tak mi powiedzieli. |
|
|
|
|
Motostacja
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Motostacja
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 14 razy Wiek: 33 Dołączył: 29 Lip 2012 Posty: 1048 Skąd: Motostacja
|
Wysłany: 2014-10-29, 19:48
|
|
|
Witam przyszly mroźne dni i juz mam problemy z aku z tym ze mi w mmi nic nie wyswietla i nie mam opcji sprawdzania aku ale to chyba wina starego softu
sprawdzam swoje aku zwykłym miernikiem rano ma jakies 11.5v podczas ładowania na postoju wszystko off 13.9 v z radiem grzaniem dupy kierowca nawiewy, wiec ładowanie chyba ok
dziś grzebałem przy kierownicy chciałem sprawdzic nr tasmy drzwi były otwarte itp jakies 1-2h odpalił spoko , pochodził chwile zgasiłem go , i teraz chciałem jechac po zakupy niestety włączył sie zapłon ale juz nie odpalił na aku 10.3 napięcia wiec aku chyba trup
pytanie teraz po przeczytaniu całego tematu chciałbym kupic akumulator varta 110ah 920a 393mm x 175mm x 190mm
teraz co do wymiany czy mogę wymienić plug and play , kodować nie umiem i nie chce próbować bo pewnie cos zepsuje ;p
pytanie czy bede mogł tak pośmigac jakis czas wybieram sie do kolegi foss z kilkoma sprawami i poprosze go o zakodowanie jeśli to bedzie konieczne ale do tego czasu musze jakos sie poruszac a nie chce uśmiercic nowego aku za 500zł |
_________________ Części samochodowe online - Motostacja |
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2014-10-29, 20:21
|
|
|
W zasadzie jak komp widzi ci słaby aku to wsadziś tam od boeinga i bez kodowania nic sie nie zmieni. A jesli masz cos co żre prad to bedzie żarło tez z nowego a moduł i tak chyba odłączy ci systemy włącznie z odpalenie auta widząc stan starego.
Polecam sprawdzić stary aku u elektryka jak padaczka wymienić. Ale zaraz trza zakodować. Jak dalej problem sprawdzić co pobiera prad(nie usypia się) |
|
|
|
|
Motostacja
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Motostacja
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 14 razy Wiek: 33 Dołączył: 29 Lip 2012 Posty: 1048 Skąd: Motostacja
|
Wysłany: 2014-10-29, 21:52
|
|
|
Podladowalem i zosawiam na noc odlaczony od auta mial po naladowaniu 12.56 v rano sprawdze
Ogolnie to zwala bo podlaczam naladowany aku a w aucie nic nie dziala ;p po za podswietleniem juz raz tak mialem za 1 razem jak mi kleknol aku ale po kilkukrotnym zdjeciu klemy zaskoczylo i jezdzilem do dzis bez problemow z odpalaniem i aku
A czy kodowanie to ciezka sprawa mam vcds 12.12 uk
Jeszcze 2 tygodnie musze przelatac na tym cos poradzicie ?
Telefon wyjolem juz ze stacji dokujacej i wylaczylem |
_________________ Części samochodowe online - Motostacja |
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2014-10-29, 21:53
|
|
|
raftor napisał/a: | Witam przyszly mroźne dni i juz mam problemy z aku z tym ze mi w mmi nic nie wyswietla i nie mam opcji sprawdzania aku ale to chyba wina starego softu |
Wina nie starego softu tylko tego że ktoś w nim grzebał i zniknęło - w oryginale stan baterii jest nawet w najstarszym sofcie.
raftor napisał/a: | dziś grzebałem przy kierownicy chciałem sprawdzic nr tasmy drzwi były otwarte itp jakies 1-2h odpalił spoko , pochodził chwile zgasiłem go , i teraz chciałem jechac po zakupy niestety włączył sie zapłon ale juz nie odpalił na aku 10.3 napięcia wiec aku chyba trup |
Sytuacja trochę dziwna bo skoro odpalił normalnie za 1-wszym razem to za drugim chociaż by zakręcił..... jak długa była przerwa pomiędzy tymi odpaleniami i co się wtedy działo z autem?
Bez podglądu na stan baterii (minimum to to co widzi sterownik zarządzania energią a najlepiej VAG + miernik) to takie trochę błądzenie po omacku.
raftor napisał/a: | pytanie teraz po przeczytaniu całego tematu chciałbym kupic akumulator varta 110ah 920a 393mm x 175mm x 190mm
teraz co do wymiany czy mogę wymienić plug and play , kodować nie umiem i nie chce próbować bo pewnie cos zepsuje ;p |
Bezpośrednio po wymianie koniecznie zakodować.
A później sprawdzić jak działa cała elektronika.
raftor napisał/a: | pytanie czy bede mogł tak pośmigac jakis czas wybieram sie do kolegi foss z kilkoma sprawami i poprosze go o zakodowanie jeśli to bedzie konieczne ale do tego czasu musze jakos sie poruszac a nie chce uśmiercic nowego aku za 500zł |
Tak jak napisałem powyżej - bezpośrednio po wymianie zakodować od nowa.
Po pierwsze nie znasz starego kodowania więc nie wiadomo czy jest poprawne a po drugie musisz dać informację do sterownika o zainstalowaniu nowego akumulatora i jego parametrach. |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
Motostacja
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Motostacja
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 14 razy Wiek: 33 Dołączył: 29 Lip 2012 Posty: 1048 Skąd: Motostacja
|
Wysłany: 2014-10-29, 22:05
|
|
|
Sory za brak cytatow ale pisze z telefonu
Auto odpalilem potym jak zlozylem kierownice odpalilo na dotyk , pochodzilo chwile zgasilem zamknolem i do domu , stalo przed domem od 16 do 20 wsiadam chce odpalic zaplon mmi sie wlaczylo trytnrlo cos i nie odpalil , miernik w dlon i pokazalo 10.3 , a wiec do sasiada po prostownik odlaczylem kleme i przed ladowaniem sprawdzam napiecie a tam 8.5v 0.0
Zdjolem kleme
Podlaczylem naladowal sie do 12.5 v klema na aku i zero reakcji auta ale mowie to juz 2 gi raz
Kolego foss chcialbym podjechac z tematem w nastepny piatek na mokotowie wyczailem varte za 450 zl jak opisalem wyzej to bym ja zalatowal na pake i bysmy zawalczyli z wymiana jesli mialbys czas |
_________________ Części samochodowe online - Motostacja |
|
|
|
|
|
|
|
dawid_oskar
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: -
Zasilanie: ON
Imię: Dawid
Jeżdzę: d3
Pomógł: 1 raz Dołączył: 22 Cze 2014 Posty: 101 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2014-10-30, 07:56
|
|
|
Bez kodowania możesz uwalić mmi... I tak jeśli bez kodowania się uda ,że wskaże w systemie pełen, to na krótką metę... Sam to doświadczyłem i 2 dobre aku Boscha poszły w pizdu. |
|
|
|
|
Motostacja
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Motostacja
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 14 razy Wiek: 33 Dołączył: 29 Lip 2012 Posty: 1048 Skąd: Motostacja
|
Wysłany: 2014-10-30, 09:59
|
|
|
no okej to nie ma co kombinowac trzeba zrobic zgodnie ze sztuka , a tutaj koledzy pisali ze np varta nie ma kodu do kodowania ? czy coś źle doczytałem ?
aku po nocy odłączone od auta pokazało rano (jakies 8h stania) 12.3v po naładowaniu miało 12.56 , wiec to chyba nie jest normalne powinno trzymać napięcie
ładowanie auta super bo 14.5 cos kolo tego z włczonym mmi i nawiewem
podłączyłem pod auto odpaliły sie niektóre systemy zapłon oczywiście nie dopiero po jakims czasie i odpalił nagrzałem go przejechałem sie i postawiłem pod domem sprawdzę później jakie napięcie będzie
na aku nie ma żadnych nalepek wygląda jak no name no i wizualnie wyglada ze ma już swoje lata
a jesli nie mam opcji w MMI o sprawdzeniu stanu aku to czy vcds moge w jakis prosty sposób to sprawdzić jak widzi go komp ?
pozdrawiam |
_________________ Części samochodowe online - Motostacja |
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2014-10-30, 10:16
|
|
|
raftor napisał/a: | a jesli nie mam opcji w MMI o sprawdzeniu stanu aku to czy vcds moge w jakis prosty sposób to sprawdzić jak widzi go komp ? |
Sprawdzić via VCDS można bardzo prosto, w blokach pomiarowych sterownika zarządzania energią. |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|