Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D3 03 4.2MPI ] Szarpanie skrzyni po wymianie oleju  
Autor Wiadomość
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2014-11-25, 11:48   

Miałem w omedze też bagnet w ASB. Audi chyba specjalnie nie daje bo przecie nie ma potrzeby wymieniac oleju! Wymienia się skrzynie :D
 
 
Ogród-Lca 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Rafał
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 23 Paź 2009
Posty: 223
Skąd: Legnica
Wysłany: 2014-11-25, 17:05   

Zdaniem audi lepiej wymieniać jak zapobiegać.
Odnośnie poziomu oleju w skrzyni rozmawiałem ostatnio z kumplem co grzebie trochę przy autach i twierdzi że za duży stan oleju też ma wpływ na działanie skrzyni że niby rzekomo skrzynia ma wtedy za mało powietrza i też nie działa prawidłowo.
_________________
Kiedyś była audi A8 D2 4.2.
Jest audi 80 GT B2 silnik R5 136 KM w odbudowie.
Poszukiwana Audi A8 D3 ( 4.0TDI, 4.2TDI,4.2Benzyna )
 
 
Ogród-Lca 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Rafał
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 23 Paź 2009
Posty: 223
Skąd: Legnica
Wysłany: 2014-12-06, 18:38   

Koledzy moja skrzynia po wymianie oleju chodzi gorzej jak przed wymianą, olej wymieniłem bo uważałem że skrzynia powinna chodzić lepiej czasami jak auto było jeszcze zimne miałem delikatne falowanie obrotów przy zmianie biegu na wyższy , ale tylko przy delikatnym wciskaniu gazu , po za tym nie wiedziałem czy poprzedni właściciel mówił prawdę że wymieniał olej jak kupił auto ok 50 ts km temu, co przy wymianie okazało się prawdą filter był z 2011 r a olej był w dobrym stanie.'
Olej wymieniłem na Revanol ( może to był zły wybór ). Po wymianie skrzynia przy delikatnej jeździe zachowuje się nieprawidłowo tz:
- czasami przy delikatnym przyśpieszaniu podczas wrzucania wyższego biegu wydaje dziwny dźwięk takie uuuu
- jak ruszam z miejsca startuje ok , ale jak dojeżdżam do skrzyżowania i się prawie zatrzymam i chcę ruszyć to jest chwila opóźnienia gaz i nic i później wyrywa.
-Zauważyłem też że przy wchodzeniu w ostry zakręt lub jazda po długim łuku delikatnie na gaz i auto tak jak gdyby przerywało , ma takie drgania
- czasami delikatne szarpnięcia przy schodzeniu biegów w dół gdy np puszczę nogę z gazu i dojeżdżam do skrzyżowania.
Olej zalany Revanol weszło ok 6 L po paru dniach kontrola stanu oleju z komputerem przy 35 stopniach oleju w skrzyni dolano jeszcze ok 300g.
Dodam ze przed wymianom skrzynia nie chodziła jak nowa ale wytypowane problemy nie występowały . Zostało mi jeszcze z 3 l oleju po kupiłem 10l i zastanawiam się czy nie dokupic jeszcze 3l i nie spuścić oleju i nie zrobić kolejnej wymiany statycznej .
Dodam jeszcze że w sterowniku skrzyni nie było żadnych błędów.
_________________
Kiedyś była audi A8 D2 4.2.
Jest audi 80 GT B2 silnik R5 136 KM w odbudowie.
Poszukiwana Audi A8 D3 ( 4.0TDI, 4.2TDI,4.2Benzyna )
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2014-12-06, 20:11   

Jeśli olej dałeś zły to nie bedzie ASB pracowało lepiej. Ale nie znam sie na olejach i nie wypowiem się czy zły czy nie.

Piszesz że wcześniej były juz wymiany-pytanie tylko od kad ktoś ten olej wymieniał?
No ale skoro wymieniał i skrzynka hasała to nowy jej nie zaszkodzi co najwyżej niewłaściwy lub jakaś podrobka.... <niewiem>

Zawsze tez może się trafić zbieg okoliczności i może coś się w tym czasie popsuć...
 
 
panton 
Moje A8



Rocznik: 1997
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 33 razy
Wiek: 46
Dołączył: 15 Kwi 2012
Posty: 1008
Skąd: Łódź
Wysłany: 2014-12-07, 23:36   

Ogród-Lca podjedź do ASO lub kogoś z VAS i zaktualizuj soft sterownika skrzyni. Po aktualizacji wykonaj adaptację...
Poziom oleju powinien być taki jak zaleca producent - nie mniej nie więcej. Za duży poziom oleju ma również zły wpływ na pracę skrzyni a dokładnie sprzęgła hydrokinetycznego.
 
 
Motostacja 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Motostacja
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 14 razy
Wiek: 32
Dołączył: 29 Lip 2012
Posty: 1048
Skąd: Motostacja
Wysłany: 2014-12-08, 09:50   

Jesli spusciles caly olej co jest trudne to wlales za malo lacznie w uklad wchodzi nieco ponad 10 l sprawdz zgodnie z procedura jeszcze raz stan oleju oczywiscie na odpalonym aucie

Zrob test , jedz na tipie , przy obrotach 3 k rpm daj gwaltownie gazu zobacz czy wskazowka podniesie sie leko i opadnie i dopiero zacznie ciagnac bez kick-a

Revanol atf to dobry olej do zf

Pewnie konwerter juz nie ten

Zmien tagi w profilu bo nie wiadomo o jaki silnik chodzi ;) niektore z powyzszych problemow nie musza byc spowodowane skrzynia a np LPG
_________________
Części samochodowe online - Motostacja
 
 
Ogród-Lca 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Rafał
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 23 Paź 2009
Posty: 223
Skąd: Legnica
Wysłany: 2014-12-08, 10:57   

Całego oleju nie spuściłem bo to nie realne przy wymianie statycznej zleciało kilka litrów, olej zalałem taki jak mi polecono tu na forum do skrzyni GZA silnik 4.0 TDI . Domyślam się że konwenter nie jest już nowy , ale tak jak pisałem wyżej większość problemów pojawiło się po wymianie oleju.
Po wymianie oleju pojeździłem parę dni i ponownie stan został skontrolowany, auto ustawiono na równo, podpięty komp i przy temp 35 stopni dolano ok 300g oleju do momentu wycieku możliwe że może być go nadal za mało?, dziwi mnie to przerywanie przy ostrym skręcaniu tak jak gdyby olej spływał na jedną stronę i przestawała ciągnąć .
Auto ma przejechane 220 ts ( przebieg sprawdzany ) poprzedni właściciel wymienił olej w skrzyni przy ok 170 ts a czy był wymieniany wcześniej tego nie wiadomo. Tak jak pisałem olej który spuściłem był koloru żółtego i w dobrym stanie, na magnesach było trochę opiłków ale to chyba normalka.
Ps: tak się zastanawiam że może podczas wymiany za szybko przełączałem dźwignię biegów i ten olej nie wszędzie dodarł ?
_________________
Kiedyś była audi A8 D2 4.2.
Jest audi 80 GT B2 silnik R5 136 KM w odbudowie.
Poszukiwana Audi A8 D3 ( 4.0TDI, 4.2TDI,4.2Benzyna )
 
 
Motostacja 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Motostacja
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 14 razy
Wiek: 32
Dołączył: 29 Lip 2012
Posty: 1048
Skąd: Motostacja
Wysłany: 2014-12-08, 11:41   

No bez przesady jak jezdziles to olej wszedzie dotarl , sprawdz jeszcze raz stan oleju i konwerter tak jak pisalem wyzej moze lock juz puszcza wtedy nic juz nie zrobisz , generalnie z konczacym sie konwerterem mozna przejechac nawet ponad 100 tys nie ma reguly

Pojedz powyzej 3 tys rpm ostro zakret jak dasz rade na tipie i zobacz czy jest tak samo sprzeglo wtedy jest na lock i nie dziala na mokro wiec stan oleju w konwerterze nie ma znaczenia o ile dobrze dedukuje ze swojej wiedzy

Moze siadac pompa albo konwerter


Jakies bledy na skrzyni albo w silniku ?
 
 
Ogród-Lca 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Rafał
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 23 Paź 2009
Posty: 223
Skąd: Legnica
Wysłany: 2014-12-08, 12:04   

Pisząc na tipie masz na myśli skrzynie ręczna tak? , jakis konkretny bieg czy obojętnie ? Sprawdzałem na 1 i 3 jadąc 3 ts obr wciskam gaz i auto odrazu ciągnie. Jak wymieniany był olej to w skrzyni błędów nie było a teraz jeszcze nie sprawdzałem , na dniach koleś ma mi sprawdzić jeszcze raz stan i zrobić adaptacje jak sie da.
_________________
Kiedyś była audi A8 D2 4.2.
Jest audi 80 GT B2 silnik R5 136 KM w odbudowie.
Poszukiwana Audi A8 D3 ( 4.0TDI, 4.2TDI,4.2Benzyna )
 
 
Motostacja 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Motostacja
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 14 razy
Wiek: 32
Dołączył: 29 Lip 2012
Posty: 1048
Skąd: Motostacja
Wysłany: 2014-12-08, 12:42   

Adaptacje chyba tylko w aso robia

Tak tip to reczna zmiana chodzi o to zeby nie zbijal biegu ani na wyzszy nie wrzucal podczas sprawdzania

W automacie jest konwerter mokre sprzeglo , ze wzrostem obrotow silnika turbiny na zasadzie sily odsrodkowej wypychja olej i turbina od strony napedu skrzyni zaczyna sie obracac auto jedzie jak obroty wirnikow turbin sie wyrownaja to zalacza sie lock i sprzeglo jest na sztywno , dlatego np ponizej 60 km na h nie jestes w stanie zobaczyc na fisie 0 spalania chwilowego to jest normalne zachowanie jak na sztywno jest zapiete sprzeglo na tiptronicu latwo sprawdzic czy lock trzyma prawidlowo jedziesz z odpowiednimi obrotami puszczasz gaz i dajesz gwaltownie jesli obroty skocza i spadna to juz lock swoje przezyl co nie oznacza ze zaraz kleknija w a6 przelatalem tak 50 tys i z tego co wiem auto nadal jezdzi i zrobilo kolejn 20 k

Jesli u Cb nie ma takiego zachowania to moze pompa jest juz przytkana wiec probowal bym jeszcze jednej podmianki oleju , ekspertem ani mechanikiem nie jestem tylko staram sie droga dedukcji jakos nakierowac co moze byc przyczyna

Auto po wymianie nie zrobilo sie mulaste ?
_________________
Części samochodowe online - Motostacja
 
 
RA__________
[Usunięty]

Wysłany: 2014-12-08, 12:49   

Bez locka da się jechać ale temperatura oleju bedzie rosła wprostproporcjonalnie do długości i intensywności trasy. I z czasem może się oliwa zagotować. Po to jest lockup żeby sie nie gotowało. Zmniejszenie spalania to druga opcja.

Kiedys w jednej mojej ex padł lock ale jeździła tak jeszcze kilka lat az sie jej pozbyłem. Lecz to auto z lat 80tych jeszcze a wtedy i automaty były inne.
 
 
Ogród-Lca 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Rafał
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 23 Paź 2009
Posty: 223
Skąd: Legnica
Wysłany: 2014-12-08, 12:50   

Jeśli chodzi o dynamikę auta to jeździ tak jak przed wymiana choć na tipie jest bardziej żwawe. Czyli przełączam na tipa utrzymuje 3 ts obr wciskam gaz i auto powinno odrazu przyspieszać wraz z wiekszaniem sie obr silnika ?
_________________
Kiedyś była audi A8 D2 4.2.
Jest audi 80 GT B2 silnik R5 136 KM w odbudowie.
Poszukiwana Audi A8 D3 ( 4.0TDI, 4.2TDI,4.2Benzyna )
 
 
RA__________
[Usunięty]

Wysłany: 2014-12-08, 12:54   

Patrz dokładnie na obrotomierz i słuchaj. Po załączeniu locka nie ma prawa być efektu ślizgania. Przyspieszasz jak na manualu. Wszelkie odchyłki sugeruja jakieś uszkodzenie w konwerterze.
 
 
Ogród-Lca 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Rafał
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 23 Paź 2009
Posty: 223
Skąd: Legnica
Wysłany: 2014-12-08, 13:22   

Na jakimś odpowiednim biegu to sprawdzać czy obojętnie ? Bo jak sprawdzałem na 1 i 3 to auto odrazu przyspiesza i przy wysokich obr wrzuca wyższy bieg jak sam tego nie zrobię
_________________
Kiedyś była audi A8 D2 4.2.
Jest audi 80 GT B2 silnik R5 136 KM w odbudowie.
Poszukiwana Audi A8 D3 ( 4.0TDI, 4.2TDI,4.2Benzyna )
 
 
RA__________
[Usunięty]

Wysłany: 2014-12-08, 13:37   

Ja bym to sprawdził przy predkości ok 70-90km/h na w miare równej drodze. Wtedy lock powinien być załaczony,puśc gaz, i przyspieszaj ale tak by nie redukowało biegu czyli z wyczuciem i to mozna zrobić na D.

Nastepnie tip i powiedzmy 3 lub 4 przełożenie te same predkości tylko po odpuszczeniu gazu dajesz więcej w deche. Jesli nie zauważysz i nie poczujesz ślizgania sie to bedzie jeszcze ok. Jesli poczujesz cokolwiek dziwnego daj znać. (pulsacja obrotów,szarpania itp.)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.