Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D3 03 4.2MPI ] Rozładowuje się akumulator  
Autor Wiadomość
Marcin2013 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: GQF + F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 33 razy
Wiek: 48
Dołączył: 22 Sty 2012
Posty: 1368
Skąd: SOsnowiec
Wysłany: 2014-09-23, 06:16   

To dobrze, bo jak już odłączyłem, a dopiero teraz pytam, to tak jak z instrukcją obsługi czyta sie dopiero jak się coś zepsuje :P Z odpiętym aku postoje jakieś dwa dni.
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2014-09-23, 08:08   

Marcin2013 napisał/a:
tutaj moje pytanie byłem u panów na warsztacie i powiedzieli że do A8 występuje tylko jeden czy dwa modele które można wsadzić, za taki akmulator wołają 1000,- (nie żelowy tylko zwykły)pan powiedział że jak wsadzę "zwykły" za 500,-np: http://allegro.pl/akumula...4559200672.html

Może znam się mniej niż ci panowie w warsztacie ale jak znam to auto to ten akumulator z linku będzie OK.
Da się go poprawnie zakodować i będzie służył długo.
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
dawid_oskar 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: -
Zasilanie: ON
Imię: Dawid
Jeżdzę: d3
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Cze 2014
Posty: 101
Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-09-23, 19:26   

Na 100% trzeba zaprogramować akumulator na kompie (dodać go do MMI po numerach) Jeśli jest błędnie dodany , będzie pokazywał ,że się rozładowuje... poza tym wyjeżdżaj czasem z solarem z garażu ;)
 
 
Marcin2013 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: GQF + F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 33 razy
Wiek: 48
Dołączył: 22 Sty 2012
Posty: 1368
Skąd: SOsnowiec
Wysłany: 2014-09-23, 20:01   

Cytat:
poza tym wyjeżdżaj czasem z solarem z garażu


Nie mam solara :( ,ale nie wydaje mi się że solar ładuje aku.??
 
 
siwy71 
Moje A8


Rocznik: 2016
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Damian
Jeżdzę: D4 3.0TFSI
Dołączył: 10 Sie 2013
Posty: 82
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2014-09-23, 22:59   

podepnę się pod temat,
mnie również jakiś czas temu dotknął problem uciekającego prądu,
Aku ma 2 lata , bosh 110ah, na chwilę obecną w zielonym menu poukracałem "długość włączenia mmi" i trybu "gotowości". Wszystkie odbiorniki wylaczone, pobor 0,16A, lecz podejrzewam, że raz na jakiś czas załącza się wzmacniacz w bagażniku po lewej stronie, tak jakby mmi samo wstawało w nocy. Chciałem próbować po kolei wyjmując bezpieczniki od mmi na dłuższy czas, ale póki co muszę dojść co jest z ładowaniem. Auto odpalone, wszystkie odbiorniki wyłączone mam 13,7V , po wlaczeniu swiatel mijania+dlugie,halogeny, podgrzewanie szyb, foteli itp, czyli na max, napięcie spada do 12,5V. Czyzby alternator już nie wyrabiał?
Ładowałem aku, kodowałem, nic nie pomaga, cały czas jest za małe napięcie ładowania.
Z tego co się orientuję to regulator jest sterowany komputerem, może tutaj tkwi problem?
 
 
Tomcio 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic + F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: Audi A8 D3
Pomógł: 2 razy
Wiek: 47
Dołączył: 13 Lis 2013
Posty: 113
Skąd: Katowice
Wysłany: 2014-09-23, 23:30   

Marcin2013 napisał/a:
Cytat:
poza tym wyjeżdżaj czasem z solarem z garażu


Nie mam solara :( ,ale nie wydaje mi się że solar ładuje aku.??


Koledzy. Solar służy do przewietrzenia wnętrza w upalne dni a nie do ładowania akumulatora ;)

dawid_oskar napisał/a:
Na 100% trzeba zaprogramować akumulator na kompie (dodać go do MMI po numerach) Jeśli jest błędnie dodany , będzie pokazywał ,że się rozładowuje... poza tym wyjeżdżaj czasem z solarem z garażu ;)


Akumulatora nie dodaje się do MMI tylko trzeba zrobić adaptację w module akumulatora
_________________
😎NIC NIE KLEI SIĘ JAK QUATTRO👍
 
 
dawid_oskar 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: -
Zasilanie: ON
Imię: Dawid
Jeżdzę: d3
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Cze 2014
Posty: 101
Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-09-24, 06:04   

Maricn2013 - ja kupiłem ostatecznie Varte Silver i jeżdżę już długi czas , cały czas full . Tylko wpisany jak wspomniał Tomcio - zaadaptowany po kodzie aku- tak mi powiedzieli.
 
 
Motostacja 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Motostacja
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 14 razy
Wiek: 33
Dołączył: 29 Lip 2012
Posty: 1048
Skąd: Motostacja
Wysłany: 2014-10-29, 19:48   

Witam przyszly mroźne dni i juz mam problemy z aku z tym ze mi w mmi nic nie wyswietla i nie mam opcji sprawdzania aku ale to chyba wina starego softu

sprawdzam swoje aku zwykłym miernikiem rano ma jakies 11.5v podczas ładowania na postoju wszystko off 13.9 v z radiem grzaniem dupy kierowca nawiewy, wiec ładowanie chyba ok

dziś grzebałem przy kierownicy chciałem sprawdzic nr tasmy drzwi były otwarte itp jakies 1-2h odpalił spoko , pochodził chwile zgasiłem go , i teraz chciałem jechac po zakupy niestety włączył sie zapłon ale juz nie odpalił na aku 10.3 napięcia wiec aku chyba trup

pytanie teraz po przeczytaniu całego tematu chciałbym kupic akumulator varta 110ah 920a 393mm x 175mm x 190mm

teraz co do wymiany czy mogę wymienić plug and play , kodować nie umiem i nie chce próbować bo pewnie cos zepsuje ;p

pytanie czy bede mogł tak pośmigac jakis czas wybieram sie do kolegi foss z kilkoma sprawami i poprosze go o zakodowanie jeśli to bedzie konieczne ale do tego czasu musze jakos sie poruszac a nie chce uśmiercic nowego aku za 500zł
_________________
Części samochodowe online - Motostacja
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2014-10-29, 20:21   

W zasadzie jak komp widzi ci słaby aku to wsadziś tam od boeinga i bez kodowania nic sie nie zmieni. A jesli masz cos co żre prad to bedzie żarło tez z nowego a moduł i tak chyba odłączy ci systemy włącznie z odpalenie auta widząc stan starego.
Polecam sprawdzić stary aku u elektryka jak padaczka wymienić. Ale zaraz trza zakodować. Jak dalej problem sprawdzić co pobiera prad(nie usypia się)
 
 
Motostacja 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Motostacja
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 14 razy
Wiek: 33
Dołączył: 29 Lip 2012
Posty: 1048
Skąd: Motostacja
Wysłany: 2014-10-29, 21:52   

Podladowalem i zosawiam na noc odlaczony od auta mial po naladowaniu 12.56 v rano sprawdze

Ogolnie to zwala bo podlaczam naladowany aku a w aucie nic nie dziala ;p po za podswietleniem juz raz tak mialem za 1 razem jak mi kleknol aku ale po kilkukrotnym zdjeciu klemy zaskoczylo i jezdzilem do dzis bez problemow z odpalaniem i aku

A czy kodowanie to ciezka sprawa mam vcds 12.12 uk

Jeszcze 2 tygodnie musze przelatac na tym cos poradzicie ?

Telefon wyjolem juz ze stacji dokujacej i wylaczylem
_________________
Części samochodowe online - Motostacja
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2014-10-29, 21:53   

raftor napisał/a:
Witam przyszly mroźne dni i juz mam problemy z aku z tym ze mi w mmi nic nie wyswietla i nie mam opcji sprawdzania aku ale to chyba wina starego softu

Wina nie starego softu tylko tego że ktoś w nim grzebał i zniknęło - w oryginale stan baterii jest nawet w najstarszym sofcie.

raftor napisał/a:
dziś grzebałem przy kierownicy chciałem sprawdzic nr tasmy drzwi były otwarte itp jakies 1-2h odpalił spoko , pochodził chwile zgasiłem go , i teraz chciałem jechac po zakupy niestety włączył sie zapłon ale juz nie odpalił na aku 10.3 napięcia wiec aku chyba trup

Sytuacja trochę dziwna bo skoro odpalił normalnie za 1-wszym razem to za drugim chociaż by zakręcił..... jak długa była przerwa pomiędzy tymi odpaleniami i co się wtedy działo z autem?

Bez podglądu na stan baterii (minimum to to co widzi sterownik zarządzania energią a najlepiej VAG + miernik) to takie trochę błądzenie po omacku.

raftor napisał/a:
pytanie teraz po przeczytaniu całego tematu chciałbym kupic akumulator varta 110ah 920a 393mm x 175mm x 190mm

teraz co do wymiany czy mogę wymienić plug and play , kodować nie umiem i nie chce próbować bo pewnie cos zepsuje ;p

Bezpośrednio po wymianie koniecznie zakodować.

A później sprawdzić jak działa cała elektronika.

raftor napisał/a:
pytanie czy bede mogł tak pośmigac jakis czas wybieram sie do kolegi foss z kilkoma sprawami i poprosze go o zakodowanie jeśli to bedzie konieczne ale do tego czasu musze jakos sie poruszac a nie chce uśmiercic nowego aku za 500zł

Tak jak napisałem powyżej - bezpośrednio po wymianie zakodować od nowa.
Po pierwsze nie znasz starego kodowania więc nie wiadomo czy jest poprawne a po drugie musisz dać informację do sterownika o zainstalowaniu nowego akumulatora i jego parametrach.
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
Motostacja 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Motostacja
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 14 razy
Wiek: 33
Dołączył: 29 Lip 2012
Posty: 1048
Skąd: Motostacja
Wysłany: 2014-10-29, 22:05   

Sory za brak cytatow ale pisze z telefonu

Auto odpalilem potym jak zlozylem kierownice odpalilo na dotyk , pochodzilo chwile zgasilem zamknolem i do domu , stalo przed domem od 16 do 20 wsiadam chce odpalic zaplon mmi sie wlaczylo trytnrlo cos i nie odpalil , miernik w dlon i pokazalo 10.3 , a wiec do sasiada po prostownik odlaczylem kleme i przed ladowaniem sprawdzam napiecie a tam 8.5v 0.0

Zdjolem kleme
Podlaczylem naladowal sie do 12.5 v klema na aku i zero reakcji auta ale mowie to juz 2 gi raz

Kolego foss chcialbym podjechac z tematem w nastepny piatek na mokotowie wyczailem varte za 450 zl jak opisalem wyzej to bym ja zalatowal na pake i bysmy zawalczyli z wymiana jesli mialbys czas
_________________
Części samochodowe online - Motostacja
 
 
dawid_oskar 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: -
Zasilanie: ON
Imię: Dawid
Jeżdzę: d3
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Cze 2014
Posty: 101
Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-10-30, 07:56   

Bez kodowania możesz uwalić mmi... I tak jeśli bez kodowania się uda ,że wskaże w systemie pełen, to na krótką metę... Sam to doświadczyłem i 2 dobre aku Boscha poszły w pizdu.
 
 
Motostacja 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Motostacja
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 14 razy
Wiek: 33
Dołączył: 29 Lip 2012
Posty: 1048
Skąd: Motostacja
Wysłany: 2014-10-30, 09:59   

no okej to nie ma co kombinowac trzeba zrobic zgodnie ze sztuka , a tutaj koledzy pisali ze np varta nie ma kodu do kodowania ? czy coś źle doczytałem ?

aku po nocy odłączone od auta pokazało rano (jakies 8h stania) 12.3v po naładowaniu miało 12.56 , wiec to chyba nie jest normalne powinno trzymać napięcie

ładowanie auta super bo 14.5 cos kolo tego z włczonym mmi i nawiewem

podłączyłem pod auto odpaliły sie niektóre systemy zapłon oczywiście nie dopiero po jakims czasie i odpalił nagrzałem go przejechałem sie i postawiłem pod domem sprawdzę później jakie napięcie będzie

na aku nie ma żadnych nalepek wygląda jak no name no i wizualnie wyglada ze ma już swoje lata

a jesli nie mam opcji w MMI o sprawdzeniu stanu aku to czy vcds moge w jakis prosty sposób to sprawdzić jak widzi go komp ?

pozdrawiam
_________________
Części samochodowe online - Motostacja
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2014-10-30, 10:16   

raftor napisał/a:
a jesli nie mam opcji w MMI o sprawdzeniu stanu aku to czy vcds moge w jakis prosty sposób to sprawdzić jak widzi go komp ?

Sprawdzić via VCDS można bardzo prosto, w blokach pomiarowych sterownika zarządzania energią.
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.